Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 03:06

NonaWen schreef:
Ook in Indonesië wonen moslims.. maar, daar hoor je nooit wat van. Ik denk dan ook niet dat het gaat om specifiek het moslim geloof, maar ook voor een heel groot deel manier van opvoeden en het grote cultuursverschil.

Met het moslimgeloof zelf is niks mis, maar volgens mij hebben we het hier nu gewoon over de Marokaanse Nederlander -:)

Ohh jawel hoor... Java, waar ze moslim zijn, is crimineel en kan je maar beter een dik slot op je brommer doen. Terwijl Bali, hindoestanen, daar kun je je brommer op straat zonder slot neerzetten en die staat er volgende week nog. Super veilig.

Albanezen hetzelfde verhaal als marokkanen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 03:08

Jaimyliefje schreef:
99%
okee.. de mensen die je op straat tegenkomt dus?

Blondie, mens, serieus, open je ogen. De wereld is groter dan het nederlandse gehucht/stadje waar je in woont..

Nee niet alleen op straat, overal waar ik kom. ook buiten Nederland.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 04:17

tita schreef:
Mocht het uit de hand lopen dan word ik wel moslim :D

Maar verdiep je nou eens eerst in het geloof en lees de koran voordat je zomaar topic's opent.

Zou er niet aan moeten denken om een moslim te worden. voor geen goud ter wereld zal ik zo'n geloof hebben.

Mystica schreef:
Wat vinden jullie van Moslims? Tja, wat kun je er van vinden? :+

Niks? :+

Fitch schreef:
Blondie_ schreef:
Over het algemeen vind ik moslims geen fijne mensen, zachtjes uitgedrukt...
Let op, over het algemeen. Natuurlijk zijn er ook goede bij, je kan niet alle mensen van één geloof over één kam scheren. Maar bij moslims zijn de goede eerder uitzondering dan regel.

>;) Waar baseer je dat op? Wat doen ze dan fout in jouw ogen? Weet jij wat alle Moslims in de VS, West Europa, Albanië, Noord Afrika, Iran, Indonesië, Maleisië...... (deze lijst kan nog eindeloos doorgaan) vinden? Zijn het voor het grootste deel geen fijne mensen?

Het zijn gewoon mensen, net als jij en ik. Sommige zijn vriendelijker dan anderen, en soms leven ze in een andere cultuur. Ook hebben een aantal Moslims de pech om onder een dictator te leven waar ze het waarschijnlijk niet mee eens zijn (Iran) maar daar kunnen zij toch niets aan doen? Ik ben wel benieuwd waarom je vindt dat 'de goede' uitzondering zijn. :)

Waar is het respect wat ze voor de mede mens moeten hebben?? Ookal hebben wij ze 'uitgenodigt' ze zijn, en blijven te gast :)
En over andere landen over moslims etc kan ik niet oordelen, maak het daar niet mee :)
Maar hier in NL is het over het algemeen grof gezegt poedersuiker :)
Tuurlijk zitten er goede bij, maar is heel minimaal :) Hier in het Veen wonen er ook genoeg. Ken er maar 1 (die is ondertussen naar Rotterdam verhuisd) die goed is. De rest? Nee totaal geen goed woord over :) Van mij mogen zij linea direct terug naar hun land van herkomst. Het is hier namelijk niet normaal zoals het eraan toe gaat.
Ik en nog meerdere mensen als een Nederlandse vrouw, worden gewoon voor prutsmuts en weet ik veel wat uitgescholden als we geen aandacht aan hun besteden. Gewoon asociaal als ik er weer aan denk. Ben hier in mijn eigen land. :)
En jaa ik moet er zelf niet aan denken om met een buitenlandse man iets te hebben :) Ben en blijf een Nederlandse, idem mijn kids die ik ooit zal hebben :)
Ben niet zo opgevoed, maar het is puur om wat ik heb meegemaakt met hun.

NonaWen schreef:
Joehoe, we beginnen het nu over marokkanen te hebben..
Maar niet alleen marokkanen zijn moslim,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Muslims.jpg

Ook in Indonesië wonen moslims.. maar, daar hoor je nooit wat van. Ik denk dan ook niet dat het gaat om specifiek het moslim geloof, maar ook voor een heel groot deel manier van opvoeden en het grote cultuursverschil.

Met het moslimgeloof zelf is niks mis, maar volgens mij hebben we het hier nu gewoon over de Marokaanse Nederlander -:)

Het gaat indd niet puur om een ras. Het gaat puur om de mensen die zich niet aanpassen, en jaa dat doen 9 van de 10 niet :)
En indd in Indonesië wonen ook moslims, maar daar wonen wij niet. Wij wonen in Nederland.

En marokaanse Nederlander????? Nee dat is gewoon een marokaan met een Nederlandse en een marokaanse paspoort :)
Als hun afkomst marokaans is, dan is het marokaans. In mijn ogen zit er niks Nederlands bij.

Mensen kunnen mij nu afschilderen als rascist en ga zo maar door. Maar so be it :) dan ben ik dat maar. Heb geen behoefte aan dat buitenlandse mensen tegen iedereen loopt te schreeuwen en te doen, dat zij Nederland over zullen nemen (Ja ik heb dat al zoooo vaak gehoord :) )
Die dag zal nooit komen, en als het wel gebeurd. Ik zal voorop staan om het proberen tegen te houden :) Nederland is Nederland en niet bv Marokko of Turkije of Iran en ga zo maar door, zij hebben hun eigen land :)
We zijn al zo klein.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:33

Als jij al 4 generaties lang in Nederland woont, ben je vind ik gewoon een Nederlander.

@ Blondie_ Als ik mijn fiets of brommer niet op slot in gredel zet wordt ie overal gejat.

Dan kunnen we ook wel een topic gaan starten ove Polen en Roemenen :list:

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:42

Ik vind het hele gezeik over al dan niet Nederlander zijn uberhaupt al achterlijk. We zijn toch allemaal mensen, dat lijkt mij de overkoepelende term. En dat hele gedoe met of die mensen nou wel of niet 'loyaal' zijn aan Nederland vind ik bijna griezelig pattriotistisch worden. Bah.

Als er moslims in Nederland zijn die de criminaliteit ingaan, moeten zij aangepakt worden en wel precies nét zo hard als christenen, joden of atheïsten die dezelfde misdaden plegen. Misschien moeten we in Nederland ook eens nadenken over waarom er misschien wel relatief veel 'Nederlandse moslims' in de criminaliteit komen. Goh, zou het iets te maken hebben met de manier waarop ze door velen behandeld worden?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:08

NonaWen schreef:
Als jij al 4 generaties lang in Nederland woont, ben je vind ik gewoon een Nederlander.

@ Blondie_ Als ik mijn fiets of brommer niet op slot in gredel zet wordt ie overal gejat.

Dan kunnen we ook wel een topic gaan starten ove Polen en Roemenen :list:

Weet je wat het is... wanneer het hun uitkomt noemen ze zich Nederlander, en anders gewoon Marokkaan(of Turk, Afghaan whatever). Als je naar hun afkomst vraagt zijn ze vaak beledigd, waarom? schamen ze zich voor hun afkomst? heus niet voor niks.
"Waar kom je vandaan?" ik zeg Nederland "Nee geloof ik niet" dan niet, jij dan? "hoezo?? :( BEN JE RACIST OFZO" Echt grappig.... vroeger toen ik hardcore luisterde was ik zogenaamd ook een racist, wie veroordeeld wie nu?? en als ze horen dat ik Marokkaanse en Surinaamse familie dan zijn ze ineens poeslief.....

Ohja en trouwens...het ging om de vergelijking Bali-Java. Beide Indo's maar andere geloven. Polen en Roemenië doet er niet toe.

Meliaforever

Re: Wat vinden jullie van Moslims e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:25

Ik hou niet zo van moslims en dan vooral van marokkanen. :+

Gewoon weg slechte ervaringen met ze.
Net zoals die moskee's hoeven van mij niet.
We mogen bijvoorbeeld al niet meer met een nederlandse vlag lopen, want dan wordt je uitgemaakt voor rascist.
Maar als hun met hun vlag gaan lopen, moeten wij dat maar pikken enzo.
Maar dat is mijn mening.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:29

waarom wil je buiten koninginnedag dan met de nederlandse vlag over straat lopen _O-

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:32

Ik heb niks tegen moslims. Voor mij zijn ze gewoon normale mensen waar ik gewoon mee omga! ;)
Als een nederlander iets ergs doet word er niks over gezegt. Maar als marokkanen bijv iets doen dan zijn het gelijk K...R buitenlanders enz.
Vind ik zo'n onzin, ik vind iedereen gelijk!

Alsof alle nederlanders zo leuk & braaf zijn..
Ik ben dus geen racist :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:40

verootjoo schreef:
waarom wil je buiten koninginnedag dan met de nederlandse vlag over straat lopen _O-

Nou gewoon.
Hou van nederland. :')
Nee, maar vrienden van mij zijn ook hardcore mensen en die mogen bijv. geen nederlandse vlaggen meer op hun kleding enzo.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:42

Mag dat niet nee?! Das wel weird.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:44

Ik heb niks tegen moslims.
Ik heb wat tegen mensen die zichzelf beter vinden dan de rest, zich niet aanpassen en vinden dat iedereen met hun rekening moet houden ipv dat je rekening met ELKAAR houdt.

Turken/marokkanen/antilialen whatever! als ze hier al 2/3/4 generaties wonen en nog geen nederlands kunnen? Dan passen ze zich dus niet aan, en horen ze hier ook niet :n

Er zijn genoeg goede turken/marokkanen/antilianen/welke groep je maar wilt. Helaas wordt het voor hun verpest door de mensen die zich niet aanpassen.

Persoonlijk vind ik wel dat veel Marokkaanse gezinnen vinden dat "de maatschappij" voor een groot deel het kind op moet voeden. Misschien is dat in Marokko zo, maar hier werkt dat toch anders. Hier moet je zelf je kind opvoeden, de buurvrouw doet dat niet en het is ook niet de taak van de school :n

En tja, criminelen.... Als iemand een dubbel paspoort heeft, dan is deze persoon zowel een Nederlander als een Buitenlander. Als zoiemand een iets ergs doet (zwaar misdrijf) dan zou het mogelijk moeten zijn deze persoon zn Nederlandse paspoort af te nemen. Maar dat is mijn mening.

De gevangenis in NL is (in vergelijking met een Thaise cel bv) net een hotel. Je hebt geen vrijheid, maar je komt ook niks te kort. Niet Nederlandse criminelen zitten veel liever hier in de cel dan in hun "vaderland" (want zo blijven veel mensen het wel noemen, terwijl ze hier geboren zijn en ze pas enkele keren in het land van herkomst van Opa en Oma zijn geweest).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:50

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met het: en dergelijke, achter de moslims? Vind dat zo raar klinken!
Iedereen heeft maar mooi zijn of haar geloof: prima! maar val mij er niet mee lastig en probeer mij al helemaal niet te bekeren!
Draag wat je wil, nonnenpak of boerka, want ik mag ook dragen wat ik wil gelukkig. Dus waarom een ander niet?

De engelsman die al jaren in Nederland woont en nog steeds geen brood in het nederlands kan bestellen vind ik net zo vervelend als elke willekeurige buitenlander die dat ook niet kan na zoveel jaar hier wonen. Leer op zn minst de taal en begrijp onze cultuur. Ik verwacht niet dat je met je gezicht gesminkt met de rood-wit-blauwe vlag oranje aanmoedigt, maar als je bij de bakker gewoon netjes om een brood kunt vragen in het nederlands vind ik dat al prachtig!

Criminelen heb je overal, in alle kleuren maten en vormen. Aanpak zou wel wat harder mogen....

Er was destijds wel een onderzoek gedaan waaruit bleek dat turkse moslims zich beter aanpasten en voor minder problemen zorgden dan de marrokaanse moslims. Weet iemand nog waarom? Ik ben het helaas weer vergeten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-02-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:55

verootjoo schreef:

Ik heb een shirt met 3 horizontale banen -> rood wit blauw. Daar kom je écht een discotheek niet mee in :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:59

Nee,maar dat kom je ook niet met witte sportschoen :P Je moet wel een beetje fatsoenlijk gekleed gaan, anders word je hoe dan ook geweigerd.

Zo;n shirt is alleen leuk bij oranje feesten en voetbal :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:01

Blondie_ schreef:
NonaWen schreef:

Ohh jawel hoor... Java, waar ze moslim zijn, is crimineel en kan je maar beter een dik slot op je brommer doen. Terwijl Bali, hindoestanen, daar kun je je brommer op straat zonder slot neerzetten en die staat er volgende week nog. Super veilig.

Dus jij hebt in al die landen een brommer neergezet en de proef op de som genomen? :+

Wij nederlanders scoren anders ook heel slecht op testjes op het bv terugggeven (aan politie of eigenaar) van een gevonden portomonee of een gevonden mobiele telefoon.... (readers digest had daar een leuk onderzoek mee gedaan en wij scoorden slecht :=)
de meeste junkies die ervandoor gaan met een fiets zijn toch echt wel erg hollands om te zien... :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-02-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:02

Welshcobfan schreef:
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met het: en dergelijke, achter de moslims? Vind dat zo raar klinken!

Dat was het eerste wat ik dacht! Wat valt er onder e.d.? Andere nationaliteiten, andere geloven? Ik heb er geen woorden voor dat sommige mensen denken dat ze beter zijn dan anderen op grond van geloof, huidskleur of wat dan ook.
Het zal best zo zijn dat er in sommige wijken in Nederland een hoger percentage mensen woont van buitenlandse afkomst, en het kan ook zo zijn dat er daar meer criminaliteit is, maar ik ga ervanuit dat mensen niet 'slecht' worden geboren en dus zo worden door omstandigheden.
Over het leren van de nederlandse taal: ik ben in mijn werk vrouwen tegengekomen die maar wat graag nederlands willen leren, willen werken of uberhaupt de deur uit komen, maar dat niet mogen. Dat vind ik wel een slechte zaak, alleen dat wil nog niet zeggen dat 'ze' allemaal zo zijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:03

Met witte sportschoenen lukt het mij wel hoor :j Ik heb hele mooie witte gracelands :D

Maar wat is er onfatsoenlijk aan zo'n shirt dan? :?
Als hij roze groen blauw was geweest, was het dan ook onfatsoenlijk?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:05

Kev schreef:
Welshcobfan schreef:

Dat was het eerste wat ik dacht! Wat valt er onder e.d.? Andere nationaliteiten, andere geloven? Ik heb er geen woorden voor dat sommige mensen denken dat ze beter zijn dan anderen op grond van geloof, huidskleur of wat dan ook.
Het zal best zo zijn dat er in sommige wijken in Nederland een hoger percentage mensen woont van buitenlandse afkomst, en het kan ook zo zijn dat er daar meer criminaliteit is, maar ik ga ervanuit dat mensen niet 'slecht' worden geboren en dus zo worden door omstandigheden.
Over het leren van de nederlandse taal: ik ben in mijn werk vrouwen tegengekomen die maar wat graag nederlands willen leren, willen werken of uberhaupt de deur uit komen, maar dat niet mogen. Dat vind ik wel een slechte zaak, alleen dat wil nog niet zeggen dat 'ze' allemaal zo zijn.

Van wie mogen die geen nederlands leren en de deur niet uit? :=
Asielzoekers mogen inderdaad niet werken en illegalen kunnen alleen zwart werken, maar voor de rest zie ik geen obstakels?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:06

hihi nee niet onfatsoenlijk, ik vind shirts met van de grote banen niet zo mooi ;) en als je een portier hebt die dat ook niet mooi vind sja... dan hang je al :=
Komt door mijn friese familie die ehh gek is op hun vlag :+ 1 tante kan niet eens Nederlands spreken! die kent alleen maar Fries! Dát is pas genant! (en nee het is geen oudere dame)

Weet je? ik zie liever een moslima met een mooie hoofddoek en mooi gekleed dan zo'n hollandse miep in een veel te kort naveltruitje en een veel te strakke broek! Meeste moslima's zijn keurig gekleed! Ik waardeer dat enorm! :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:07

Ik draag ook gewoon witte gympen, nike air max om precies te zijn. :+
Daar lukt het dan weer wel mee.
Maar als ik dan een hardcoreshirtje aandoe nou echt niet dat ik binnenkom. :n

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:07

Mystica schreef:
Kev schreef:

Asielzoekers mogen inderdaad niet werken en illegalen kunnen alleen zwart werken, maar voor de rest zie ik geen obstakels?

Van hun vent! Dat vind ik dus slecht!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:10

Welshcobfan schreef:
Blondie_ schreef:

Dus jij hebt in al die landen een brommer neergezet en de proef op de som genomen? :+

Wij nederlanders scoren anders ook heel slecht op testjes op het bv terugggeven (aan politie of eigenaar) van een gevonden portomonee of een gevonden mobiele telefoon.... (readers digest had daar een leuk onderzoek mee gedaan en wij scoorden slecht :=)
de meeste junkies die ervandoor gaan met een fiets zijn toch echt wel erg hollands om te zien... :=

Nee ikzelf niet nee, ooit gehoord van tv, radio, internet, of familie ervaringen? :+
Mn oma die is daar geboren en getogen. Daar worden zelfs mensen vermoord om bv. een scooter.
Fiets jatten oeh gevaarlijk.... ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:11

Kev schreef:
Mystica schreef:

Van hun vent! Dat vind ik dus slecht!

Dat bedoel ik ;)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:16

Yep, alleen vorm ik daarmee geen mening over de hele groep. Er zij ook zat nederlandse mannen die hun vrouw, kind, dier mishandelen etc.
Ik denk dat er met het geloof an sich niks mis is, of wel, maar dan net zoveel als met andere geloven. Het is maar hoe je het interpreteert. Het gaat vaak mis als mensen anderen volgen zonder er zelf kritisch over na te denken.