Eetstoornissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Re: Eetstoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:01

wanneer was dat? Komt er een herhaling?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:08

@ Nameless: super knap dat je het geaccepteerd had en er nu toch goed mee kunt leven, super!

@ ukje: dat geloof ik zonder meer. Ik had (!! hád :D ) het allebei tegelijkertijd, dat versterkte elkaar echt enorm.

@ Ymke: goed hoe jullie het aanpakken bij jullie vriendin. Soms verdenk ik een vriendin van mij er ook van. Dat ze bv het laatste dingetje iedereen aanbiedt (echt niet? zeker weten niet? is lekker hoor!) voor ze het zelf eindelijk eens in d'r mond stopt. Ze blijft ook gewoon dun, en beweert dan openlijk tegen mij dat ze niet in mijn broek past _O- het zijn van die kleine dingetjes die mijn aandacht trekken, maar ik zeg erbij: sóms verdenk ik het bij haar.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:09

Miss_Blimm schreef:
Iemand ook bij Paul de Leeuw dat meisje gezien? Respect dat zij op tv ermee komt. Ze woog 28 (!!!) kg.

Sorry heel banketstaaf gezegt misschien maar dat dat kind uberhaupt nog in leven is vindt ik knap.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:12

ukje schreef:
Miss_Blimm schreef:
Iemand ook bij Paul de Leeuw dat meisje gezien? Respect dat zij op tv ermee komt. Ze woog 28 (!!!) kg.

Sorry heel banketstaaf gezegt misschien maar dat dat kind uberhaupt nog in leven is vindt ik knap.

Je staat ervan te kijken wat het lichaam allemaal kan om zichzelf in leven te houden voor het opgeeft... gemiddeld
kan een (hevige) anorexia patiënte zo'n 25 jaar ermee leven voor het serieus fout gaat. Mja, dat is gemiddeld.

Edit; kan zijn dat ik het fout heb, maar zoiets denk ik gelezen te hebben *gaat eens op zoek*

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:14

25 jaar vindt ik wel erg lang hoor. Maar denk wel dat dat meisje zoiezo toch al onherstelbare schade aan haar lichaam heeft want bij 28 kilo is je lichaam wel heel erg aan het bezuinigen op die dingen waar hij het kan.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:47

ukje schreef:
Miss_Blimm schreef:

Zit het nu terug te kijken via internet. Ik kijk er niet van op. Een lichaam kan heel veel hebben voor het daadwerkelijk opgeeft. Maar het doorzettingsvermogen van iemand met anorexia kan ook zo vreselijk groot zijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:49

Komt waarschijnlijk ook door dat je een doel hebt.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 01:26

ik wil hier ook even op reageren

ik heb van mijn 12e tot 16e jaar anorexia gehad ... ben alle schooljaren gepest omdat ik dik was door medicatie die ik toen slikte.
als je altijd uitgescholden word , opgewacht word, geslagen word heeft dat echt invloed op je leven.
je wilt controle , die controle vind je .
bij mij is het begonnen toen ik wat wilde lijnen .
dat ging goed maar ik stelde mijn streefgewicht steeds lager en lager en daarmee sloeg ik door.
ik at niks meer, ik ging elke dag naar de sportschool en ging hardlopen .
in de spiegel zag ik niet dat ik te mager was, ik zag nog steeds vet.
het is ingewikkeld .. zo had ik ook dat ik naar de kelder vol snoep en lekkers liep en erin keek en mezelf op de proef stelde nam ik niks dan was ik geweldig en trots op mezelf , nam ik wel wat dan was ik vreselijk en slecht en moest ik daarvoor gestraft worden.
nu ben ik door de medicatie 20kg aangekomen (antipsychotica ) en ja heb overgewicht.
ik kan wel genieten van een etentje ga zelfs graag uit eten maar een normaal eetpatroon heb ik niet.
3x per dag eten is een ramp, niet omdat ik niet wil... maar gewoon geen honger heb of het niet wegkrijg.
vaste tijden eten dan ? nee dat lukt me ook niet ik krijg gewoon vaak geen hap door me keel.
ben zeker niet meer bang om te eten , maar dat is wel een beetje verstoord.

ik kan ook best begrijpen dat een ander het niet snapt dat iemand met anorexia zichzelf als dik ziet terwijl jij haar anders ziet.
op school kregen we eens voorlichting over anorexia , en ik dacht ik zou dat niet kunnen mezelf zo uithongeren en waarom zien die meisjes niet dat ze zo dun zijn ( of jongens ).
ik begreep dat ook niet, totdat ik er zelf mee te maken kreeg.

er is vaak meer aan de hand dan alleen het modeblaadje

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 16:49

Hoi Neptunus, zit jij ook op het teckelforum??

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:41

klopt , ben daar Missy T

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:55

Ah dacht al zoiets te herkennen. Alles goed met je teckel? Zit nooit meer op het teckelforum. Zit liever hier :)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:44

Miss_Blimm schreef:
Ah dacht al zoiets te herkennen. Alles goed met je teckel? Zit nooit meer op het teckelforum. Zit liever hier :)

heb je een PB gestuurd anders gaan we zo offtopic.