Opening tehuis voor mishandelde mannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:36

detour schreef:
Shadow; en woorden? Denk je daar net zo over? Iemand psychisch kleineren?.. met woorden odneruit halen? Dat kan nl ook uit pure machteloosheid voorkomen; soms hebben mensen dan spijt maar dan is het leed al geleden.

Ja, daar denk ik net zo over. Als je in een relatie zo machteloos bent dat je daar je toevlucht toe neemt, zijn er dingen al helemaal niet goed. En ik wil dan helemaal niet de schuld bij of de een of de ander leggen, want dat ligt vaak veel subtieler dan 'de een is fout en de ander is alleen maar slachtoffer'. Maar in alle opzichten moet je het niet willen en ook niet goedkeuren. Het blijft een teken van onmacht, een teken dat er iets niet goed is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:38

Dat denk ik ook, dat onmacht een heel belangrijke rol speelt en dat daar heel veel fout gaat. het op tijd signaleren is één, en handelen twee. ;)

En dan zijn er mensen die zeggen- ja, maar hij/ zij heeft ook lieve dingen of: De liefde zit nog zo diep.. :+

Misschien beetje struisvogelpolitiek, zeg het maar.. :(:)

Anoniem

Re: Opening tehuis voor mishandelde mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:39

Ik zeg ook, poets wijven niet uit :D en dat zeg ik niet voor niks, ik heb nog jarenlang de vruchten geplukt van wat de exvrouw van mijn lief heeft aangericht.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:40

Exvrouwen kunnen enorm zuigen, don't tell me about it.
Da's waar. Ik denk dat mannen dat minder doen.
Als stiefmama verbaas ik me er wel eens over.

maar goed. vrouwen zijn bijzondere schepsels. :+

Wat dacht je van PMS? vrouwen die doodslag plegen in Amerika kunnen nb worden vrijgesproken als PMS is gediagnostiseerd; het zijn immers de hormonen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:51

Ooit heb ik mijn vriend wel eens geslagen, maar hij mij ook. Of meer een stomp op de bovenarm...
Nog steeds ben ik harstikke gelukkig met hem maar soms kunnen we elkaar wel schieten....

mischien dat het bij mij al in mijn genen zit....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:53

Nou Minkie, ik vind dat een dappere openbaring, want het gros scheld of mept nooit volgens Bokt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:21

detour schreef:
Nou Minkie, ik vind dat een dappere openbaring, want het gros scheld of mept nooit volgens Bokt.

Dat heb ik niet gelezen. Ik heb zelf geschreven dat er in mijn directe omgeving niet gemept en vrijwel niet gescholden wordt. Maar ik reken Bokt niet tot mijn directe omgeving. Verder heb ik weinig mensen over hun persoonlijke ervaring zien vertellen, en Kiwiko schrijft juist dat ze het wel heeft meegemaakt. Dus ik weet niet precies wie je rekent tot 'het gros'?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:26

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het verkeerd vinden maar even aan het feit voorbij gaan dat zij ook mensen hebben gekwetst al is het maar met woorden..

Dat is nl menselijk, het is niet goed, maar het komt onnodig veel voor.
Dabbedoelik!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:02

ik kan niet zeggen of ik fysiek geweld erger vind of niet,want ik heb het nooit meegemaakt.

ik weet wel dat geestelijk kapot gaan door het gedrag van een bepaalde persoon van wie je tegelijkertijd ook zo vreselijk veel houdt,zo vreselijk veel pijn kan doen.........

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:01

In mijn ogen zijn slaan en fysiek geweld twee dingen die in een relatie nooit mogen gebeuren.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:38

Shadow0 schreef:
Lijkt mij persoonlijk echt onzin, en ik kan dit vanuit mijn omgeving gelukkig niet beamen. .

Sta er niet raar van op te kijken als blijkt dat het meest leuke stel dat je kent ineens uit elkaar gaat wegens mishandeling hoor!
Ik heb er zelf helaas ervaring mee.
6 jaar lang en de buitenwereld maar denken dat we zo'n leuk stel waren......
Ik ben in die jaren geestelijk, sexueel en lichamelijk niet echt naar behoren behandelt.
Gevolg...jaren later komt het trauma pas weer naar boven (stopte het zelf ook weg) en ben er nu, ruim 20 jaar later nog mee aan het knokken.
Dus lang niet alles is wat het lijkt!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:58

Precies, Onassa, de wereld zit vol maskers. What you see is what you get past meer in de dierenwereld; wij hebben een geweten en normen en waarden, fatsoen; een dier fungeert volgens het instinct. Da's heel wat anders.

Maar vuile was buitenhangen? Tuuurlijk niet.

BLijf me ook altijd verbazen dan mensen er een drama van maken als ze tussen hun oren zich niet lekker voelen, da's nog steeds een enorme drempel. maar heb je hoofdpijn? Minder bedreigend, maakt men een afspraak.

En vooral voor mannen blijkt dit lastig..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:09

detour schreef:
BLijf me ook altijd verbazen dan mensen er een drama van maken als ze tussen hun oren zich niet lekker voelen, da's nog steeds een enorme drempel. maar heb je hoofdpijn? Minder bedreigend, maakt men een afspraak.

Precies, breek me de bek niet open!
Maar ja, het is ook een "ik" maatschappij he, en dan vooral ook niet verder kijken dan je eigen deurtje want stel je voor dat de rest te dichtbij komt.....das heel bedreigent dus beter dan je ogen maar te sluiten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:10

Onassa schreef:
detour schreef:

Precies, breek me de bek niet open!
Maar ja, het is ook een "ik" maatschappij he, en dan vooral ook niet verder kijken dan je eigen deurtje want stel je voor dat de rest te dichtbij komt.....das heel bedreigent dus beter dan je ogen maar te sluiten.

Precies. Schuldgevoelens en schaamte kunnen enorm ondermijnend zijn voor je zelfbehoud.. :D

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:25

moet eerlijk zeggen dat ik wel eens een klap heb gekregen die ik echt , echt verdiend heb

tuurlijk heb je eigenlijk je handen thuis te houden , per definitie
maar echt vlak vrouwen niet uit .....

tel daar het gevoel van onmacht bij , boosheid , niet begrepen voelen niet gehoord voelen enz enz
een kat in het nauw maakt vreemde sprongen , klik in je hoofd en je doet wel eens wat raars
elk huisje heeft zijn kruisje
de kunst is dan om er op een gelijkwaardige manier samen uit te komen

helaas heb ik van dichtbij in mijn omgeving anders gezien
de vrouw is agressor geworden en chanteerde man met zijn kind
en vaderliefde kan ver gaan dan
alles om het kind maar niks te laten merken
man kroop bijna letterlijk voor zijn vrouw , deed alles om de rust te bewaren
werd geestelijk mishandeld en daarbij later lichamelijk
kreeg alles wat los en vast zat naar zijn hoofd gegooid
was er niks om mee te gooien dan waren het klappen en schoppen
als hij op zijn werk was werd hij opgebeld door vrouw , met de beschuldiging dat hij vreemd ging
en weer werd kind in de strijd gegooid als in , je ziet je kind nooit meer tot aan als je nu niet thuis komt gooi ik kind van de trap
deze man is op een gegeven moment geestelijk gebroken en heeft op zijn vrouw ingeslagen
buren hebben de politie gebeld en toen is het zaakje aan het rollen gegaan
alleen ....... vrouw bleek al eerder aan de buurvrouw verteld te hebben dat zij geslagen werd door hem
en bleek dit ook aan andere kennissen te hebben verteld
en politie geloofde man dan ook niet en hebben hem in hechtenis genomen
vrouw heeft een aanklacht tegen de man ingediend
er is een onderzoek van jeugdzorg gekomen en deze geloofde vrouw meteen zonder naar de man te luisteren
man mocht kind alleen onder toezicht zien

toen ze gescheiden zijn is het nog steeds doorgegaan
ex stond op een gegeven moment voor de deur van man en kon er niet inkomen
ze heeft toen de ramen ingeslagen en daarbij haar armen opengehaald
alles zat onder het bloed , politie was gebeld en arriveerde
weer wou de vrouw het verhaal omdraaien en vertelde dat ze hier was om met ex te praten over de school van et kind
en dat de man haar door de ramen wou gooien en dat ze daarbij haarzelf wou opvangen
alleen ze had de pech .......dat mijn vriend en ik op dat moment bij de man op visite waren en dus getuigd hebben dat het verhaal toch iets anders zat

goed ik vertel dit om nogmaals te benadrukken ... vlak een vrouw echt niet uit
en in deze situatie kan ik enigzins begrijpen dat de man geknakt is en heeft teruggeslagen

de verstandhouding tussen hun 2 is nog niet goed maar man kan gelukkig et kind weer zien zonder toezicht
omdat het balletje verder aan rollen is gegaan

ik hoop dan ook dat dit huis veel meer in het nieuws komt en dat het bekender word
ook hoop ik dat de instanties ingaan zien dat een man niet altijd de agressor is en daarom kinderen bijna altijd automatisch
aan de vrouw worden toegewezen terwijl sommige vrouwen hier absoluut niet mee kunnen omgaan
ik hoop ook dat demedia wat minder eenzijdig word en ook de andere kant eens belicht
niet alles wat je ziet is namelijk het echte verhaal
ik denk dat voor mannen de drempel om naar zo'n huis te gaan of om hulp in te roepen heel groot is
want je laat je toch niet slaan door een vrouw , wat voor vent ben je dan

ik hoop dat dit taboe wat minder word waardoor ook voor mannen de drempel wat lager word om daadwerkelijk hulp te zoeken
de perceptie van mensen moet veranderen en ik denk dat daar voor de media een grote verantwoordelijkheid ligt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:09

In mijn ogen is een klap nooit verdiend, niet van een vrouw en niet van een man.
Het voorbeeld wat je hier aanhaald kan ik begrijpen waarom die man een klap gaf maar dat is iets anders. Die vrouw had nooit zover mogen komen om dit bij die man te doen.
Ik zou dit nooit tolereren maar moet er wel bij zeggen dat ik het persoonlijk ook nog nooit heb meegemaakt. Wel heb ik het meegemaakt bij familie en wij konden hoog of laag springen ze ging iedere keer terug. We stonden altijd voor haar klaar, ze belde en wij waren al onderweg.
Wij kregen er geen vat op maar eind van het liedje was wel dat de politie die man uit huis heeft gehaald.
Je wilt niet weten hoe machteloos wij ons voelden toen ze iedere keer weer terug ging.

In mijn ogen had het nooit zover hoefen te komen.

In dit geval was het de man maar weet ook dat er zulke vrouwen bestaan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:20

Er is een prachtig Spaanse film geweest, in dit geval werd de vrouw mishandeld , ik werd er onpasselijk van.

Puur om deze problematiek aan het daglicht te stellen is deze gemaakt.

Ook deze vrouw ging steeds terug, en zuslief deed alles haar te helpen.
Als iemand zich echter niet WIL laten helpen heb je het nakijken..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:34

nee ik zei ook altijd dat ik dat niet zou tolereren
1 klap en ik ben weg
totdat ik eens te ver ben gegaan
en hem echt verdiend heb
het is niet goed te praten maar je kan wel proberen in zo'n situatie te kijken wat je eigen aandeel is geweest en hoe het zover heeft kunnen komen
en daar proberen samen aan te werken en over te praten

(relatie is trouwens wel stukgelopen)

krijg ik zomaar een klap van iemand.........verstop je dan maar heel goed want dan denk ik niet meer wat is mijn aandeel geweest , dan heb je alleen een groot probleem met mij

maar om terug te komen op het huis voor de mannen
ik ben blij dat het bestaat en ik hoop alleen maar dat dit meer in de media gaat komen
en dat van daar uit ook eens een andere kant belicht word en eens aan de kaak word gesteld
dat de man niet altijd de agressor is
toch vind ik het precair want ik heb gezien dat een vrouw sowieso de instantie's meteen aan haar kant heeft staan
ik denk dat we maar eens van het beeld afmoeten dat een vrouw kwetsbaarder is en dus nooit tegen een man opkan
ben alleen bang dat er een beerput opengetrokken word

en daarbij .... mannen zijn ook gemene wezens
hoe bepaal je of een man de waarheid spreekt of ook dit in de strijd gooit om zijn vrouw in een kwaad daglicht te stellen
of op deze manier probeerd om bv de kinderen van een vrouw af te pakken (want hoe raak je een vrouw in het hart)
maar ik neem aan dat de hulpverleners wel degelijk weten hoe dit te signaleren

nou ja nu ben ik aan het doordraven

maar ik blijf erbij dat we bij de media moeten beginnen deze beeldvorming eens om te draaien en mensen te laten beseffen
dat ook vrouwen agressor zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:24

Precies dat bedoel ik :)

Mensen huilenbalken graag, en zijn niet echt altijd gemotiveerd om te kijken naar hun eigen aandeel in een voorval.

Ik snap wel dat mijn ex mij een keer aanvloog toen ik tegen hem in het heetst van de strijd vroeg op een hele degenererende manier "wat moet je nou joh !!!! vieze vuile paasei tuinkabouter!!!

moet je ook niet op dat toontje zeggen tegen iemand die heel zijn 48 levensjaren al een gruwelijk complex heeft over het maar 165 zijn :D :D

en dat bedoel ik, ik pakte hem daar op zijn zwakheid, op zijn onzekerheid...... en dan kan ik boos worden dat ik toen een tik gehad hebben, of ik kan bij mezelf denken en weten dat ik hem op dat moment emotioneel veel meer schade heb gedaan dan hij mij ooit lichamelijk kon doen.......

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:20

juist dat bedoel ik ook

ik heb hem toen willens en wetens gepakt op zijn kwetsbare plek en ben toen ook aangevlogen
tja ik wist dat als ik dat in de strijd zou gooien hij gewoon echt boos werd
toch heb ik die keuze gemaakt en wist wat er kon gebeuren
eerst deed hij ook niks maar ik ging maar door met fixeren en heb hem niet met rust gelaten toen hij zei dat het beter was dat ik dat wel zou doen

tja dan ga ik niet pruilen dat ik een klap heb gehad
maar dan ga ik nadenken wat is mijn eigen aandeel geweest

maar goed dat is off topic verder

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:23

Dat gaf hem nog steeds niet het recht om jouw een klap te geven, dat is mijn mening. Hij had zich ook kunnen omdraaien.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:25

jaantsje schreef:
Dat gaf hem nog steeds niet het recht om jouw een klap te geven, dat is mijn mening. Hij had zich ook kunnen omdraaien.

Juist.... wat zouden jullie doen als b.v. jullie kinderen door een leerkracht een ram werd verkocht? Want geloof maar dat die kinderen ook het bloed onder de nagels uit kunnen halen }>

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:28

ja klopt heeft hij gedaan , zich omgedraaid en gezegd dat ik hem maar beter met rust kon laten

ik ben toen doorgegaan en heb hem niet met rust gelaten
en ben doorgegaan

ik ben door hem gewaarschuwd en ik heb toen de keuze gemaakt hem niet met rust te laten en maar door te gaan met treiteren (ik was ook wel heel erg boos trouwens )

tja wie is er dan fout

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:29

kinderen kunnen hun daden niet meteen overzien , dus ja ik word boos op de leerkracht

ik daarintegen was een volwassen vrouw die al gewaarschuwd was en dus wist wat ik deed
en wat de eventuele gevolgen konden zijn
Laatst bijgewerkt door Zappa op 12-02-09 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:29

zydeco schreef:
tja wie is er dan fout

beiden fout maar degene die slaat is onvergeeflijk fout.