Cassidy schreef:Ik betwijfel of ze de dieren speciaal voor deze kunstwerken doodt, dat even terzijde.
Maar ik snap het probleem niet, op het moment dat de dieren dood zijn, is het lichaam ervan een dood omhulsel. Ik vind dit in een heel andere categorie vallen dan een hond in een tentoonstellingsgebouw laten verhongeren, en dat kunst te noemen.
Op gezette en opgehangen paarden, die ook onder kunst vallen, mwah, niet mijn pakkie an, maar ook daar hebben de paarden geen last van.
Maar als de kunstenaar aangeeft dat haar manier van kunst als waarschuwing en protest gezien wordt om kinderen zomaar een dier kado te geven, dan geef ik haar helemaal gelijk!
Daar ben ik het mee eens. Daarbij is dit misschien walgelijk, maar wel een duidelijk statement- en wat betreft de uitvoering slaagt ze erin het onder de mensen te brengen.. dat kan ook een bedoeling ervan zijn: mensen ECHT duidelijk confronteren ergens mee, en iets op zo'n manier doen dat het als 'shockerend' wordt ervaren waardoor het dus wel gewoon discussie losmaakt bij mensen. Met er een schilderij van maken, bij wijs van spreke, bereik je veel minder mensen dan op zo'n manier.