Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 02:16

JoyCiej007 schreef:
Ashkerlon schreef:
Ze slaagt in haar opzet... mensen shockeren.

Inderdaad, dat is precies wat ze beoogt heeft, en het 'mooie' voor haar is dat het nog lukt ook om iedereen op de kast te krijgen....

Ik heb eens een discussie met katinka gevoerd, maar ik kon geen ander motivatie dan shockeren ontdekken. Als ze dit topic zou ontdekken, dan zou ze echt genieten 8)7

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:53

Is hier geen wet tegen? Gadverdamme wat een misselijke gedachte dat iemand zoiets kan bedenken...
Ik heb de rest nog niet gelezen, maar dat ga ik nu doen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:58

Ik betwijfel of ze de dieren speciaal voor deze kunstwerken doodt, dat even terzijde.

Maar ik snap het probleem niet, op het moment dat de dieren dood zijn, is het lichaam ervan een dood omhulsel. Ik vind dit in een heel andere categorie vallen dan een hond in een tentoonstellingsgebouw laten verhongeren, en dat kunst te noemen.
Op gezette en opgehangen paarden, die ook onder kunst vallen, mwah, niet mijn pakkie an, maar ook daar hebben de paarden geen last van.

Maar als de kunstenaar aangeeft dat haar manier van kunst als waarschuwing en protest gezien wordt om kinderen zomaar een dier kado te geven, dan geef ik haar helemaal gelijk!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-02-09 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:00

die cavia is erg joh (allemaal)
Maar je doet toch niet zo'n dom liedje in de dode cavia?
Ik keek even naar dat filmpje van de kat maar toen de naai machine aan ging kon ik het niet meer aanzien

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:02

Marchador schreef:
Is hier geen wet tegen? Gadverdamme wat een misselijke gedachte dat iemand zoiets kan bedenken...

Wat is misselijk, dat iemand een dier na de dood gebruikt om er zelf beter van te worden/om er iets aan te winnen? Hmmm ja, laten we dat verbieden...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:05

Gatver!! Dit vind ik wel heel sinister!!!!! Nou ik noem dit geen kunst. Eerder zieke gedachten. :r

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:13

Een beetje luguber is het wel, maar ik ben er op zich niet op tegen. Als de beestjes toch al dood zijn en ze zo nog 'nuttig' gebruikt kunnen worden om iets duidelijk te maken... Het is imo iig een duidelijk statement. (maar misschien komt dit ook wel omdat ik zelf regelmatig op de snijzaal sta voor mijn studie)
De een eet het op, de ander maakt er een kleedje van (die leuke schapenvachtjes) en weer anderen vermaken het tot kunst.. Tja, ieder zijn ding.
Aan de andere kant zou ik het mijn kind niet als speelgoed geven. Van mij leren ze zowiezo wel met dieren omgaan!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:18

maar ik heb juist het gevoel dat je hiermee tegen je kinderen zegt : dan maar een dood dier die kan toch niet doodgaan?!
hiermee leer de dus ook geen verantwoordelijkheid, dit kun je zo aan de kant 'pleuren'!
ik vind dit toch juist behoorlijk ziek!
en ik vind dit respectloos, dat is hetzelfde als dat je dit met mensen doet die geen toestemming hebben gegeven!
ehh, sorry word er gewoon misselijk van

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:20

deze dieren zullen wel beschikbaar gestelt worden door de eigenaren(nadat ze dood zijn natuurklijk)
dat doen mensen ook met hun lichaam en dit kan je ook met je paard doen.
maar dit is dus het risico ervan, want de een word voor de wetenschap gebruikt en als ze dan ff teveel lichamen hebben gaan ze dus naar dit soort kunstenaren :( denk ik.
geen diereneigenaar die hier toch bewust aan mee zou werken, toch?

Anoniem

Cassidy schreef:
Ik betwijfel of ze de dieren speciaal voor deze kunstwerken doodt, dat even terzijde.

Maar ik snap het probleem niet, op het moment dat de dieren dood zijn, is het lichaam ervan een dood omhulsel. Ik vind dit in een heel andere categorie vallen dan een hond in een tentoonstellingsgebouw laten verhongeren, en dat kunst te noemen.
Op gezette en opgehangen paarden, die ook onder kunst vallen, mwah, niet mijn pakkie an, maar ook daar hebben de paarden geen last van.

Maar als de kunstenaar aangeeft dat haar manier van kunst als waarschuwing en protest gezien wordt om kinderen zomaar een dier kado te geven, dan geef ik haar helemaal gelijk!

Daar ben ik het mee eens. Daarbij is dit misschien walgelijk, maar wel een duidelijk statement- en wat betreft de uitvoering slaagt ze erin het onder de mensen te brengen.. dat kan ook een bedoeling ervan zijn: mensen ECHT duidelijk confronteren ergens mee, en iets op zo'n manier doen dat het als 'shockerend' wordt ervaren waardoor het dus wel gewoon discussie losmaakt bij mensen. Met er een schilderij van maken, bij wijs van spreke, bereik je veel minder mensen dan op zo'n manier.

Vjestagirl

DebjeDopje schreef:
maar ik heb juist het gevoel dat je hiermee tegen je kinderen zegt : dan maar een dood dier die kan toch niet doodgaan?!
hiermee leer de dus ook geen verantwoordelijkheid, dit kun je zo aan de kant 'pleuren'!
ik vind dit toch juist behoorlijk ziek!
en ik vind dit respectloos, dat is hetzelfde als dat je dit met mensen doet die geen toestemming hebben gegeven!
ehh, sorry word er gewoon misselijk van

Het is ook niet bedoeld om echt aan kinderen te geven, maar meer met het idee dat ze mensen laat zien dat kinderen hun dier als speelgoed zijn...

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:24

ja maar ik vind dit toch echt ziek!

stel je voor een kind zou dat egt krijgen, wat doen kinderen? die proppen alles in hun mond?!
bléh ik durf de filmpjes niet eens te kijken
:(

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:25

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of ik het geschikt speelgoed vind. Idd om het feit dat dieren wat mij betreft dood of levend geen speelgoed zijn. Als kunst vind ik het wel wat hebben. (niet dat het mooi is, maar als statement) Er staat ook nergens dat ze het daadwerkelijk aan kinderen geeft. Meer dat het kunst in de vorm van kinderspeelgoed is, waarmee ze iets duidelijk wil maken.
De boodschap vind ik iig erg goed!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:25

DebjeDopje schreef:
ja maar ik vind dit toch echt ziek!

stel je voor een kind zou dat egt krijgen, wat doen kinderen? die proppen alles in hun mond?!
bléh ik durf de filmpjes niet eens te kijken
:(

En dat is slechter met een dood dier wat opgezet en schoongemaakt is dan met een levend dier?

En daarbij, dit is kunst. Je geeft je kind toch ook geen van Gogh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:26

DebjeDopje schreef:

Dan zie jij toch weer een ander punt dan ik... Je moet jonge kinderen ook nog niet zo'n grote verantwoordelijkheid geven om voor een levend wezen te zorgen- dat kunnen ze niet aan, en als het mis gaat is dat ten koste van een LEVEND wezen. Hoeveel doodgeknuffelde cavia's zullen er wel niet zijn, of eenzame konijnen, of puppy's die het maar moeten tolereren dat kinderen aan hun oren hangen of op de rug gaan zitten? Etc? Als kinderen een dier krijgen moeten ze daar in mijn optiek mee moeten omgaan en voor moeten zorgen, natuurlijk, maar altijd in bijzijn van een volwassene- en zo geef je jonge kinderen eigenlijk nog geen verantwoordelijkheid. Daarbij, echt jonge kinderen zullen ook de kooi nog niet kunnen schoonmaken bijvoorbeeld, dus het grootste gedeelte van de verantwoordelijkheid komt toch weer op de ouders aan.

Verantwoordelijkheid kan je op jonge leeftijd nog niet echt verwachten, en als je een kind er bekend mee wilt maken.. dan graag niet (mogelijk) ten koste van een ander levend wezen.

Ik denk ook dat de boodschap voornamelijk aan ouders gericht is, niet aan kinderen zelf natuurlijk. Het is KUNST he, bedoeld om mensen aan het denken te zetten.. ik denk niet dat het uiteindelijke doel echt is om ze op de markt te brengen in grote aantallen, althans, zolang het mensen aan het denken zet op deze manier is het niet nodig ze ook daadwerkelijk te verkopen zegmaar ;)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:27

He bah!! Zoiets vind ik toch echt walgelijk.

Lees net dat een een soort protest is van de kunstenares. Kan dat niet op
een andere manier dan?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:28

in zo'n ding blijft ook alles hangen, schoner als een huisdier? ik betwijfel het.
speelgoed kun je afwassen en huisdieren wassen zichzelf of je maakt ze zelf schoon want niemand wil een vies dier in huis.
ik vraag me af hoe ze dit heeft bedacht!
hee een overreden kat?! daar kan ik wel een muziek doos, handtasje of blokkendoos van maken!
psycho!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:29

xLienepienx schreef:

een andere manier dan?

Waarom moet dat op een andere manier? Dit gaat prima, ze shoqueert mensen, ze laat mensen erover praten (waaronder hier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:29

Marchador schreef:

Ik vind dit minder misselijk dan mensen die zeehondjes laten doodknuppelen voor een mooie tas, of dingen als slangen- en krokodillenleer. Of zelfs koeienleer. En het eten van vlees is ook discutabel in mijn ogen... tenslotte heeft bijna niemand echt vlees nodig, en toch laten we dagelijks dieren vermoorden zodat wij 'lekker' kunnen eten- voor veel van ons is vlees een luxeproduct en geen levensbehoefte. En daarvoor lijden en sterven ook veel dieren. Dat soort dingen vind ik allemaal schadelijker dan een dier doen sterven of een al gestorven dier gebruiken om een bepaald statement te maken, in de hoop mensen te confronteren met bepaalde kromme dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:30

xLienepienx schreef:

een andere manier dan?

Maar een schilderij, gedicht, of gewoon een artikel waarin/waarmee ze haar statement duidelijk maakt bereikt veel minder mensen dan dit. Dit shockeert, haalt TV-uitzendingen, bereikt veel mensen en laat mensen praten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:31

DebjeDopje schreef:
in zo'n ding blijft ook alles hangen, schoner als een huisdier? ik betwijfel het.
speelgoed kun je afwassen en huisdieren wassen zichzelf of je maakt ze zelf schoon want niemand wil een vies dier in huis.
ik vraag me af hoe ze dit heeft bedacht!
hee een overreden kat?! daar kan ik wel een muziek doos, handtasje of blokkendoos van maken!
psycho!

misschien heeft ze wel gezein hoe kleine kinderen omgaan met hun dieren, alsof het speelgoed is... En daarbij verzonnen dat dat anders moet kunnen?

Kunst ontstaat niet zomaar, kunst is een reactie op iets...

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:33

en dat handtasje dan?!
dat is geen speelgoed, het is gewoon een ascesoire (sorry als ik het verkeerd schrijf)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:34

Is zij ook niet die ene met die levende hamsters in luchtafgesloten ballen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:34

DebjeDopje schreef:
en dat handtasje dan?!
dat is geen speelgoed, het is gewoon een ascesoire (sorry als ik het verkeerd schrijf)

Dat is een gebruiksvoorwerp, net als een (runder)leren handtas...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:36

WildWings schreef:
Marchador schreef:

Ik vind dit minder misselijk dan mensen die zeehondjes laten doodknuppelen voor een mooie tas, of dingen als slangen- en krokodillenleer. Of zelfs koeienleer. En het eten van vlees is ook discutabel in mijn ogen... tenslotte heeft bijna niemand echt vlees nodig, en toch laten we dagelijks dieren vermoorden zodat wij 'lekker' kunnen eten- voor veel van ons is vlees een luxeproduct en geen levensbehoefte. En daarvoor lijden en sterven ook veel dieren. Dat soort dingen vind ik allemaal schadelijker dan een dier doen sterven of een al gestorven dier gebruiken om een bepaald statement te maken, in de hoop mensen te confronteren met bepaalde kromme dingen.

Daar heb je helemaal gelijk in! Dat is ook walgelijk.
Maar ik vraag me toch af of dit niet op een andere manier kan, het geeft bij mij echt een heel naar gevoel.
Als je al weet dat kinderen dieren knijpen of dood kunnen knuffelen. Dan houd je ze toch bij de kinderen weg tot ze groot genoeg zijn en het snappen lijkt mij. Tenminste dit is zoals wij het doen. Kleine kinderen mogen de dieren alleen aaien onder toezicht van een volwassene. Willen ze knuffelen krijgen ze een knuffel.