Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:56

Heb helaas ook van dichtbij meegemaakt dat uithuisplaatsen niet altijd mogelijk is, door gebrek aan opvang.

Er is helaas een enorm gebrek aan pleeggezinnen en in het algemeen opvangplaatsen, waardoor sommige kinderen gewoon in een jeugdgevangenis worden geplaatst, met als enige "misdaad" dat ze geboren zijn in het verkeerde gezin... Of zoals hier thuis moeten blijven wonen omdat er geen andere plaats is...

Als mensen echt zo begaan zijn zou je kunnen overwegen een pleegkind op te nemen. Daar zijn al die mishandelde en verwaarloosde kinderen namelijk het meeste bij gebaat. Een gewoon gezin, waar er liefdevol met ze omgegaan wordt en waar ze vooral kind kunnen zijn. Schreeuwen dat het allemaal anders moet is nogal makkelijk, er zullen ook mensen moeten zijn die het dan ook doen.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:55

Wat vreselijk,hoe kun je je kind dit nou aan doen...
Dan ben je zelf volgens mij echt ziek in je kop, toen ik het verhaal las moest ik aan de film saw denken..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:52

Zo ontzettend ziek, daar zijn geen woorden voor!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:03

arm arm kind, niet normaal ....... Ik hoop dat die ouders heeel lang vast moeten zitten. En mocht er ooit nog een kind bij hun geboren worden dan hoop ik dat ie meteen wordt meegenomen.

Iemand zei dat wie de sterkste is langst blijft, het zal wel waar zijn maar toch heel banketstaaf...

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:58

Gatverdamme, ik wordt gewoon letterlijk misselijk van dit verhaal, hoe kunnen mensen zo vreselijk gestoord zijn. Deze mensen verdienen het niet eens om levenslang de bak in te gaan en verzorgt te worden van ons geld.

Wat ik nou niet snap, hebben deze mensen geen familie, buren, kennissen, of iemand van school die aan de bel trekt en die dat kind daar heeft weggehaalt?
Dit wil je toch ook niet op je geweten hebben, als je ergens afweet van de situatie daar en je doet er niets aan?
Vind dat altijd zo raar bij dit soort verhalen. Iedereen steekt zijn kop in het zand, niet alleen jeugdzorg ook de omgeving.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:16

:oo
jee, dat is echt heftig man!
die 'ouders' mogen van mij wel hun hele leven vast zitten, die zijn echt gewoon gestoord :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:19

mick75 schreef:
Heb helaas ook van dichtbij meegemaakt dat uithuisplaatsen niet altijd mogelijk is, door gebrek aan opvang.

Er is helaas een enorm gebrek aan pleeggezinnen en in het algemeen opvangplaatsen, waardoor sommige kinderen gewoon in een jeugdgevangenis worden geplaatst, met als enige "misdaad" dat ze geboren zijn in het verkeerde gezin... Of zoals hier thuis moeten blijven wonen omdat er geen andere plaats is...

Als mensen echt zo begaan zijn zou je kunnen overwegen een pleegkind op te nemen. Daar zijn al die mishandelde en verwaarloosde kinderen namelijk het meeste bij gebaat. Een gewoon gezin, waar er liefdevol met ze omgegaan wordt en waar ze vooral kind kunnen zijn. Schreeuwen dat het allemaal anders moet is nogal makkelijk, er zullen ook mensen moeten zijn die het dan ook doen.

Idd waar Mick :)

Ben het ook volledig eens met de opmerking dat de ouders hier hebben geblunderd. Vind het idd nogal makkelijk om gelijk weer op Jeugdzorg af te geven, er zijn mensen die het nodig maken dat zo'n instelling er is....... dáár moet je op afgeven.
Het is als Jeugdzorg ook wel moeilijk om het goed te doen...... bij het kind van de gehandicapte ouders uit Geldermalsen kregen ze een emmer vol verwijten over zich heen, dat ze de ouders een kans moeten geven, en geven ze ouders een kans, is het ook niet goed. Het zijn ménsen. Mensen die goed willen, maar bij lange na niet perfect zijn, die veel meer willen dan ze mogen.......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:24

Helemaal met je eens Yamcha, het is niet Jeugdzorg die het kind mishandelt heeft! En natuurlijk zal er het een en ander mis zijn bij Jeugdzorg, maar de ouders zijn de eerst verantwoordelijke die de schuld hiervan hebben.
Jeugdzorg blijft mensenwerk, en omdat ze met al die moeilijke en gevoelige zaken te maken hebben, ontkom je er bijna niet aan dat je foute beslissingen neemt. Hoe treurig de gevolgen soms ook zijn. Over al die gevallen waar het wel goed mee gaat horen we niets natuurlijk!!

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:33

dit is echt erg..
je ziet dan toch zo dat het niet goed met het meisje gaat als ze word mishandelt.
En als dat meisje gym zou hebben of wat anders, dan zie je toch wel de blauwe plekken, of andere dingen?
ben het eens met iedereen hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:57

Alet74 schreef:
Helemaal met je eens Yamcha, het is niet Jeugdzorg die het kind mishandelt heeft! En natuurlijk zal er het een en ander mis zijn bij Jeugdzorg, maar de ouders zijn de eerst verantwoordelijke die de schuld hiervan hebben.
Jeugdzorg blijft mensenwerk, en omdat ze met al die moeilijke en gevoelige zaken te maken hebben, ontkom je er bijna niet aan dat je foute beslissingen neemt. Hoe treurig de gevolgen soms ook zijn. Over al die gevallen waar het wel goed mee gaat horen we niets natuurlijk!!

Nee, daar is het publiek niet in geïnteresseerd..... die zijn niet sensationeel genoeg :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:55

Wat verschrikkelijk, ik zit dit echt met verbazing te lezen... Wat een hel zeg waar dat arme meisje doorheen is gegaan, ongeloofelijk :n

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:15

Mijn god :oo
Echt, zoiets doe je niet met je eigen kind, met niemand :n
maar er zijn mensen.... -:(-

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:30

Wat erg dit zeg!!!
Word hier echt misselijk van :(

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:35

pruts schreef:
In Belgie zijn er net een paar ouders( moeder en stief vader ) veroordeelt tot 30 jaar wegens mishandeling, verwaarlozing en moord op hun minderjarige zoon deze leed aan een vorm van autisme.t' kan niet lang genoeg zijn.

Nou het lijkt bijna hetzelfde verhaal zeg, wat vreselijk wreed zijn mensen toch?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:17

Mensen worden met de dag zieker in hun hoofd echt waar.

En dat die moeder ook niks doet.
Ook al hangt me leven ervanaf me kind zou ik ecvht met me leven beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:06

en weer een vies gore zieke geest :(

zijn geen woorden voor

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:41

Jemig.. ben er stil van.

Kind is getekend voor haar leven.. :\

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:20

Dit is echt walgelijk, ik denk dat we er niet bij stil staan hoe vaak dit soort dingen in onze omgeving gebeuren. Echt verschrikkelijk, dat meisje is inderdaad voor haar leven getekend.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:20

Wat erg zeg, jeetje..
't arme meisje.. :(:)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:25

wat een zieke geest...........

hopen dat die ouders heel lang vast zitten en dat het meisje uiteindelijk een goed leven kan leiden.

foute ouders en blunders bij jeugdzorg...........wat een vreselijk drama

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:12

Jeetje, te ziek voor woorden := .
Arm meisje :(:)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:19

Ach ach ach.. Waar gaat het toch heen met de wereld..
Dat arme kind! :(:) En wat weer een blunder van jeugdzorg!
Ik krijg van jeugdzorg steeds meer het idee dat die mensen daar echt niks kunnen en als ze het al kunnen, doen ze het niet! Waardeloze instantie. Geldkraan dicht en alles investeren in een instantie die WEL daadwerkelijk actie onderneemt in de gevallen waar er duidelijk iets mis is!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:31

Jeetje, wat moet dat meisje door een hel zijn gegaan zeg.. :(:)

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:44

fack, dit is echt te erg voor woorden.. =|
zoiets doe je toch niet met je kind.

arm kind..

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:47

zóó zielig voor het meisje!
ik ga me altijd met verhalen voorstellen dat ik dat ben op de een of andere manier :+ maar ieehhhhh dit kan ik me niet eens goed voorstellen!