Amerikaanse baart 8- ling!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:22

ikdoemaarwat schreef:
aan de wattus :?

Clomid is een medicijn voor verminderde vruchtbaarheid, maar als 'bijwerking' heb je kans op meerlingen.

Ojajoh

Re: Amerikaanse baart 8- ling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:28

ow ok dank je :D

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:36

Dit is echt weer Amerika. Hoe meer, hoe groter, hoe beter.
De arts die deze behandeling heeft uitgevoerd spoort van geen kant. Dit kan niet de bedoeling zijn van IVF. Maar ja, in Amerika kan alles.
Ik wil niet weten hoe die kinderen opgroeien. Erg sneu..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:31

Robyn schreef:
De arts die deze behandeling heeft uitgevoerd spoort van geen kant. Dit kan niet de bedoeling zijn van IVF. Maar ja, in Amerika kan alles.

Heb je ook een arguement voor de laatste zin? Woon jij soms in bij deze mensen dat jij weet hoe zijn gaan opgroeien? Wat minder kort door de bocht mag ook wel. Ik wil wedden dat deze 8 ling een beter leven gaat krijgen dan menig kind met maar een broer/zus of zelfs geen.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:33

Hoeveel kinderen heb jij? Neem aan geen.. Als ouder zijnde weet je namelijk hoeveel aandacht een kind vraagt (en nodig heeft)helemaal in die leeftijd. Dus als je dat weet hoef je er niet lang na te denken dat deze kinderen dus nooit de aandacht van hun ouders zullen krijgen die ze nodig hebben. (omdat het gewoonweg niet mogelijk is met een 8-ling). Heb je enig idee hoelang je bezig bent met 1 kind te voeden en te verschonen en dat per kind ongeveer 9x per dag x 8 kinderen. Dat zijn al 72 voedingen en verschoningen per dag. Ze zullen altijd 1 van de 8 zijn.

Dus nee niet kort door de bocht maar gewoon een kwestie van logisch nadenken..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:41

Robyn schreef:
Hoeveel kinderen heb jij? Neem aan geen.. Als ouder zijnde weet je namelijk hoeveel aandacht een kind vraagt (en nodig heeft)helemaal in die leeftijd. Dus als je dat weet hoef je er niet lang na te denken dat deze kinderen dus nooit de aandacht van hun ouders zullen krijgen die ze nodig hebben. (omdat het gewoonweg niet mogelijk is met een 8-ling). Heb je enig idee hoelang je bezig bent met 1 kind te voeden en te verschonen en dat per kind ongeveer 9x per dag x 8 kinderen. Dat zijn al 72 voedingen en verschoningen per dag. Ze zullen altijd 1 van de 8 zijn.

Dus nee niet kort door de bocht maar gewoon een kwestie van logisch nadenken..

Logisch of niet jij kent deze mensen niet en kan dus helemaal niet beoordelen of deze wel of geen aandacht te veel of te weinig zullen hebben. Ik denk daarom dat je maar beter niet zulke uitspraken kan doen, al had je 30 kinderen. Je kent die mensen niet en hun situatie niet, zij zullen vast vele hulp van familie krijgen en aandacht te kort kan zelfs een kind krijgen dat helemaal alleen is.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:35

Pfff moet er niet aan denken !!! Woow, vraag me af hoe die vrouw zich wel niet gevoelt moet hebben tijdens de zwangerschap, lijkt me behoorlijk pittig. Ik kan verder geen uitspraak doen over opvoedingen en financiering, heb nog een kids en ik heb dus geen flauw idee. Ik hoop dat ik de eerste keer eentje krijg, of een tweeling maar niet meer.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:21

Robyn schreef:

Dat is echt onzin! Ook hier mogen artsen bij IVF maar een bepaald aantal embryos implanteren, juist om dit soort situaties te voorkomen. Als deze babies met IVF verwerkt zijn dan heeft de arts verkeerd gehandeld. Het lijkt er meer op dat de moeder clomid o.i.d. geslikt heeft.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:02

Guinevere schreef:
Robyn schreef:

Dat is echt onzin! Ook hier mogen artsen bij IVF maar een bepaald aantal embryos implanteren, juist om dit soort situaties te voorkomen. Als deze babies met IVF verwerkt zijn dan heeft de arts verkeerd gehandeld. Het lijkt er meer op dat de moeder clomid o.i.d. geslikt heeft.

Er is afgelopen week een interview op TV geweest met een nederlandse Gyn die vertelde dat ze dmv ivf verwekt zijn. (wat zijn bron is weet ik natuurlijk niet) En dat wat hem betreft deze amerikaanse arts zijn functie nooit meer uit zou mogen oefenen. Ik weet dat in Nederland niet zoveel eitjes teruggeplaatst mogen worden (dat heb ik geloof ik ook nergens gezegd). In Nederland worden juist steeds minder drie en vierlingen geboren juist door dit soort maatregelen en daarbij is de behandeling veel meer verfijnd tegenover 20 jaar geleden.

Enne.. Horsie, MIJN mening is dat IK het ontzettend sneu vind voor die kinderen. Dus als ik zo'n opmerking wil plaatsen ben jij geloof ik niet de aangewezen persoon om mij daar wel of geen toestemming voor te geven.. Dus als je nu weer even on-toppic wil blijven, kunnen we gewoon weer gezellig met z'n allen over een 8-ling kletsen..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:05

Robyn schreef:
Er is afgelopen week een interview op TV geweest met een nederlandse Gyn die vertelde dat ze dmv ivf verwekt zijn. (wat zijn bron is weet ik natuurlijk niet) En dat wat hem betreft deze amerikaanse arts zijn functie nooit meer uit zou mogen oefenen. Ik weet dat in Nederland niet zoveel eitjes teruggeplaatst mogen worden (dat heb ik geloof ik ook nergens gezegd). In Nederland worden juist steeds minder drie en vierlingen geboren juist door dit soort maatregelen en daarbij is de behandeling veel meer verfijnd tegenover 20 jaar geleden.

Enne.. Horsie, MIJN mening is dat IK het ontzettend sneu vind voor die kinderen. Dus als ik zo'n opmerking wil plaatsen ben jij geloof ik niet de aangewezen persoon om mij daar wel of geen toestemming voor te geven.. Dus als je nu weer even on-toppic wil blijven, kunnen we gewoon weer gezellig met z'n allen over een 8-ling kletsen..

Je moet zelf weten wat je post, je mening mag je uiten maar die van jouw raakt kant noch wal omdat jij niet weet hoe die mensen het hebben en hoe het bij hun zal gaan. Jij baseert je mening op een paar feiten zonder de rest van de situatie te kennen. Daar stoor ik me aan en wijs ik jouw er op dat je beter niet zulke uitspraken kan doen. Maar je mag zelf wetne wat je zegt hoor, vind het alleen een beetje dom.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:09

ik denk wel dat er goed voor word gezorgd hoor in amerika
die krijgen dan van alles om die kinderen goed te kunnen onderhouden
dit door middel van luiers voeding en ect

ik vind het wel knap 8 kinderen ben al blij als die van mij er is :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:50

@Robyn, vroeger waren grote gezinnen ook aan de orde van de dag!
Hebben die kinderen ook aandachttekort gehad??? Ik hoor er anders bar weinig mensen over klagen of wat dan ook.
Deze komen dan wel in 1 keer,... maar dan nog...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:00

Een tijd terug ging het over een gezin die er 'maar' 6 had, uiteraard ook in Amerika. Zelfs de buren en mensen van de kerk hielpen mee met verschonen/voeden/aandacht geven en de ouders hun rust geven. Manlief moest 2 keer zoveel werken, was amper thuis. Kwam hij thuis dan zat hij te leren voor een betere baan.
Poeh nee hoor geef mij dan maar 1 kind tegelijk.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:38

Op teletekst staat nu dat ze al 6 kinderen heeft waaronder een 2ling...

Edit:
Bron: teletekst.nos.nl

De Californische vrouw die deze week
beviel van een achtling,had al zes
kinderen,waaronder een tweeling.In één
klap heeft ze dus 14 kinderen.Dat
melden diverse Amerikaanse media.

Hoewel de identiteit van de vrouw door
het ziekenhuis geheim werd gehouden,is
die volgens de media uitgelekt door een
aantal familieleden van de vrouw.Die
hebben tegenover kranten en tv-zenders
verteld wie de vruchtbare vrouw is.

In een interview zegt de moeder van de
vrouw dat ze voor de bevalling al wist
dat het er 8 waren.Artsen hebben toen
gevraagd of ze het aantal embryo's niet
wilde verkleinen.Dat wilde ze niet.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:47

Citaat:
Moeder achtling had al zes kinderen
Uitgegeven: 30 januari 2009 14:40
Laatst gewijzigd: 30 januari 2009 14:40

LOS ANGELES - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo's weg laten halen.

De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag.

De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.

Bron Nu.nl

Nee, deze kinderen zullen echt een geweldig leven krijgen, en alle kansen krijgen die ze willen en verdienen. Ik zal nooit meer van die domme uitspraken doen.. :7

Als je het Amerikaanse nieuws een beetje volgt blijkt het hier te gaan om een alleenstaande moeder die vorig jaar 8 (jawel 8) bevruchte eicellen in haar baarmoeder geplaatst kreeg. De opvoeding van 14 kinderen gaat zo 2,5 miljoen dollar kosten en dat is dan alleen voor eten, kleding enz. Echt alleen de basis, geen sporten, leuke dingen enz..

Citaat:
The Department of Children and Family Services would worry that, in a house of 14, there would be a lack of attention or that the children would be at risk of abuse or neglect

Bron: ABC news
(ik ben gelukkig niet de enige die domme dingen denkt.)

P.s. De vergelijking met de grote gezinnen vroeger gaat hier totaal niet op want als nummer 8 geboren werd hielpen nummer 1,2 en 3 al mee met klusjes in en rond het huis. Mijn oma en haar zussen hielpen gewoon mee met de zorg voor de kleinere kinderen. Dat wordt met 14 kinderen onder de 7 wat lastig.

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:50

Moeder achtling had al zes kinderen
Uitgegeven: 30 januari 2009 14:40
Laatst gewijzigd: 30 januari 2009 14:40

LOS ANGELES - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo's weg laten halen.

De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag.

De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.

Keizersnede

De acht baby's kwamen in vijf minuten met een keizersnede ter wereld, met behulp van een medisch team van 46 artsen, verplegers en assistenten. Alle pasgeborenen moeten nog zeker zeven weken in het ziekenhuis blijven.

Het medisch personeel verwijst naar de baby's via acht letters van het alfabet.

Het gebeurt hoogst zelden dat een vrouw acht kinderen tegelijk baart. Het hoogste aantal kinderen dat ooit in een keer werd gebaard is negen, maar geen van die baby's overleefde het toen.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:54

Cyntje schreef:
@Robyn, vroeger waren grote gezinnen ook aan de orde van de dag!
Hebben die kinderen ook aandachttekort gehad??? Ik hoor er anders bar weinig mensen over klagen of wat dan ook.
Deze komen dan wel in 1 keer,... maar dan nog...

ja, vroeger waren er ook grote gezinnen, maar die kinderen kwamen niet allemaal tegelijk uit mammie hé?
daar zat meestal wel een tijdje tussen.
ik zou het toch niet echt zien zitten... 8 is echt wel veel..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:55

Mensen dat bericht had ik ook al geplaatst :+

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:56

:oo :oo Dan heb je toch ook geen leven meer? Man, oh, man! Ik moet er niet aan DENKEN! 15 kinderen pff...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:56

8 + 6 = 14 :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:58

zow!!
dat is niet niks!
lijkt me ook helemaal niet leuk nee..
8 eiige 8 ling :D
dan heb je wel heel veel dezelfde baby's :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:59

Cyntje schreef:
8 + 6 = 14 :+

idd ze had nog 6 kinderen :+ jesus hoe onderhoud je dat toch in godsnaam

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:01

en dan ook nog bij de ouders wonen :S met maar slecht 3 slaapkamers.. dat word zoon 7 baby op 1 kamer...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:10

En 15 jaar later 8 kids in de pubertijd :+
Ik ben blij dat ik er 1 heb en daar blijft het ook bij :D

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:42

Haha, oeps, ik dacht 7 :o