ikdoemaarwat schreef:aan de wattus
Clomid is een medicijn voor verminderde vruchtbaarheid, maar als 'bijwerking' heb je kans op meerlingen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robyn schreef:Dit is echt weer Amerika. Hoe meer, hoe groter, hoe beter.
De arts die deze behandeling heeft uitgevoerd spoort van geen kant. Dit kan niet de bedoeling zijn van IVF. Maar ja, in Amerika kan alles.
Ik wil niet weten hoe die kinderen opgroeien. Erg sneu..
Robyn schreef:Hoeveel kinderen heb jij? Neem aan geen.. Als ouder zijnde weet je namelijk hoeveel aandacht een kind vraagt (en nodig heeft)helemaal in die leeftijd. Dus als je dat weet hoef je er niet lang na te denken dat deze kinderen dus nooit de aandacht van hun ouders zullen krijgen die ze nodig hebben. (omdat het gewoonweg niet mogelijk is met een 8-ling). Heb je enig idee hoelang je bezig bent met 1 kind te voeden en te verschonen en dat per kind ongeveer 9x per dag x 8 kinderen. Dat zijn al 72 voedingen en verschoningen per dag. Ze zullen altijd 1 van de 8 zijn.
Dus nee niet kort door de bocht maar gewoon een kwestie van logisch nadenken..
Robyn schreef:Dit is echt weer Amerika. Hoe meer, hoe groter, hoe beter.
De arts die deze behandeling heeft uitgevoerd spoort van geen kant. Dit kan niet de bedoeling zijn van IVF. Maar ja, in Amerika kan alles.
Guinevere schreef:Robyn schreef:Dit is echt weer Amerika. Hoe meer, hoe groter, hoe beter.
Dat is echt onzin! Ook hier mogen artsen bij IVF maar een bepaald aantal embryos implanteren, juist om dit soort situaties te voorkomen. Als deze babies met IVF verwerkt zijn dan heeft de arts verkeerd gehandeld. Het lijkt er meer op dat de moeder clomid o.i.d. geslikt heeft.
Robyn schreef:Er is afgelopen week een interview op TV geweest met een nederlandse Gyn die vertelde dat ze dmv ivf verwekt zijn. (wat zijn bron is weet ik natuurlijk niet) En dat wat hem betreft deze amerikaanse arts zijn functie nooit meer uit zou mogen oefenen. Ik weet dat in Nederland niet zoveel eitjes teruggeplaatst mogen worden (dat heb ik geloof ik ook nergens gezegd). In Nederland worden juist steeds minder drie en vierlingen geboren juist door dit soort maatregelen en daarbij is de behandeling veel meer verfijnd tegenover 20 jaar geleden.
Enne.. Horsie, MIJN mening is dat IK het ontzettend sneu vind voor die kinderen. Dus als ik zo'n opmerking wil plaatsen ben jij geloof ik niet de aangewezen persoon om mij daar wel of geen toestemming voor te geven.. Dus als je nu weer even on-toppic wil blijven, kunnen we gewoon weer gezellig met z'n allen over een 8-ling kletsen..
Citaat:Moeder achtling had al zes kinderen
Uitgegeven: 30 januari 2009 14:40
Laatst gewijzigd: 30 januari 2009 14:40
LOS ANGELES - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo's weg laten halen.
De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag.
De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.
Citaat:The Department of Children and Family Services would worry that, in a house of 14, there would be a lack of attention or that the children would be at risk of abuse or neglect
Cyntje schreef:@Robyn, vroeger waren grote gezinnen ook aan de orde van de dag!
Hebben die kinderen ook aandachttekort gehad??? Ik hoor er anders bar weinig mensen over klagen of wat dan ook.
Deze komen dan wel in 1 keer,... maar dan nog...