Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:SdaphneS schreef:
Maar dat is juist de vrijheid van meningsuiting!
Natuurlijk krijg je mensen in je harnas als je zulke harde dingen zegt.
Maar hij zegt ze tenminste. Ik vind dat lef hebben.
Ik ben het overigs niet altijd eens met de manier waarop hij dingen brengt.
Hij kan dingen heus wel beter overbrengen en niet zo gemeen, maar toch vind ik dat het gezegd mag worden.
Ik heb altijd begrepen dat vrijheid van meningsuiting ophoudt als die mening discriminerend is. Pin me daar niet op vast, maar volgens mij staat dat in de Grondwet.
SdaphneS schreef:Tuurlijk, discriminerende uitspraken keur ik ook niet goed.
Maar ik probeer te zeggen dat die uitspraken wel mogen of ze goed zijn is een tweede.
Citaat:Art. 1. [Geschiedenis: versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006; versie 15 juli 2008] • [Jurisprudentie: LJN AA4301; AA5111; AA8538; AD5014; AE0174; AE6409; AE6671; AE7389; AE9790]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
MaaikeMo schreef:LimaMambo schreef:geert zegt wat veel mensen denken...
wat is veel?
ik ken er geen een
en ken toch heel veel mensen..
en ook de mensen die ook racistisch zijn, vinden hem maar een dom persoon..
RedPassion schreef:SdaphneS schreef:Tuurlijk, discriminerende uitspraken keur ik ook niet goed.
Maar ik probeer te zeggen dat die uitspraken wel mogen of ze goed zijn is een tweede.
Die uitspraken mogen dus niet in Nederland.Citaat:Art. 1. [Geschiedenis: versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006; versie 15 juli 2008] • [Jurisprudentie: LJN AA4301; AA5111; AA8538; AD5014; AE0174; AE6409; AE6671; AE7389; AE9790]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Wildgirl schreef:Idd we hebben al een multiculturele samenleving maar als we zo door gaan dan gaat die zich zeker in het westen steeds meer uitbreiden en uiteindelijk de overhand nemen.
Daar zijn keiharde cijfers voor en is dus geen overdreven standpunt vanuit wilders.
Als iedereen hier goed de standpunten van wilders zou nalezen dan weet je ook dat hij 'de allochtonen' niet zonder pardon het land uit wil hebben maar wel strenger op wil treden bij gezinshereniging,familiemigratie,criminaliteit en het immigratiebeleid van nieuwe allochtonen.
de helft van de immigranten uit landen als turkije,marokko,antillen etc komt hier voor de economische welvaart NIET voor levensgevaar.
Waarom zouden die mensen hier mogen wonen en van mijn belastinggeld mogen profiteren terwijl er onder de nederlanders zelf nog steeds een te hoog werkloosheidscijfer is?
Laten we eerst onze eigen problemen eens oplossen voordat we de deur openzetten
SdaphneS schreef:Wildgirl schreef:Idd we hebben al een multiculturele samenleving maar als we zo door gaan dan gaat die zich zeker in het westen steeds meer uitbreiden en uiteindelijk de overhand nemen.
Daar zijn keiharde cijfers voor en is dus geen overdreven standpunt vanuit wilders.
Als iedereen hier goed de standpunten van wilders zou nalezen dan weet je ook dat hij 'de allochtonen' niet zonder pardon het land uit wil hebben maar wel strenger op wil treden bij gezinshereniging,familiemigratie,criminaliteit en het immigratiebeleid van nieuwe allochtonen.
de helft van de immigranten uit landen als turkije,marokko,antillen etc komt hier voor de economische welvaart NIET voor levensgevaar.
Waarom zouden die mensen hier mogen wonen en van mijn belastinggeld mogen profiteren terwijl er onder de nederlanders zelf nog steeds een te hoog werkloosheidscijfer is?
Laten we eerst onze eigen problemen eens oplossen voordat we de deur openzetten
Stel je voor:
Over tien jaar is Nederland bankroet. De economie ligt op zijn gat de werkeloosheid is hoog en jij hebt geen baan, maar wel een gezin waarvoor je moet zorgen.
Turkije daarintegen is een welvarend land. Veel vraag naar mensen, goede salarisen en een goede economie.
Op dat moment denk jij ook wel even na van : Misschien moet ik naar Turkije verhuizen, daar kan ik mijn gezin tenminste onderhouden.
Wat als je vervolgend naar Turkije gaat, je een baan krijgt, je gezin laat overvliegen en een nieuw bestaan opbouwt en er vervolgens in Turkije wordt gezegd: Weg met de buitenlanders, we hebben zelf genoeg problemen.
Dan zou jij je net zo als de turken in Nederland nu, genaaid voelen.
Wildgirl schreef:Dat klopt helemaal en daarom gooit wilders ook niet iedereen zonder pardon het land uit; hij maakt het echter moeilijker om binnen te komen, een wezenlijk verschil lijkt mij.
wij zijn idd in de 50er jaren véél te snel overgestapt naar oa turkse arbeiders en plukken daar nu de zure vruchten van; waarom zou je dan niet proberen de schade te beperken?
SdaphneS schreef:Wildgirl schreef:Dat klopt helemaal en daarom gooit wilders ook niet iedereen zonder pardon het land uit; hij maakt het echter moeilijker om binnen te komen, een wezenlijk verschil lijkt mij.
wij zijn idd in de 50er jaren véél te snel overgestapt naar oa turkse arbeiders en plukken daar nu de zure vruchten van; waarom zou je dan niet proberen de schade te beperken?
Maar wat wil jij dan doen om de schade te beperken?
rider schreef:Wat betreft de huidige kwestie: ik vind het onzinnig dat hij vervolgt wordt. Een kamerlid moet kunnen zeggen wat hij wil, ook als dat moreel een beetje de grenzen opzoekt. Ik vind ook dat vrijheid van meningsuiting boven het verbod op discriminatie zou moeten komen te staan. Ik vind discriminatie sowieso een loze issue...natuurlijk wordt er gediscrimineerd! Positief dan wel negatief. Discriminatie betekent tenslotte niets anders dan onderscheid aanbrengen tussen, en als mensen ergens goed in zijn is het wel hokjesdenken en de verschillen tussen die hokjes benadrukken. Dat ga je nog met geen tien wetten tegen.Racisme daarentegen vind ik in principe niet kunnen, al werken bepaalde bevolkingsgroepen het zelf wel in de hand.
Citaat:Zodra je enigszins gaat kijken naar wat ie precies voorstelt en zijn programma eens grondig doorleest kom je er achter dat het een neoliberaal is van de ergste soort. Geen uitkeringen meer, afschaffen minimumloon, bezuinigingen en verdere privatisering van de zorg (uitkleding). Dat zijn echter niet de punten waarmee je scoort, als je "moslim" roept zijn er op voorhand al veel mensen die luisteren. Zelfs als deze mensen nog nooit een moslim van dichtbij hebben gezien (of juist dan eigenlijk).
Citaat:Nu komt er een vreemde religie de kop opsteken en die gaat zich onherroepelijk op een gegeven moment mixen met de bestaande cultuur. Je zal meer stromingen krijgen binnen de Islam, en er zullen onderdelen van de Islam in onze folklore terecht komen. Is dat zo'n ramp? Veel Nederlanders eten ook regelmatig bij de Chinees, dat is ook een stukje aanpassing.
MaaikeMo schreef:LimaMambo schreef:geert zegt wat veel mensen denken...
wat is veel?
ik ken er geen een
en ken toch heel veel mensen..
en ook de mensen die ook racistisch zijn, vinden hem maar een dom persoon..