Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:59

Djeenie schreef:
Het is inderdaad nog niet helemaal duidelijk hoeveel slachtoffers er nu precies gevallen zijn.

Het is inderdaad een drama, maar de VTM-nieuwspresentator vernoemde daarnet het woord 'Gothic' (omdat de man rood haar had en zwart geschminkte ogen, zo schijnt) en vernoemde daarbij in één adem het Colombine-drama en Hans van Temsche... :x :x

Ooh vreselijk, maar het heel nieuws had een groter sensatiniveau dan vijftig telegrafen bij elkaar.

De forensische psychiater die een leuk profiel opstelde die niet klopte, het telefoontje van de leerling. En natuurlijk moet jef vermassen ook komen...... :x

Verder heel spijtig wat er gebeurd is, hopelijk gaat krijgt de dader meer hulp voor zijn veiligheid (als de speculaties waar zijn) en andere, en veel sterkte aan familieleden.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-01-09 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:59

ikbenfilou schreef:
echt vreselijk ;(
je zal het bericht maar krijgen

ben toch wel een beetje blij dat ik een ouderwetse moeder ben
ben thuis als de kids uit school komen.
al kan dit natuurlijk op een school ook gebeuren.

Dit snap ik niet :?
Dit is op het kdv gebeurd, daar hoef je geen ouderwetse moeder o.i.d. voor te zijn.

Anoniem

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:00

STerker nog: een kdv is vaak lastig binnenkomen. Scholen loop je echter zo binnen!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:00

Voor mij gaat 'oog om oog, tand om tand' niet op. Dan moet de maatschappij ons ook maar beschermen voor mensen die moordenaars worden omdat ze moordenaars uitschakelen. Hoe dan ook is iemand doden (zoals hier in deze context) moord, en moord valt niet te rechtvaardigen.

Juist Katia, dat kindje aan de telefoon vond ik ook heel erg ongepast. Jef Vermassen heb ik niet meer zien verschijnen ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:03

Ik mag toch hopen dat hij nu naar de gevangenis gaat waar hij niet meer uit kan ipv ergens verblijven waar hij verder 'behandeld' wordt en blijkbaar zomaar naar buiten kan komen

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:05

Waarom zou iemand dit zo maar doen?
Dan moet je toch wel heel ver heen zijn
Gelukkig hebben ze hem kunnen pakken

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:08

Dat is echt gewoon ziek.
Die ouders houden er ook een levenslang trauma
en schuldgevoel aan over denk ik..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:10

Die foto's worden gemaakt voor de ouders om hun kinderen te indentificeren. Het is natuurlijk wel moeilijk om te weten waar welk kind heen gebracht is. Misschien is het daarom. De kinderen zijn over verschillende ziekenhuizen verdeeld en dragen natuurlijk geen ID bij zich ofzo.
Tenminste dat lijkt mij de meest logische (en minst gruwelijke) verklaring :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:11

Djeenie schreef:
Voor mij gaat 'oog om oog, tand om tand' niet op. Dan moet de maatschappij ons ook maar beschermen voor mensen die moordenaars worden omdat ze moordenaars uitschakelen. Hoe dan ook is iemand doden (zoals hier in deze context) moord, en moord valt niet te rechtvaardigen.

Juist Katia, dat kindje aan de telefoon vond ik ook heel erg ongepast. Jef Vermassen heb ik niet meer zien verschijnen ;)

Als iemand mijn kind vermoord dan pak ik diegene toch echt zelf. Of laat het doen. Daar ga ik dan graag voor zitten :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:11

Nicole288 schreef:
Ik mag toch hopen dat hij nu naar de gevangenis gaat waar hij niet meer uit kan ipv ergens verblijven waar hij verder 'behandeld' wordt en blijkbaar zomaar naar buiten kan komen

De gevangenis heeft ook geen lage ontsnappingsgraad hoor, verder als het een psychiatrische patient is hoor hij daar niet.
Hij heeft ook recht op eerlijke behandeling. Er zal zeker nog een onderzoek gestartworden naar zijn ontsnapping.

Wat voor mij een raadsel is hoe komt hij aan een kogelvrij vest.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-01-09 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:14

Ja maar we weten helemaal niet wat voor een psychiatrisch patient hij werkelijk was. Misschien zit hij wel op een open afdeling of een half open afdeling. Kogelvrij vest kunje zo via internet o.i.d. kopen en dat is dan niet zo moeilijk alshij enkel op een open afdeling zit.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:15

Hier draait mijn maag tig keer van om.
Ik heb mijn kindjes zonet even flink geknuffeld. Hier zijn gewoon geen woorden voor. Het maakt me erg kwaad.
Ik begrijp niet dat deze man buiten is kunnen geraken, hij had al een crimineel verleden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:15

SAKKIA schreef:
Ja maar we weten helemaal niet wat voor een psychiatrisch patient hij werkelijk was. Misschien zit hij wel op een open afdeling of een half open afdeling. Kogelvrij vest kunje zo via internet o.i.d. kopen en dat is dan niet zo moeilijk alshij enkel op een open afdeling zit.

Daar heb je een punt! Had ik helemaal nog niet aan gedacht.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:17

Het lijkt mij ook een onwijze schok voor de instelling waar hij uit komt trouwens, die zullen zich ook schuldig voelen en denken hadden we het maar in de gaten gehad

(aangepast, was algemene opmerking)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-01-09 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:17

faye schreef:
Djeenie schreef:

Als iemand mijn kind vermoord dan pak ik diegene toch echt zelf. Of laat het doen. Daar ga ik dan graag voor zitten :D

Ergens kan ik je begrijpen, maar dan nog zou ik nooit zelf gaan moorden.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:18

Wat een vreselijk nieuws..
Veel sterkte voor de nabestaanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:20

Ik denk ook niet dat ik het zelf zou kunnen, maar via via kan ik wel aan iemand komen. Verkoop mijn huis om het te kunnen betalen desnoods. En reken maar dat de dader zal lijden! Kom niet aan mijn kinderen :n

Dit is ook weer een typisch gevalletje van een zichzelf overschattende psychiater. Sommige mensen moet je gewoon buiten de maatschappij houden. Voor altijd!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:21

Er wordt nu wel heel erg gespeculeerd over de dader. Maar het is wel zo dat sommige mensen zo manipulatief zijn dat er niet aan hun te merken is dat ze wat in hun schild voeren. Misschien heeft deze man wel jarenlang vreselijk zijn best gedaan om bijvoorbeeld op een open afdeling terecht te komen, zodat hij als nog zijn slag kon slaan.
Misschien wat het wel anders, er zijn zoveel dingen die gebeurd zouden kunnen zijn. Er kunnen grove fouten gemaakt zijn of... of....
Ik ben meer met mijn gedachtes bij de ouders en nabestaanden van de slachtoffers dan dat ik het de dader gun ook maar even aan hem en zijn situatie te denken..........

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:21

Djeenie schreef:
Yinari, wat een belachelijke opmerking :) En dat weet je zelf best!

Zie er hier ook gelijk al enkele schreeuwen dat de doodstraf opnieuw ingevoerd mag worden... prima, dan zijn jullie geen haar beter dan de dader zelf.

Helemaal mee akkoord!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:26

"De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, moeten verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. In de ziekenhuizen werden van alle slachtoffertjes digitale foto's gemaakt. De ouders moeten in het opvangcentrum hun kinderen herkennen, ze mogen hen niet bezoeken in de ziekenhuizen"

Ik vind dit echt zo absurd? Het is hun kind en zie wat het heeft meegemaakt, waarom mogen ze er niet naartoe??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:28

Waarschijnlijk mogen ze ze wel gaan bezoeken, zodra ze weten waar hun kind ligt. Het is denk ik meer om te voorkomen dat ouders in blinde paniek naar een ziekenhuis gaan terwijl hun kind daar helemaal niet blijkt te zijn.
Tenminste zo zie ik het en zo heb ikhet ook al elders gelezen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:29

wat vreselijk zeg!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:29

Als de kinderen intensieve zorgen nodig heeft, is het soms zelfs beter voor het kind om dat te krijgen zonder hysterische ouders daarbij.
Begrijp me niet verkeerd: het is perfect normaal dat je als ouder in alle staten bent, ik zou ook zo zijn. Maar wij hebben hier geen flauw idee hoe die kinderen er aan toe zijn, wat ze hebben gezien... Kinderen komen nu zelf op de eerste plaats. Sakkia, zou ook goed kunnen! De kinderen zijn in de heisa naar verschillende ziekenhuizen gebracht, dus de ouders weten niet eens welk kind waar ligt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:32

Ik hoop dat het dat is sakkia. Dan staat het er alleen krom, niet mogen bezoeken klinkt alsog ze er niet bij mogen. Ik kan me voorstellen dat die ouders knettergek worden als ze er niet bij mogen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:50

Er wordt erg veel gespeculeerd over de dader...We weten gewoon niet waarom...

Waarom??
Waarom zijn sommige mensen zo geesteziek dat ze in een psychiatrische inrichting komen?? Omdat ze dat leuk vinden? Denk het niet...

De toezicht in zulke instellingen schiet volgens mij ernstig tekort. (ik ben zelf opgenomen geweest ivm depressie en er wordt alleen maar bezuinigd en bezuinigd. Er was amper personeel aanwezig, wat er aanwezig was was nog heel erg jong. Gemiddeld 21 jaar!).

Ik vind dat er eens ernstig naar de psychiatrische hulpverlening gekeken moet worden, personeel doet vaak haar best maar hebben amper middelen om hun werk naar behoren uit te voeren.

Schande vind ik het!