Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:01

Als jij meer service wilt, en minder lange wachttijden, worden de producten van de Aldi ook veel duurder....... die mensen worden niet betaald om service te leveren, die worden betaald om af te rekenen, vakken te vullen, en verder niks.

Zo kunnen ze met relatief heel weinig personeel toch zo'n winkel runnen. Wil jij meer service, minder lang wachten, dan zal er meer personeel moeten staan, want idd, ze hebben écht genoeg werk te doen. Dat is even de andere kant van het verhaal, mij ooit zeer vriendelijk uitgelegd door een filiaalmanager van de Aldi :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:51

Ik heb er alle begrip voor dat die mensen het vreselijk druk hebben, dat snap ik. Maar om dan zo'n snauw te geven dat die mevrouw achter de kassa zat haar excuses aanbood voor het gedrag van haar collega vind ik dan wel ver gaan.
Overigens ben ik niet zo vaak bij de Aldi, maar bij de ene Aldi (er zitten er 2 in de buurt) zijn ze een stuk vriendelijker!
Alleen het eerste gedeelte was van de Aldi, die anderen zijn van andere winkels ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:15

Ik maak het elke dag mee...

In de kerstperiode zat er bij ons in de winkel een vrouw gehurkt omdat ze de onderste dvd-spelers wou zien. Onze gangen zijn niet zo heel breed, en de assistent-verantwoordelijke moest een doos hebben die eigelijk net achter de rug van die vrouw lach. Dus Vero vraagt heel beleefd of ze eens mag passeren, vrouw reageert niet. Dus Vero bukt zich zo voorzichtig mogelijk om die vrouw niet te raken, geeft die vrouw opeens toch een dikke klets op Vero haar been :oo Ik kon het 2 rayons verder nog horen! Haar been had dan ook en mooie rode handtekening. Zegt die vrouw 'ga nu toch eens opzij, ge staat in de weg!!'

Echt onbeschoft gewoon! Of mensen die geen geduld hebben als je een gesprek aan het voeren bent met een klant voor een verkoop en die beginnen er dan maar doodleuk tussen te ratelen en te vragen of wij geen spelletjes verkopen, zucht, we zijn een elektrozaak, geen game store.

In heel mijn carrière (2 jaar) heb ik al drie keer een strijkijzer naar m'n kop gesmeten gekregen waarvan twee keer flink raak, en terwijl ik een brief voor een klant aan het typen was heeft er zelfs iemand doodleuk een miniketen op m'n vingers gedropt.

Elke dag lopen wij op het werk de benen vanonder ons lijf omdat we geen extra personeel vinden maar de klanten begrijpen dat niet, ze willen zo snel mogelijk geholpen worden. Begrijp ik goed maar ik heb maar 2 handen en 2 benen die me dragen. En dat ze mij dan gaan liggen uitschelden voor luie t**f, dat gaat er dan over! Dan zet ik mij netjes aan mijn kassa en mogen ze zichzelf bedienen voor mijn part.

Klant is koning maar nog altijd geen keizer. De mensen willen alles veel te snel en liefst doen ze zelf zo weinig mogelijk. Ik zeg elke klant hallo en bedankt, slechts 2 op de 10 mensen spreken terug! Hallo, ik ben ook maar een mens he :+

Al een geluk zijn er nog klanten die me elke dag een leuk compliment geven over mijn karakter, er heeft zelfs eens 1 klant gezegd tegen een andere klant dat hij wel wat vriendelijker mocht zijn omdat ik vriendelijk was tegen hem. Meneer was enorm aan het brullen tegen mij en de andere klanten vonden dat echt niet gepast.

In de bus geef ik altijd mijn plaats af aan hoogzwangere vrouwen of oudere mensen, wie zie je dat nog doen?

Op de baan snijden ze je met de auto ook ten pas en ten onpas de weg af.

Laatst toen ik met mijn vriend van het werk naar huis reed, hielden we ons perfect aan de snelheid, maar het was maar één rijvak. Rijden er achter ons een stelletje buitenlanders, met 4-en in een oude mercedes, die steeds liggen te zigzaggen, toeteren en te fahren opdat we toch maar sneller zouden rijden, helaas, ik ga geen boete riskeren speciaal voor jou. Vanaf dat we een stuk passeren met vluchtstrook komen ze naast ons rijden, raampje naar beneden 'heee k*tbelg! Leer rijden kl**tzak! Straks pak ik dat w**f van je!' Ok, sociaal denk je dan :+ Gaan ze lekker voor ons rijden, 30/uur waar je 70 mocht en gaan ze uiteindelijk toch sneller, gaan ze opeens remmen gelijk zot! Omdat we de baan als ons broekzak kennen zijn we hen gepasseerd en hebben we zelf maar wat extra gas gegeven tot de eerstvolgende zijstraat.

Oei, zoveel frustraties op de ochtend zijn niet gezond :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:50

Bij ons bij de Lidl zijn ze gewoon aardig gelukkig. De Lidl vind ik wel stukken beter dan de Aldi.
Maar er is imo wel een verschil tussen iemand gewoon afblaffen of je werk doen.

Chipieke, als iemand mij zo zou slaan, sorry maar dan zou ik aangifte doen van fysiek geweld.

Laatst had ik wel weer dat ik van die zegels (voor een gratis doos boodschappen) aan degene na mij gaf.
Ik heb nu voor de 2e keer al meegemaakt, dat er nieteens een bedankje af kon :?
Of gisteren nog, ik sloot achteraan aan met 1 blikje kattenvoer en 1 potje appelmoes.. Ik dacht dat de 2 vrouwen voor me bij elkaar hoorden, maar ik diegene voor mij had gewoon een hele kar vol boodschappen, keek even naar mijn 2 dingetjes. Denk maar niet dat ze me even voor liet :?
Het is geen plicht ofzo, dat snap ik, maar als je een afgeladen kar vol hebt...?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:18

Dat snap ik ook niet Nicolletje...als er iemand achter mij staat met een of 2 dingetjes of als ze werkkleding aanhebben(snel even hapje eten halen in de pauze) mogen ze van mij voor hoor :j

En net wat je zegt...als een klant een winkelbediende fysiek mishandelt...aangifte doen.Slavernij is hier al enige tijd afgeschaft :+