En over mijn typefout heb je helemaal gelijk, geen spellingscontrole hier en een woord wat er bij mij niet op die manier in wil.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandrina schreef:Ik lees dit voor het eerst en ben het volledig eens met de ergenis over de taalfouten. Maar ga er maar eens aanstaan iemand 'het kofschip' uit te leggen! Dat alleen al kost vreselijk veel moeite!
Ook vraag ik me wel eens af hoe met er toe komt om achter een 3e persoon enkelvoud (hij, zij + t) een D te schrijven???? Zoals in " ik snap wat je bedoelt"
magriet schreef:Ook kennnen veel mensen het verschil niet meer tussen liggen en lichen en zei en zij.
dit zijn voorbeelden meer woorden met g/ch en ei/ij die door elkaar gebruikt worden
Brainless schreef:@Veulen84
Nee helemaal niet, maar van sommige mensen (beroepen) verwacht je dat ze geen of nauwelijks fouten maken.
Een meester die mijn kind moet leren lezen en schrijven die zelf grove schrijffouten maakt vind ik niet kunnen.
Van een advocaat net zo, 1 typfout kan uitstel geven van een strafzaak.
Een arts die een fout maakt in een recept vind ik ook minder grappig.
Meestal zijn de fouten op sites wel grappig, maar als voorbeeld die advocaat ... kies ik toch voor 1 die geen typfouten op zijn site (of brieven) heb staan.
crossmonster schreef:Idd helemaal mee eens.
Het is in die gevallen zo ontzettend belangrijk dat er goed gespeld word!!!
Misschien komt het door het internet dat je het nu zo vaak tegenkomt, maar ik kan me er wel aan ergeren als ik weer eens door een onleesbare tekst heen moet.
Als iemand een lang verhaal schrijft, of een tekst maakt voor een website of artikel, gebruik dan AUB word
crossmonster schreef:Het is in die gevallen zo ontzettend belangrijk dat er goed gespeld word!!!
LizMD schreef:Word is absoluut niet de oplossing voor alle spelfouten, maar het kan wel helpen. Ik vind zij/zei door elkaar halen toch een fout die je niet mag maken. (En ja, ik heb het hier weer over mensen die níet dislectisch zijn, gewoon kunnen leren en een gemiddelde opleiding doen/gedaan hebben)