"jeugdzorg doelwit van haatsites"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb positieve ervaringen met jeugdzorg

Ja
16 (24%)
Nee
49 (75%)

Totaal aantal stemmen: 65

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:18

Ik heb ontzettend goede ervaringen met jeugdzorg!
Ik heb het geluk gehad daar een topwijf te treffen die me nog regelmatig belt om te vragen hoe het gaat. En zo ben ik de hulpverlening in Nederland niet gewend ;)
Dikke pluim voor haar! +:)+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:23

Ik werk in de jeugdzorg, op een crisisopvang....

Wij zijn een op zich staande organisatie maar hebben wel veel te maken met bjz, william schrikker en noem maar op.
Ik ben het ermee eens dat er veel dingen in jeugdzorgland niet kloppen en dat er ook zeker dingen worden foutgedaan,
maar er zijn gelukkig ook nog situaties waar ik wel tevreden op terug kan kijken :)

Nijn

Re: "jeugdzorg doelwit van haatsites"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:26

Tis bij mij nogal 50/50, top hulpverleners gehad maar ook een paar die het alleen maar erger hebben gemaakt.
Ligt er denk ik heel erg aan wie je treft, op een gegeven moment had ik iedere week wel een andere (ships hoe heet zo'n iemand ook al weer) en dat werkte niet echt mee.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:50

Bedoel je een voogd Nijn? Gezinsvoogd?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:31

Tja ik denk..dat het heel moeilijk is om zomaar het goed te doen als jeugdhulpverlener. Je hebt te maken met een heel gezin, niet maar 1 kind. En omdat je nodig bent is er een periode ervoor al veel verdriet en ellende aan vooraf gegaan, vaak...

Wat ik jammer vind is dat de mensen die ik zie, die werken daar, het echt over het algemeen doen met een ontzettende passie, inzet, uit liefde voor kinderen en hun medemens. Ik kan niet oordelen over BJZ maar wel een beetje over een andere organisate hier in de regio. Ook zij maken fouten (wie niet?) en dat is heel pijnlijk. Verbeteringen kunnen altijd, ook daar ben ik het mee eens. Maar haatmail enz, nee, dat is imo niet terecht en verdiend.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:32

Vadalma schreef:
Bedoel je een voogd Nijn? Gezinsvoogd?

Nee had een andere naam :n
Kom er maar niet op :n

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:29

Ik val zelf onder jeugdzorg. Woon momenteel op een zelfstandigheidstraining. (eerder kamer trainings centrum), maar kan niet zeggen dat ik nou altijd even goede ervaringen met ze heb. Ik vind dat je te vaak in het diepe gegooid word en het zelf maar op moet zien te knappen. Er gaat ook te vaak wat mis in de communicatie, waar wij dan de dupe weer van zijn en ik zie veel jongen hier snel achteruitgaan.

Toch proberen bijna alle medewerkers hier het zo goed mogelijk te doen, maar vaak kunnen ze ook niet meer, omdat dat vanuit hoger hand niet mogelijk is.

Ik vind het dus een beetje dubbel, hoewel ik meer slechte als goede ervaringen ermee heb.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 08:45

Pauline schreef:
Tja ik denk..dat het heel moeilijk is om zomaar het goed te doen als jeugdhulpverlener. Je hebt te maken met een heel gezin, niet maar 1 kind. En omdat je nodig bent is er een periode ervoor al veel verdriet en ellende aan vooraf gegaan, vaak...

Wat ik jammer vind is dat de mensen die ik zie, die werken daar, het echt over het algemeen doen met een ontzettende passie, inzet, uit liefde voor kinderen en hun medemens. Ik kan niet oordelen over BJZ maar wel een beetje over een andere organisate hier in de regio. Ook zij maken fouten (wie niet?) en dat is heel pijnlijk. Verbeteringen kunnen altijd, ook daar ben ik het mee eens. Maar haatmail enz, nee, dat is imo niet terecht en verdiend.

Nee inderdaad, haatmail en dergelijke zijn natuurlijk niet de bedoeling, doodsbedreigingen evenmin :n Het is wel triest dat sommige gedupeerden zo laag moeten zinken....

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:56

Ik vind het een beetje dubbel mijn ervaring is goed.
Maar als ik naar me vriendin kijk dan denk ik zooooo dan jullie hebben echt nog erger gefaald dan wie dan ook....
(heb voor mezelf gestemd dus ja)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:37

Het is zo makkelijk om een zondebok te vinden voor je problemen..
Jeugdzorg heeft het te doen met het butget dat ze krijgt van de overheid.
Dat betekent dat 1 gezinsvoogd ongeveer 15 zaken behandeld.
Ik wordt zo ziek van krantenberichten waarin jeugdzorg weer dingen verkeerd heeft gedaan. het is makkelijk wijzen met de vinger, maar als er nou eens meer geld wordt vrijgemaakt voor deze sector, zouden de wachtlijsten krimpen, de aantal crisissen in gezinnen verminderen en zouden kids beter begeleid/behandeld kunnen worden.

Ik begrijp dat het voor een ouder verschrikkelijk is als je uit de ouderlijke macht wordto ntzegd. Echter, inerventies als uit huis plaatsingen worden niet zomaar genomen, dat is echt een laatste redmiddel.

Ik werk in de jeugdzorg ( 24-uurs behandelgroep) en echt, voor het geld doe ik het niet. Deze mensen doen ook hun best. Maar het blijft mensenwerk, fouten kunnen gemaakt worden, hoe spijtig ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:52

heb goede en ook wel slechte.

maarja ieder zijn ding hoef niks uit te legegn