wie de pil gebruikt handelt of hij zelf god is....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Re: wie de pil gebruikt handelt of hij zelf god is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:08

Citaat:
@BraveSpots: De gereformeerde kerk is een onderdeel van de protestantsen - dus voor het gemak even kort door de bocht: alles wat niet rooms-katholiek is.

Oei oei ... Ik weet mensen die niet blij zouden zijn met deze uitspraak. Want:
Die protestanten hebben zich in vele vele groepjes opgesplitst. Ieder met eigen regeltjes en wetten en kerkjes Clown
En elk kerkje is er van overtuigd dat daar het juiste wordt verkondigd Schijnheilig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:10

welja weer zo'n leuke uitspraak van 't vaticaan... wat zal de volgende zijn?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:13

shera schreef:
Citaat:
@BraveSpots: De gereformeerde kerk is een onderdeel van de protestantsen - dus voor het gemak even kort door de bocht: alles wat niet rooms-katholiek is.

Oei oei ... Ik weet mensen die niet blij zouden zijn met deze uitspraak. Want:
Die protestanten hebben zich in vele vele groepjes opgesplitst. Ieder met eigen regeltjes en wetten en kerkjes Clown
En elk kerkje is er van overtuigd dat daar het juiste wordt verkondigd Schijnheilig

Dus? Knipoog
Gereformeerd = een van de afsplitsingen van protestants. Geen woord van gelogen. En ja, ik ben zelf gereformeerd, dus ik weet wel wat ik zeg Knipoog
Overigens is je laatste opmerking ook niet helemaal waar - je gelooft wel dat je het juiste verkondigt (dat werkt zo met overtuigingen, het woord zegt het al) maar er is ruimte voor eigen interpretatie en ook bij veel kerken de nederigheid dat het best mogelijk is dat een ander gelijk heeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:13

Maartje1990 schreef:
welja weer zo'n leuke uitspraak van 't vaticaan... wat zal de volgende zijn?

Lees effe. Deze uitspraak is 47 jaar oud. Ik snap ook niet waarom er nu nog over gevallen wordt...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:14

Ik ben niet katholiek, slik de pil, heb seks voor het huwelijk, ben niet tegen homo's, geloof niet in god, het vaticaan zal me vervloeken maar ik overtreed geen wetten, heb lol in de dingen die ik doe en ben blij dat ik met die pil de kans op een zwangerschap verminder, niet elke maand met kramp rondloop en wanneer het me niet uitkomt slik ik gewoon een maandje door.

Van dit soort uitspraken wordt ik altijd woest, hoe durven zij mensen te veroordelen die ze niet kennen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:15

ChantalSmook schreef:
Nouja, ik vind het wel interessant om te zien hoe sommige mensen juist wel achter deze stelling staan, Ben dan ook wel benieuwd of jullie er in kunnen komen, Ik vind het opzich een heel mooi idee, zoals blokje het uitlegt Lachen Voor degene die erover heen hebben gelezen. Ik bedoel dit stukje:

Citaat:
God schiep ons als zijn schepsels hij gaf ons de vruchtbaarheid en de kans om een kindje te krijgen.
Een kind krijgen is een wonder en geen klein wonder nee een groot wonder. Het wordt geschapen door God.
Een volmaakt nieuw mensje wat terwereld komt.

Kunnen jullie je plaatsen in dit, of andere ideeen hierover?

Dat ik me er goed in kan plaatsen wil overigens niet zeggen dat ik geen pil meer zou slikken erom hoor! Maar ik vind het weln mooie gedachte Lachen Ik vind het sowiso harstikke mooi hoe mensen hun kracht kunnen halen uit hun geloof,

ábsoluut niet...'het wordt geschapen door god' heeft hij 9 maanden met een dikke buik rondgelopen? heeft hij seks met een vrouw gehad? heeft hij een kind gebaart? dan heeftie 't wel druk trouwens Vork

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:18

@Maartje: Ik heb drie keer met die dikke buik rondgelopen en gebaard. Niet alledrie de keren 9 maanden, maar toch. En ik denk nog steeds dat God die kinderen geschapen heeft. Het gaat er bij mij niet in dat twee cellen die samen versmelten, zomaar een mens worden zoals jij en ik, of zoals in mijn geval: zoals mijn kinderen. Wat ik denk, is dat God er het leven aan geeft, het de ziel, of zo je wilt de geest geeft.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:19

Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen kunnen geloven in iets wat ze nog nooit hebben gezien, god in dit geval.

Even anders gezegt:
God zou ons geschapen hebben, ons de kennis hebben gegeven om die pil uit te vinden (zijn creatie dus) waarom zouden we dat dan niet mogen gebruiken?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:21

Dat zijn anders wel twee totaal verschillende dingen, die je daar aanhaalt Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:21

Citaat:
je gelooft wel dat je het juiste verkondigt (dat werkt zo met overtuigingen, het woord zegt het al) maar er is ruimte voor eigen interpretatie en ook bij veel kerken de nederigheid dat het best mogelijk is dat een ander gelijk heeft.

als iedereen zo zou denken zou er een stuk minder nijd tussen de kerken/gelovigen onderling zijn Knipoog Ik spreek ook uit ervaring. Ben gereformeerd opgevoed , getrouwd met een gereformeerd vrijgemaakt opgevoed mannetje. En dat bleek voor de laatste kerk een probleem. Ik heb het destijds heel jammer gevonden dat mijn geloof er blijkbaar niet toe deed, alleen naar welke kerk ik ging telde.
Maar dat is dan weer een heel ander verhaal Knipoog We zijn nogsteeds gelukkig getrouwd Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:23

Daar noem je ook wel een kerk, Shera Knipoog Ik had er bij die post nog bij willen zetten 'behalve bij de vrijgemaakten' maar dat leek me niet zo aardig Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:23

Blue_Eyes schreef:
@Maartje: Ik heb drie keer met die dikke buik rondgelopen en gebaard. Niet alledrie de keren 9 maanden, maar toch. En ik denk nog steeds dat God die kinderen geschapen heeft. Het gaat er bij mij niet in dat twee cellen die samen versmelten, zomaar een mens worden zoals jij en ik, of zoals in mijn geval: zoals mijn kinderen. Wat ik denk, is dat God er het leven aan geeft, het de ziel, of zo je wilt de geest geeft.

in dat geval heb je niet goed opgelet bij biologie. Want for the matter in fact.... die twee cellen versmelten wel samen en worden een mens. En daar heeft god ook maar níks meer te maken Vork
Het is misschien al wel duidelijk dat ik zo ongelovig als een biet ben, ik geloof ook niet dat er zoiets als god bestaat

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:24

Dat is prima, dat jij dat denkt. Maar ik geloof iets anders. En ja, ik heb wel degelijk goed opgelet bij biologie.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:25

Blue_Eyes schreef:
Daar noem je ook wel een kerk, Shera Knipoog Ik had er bij die post nog bij willen zetten 'behalve bij de vrijgemaakten' maar dat leek me niet zo aardig Knipoog

Lips are sealed Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:26

Wat is er dan zo speciaal aan de vrijgemaakten Lachen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:27

Dat is de enige groepering die ik ken die er zo van overtuigd is, dat zij de enige uitverkorenen zijn, dat de rest absoluut geen gelijk kan hebben.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:28

Blue_Eyes schreef:
Dat is de enige groepering die ik ken die er zo van overtuigd is, dat zij de enige uitverkorenen zijn, dat de rest absoluut geen gelijk kan hebben.

De extreminsten binnen het geloof dan, of gebruik ik een verkeerd woord?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:30

Dat zou ik dan weer niet direct zeggen, tenminste niet in mijn woonplaats. Wel in de zin van dat zij gelijk hebben, maar niet qua leefregels die ze gebruiken. Maar goed, ik woon in het niet-protestantse zuiden en alles is hier wel wat minder extreem op dat gebied.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:34

ChantalSmook schreef:
Nouja, ik vind het wel interessant om te zien hoe sommige mensen juist wel achter deze stelling staan, Ben dan ook wel benieuwd of jullie er in kunnen komen, Ik vind het opzich een heel mooi idee, zoals blokje het uitlegt Lachen Voor degene die erover heen hebben gelezen. Ik bedoel dit stukje:

Citaat:
God schiep ons als zijn schepsels hij gaf ons de vruchtbaarheid en de kans om een kindje te krijgen.
Een kind krijgen is een wonder en geen klein wonder nee een groot wonder. Het wordt geschapen door God.
Een volmaakt nieuw mensje wat terwereld komt.

Kunnen jullie je plaatsen in dit, of andere ideeen hierover?

Dat ik me er goed in kan plaatsen wil overigens niet zeggen dat ik geen pil meer zou slikken erom hoor! Maar ik vind het weln mooie gedachte Lachen Ik vind het sowiso harstikke mooi hoe mensen hun kracht kunnen halen uit hun geloof,

Mijn idee hier over? Ik vind het je reinste onzin, heel mooi gezet hoor. Maar dan ga ik er van uit dat alle kinderen die met missende onderdelen ter wereld komen, met het syndroom van down, met weet ik wat voor andere genetische afwijkingen, geen "kinderen" zijn... Die zijn nl niet volmaakt, God laat hen de rest van hun leven "kampen" met die afwijking... Een kind dat gezónd ter wereld komt is een "wonder" in die zin dat er zó veel mis kan gaan tijdens het opbouwen van dat ding... Maar de geboorte van een kind op zich is, (heel banaal) gewoon een zaad en eicel die samen een nieuw huisje bouwen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik helemaal niet geloof, zelfs tegen het geloof ben. Lachen Zij die willen geloven, ga je gang hoor, maar nooit van mijn leven dat ik zal geloven in God, Allah of hoe je "het" ook wil noemen... De hele bijbel staat vol vooroordelen, dood en verderf... En dat is dan dat "paradijs" waar ik in zouden moeten geloven......? Nee dankje. Lachen

Ook de uitspraak van de paus (ik kan me ook wel herinneren dat die al vaker terug gekomen is, niet enkel zoveel jaar geleden)... Iemand zou hem eens moeten vragen, hoe hij dat ziet, een wereld zónder voorbehoedsmiddelen. Hoe hij wil dat ál die gezinnen hun kinderen een goed leven kunnen geven, hoe al die kinderen zouden moeten gaan studeren. Want zeg nu zelf, (zoals iemand hierboven ook al zei) hoeveel gezinnen zouden een stuk of tien studerende kinderen kunnen betalen? Eentje die studeerd kost al handen vol geld, stel je voor dat er dan nog 2 of drie tegelijk aan het studeren zijn (en dan nog een stuk of 5 die op de basis/middelbare school zitten, en nog een of twee die in jouw huishouden op jouw kap leven maar wel werken.... Nee, dat is geen doen volgens mij. Denk dat de wereld er zónder voorbehoedsmiddelen een stuk slechter uit zou zien...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:34

Blue_Eyes schreef:
Dat zou ik dan weer niet direct zeggen, tenminste niet in mijn woonplaats. Wel in de zin van dat zij gelijk hebben, maar niet qua leefregels die ze gebruiken. Maar goed, ik woon in het niet-protestantse zuiden en alles is hier wel wat minder extreem op dat gebied.

Maar shera vertelde net dat ze niet mee eens waren dat haar man trouwde met iemand die niet van zijn kerk was? Of bedoel je andere soort leefregels Lachen?

Enne, bestaan er zo veel mensen die dat volgen, die vrijgemaakten, of zijn dat 'maar' een paar gemeenschappen?

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:35

ik geloof niet in god dus what's the problem

als je het zo bekijkt kan het ook de beslissing van god zijn dat de pil is uitgevonden en dat het door het grootste deel van nl wordt gebruikttt

get a life sorry hooor vind dit altijd zo'n vreselijk vermoeiende onzin

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:36

Sorry dat ik het zo ontzettend niet ABN heb geschreven, lees het nu terug en het klinkt wel heel erg breezer.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:37

pharagirlke schreef:
Iemand zou hem eens moeten vragen, hoe hij dat ziet, een wereld zónder voorbehoedsmiddelen. zou zien...

Dat lijkt me persoonlijk hoogst interresant!! Een gesprekje met de paus, ik zou er eerlijk waar iets voor over hebben. Lijkt me een heel interresante persoonlijkheid om mee te discusiëren Ja!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:38

BraveSpots schreef:
pharagirlke schreef:
Iemand zou hem eens moeten vragen, hoe hij dat ziet, een wereld zónder voorbehoedsmiddelen. zou zien...

Dat lijkt me persoonlijk hoogst interresant!! Een gesprekje met de paus, ik zou er eerlijk waar iets voor over hebben. Lijkt me een heel interresante persoonlijkheid om mee te discusiëren Ja!

Mij niet.... Gewoon een van de zoveel mensen die zich vergrepen heeft aan de mening van een boek omdat ze te weinig lef of zin hadden om eigen ideeën en meningen te krijgen.. Nagelbijten / Gniffelen (ik heb heul slechte ervaringen met streng gelovigen... Valt het op? Nagelbijten / Gniffelen)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-01-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:38

@BraveSpots: in dit geval bedoel ik meer of je een broek aan mag of een rok moet dragen als vrouw, of alcohol mag drinken, dat soort dingen. Maar inderdaad, een vrouw moeten kiezen uit je eigen clubje hoort er ook wel een beetje bij.

Ik heb even gewiki'd: in Nederland zijn er 125.253 vrijgemaakt-gereformeerden. Daarbij ook de mensen die van geboorte lid zijn, maar niet meer belijdend zijn. Dus misschien een 90.000 belijdende vrijgemaakten. Dat is niet zoveel.

@Pharagirlke: toch jammer.... een goede ervaring met gelovigen kan gewoon je beeld van geloof heel erg veranderen, net zoals een slechte. Terwijl 'we' het heus niet slecht bedoelen Knipoog