'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:55

Bon_Bon schreef:
om het nou een afwijking ofzo te noemen gaat me een beetje ver.

Heb liever dat een homoseksueel iets van zn eigen geslacht zoekt dan een schijn relatie huwelijk op te houden iedereen doet maar wat tie wil zolang je een ander geen kwaad doet.
Maar toch vind ik het diep van binnen niet normaal/natuurlijk en je kan banketstaaf wat je wil :p maar als het natuurlijk was geweest had mannetje mannetje of vrouw vrouwtje zich ook wel kunnen voortplanten zonder gebruik van het andere geslacht, en dat is niet mogelijk.
Dus natuurlijk vind ik het niet maar heb er ook geen problemen mee ofzo.

Maar niets wat jij nog in je dagelijks leven doet is natuurlijk. Behalve eten, seks, en overleven en de manier waarop zelfs niet.

Seks sells zijn outliners, als je jou daarop moet baseren ben je fout bezig. Verder is een mens een samenstelling van zijn gedrag en dus zijn daden, veroordeel je de daad dan veroordeel je de mens. Degene zonder zonde mag de steen gooien?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:58

Dus natuurlijk vind ik het niet maar heb er ook geen problemen mee ofzo.[/quote]

Wat is nog natuurlijk? Slapen

Ik heb al 2 homohuwelijken achter de rug.. Knipoog
Laat die mensen bij het Vaticaan lekker kletsen, hopelijk weet de meerderheid op deze aardbol beter!
En die paus, Lips are sealed Vreselijk,,..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:03

katiavl schreef:
Verder is een mens een samenstelling van zijn gedrag en dus zijn daden, veroordeel je de daad dan veroordeel je de mens.

Over het algemeen doen de meeste mensen heel veel slechte daden. Christendom heeft als kern Jezus, jezus heeft als kernpunt vergeving. Bij het geloof draait het juist om leef en laat leven. Mensen veroordelen hoort dan ook totaal niet bij het geloof. Helaas is dit beeld op de achtergrond verdwenen....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:04

Belachelijk... waar blijft alles over je naasten lief hebben en een ander respecteren dan?
Dag meneer de Paus.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:05

Citaat:
Ik schrok me eerlijk gezegd dood van de titel van dit stuk, gelukkig hebben we hier niet te maken met een bokker met extreme gedachten, maar met de paus, daar zijn we het van gewend .

WAT!??? Een homohatende bokker!!! Bloos!
Oh. Gelukkig, het is de paus maar. ROFL Huilen van het lachen Tong uitsteken

@ Katiavl

Geloven gaat om vergeving, liefde en wijsheid.
Geloof gaat om macht.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:10

@ Def en katiavl,

Dus omdat we zoveel dingen doen die niet natuurlijk zijn moeten we het maar als natuurlijk gaan beschouwen?

Ik heb geen problemen met homoseksuelen al lebberen ze elkaar recht voor mn neus af prima (zolang ze maar niet gaan lopen sexen maar heb liever ook niet dat hetero's dat doen)
Om eerlijk te zijn komt wel dat hele homogedoe een beetje mn neus uit speciale dagen op kermissen half naakt op bootjes gaan staan "kijk eens mensen WIJ zijn HOMO' woehoe big deal
Dat soort acties gaat me tegen staan, en nu zal echt niet elke homoseksueel dat doen, maar al die speciale aandacht komt me een beetje mn neus uit.
IK vind homoseksualiteit niet natuurlijk heb ook uitgelegd waarom ik dat niet natuurlijk vind, ik vind het niet een slecht iets, maar dat gedoe eromheen komt me wel mn neus uit

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:12

Bon_Bon ik snap werkelijk niet waar je je druk over maakt.
Natuurlijk zijn er ook irritante homo's net als irritante hetero's!
Je moest eens weten hoeveel homo's zich irriteren aan 'het gedoe eromheen' zoals jij dat noemt..

Paardrijden is ook niet natuurlijk, maar daar hoor ik weinig over!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:13

Dus omdat paardrijden niet natuurlijk is en k op mijn paard rijdt moet ik homoseksualiteit natuurlijk vinden??
Ahjah logica.... :s

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:15

Zijn homofiele gevoelens aangeboren of aangeleerd?

Als iets is aangeboren, dan is het voor mij iig (voor een heel groot deel) natuurlijk.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:17

Bon_Bon: Wie heeft dat gezegd?
Het is een vergelijking, geen eis..

Het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen of het natuurlijk is.
Als mensen gelukkig zijn als homoseksueel, ben ik daar ook gelukkig mee..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:21

mij kan het niet schelen of iemand homoseksueel is, het is geen fout iets of iets waar je bewust voor kiest, ik kan het alleen niet natuurlijk vinden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:22

Bon_bon, ben het met je eens.
Op de voorkant van de SPITS stond laatst deze kerststal foto, waarom??

Afbeelding

Edit: typfoutje

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:38

Inderdaad waarom, waarom weer een bepaald beeld schetsen van iets, dat is wat veel hetero's (ja ook degene die het NIET durven toe te geven, omdat er anders weer gezegd word dat ze het neit accepteren) tegen de borst stuit.
Waarom vaak op deze manier aandacht zoeken, en ik weet dan meer als de helft van de homo seksuelen niet zo zijn, maar door meer en meer van dit soort acties kan ik wel begrijpen dat veel gelovigen in het soortemet van 'homoseksualiteit is slecht' beeld blijven hangen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:40

De fundamentele atributiefout vliegt weer rond de oren, een negatieve eigenschap koppelen aan een hele populatie. Puur door het feit omat je er zelf negatief tegenstaat.
Misschien is de paus de slechtste niet, hij doet niet meer dan vele "gewone mensen".

En verder verooordelen van acties, genoeg heteros die staan te lebberen. Dat komt je neus ook uit zeker. Echt kan soms niet normaal vinden hoe mensen denken. Slechte karma

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:42

Katiavl, bericht bedoeld op mij dat ik negatief tegen over homos sta?
Want nee ik sta niet negatief tegenover homo's

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:46

Dat exhibitionistische in de homoscene (inderdaad een kleine groep, genoeg homos die zich dood zouden schamen als ze zo over straat zouden moeten) heeft wel een achtergrond.

Veel mensen keren zich ook tegen feminisme omdat ze dat gelijk stellen met benen niet scheren, behas verbranden en dolle mina's.
Terwijl ook dit een historische context heeft.

En zowel de homobeweging als de vrouwenbeweging hebben voor de emancipatie van een heleboel burgers gezorgd.
Ik ben blij dat wij het voorrecht hebben te genieten van wat deze mensen voor ons bereikt hebben in de samenleving.

Ik kan me ook voorstellen dat vanuit de allochtonen een soortgelijke beweging ontstaat, vroeg of laat.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:03

ik ga maar weer eens herhalen wat ik al eerder in ander topics heb gezegt.

als je het woord homo vervangt door neger staat de wereld op zijn kop en wordt je van bokt gegooit wegens discriminatie.
zeggen dat negers niet natuurlijk zijn mag natuurlijk niet en is ook niet waar en toch was het nog niet zolang geleden heel gewoon om dat te zeggen.
zelfs geleerden konden uitwijden over de verschillen tussen blank en zwart.

nu is zeggen dat je een hekel hebt aan holebi`s eigenlijk ook al een beetje not done maar inplaats daar van kan je altijd zeggen dat je dat overdreven nichten gedrag zo vervelend vind.

met andere woorden we vinden het best dat je het met iemand van je eigen geslacht doet zolang je maar niet bij mij in de straat woont en verder net doet alsof je hetero bent.

je mag het wel zijn maar niet doen, met andere woorden een holebi mag niet zich zelf zijn.

nou dan kan ik net zo goed weer in de kast gaan zitten Boos!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:08

randalinpony schreef:
En zowel de homobeweging als de vrouwenbeweging hebben voor de emancipatie van een heleboel burgers gezorgd.
Ik ben blij dat wij het voorrecht hebben te genieten van wat deze mensen voor ons bereikt hebben in de samenleving.

daar ben ik ook heel erg blij om, alleen zie ik helaas dat het tij aan het keren is.
het is niet meer zo makkelijk om openlijk homo of in mijn geval lesbisch te zijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:10

Hoorde het ook op de radio, wat een stelletje domme ganzen joh. En wat een vergelijking maken ze. Vind het 1 en al onzin!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:18

Ik vind de paus een gevaarlijk instituut. De mening van deze niet in het leven staande figuur, heeft helaas een voorbeeldfunctie voor velen. Helaas nemen een flink aantal volgelingen niet de verantwoordelijkheid om zelf na te denken en domweg te volgen. Helaas heeft dit in ons menselijk bestaan al vaak genoeg tot verkettering en afschuwelijke vervolgingen geleid.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:23

celticpony schreef:
Ik vind de paus een gevaarlijk instituut. De mening van deze niet in het leven staande figuur, heeft een voorbeeldfunctie voor velen. Helaas nemen een flink aantal volgelingen niet de verantwoordelijkheid om zelf na te denken en domweg te volgen. Helaas heeft dit in ons menselijk bestaan al vaak genoeg tot verkettering en afschuwelijke vervolgingen geleid.

Uiteraard wil ik hierbij niet iedereen over een kam scheren. En de paus... Wat mij betreft negeren en zelf op zoek naar de antwoorden die je nodig hebt. Maar ja, ben dan ook atheist en links, woon ongehuwd samen met kinderen....wat in de ogen van de kerk ook redelijk voor de "verkeerde" kant staat, kan er niet mee zitten, hoop dat de homobeweging zich net zo min laat kennen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:04

Bon_Bon schreef:
mij kan het niet schelen of iemand homoseksueel is, het is geen fout iets of iets waar je bewust voor kiest, ik kan het alleen niet natuurlijk vinden.

Het is lijkt mij moeilijk om iets wat in de natuur voorkomt niet natuurlijk te vinden.
Zo uit mijn hoofd komen homo en lesbische stelletjes bij o.a. duiven, pinguins, flamenco's en wolven voor. Zijn die dieren dan ook niet natuurlijk?

Verder is de kerk in eerste instantie een politiek instituut met meer interesse in geld en macht dan in de realiteit van de huidige samenleving. Immers geen condoomgebruik adviseren in een cultuur waar vreemdgaan bijna de norm van mannelijkheid is en waar er naast aids fors overbevolking heerst is bijna crimineel te noemen. Het geloof zelf is het mijne niet en zal dat ook nooit worden, maar als iemand daar een moreel compas en steun uit haalt prima.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:11

Het slaat nergens op we blijven allemaal mensen en als jij die behoefte hebt heeft niemand daar wat mee te maken.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:12

Het spijt me zeer voor de mensen die wel geloven, maar ik vind gewoon het meeste wat de paus zegt grote bullsh*t. Ook vind ik niet dat homo's zondigen als ze het met elkaar doen, maar de paus door er heel erg tegenin te gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 02:43

Tja, wat moet ik hiervan nu zeggen?

Zolang het katholieke geloof is gestoeld op een Bijbel waarvan de oorsprong nogal twijfelachtig of op zijn minst als niet compleet kan worden beschouwd (zie alle gnostische teksten en Evangelien die door de Katholieke Kerk voor het gemak maar niet in de Bijbel zijn opgenomen) en de oorsprong van het Christelijke geloof misschien niet zo vredelievend is geweest als men ons de afgelopen 2000 jaar heeft doen laten geloven: wie ben ik om me druk te maken over een uitspraak van iemand die de gekozen baas is van dat stelletje hypocrieten?