Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik denk weleens dat de beste oplossing is om onze (de westerse hulpgeving) handen uit Afrika weg te trekken. Volledig bedoel ik dan. Ze zullen erg diep vallen denk ik, maar ik ben ervan overtuigd dat ze er beter zullen uitkomen. Het volk zou niet anders kunnen dan in opstand te komen en te zorgen voor hun eigen inkomen en welvaart, in plaats van te leunen op de hulpverlening die er toch nooit genoeg zal zijn. Ze hebben zo'n ontzettend rijk land onder hun voeten en laten het gewoon leegzuigen door anderen.
Want nu word over het algemeen een schrikbewind met bijhorende dictatuur gevoerd, terwijl wij de ellende net genoeg opkuisen (met vele miljoenen euro's/dollars) om de mensen in leven te houden.
(Dit is zonder emoties gezien natuurlijk, het feit dat in mijn situatie duizenden/miljoenen mensen zouden doodgaan is in menselijk opzicht bijna niet verdraagbaar).
_rosita_ schreef:loveyoutoo: lees nu eens!
Ik vergelijk NL ellende niet met bv Afrikaanse ellende.
Wat ik aangeef is dat hier óók ellende is.. andere ellende, maar óók ellende.
Ik vind dat daar ook eens naar gekeken mag worden..
En dan heb ik het niet over de uitkeringsprofiteurs hier die te lui zijn om te werken klagen over wat ze in een voedselpakket krijgen...
Ik vind een actie voor het buitenland niet direct slecht, maar ik vind dat er ook weleens naar de problemen binnen NL gekeken mag worden, alles voor de zielige arme landen prima... maar ook hier is zat ellende.
Biepje schreef:Ook in België staat er de komende dagen weer een glazen huis voor Studio Brussel. De actie loopt onder de naam "Music for Life". Ik ben sinds het begin fan van de actie, ik vind het geweldig wat je op zo'n korte tijd kan doen voor een gruwelijk probleem. Er waren op voorhand reportages gemaakt voor Music for Life over de problematiek en ik heb regelmatig gehuild omdat ik gepakt werd door de verschrikkelijke verhalen. Kinderen die worden afgeslacht, moeders die dagenlang worden verkracht, families die al jaren op de vlucht zijn en elke dag moeten vechten om te overleven,... Het is een heel actueel probleem, denk maar aan Oost-Congo, en ik ben heel blij dat er wat aan gedaan wordt, alleen al voor de sfeer is het geweldig om naar Music for Life te luisteren!
_rosita_ schreef:loveyoutoo: lees nu eens!
Ik vergelijk NL ellende niet met bv Afrikaanse ellende.
Wat ik aangeef is dat hier óók ellende is.. andere ellende, maar óók ellende.
Ik vind dat daar ook eens naar gekeken mag worden..
En dan heb ik het niet over de uitkeringsprofiteurs hier die te lui zijn om te werken klagen over wat ze in een voedselpakket krijgen...
Ik vind een actie voor het buitenland niet direct slecht, maar ik vind dat er ook weleens naar de problemen binnen NL gekeken mag worden, alles voor de zielige arme landen prima... maar ook hier is zat ellende.
Zoezi schreef:Ik heb toen ook geld gegeven voor de Tsunami slachtoffers. Volgens mij zitten daar nog steeds vele mensen zonder huis!
Weet je, ook daar hoor je gewoon helemaal niks meer van.
vinos schreef:ik heb van de week met een open bek naar een documantaire over legkippen gekeken, ze staan bij uitkomende eieren, alle kippenkuikens links op de lopende band die mogen eieren gaan leggen / alle net geboren hanenkuikens rechts op de lopende band en die eindigt hupsakee door de schredder, dood, want mannetjes zijn nutteloze beesten...
stuur die op! hebben ze in ieder geval wat te eten...
sorry, moest ff m'n frustratie kwijt....
loveyoutoo schreef:In Nederland is het nog lang niet uitgemolken hoor! Ik geef ze een grote kans dat er dit jaar nog meer geld wordt opgehaald dan vorig jaar
vinos schreef:ik heb van de week met een open bek naar een documantaire over legkippen gekeken, ze staan bij uitkomende eieren, alle kippenkuikens links op de lopende band die mogen eieren gaan leggen / alle net geboren hanenkuikens rechts op de lopende band en die eindigt hupsakee door de schredder, dood, want mannetjes zijn nutteloze beesten...
Zoezi schreef:vinos schreef:ik heb van de week met een open bek naar een documantaire over legkippen gekeken, ze staan bij uitkomende eieren, alle kippenkuikens links op de lopende band die mogen eieren gaan leggen / alle net geboren hanenkuikens rechts op de lopende band en die eindigt hupsakee door de schredder, dood, want mannetjes zijn nutteloze beesten...
stuur die op! hebben ze in ieder geval wat te eten...
sorry, moest ff m'n frustratie kwijt....
Nee hoor, hoef je geen sorry voor te zeggen! Je hebt zooooooooooooo gelijk!![]()
Wel klagen hier als een paard een trap krijgt, maar die kippen hebben ook gevoel hoor! Alles wat we opvreten overigens! je kan beter met kerst een lekker stukje wild eten, dat heeft vrijheid gehad en is niet vetgemest!
Ilzas schreef:In sommige gebieden zouden inderdaad gewoon geen mensen moeten wonen...
Zoezi schreef:Wel klagen hier als een paard een trap krijgt, maar die kippen hebben ook gevoel hoor! Alles wat we opvreten overigens! je kan beter met kerst een lekker stukje wild eten, dat heeft vrijheid gehad en is niet vetgemest!
Biepje schreef:Wat er concreet met dit geld is gedaan staat op de site van Studio Brussel, net als elk jaar geven ze daarop een overzicht van waar het geld naartoe is gegaan. Daarnaast geven ze tijdens het jaar ook regelmatig updates.
Blijkbaar is het in Nederland uitgemolken, hier loopt men nog steeds warm voor de actie (ook nog maar voor de 3e keer), zijn er enorm veel acties,... Ik ken weinig mensen die niets gaan doen, al is het maar naar een Music for Life-feestje gaan, de single kopen, eens gaan kijken naar het Huis waar altijd enorm veel sfeer is,... Iedereen steekt een tandje bij!
Biepje schreef:loveyoutoo schreef:In Nederland is het nog lang niet uitgemolken hoor! Ik geef ze een grote kans dat er dit jaar nog meer geld wordt opgehaald dan vorig jaar
Ik hoop het, want de mensen hebben het nodig! Maar als ik het hier zo lees hebben ze er in Nederland helemaal niet veel zin in.
Zoezi schreef:Ilzas schreef:In sommige gebieden zouden inderdaad gewoon geen mensen moeten wonen...
Inderdaad! Maar als je dat zegt...........oeijoei
Ach half Nederland hoort ook onder water te staan![]()
Zelfde als in vruchtbare gebieden. Ze kappen maar en kappen maar, dan komt er een modderstroom, hop duizende doden, weer een hulpactie erbij