vrouw met kindje van 4 jaar oud omgekomen, geramd door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Re: vrouw met kindje van 4 jaar oud omgekomen, geramd door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:07

Verschrikkelijk voor de nabestaanden... Maar inderdaad, wat dom van die vrouw!
Ik stond laatst ook voor gesloten slagbomen door een defect. Ik ben er doorgereden omdat ik sowieso over het spoor moest en de slagbomen waren overal dicht. Mijn voorgangers reden erover, maar toen ik aan de beurt was heb ik echt 20x gekeken of er ZEKER geen trein aan kwam :s En dan was het nog met half knikkende knieën.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:11

Ik vind het vreselijk. Vreselijke actie maar ook vreselijk gevolg.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:23

Geen woorden voor......

Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:42

Ik vind het ook erg dom van de vrouw, ze speelt niet alleen met haar eigen leven maar ook met die van t kindje, die vraagt er nie om dat mama door gesloten spoorbomen rijd. Ik wacht zrlf alstijd tot t rode licht uit is.

In veenendaal is jaren geleden een zelfde soort ongeluk gebeurt met een man en zijn zoontje, die wou niet te laat bij de tandarts komen, trein was voorbij, spoorbomen bleven dicht, man rijd door en *BOEM* er kwam dus nog een trein van de andere kant. Ook deze mensen hadden t niet overleefd,

het neemt natuurlijk niet weg dat het een vreselijk ongeluk is en dat het vrselijk is voor de nabestaanden en de betrokkenen

sterkte

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:03

Jeetje wat erg zeg...

Maar inderdaad wat een domme, domme actie van die vrouw. En dat notabene met je kind in de auto.
Als ik naar m'n verzorgpaard ga moet ik ook altijd een overgang over, en om 8 over komt er altijd een trein langs. Laatst ook iemand die nog gauw doorreed toen de slagbomen juist omlaag kwamen of die al ging toen de bomen nog omhoog gingen enz.

Ookal sta ik met m'n scooter vooraan met een bende auto's achter me, ik heb geleerd dat ik moet wachten tot de bomen omhoog zijn helemaal, licht uit is en dat geluid uit is. Dan ga ik pas over.
Moet er niet aan denken zeg.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:30

Ts, je verhaal klopt niet helemaal.
De stoptrein stond wegens een relletje in de trein stil net na het station, daarom waren de bomen al dicht.
Ze stond vooraan in de rij en 2 auto's uit tegenovergestelde richting staken over, daarna stak zij ook over.
Na de overgang (in richting vlissingen) zit een bocht en daaruit kwam de intercity die ze dus niet had gezien omdat je vanaf die kant niet de bocht in kunt kijken, vanuit tegenovergestelde richting kun je wel een stuk de bocht in kijken.
Ze had net haar jongste kindje afgezet bij het kinderdagverblijf net voor de overgang, en was op weg haar dochtertje naar school te brengen.
Helaas zijn ze daar nooit aangekomen.

Ze heeft een risico genomen wat vaker genomen wordt.
Meestal gaat het net goed, nu dus niet.
En als het dan fout gaat is het goed fout.
Ik hoop dat andere mensen hier van hebben geleerd.
Mijn medeleven gaat uit naar de vader die nu zijn vrouw/vriendin en zijn dochtertje moet missen, het jongste kindje dat haar moeder en zusje kwijt is, en alle andere nabestaanden.
En naar de machinist en ander betrokken personeel, de hulpverleners, en alle getuigen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:34

Vind dit soort verhalen altijd heel erg dubbelzijdig.

Verschrikkelijk, voor de nabestaanden, voor de vrouw, voor het kind.
Voor de machinist, de conducteurs en de reizigers.

Maar snap dan ook niet dat je het in je hoofd haalt te gaan rijden als de slagbomen nog dicht zijn. Zijn wel meer overwegen waar ze langer dicht blijven, vanwege diverse omstandigheden. (Hier in Vlissingen is het standaard dat je minstens 5 minuten voor de overgang staat te wachten). Tuurlijk je ziet het niet aan komen, maar je zou toch denken dat mensen beter moeten weten.

Moet door dit bericht ook weer terugdenken aan een Vrouw en kind op de fiets, bij station Middelburg. Zelfde situatie eigenlijk. In dit geval overleefde het kindje dat achterop zat wel, de vrouw niet.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:39

Ik vind dit zo erg, een vakantiekennis van mij van een aantal jaar geleden is ook met zijn scooter verongelukt omdattie nog effe snel doorgaste.. ik wacht altijd echt tot de lichten niet meer branden,hoeveel mensen er ook achter me toeteren. en dan kijk ik nog 10x. ik snap ook echt niet dat het in je hersens opkomt om ertussendoor te gaan, zeker niet met een klein kind in de auto.. waar is je verantwoordelijkheidsgevoel zeg?? zeker als je niet kunt zien of er iets aankomt..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:40

zit dit met tranen in mijn ogen te lezen, hoe kun je zo dom zijn, met een kind dan nog ook, dan denk je toch zeker na, al zie je niks, ik wacht, wacht wacht wacht, en ga dan nog NIET !! zeker nietals je iemand anders leve ook op het spel zet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 05:03

Vind het eerlijk gezegd ook nogal stom van die vrouw. Spoorbomen zijn meestal niet zomaar dicht, en zelfs als er storing is zou ik verkiezen om om te rijden (hier best een flink stuk, je rijdt al snel 15 kilometer om als de bomen dicht blijven) dan om toch over te steken. En dan is het spoor bij ons aan twee zijden kaarsrecht en zie je treinen dus letterlijk van kilometers afstand aankomen aan beide zijden. En het kost hier al snel 15 minuten (niet overdreven) om het spoor over te steken als je pech hebt. Toch zijn er altijd mensen die gewoon niet uitkijken.

Vind het heel rot voor de nabestaanden en de getuigen, maar kan eerlijk gezegd weinig begrip opbrengen voor die vrouw. Die heeft heel bewust het risico genomen over te steken terwijl de bomen dicht waren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:42

take_one schreef:
Beetje dom ook eigenlijk.. je vraagt er zelf om.

Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad over maken. Hoe kun je in godesnaam zeggen dat ze er om gevraagd heeft om onder die trein te komen, om zo om het leven te komen. Ze maakte een fout, hoe vaak maken we zelf niet een fout, met kleine en soms ook grote gevolgen. Maar om te zeggen dat ze erom vroeg? Dat vind ik verdomde harteloos. Als je hier zo'n grote b*k hebt om zoiets te zeggen, zeg je dat dan ook even tegen de nabestaanden? Ja vreselijk dat uw vrouw overleden is, maar ze vroeg er zelf om.

Bah, misselijk word ik van dit soort opmerkingen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:34

Denk dat die opmerking niet zo bedoeld is. Zo vind ik het ook gewoon verschrikkelijk stom dat je zoiets doet, dat is risico's nemen.
'je vraagt er zelf om' en 'het risico nemen', 2 dingen die op hetzelfde neer komen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:00

Caira schreef:
take_one schreef:
Beetje dom ook eigenlijk.. je vraagt er zelf om.

Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad over maken. Hoe kun je in godesnaam zeggen dat ze er om gevraagd heeft om onder die trein te komen, om zo om het leven te komen. Ze maakte een fout, hoe vaak maken we zelf niet een fout, met kleine en soms ook grote gevolgen. Maar om te zeggen dat ze erom vroeg? Dat vind ik verdomde harteloos. Als je hier zo'n grote b*k hebt om zoiets te zeggen, zeg je dat dan ook even tegen de nabestaanden? Ja vreselijk dat uw vrouw overleden is, maar ze vroeg er zelf om.

Bah, misselijk word ik van dit soort opmerkingen.

Ben ik het helemaal mee eens, wat is dat voor een reactie? Boos!
Ik zeg niet dat het een slimme actie is, maar een mens is een kuddedier. Waarschijnlijk zou 80% van de mensen die hier zeggen dat het haar eigen schuld was precies hetzelfde doen Nagelbijten / Gniffelen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:08

en weet je wat nu het erge is.
wie doet het niet?
ik moet elke ochtend en middag naar school over het spoor.
daar si ook een spoorbrug, scholieren die bij mij op school zitten gaan weleens over die brug, terwijl dat voor de trein is.
er hoeft maar een ding mis te gaan, en dan ben je echt niet op tijd weg, het is breed water.
ik laat me maar uitschelden voor watje, misschien moet ik ze dit bericht eens sturen.

echt verschrikkelijk. met die feestdagen voor de deur. jak No Cheer

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:26

verschrikkelijk dit soort dingen, je vraagt je toch af waarom mensen nog steeds het risico nemen terwijl er nog zooo dikwijls een fataal ongeluk gebeurd!

Waarom ze het deed zullen we nooit weten, ik hoop dat haar man/partner/vader van het kindje het kan verwerken en haar kan vergeven want het lijkt me dat hij ook wel boosheid heeft ergens (hoe heeft ze dit kunnen doen) verder hoop ik dat de machinist erbovenop komt, is lijkt mij de ergste nachtmerrie als machinist zijne, "iets/iemand" onder je trein en je kunt er niets meer aan doen.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:04

Vreselijk voor de nabestanden en de ns medewerkers. Jammer dat ze haar fout met haar leven moest betalen. Ik kan ergens wel begrijpen waarom ze het deed. d.w.n zeggen dat ik het persee ook zou doen. Als moeder heb je de ochtendspits allemaal haasten om op tijd naar school te brengen en naar werk. Vindt het heel triest.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:31

Nickytje schreef:
Verschrikkelijk voor de nabestaanden... Maar inderdaad, wat dom van die vrouw!
Ik stond laatst ook voor gesloten slagbomen door een defect. Ik ben er doorgereden omdat ik sowieso over het spoor moest en de slagbomen waren overal dicht. Mijn voorgangers reden erover, maar toen ik aan de beurt was heb ik echt 20x gekeken of er ZEKER geen trein aan kwam :s En dan was het nog met half knikkende knieën.

sorry maar ik vind dit echt te gek voor woorden. ook JIJ speelt dus met levens en ik vind het echt ongehoord dat je dit risico hebt genomen. hier kan ik echt zo kwaad om worden. wat denk je dat die machinist meemaakt die jou aanrijd? Boos!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:36

Als ik perse het spoor overmoest, er was een defect en de slagbomen waren dicht, dan draaide ik terug naar huis en dan bleef ik lekker thuis met als reden 'sorry, slagbomen gingen niet open'. Geen haar op mijn hoofd dat ik mijn leven zou riskeren voor wat dan ook, al was het een examen of de eenmalige kans om een pot van een miljoen af te halen. Die vrouw zal ook écht niet zomaar even over het spoor zijn gereden, die zal ook 100 keer op voorhand gekeken hebben maar een trein is zo bij je... Ik hoop dus echt dat het voor iedereen die het ooit eens heeft gedaan de laatste keer is geweest, want zelfs al heb je goed zicht onderschat een trein (en idd het trauma van de machinist) niet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:34

Ik zit hier met allerlei gevoelens dit te lezen. De foto's van die auto... oh bah het komt weer zo dichtbij en mijn D-day is dan ook nog maar 22 dagen verder (30 december). Iemand suggereerde dat je niet levend uit zo'n wrak kan komen. Nou het kan wel. Hier zit het bewijs. Nee, ik maakte niet dezelfde foute overweging als deze moeder, mij is het echt overkomen. En zelfs ik heb me tijden schuldig gevoeld. Ik werd 7 jaar geleden verblind door de zon en het natte wegdek en zag daardoor te laat dat de bomen dicht waren.

Ik vermoed dat deze auto echt voor de trein was toen die hem greep. Ik heb het geluk gehad dat ik tegen de zijkant aan reed en dat ik in een flits de loc aan zag komen en mijn stuur omdraaide. Waardoor ik afgeketst ben. De politie vertelde mij dat 95% van de slachtoffers overlijd (meestal direct) bij een aanrijding met een trein. Ik heb echt superveel geluk gehad om bij die andere 5% te behoren. Zeker als ik erbij vertel dat ik niets had en mijn ongeboren kind van 7 maanden nu in feburari dus 7 wordt... Hij had ook niks, dachten we. Hij blijkt een hersenbloeding gehad te hebben zeer waarschijnlijk als gevolg van het ongeluk. Zijn lichamelijke beperkingen zijn echter klein gebleken (hij heeft een week geleden zijn gewone Zwemdiploma A gehaald!)

Politie vertelde toen ook dat als je met de auto voor de trein bent je er 100% vanuit kan gaan dat de auto geplet wordt en dat je dood bent. Dat als je van opzij komt en je rijdt rechtdoor dat je dan eronder kan verdwijnen. Dat ik EN van de zijkant kwam EN mijn stuur omgooide EN tegen een verdeelkast van de trein aankwam (die belemmerde de opening om onder de tein te verdwijnen) EN de auto van mijn man met tig airbags en andere veiligheidszooi mee had, dat alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat ik dus heelhuids eraf kwam (wat schrammetjes van rondvliegend glas en de knuezing van de veiligheidsgordel even niet meegeteld)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 02:14

Jeetje Zilfstar, wat een verhaal Ach gut . Gelukkig ben je er levend uit gekomen. Ongeschonden kan ik niet zeggen. Je lichaam kan wel in orde zijn, je geest zal dit litteken altijd blijven houden.
Dit is echt een voorbeeld van een ongeluk waar je niks aan kon doen. Veel sterkte de komende D-day tijd Ach gut .

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 02:22

Gelukkig kan je het navertellen Zilfstar. Je hebt zoveel geluk gehad ik denk niet dat het je tijd was om te gaan. Kijk positief uit naar je verjaardag, mooi dat je er weer eentje mag vieren met je gezinnetje.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 03:19

Fijn dat je het nog kan navertellen Zilfstar, alleen minder fijn dat je het mee heb moeten maken..

Het gebeurd steeds vaker dat mensen denken: ooh kan ik nog wel even tussendoor.
Hier in het veen zijn er afgelopen 5jr 2 van dit soort gevallen geweest.
Bij 1 is een vader en zoon om het leven gekomen, en bij de ander 2 vriendinnen.. Maar het verhaal bij de 2 vriendinnen is toch wel weer wat anders. Daarbij waren de bomen niet dicht gegaan.
Neemt niet weg dat het afschuwelijk is, en hoe groot een mens zo'n fout kan maken, dit hadden ze ook niet gewild!
Fouten maken is menselijk, en zelfs zulke fouten..
Hoe raar het ook klinkt, mensen zoals wij leren in principe hier ook weer van!

Las hier ook dat iemand ongeacht er een storing is, nog blijft wachten, en zelfs een half uur heeft gewacht. Ik zou hetzelfde doen.
Echt verschrikkelijk dit voor de moeder en dochter die het mee hebben gemaakt, en voor de nabestaanden, en voor de machinist, en de inzittenden van de trein, en voor de mensen die het hebben zien gebeuren.. Dit blijft je gehele leven bij.....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 04:06

Zilfstar ook ik heb nooit begrepen dat mensen die door de zon verblind worden zomaar een spoorweg overgaan. Tot het je zelf overkomt. Bij mij was hetgeen spoorweg maar een kruising en ik zat op een motor.

Wanneer je staat te wachten voor een stoplicht en die blijkt defekt te zijn en iedereeen begint te rijden, dan ga je ook. En hier was dat ook het geval. Het duurde lang en de anderen begonnen te rijden en ook al keek je goed je zag de trein niet. Dit is gewoon een zeer tragisch ongeluk.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:06

Zilfstar schreef:
Ik werd 7 jaar geleden verblind door de zon en het natte wegdek en zag daardoor te laat dat de bomen dicht waren.

Sta je dan niet stil op het moment dat je de overwegbomen ramt of zijn die te hoog om je tegen te houden?

Ik ken ook iemand die het overleefd heeft, echter ging dit om een overweg zonder bomen en gaat dit over ongeveer 25 jaar terug. Deze vrouw met dochter in de auto, reed een paar keer daags dit spoor over en er kwam alleen tweemaal daags een goederentrein langs. Ze heeft gekeken en niets gezien, waarschijnlijk omdat er vrijwel nooit iets langs kwam heeft ze de trein over het hoofd gezien. Als je dingen vaak doet, kan het zijn dat de automatische piloot het overneemt, zonder dat je het doorhebt. De voorkant van haar auto was verdwenen, maar wonder boven wonder hadden zij en haar dochter niets.

Over het nieuwsbericht; Vreselijk ongeluk. Heel dom van deze vrouw, maar ik kan niet begrijpen dat mensen zeggen; eigen schuld, dikke bult. Ook al maak je een heel domme fout, niemand verdient het om dat met het leven (en dat van haar dochter) te moeten bekopen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:18

Nou dat is het juist bij verblinding. Normaal bij mist of donker stap je direkt op rem. Maar bij verblinding schakel je hersenen anders. Op een of andere manier nemen ze niet waar dat ze niets zijn. Let er zelf maar eens op wanneer je verblind wordt en hoe lang het reageert voor dat je gaat remmen.