Terreurdreiging voor België: VRT en VTM ontvangen boodschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Terreurdreiging voor België: VRT en VTM ontvangen boodschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:09

Natuurlijk is het algemeen geweten dat er gevaarlijke mensen in België verblijven en dat er kans is op aanslagen, maar dat was voor het bewuste filmpje in de media kwam ook zo. Wie zal het zeggen dat de overheid niet jaren geleden een dreigfilmpje heeft gekregen, maar die niet heeft bekendgemaakt om het volk niet in paniek te krijgen(wat blijkbaar wel erg goed lukt..). Als het in de media komt dan moet je het wel ernstig onderzoeken, je zou maar een erg slecht figuur slaan als je zomaar roept dat het vals is, en volgende week gebeurt er toch iets, dat is onvergeefelijk.
Er wordt ook niets met de mantel der liefde bedekt, ik vroeg me alleen af waarom een grappenmaker zo een filmpje zou opsturen, en een van de motieven kan zijn om mensen og maar eens extra bang te maken voor moslims(of juist het omgekeerde motief: willen dat je de extremisten hiermee helpt en de mensen zich in paniek in hun schulp gaan trekken).
Maar het risico dat er iets ernstigs gebeurd in een grootstad is altijd al van pas geweest, de mensen worden alleen maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:02

Feit is wel dat ze in Londen, Madrid en New York ook niet lang voor de aanslagen dergelijke boodschappen ontvangen hebben en dat daar dus wel degelijk aanslagen op gevolgd zijn.
En natuurlijk zorgt dit voor angst, logisch ook. Als ze het geheim hadden gehouden en er volgt een aanslag, dan zou iedereen verwijten hebben uitgesproken dat de bevolking niet ingelicht werd. Liever wel weten en de realistische kans onder ogen zien met eventueel wat angst dan van den domme gehouden worden en totaal geen mentale voorbereiding hebben.
Ik zei eerder ook al in dit topic dat er aanslagen gepland werden, veel eerder al, maar dat neemt niet weg dat de kans nu groeit en dat daar geen angst voor mag zijn. Die angst is perfect normaal en dat moet ook niet weggestoken worden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:41

He bah, het komt steeds dichterbij...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:50

Oh wat heb ik zin in een weekend Brussel wat op het programma staat! Scheve mond

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:39

Ik ga me er niet druk om maken. Ze zeiden ook dat ze aanslagen zouden plegen in nederland. Ik zie het vanzelf wel, ga me er niet druk om maken.
Als het gebeurd, gebeurd het toch wel.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:02

Het komt inderdaad erg dichtbij, maar als ze het willen, doen ze het toch.
En wat ze willen bereiken met die video's, lukt ze aardig, namelijk angst zaaien.

In Nederland is ook al tijden sprake van dreiging, de ene keer erger dan de andere keer, maar de dreiging is er altijd.
Toch kan je er niet voor in je bed blijven, je kan ook morgen onder een bus komen..

(Zegt iemand die jaren extreem bang is geweest voor aanslagen in OV, maar ik kan het nu gelukkig facen, en ermee leven)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:28

BRUSSEL - De Belgische politie heeft donderdag veertien mensen opgepakt die een Belgische tak van het terreurnetwerk al-Qaeda zouden vormen. Een van de verdachten zou op het punt hebben gestaan een aanslag te plegen.

http://www.nu.nl/algemeen/1881036/belgi ... nslag.html

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:40

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 122008_031

Het zou dus niet de eerste keer zijn dat een Belgische moslim een aanslag pleegt.

Maar wel héél erg dat ze het nu hier willen doen, ipv in Aghanistan zelf.

Wel een kaakslag voor vele gewone moslims, die nu zullen aangekeken worden om wat een paar fanatieke gekken plannen.