2012 Einde van Maya Kalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Re: 2012 Einde van Maya Kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:10

haha, ja de wereld is al zo vaak vergaan. Maar we zijn het er geloof ik allemaal hier over eens, dat de wereld niet zal vergaan. We zijn nu aan het verzinnen wat er dan wel gaat gebeuren Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:28

Er gaat in ieder geval ooit een verandering komen. Maar dat wil niet zeggen dat we in 2012 ineens in een ander tijdperk leven. Ik geloof best dat er bijvoorbeeld weer een ijstijd komt (en nee niet volgend jaar, dat duurt nog wel een tijdje en geleidelijk aan), tussen de vorige ijstijden zaten ook warme pieken. Nu is het extremer mede door de CO2 uitstoot etc.

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:30

Ik zie het vanzelf wel! ik kreeg tijdje geleden ook van iemand te zien dat het iets met aliens temaken had Clown zal die link zoeken Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:31

kekavo schreef:
En misschien zijn ze er wel gewoon niet aan toegekomen. Ze zijn tenslotte zomaar ineens van het ene op het andere moment verdwenen, zonder enig spoor achter te laten. (te oordelen naar wat archeologen zeggen Knipoog )

De Maya's zijn helemaal nooit verdwenen hoor, ze bestaan nog steeds en hun cultuur ook Lachen. Er is alleen een hele tijd geen kennis van geweest waardoor het lijkt alsof ze opeens ophielden te bestaan, maar dat heeft meer te maken met het gebrek aan documentatie.

Maar hoe wisten de Maya's heel vroeger dat de planeten in 2012 in lijn zouden komen te staan en de age of Aquarius zou beginnen? Een tijd van vrede zou het moeten worden, ik ben vóór Lachen.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:43

Ben ik dan in de war? Was het een andere cultuur? Er zijn bouwwerken gevonden, die van het ene op het andere moment verlaten waren. Er stonden bijv nog borden op tafel, sommigen nog niet eens leeggegeten alsof de eigenaar zo terug zou kunnen komen en verder zou kunnen gaan eten. Maar waarschijnlijk was dit een andere cultuur dan Knipoog

De Maya's hadden echt vreselijk veel kennis. Dus heel goed mogelijk, dat ze dit echt tot op de dag zelf hebben geweten.
En die tijd van vrede, daar heb ik ook over gehoort.
Overigens zijn er wel meer geweest die voorspelt hebben, dat er een tijd van vrede aankwam. Eerst de derde wereldoorlog, en die is naar mijnidee al aardig bezig. Gevolgt door een tijdperk van vrede. Ja, idd. Graag!
Maar ik denk dat we daar ook al aardig mee op gang zijn. Want aan de ene kant wordt er heel veel gevochten, maar aan de andere kant komen er steeds meer mensen die elkaar accepteren zoals ze zijn, mensen leren meer over elkaars cultuur door media als internet, waardoor het ook makkelijker wordt om anderen te begrijpen.
En laten we hoppen dat doo het afsluiten van tijdperk Bush, ook de grootste rotzooi is opgeruimt met de oorlogen en dat Obama de weg naar de vrede weet te openen.

Jelleee, nee dat gebeurt vast niet van de ene op de andere dag.
En die IJstijd, ja die komt ook wel weer. Maar dat gaat nog heel erg lang duren. Maar op dit moment zijn we nog aan het omhoogklimmen na de vorige, het wordt eerst voorlopig nog even warmer. Of het zo erg gaat worden als dvoor de vorige IJstijd, dat weet niemand. Maar feit is, dat er toen zelfs een periode is geweest waarin Nederland sub-tropisch was.
Daarbij hebben we nog niet zo heel lang geleden een kleine ijstijd gehad, die was geloof ik zo'n 100 jaar geleden op zijn hoogtepunt en is weer aan het afzwakken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:44

Precies, dat bedoel ik van die ijstijd. Er zitten -als je kijkt naar de vorige- warme en extreme pieken tussen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:45

Trouwens, bedoel je niet de Inca's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:55

Dat gezeur over het opwarmen van de aarde begint ook een beetje flauw te worden, het is al twee weken koud voor de tijd van het jaar Haha!. Nee, dat is een grapje, maar wat wel waar is, is dat onze periode van temperatuurmeting (200 jaar) te kort is om conlusies aan te verbinden. De natuur is groter dan dat wij beseffen en wij zijn als mensheid nauwelijks in staat om daar invloed op uit te oefenen. Dat lukt in ieder geval niet met loodvrije benzine, spaarlampen en cfk-vrije koelkasten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:57

Wie zeurt hier over opwarmen van de aarde? Daar heeft de mens vrij weinig mee te maken, misschien erger door al die CO², maar tussen de vorige ijstijden werd de aarde ook warmer, en wel zonder auto's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:00

Nou, iedereen zeurt erover, met Al Gore voorop, ik dacht dus even buiten bokt Knipoog. Maar wat je in je tweede zin zegt, kan ik alleen maar beamen Lachen. Tussen twee ijstijden warmt de aarde op Pling.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:02

Och dat van Al Gore neem ik met een korreltje (nouja, korrel) zout. Hij maakt veel mensen bang met al die doem scenario's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:04

Yep en daartegenover staat documentatie die die scenario's weer ontkent, fascinating Lachen.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:07

Al Gore overdrijft ongetwijfelt. En ja, ik denk dat wij met al onze uitlaatgassen enzo misschien best wel iets invloed kunnen hebben op die temperatuurverhoging, maar niet zo drastisch als ze zeggen. En geologisch is bewezen dat het al miljarden jaren op en neer gaat met de temperatuur, met schommelingen naar een ijstijd toe en met schonnelingen er weer uit. Nu zijn we als het goed is nog steeds aan het stijgen en dat zal ook nog wel een paar miljoen jaar zo doorgaan tot we weer omlaag gaan en er weer een ijstijd komt.

Ik dacht dat het de Anasasi's waren, maar de Inca's kan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:38

De Anasazi zaten veel noordelijker en het is een beetje onduidelijk hoe die samenleving geéindigd is. Over de azteken is bekend dat ze min of meer overrompeld werden door de spanjaarden.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:15

Ik zag laatst trouwens een docu op Netwerk over 21-12-2012 En dat was op zich wel appart, want de leider van de 2012 beweging was aan het woord. Hij zei ja voor 15000 euro kan je bij onze beweging komen. En toen werd er gevraagd wat kunnen mensen 21 december het beste doen? En hij zei toen, nou.. zodra de zon feller gaat schijnen zal ik maar een pilletje innemen... Toen was het van wat voor pilletje? Nou ik zou voor een zelfmoord pilletje gaan.. Ik zat echt te kijken van wat?! Straks pleegt de halve bevolking zelfmoord..

Dat over die indigo en kristallen kinderen is erg interessant trouwens.. Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:51

Dat is dan wel de dommere helft, dus daar zit ik niet zo mee Bloos Clown

We zijn toch al met teveel mensen, dat kunnen we qua voedselproductie ook niet bijhouden.
We zijn als mensen erg dom bezig. We bevuilen ons eigen leefgebied, en alle pogingen om hier bewuster van te worden worden afgedaan als: geologisch bewezen dit en geologisch bewezen dat.. overdreven zus en overdreven zo..

Ookal is het waarschijnlijk waar dat de warmte fluctueert, we zijn geen nomaden meer. We zijn afhankelijk van het gebied waar we wonen en verhuizen gaat echt niet zo makkelijk Clown
Al is het maar een poging om iets te doen aan vervuiling, maar dat schijnt voor sommige al een te veel gevraagd iets te zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:18

Ann_moi schreef:
En hij zei toen, nou.. zodra de zon feller gaat schijnen zal ik maar een pilletje innemen... Toen was het van wat voor pilletje? Nou ik zou voor een zelfmoord pilletje gaan.. Ik zat echt te kijken van wat?! Straks pleegt de halve bevolking zelfmoord..

Zei die man dat echt? Jeetje, wat een niveau Haha!

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:19

Yes! Alweer een doomsday Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:47

Als veel mensen die man volgen wordt het hoe dan ook rustig op aarde die decemberdag Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:33

En hij een stuk rijker Clown

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:11

Precies.. Tong uitsteken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:15

Pure geldklopperij van die vent Lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:16

Tja, als hij gelijk heeft, dan kan hij toch niets met het geld Knipoog
Duzz......

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:13

Ruudjw schreef:
Tja, als hij gelijk heeft, dan kan hij toch niets met het geld Knipoog
Duzz......

ROFL

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:19

zo flink gekletst hier Knipoog

Wat ik begrepen heb ik dat Geld en waarde niet meer van toepassing wordt...zoals dat mini robotje dat kan veranderen in van alles...zoals bij voorbeeld:

Je legt het op hout en dan kan het veranderen in een diamant bijv..
Als alles geen waarden meer heeft, wordt alles gelijk..zoiets heb ik gelezen..

Ik geloof niet dat de aarde vergaat, wel dat er verandering voor de mensheid aan komt.
En ja vrede zou erg fijn fijn.
Net als gelijkwaardig leven