Taakstraf voor redder hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: Taakstraf voor redder hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:53

Ja dat heb ik dus nog niet gehad, dus daar weet ik nog niets vanaf. Knipoog
Ik verheug me erop om dat te leren op school, want ik vind dat zo een vreemde gang van zaken, dat het verhaal van die man niet eens is onderzocht. Ben benieuwd naar de gedachte erachter. Nagelbijten / Gniffelen

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:58

Charaz schreef:
Ja natuurlijk had hij dat kunnen doen, maar iemand die een weerloos hondje overgiet met alcohol en dan oppert het aan te steken die zou ik ook van de wereld willen slaan.

Heel begrijpelijk wat deze meneer heeft gedaan!

Precies! Waar gaat deze wereld heen! Echt walgelijk! ''Steek hem in de fik''

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:04

ja heb dit net nog op HvN gezien, dat is echt zoooooooo belachelijk, word echt niet goed van dit verschrikkelijke land !!!!
krijgt hij taakstraf en een boete voor waT ? omdat hij een hulpeloos hondje probeerd te redden en terecht dat hij die kerels neer hoekte, vind dat hij nog aardig is geweest
als iemand zo iets bij mijn hond flikte dan zouden ze blij meoten zijn dat ze het nog na kunnen vertellen !! komop zeg dit gaat echt nergens over, Nederland is gewoon een ontspoort land zonder eerlijkheid, iemand die een misdrijf begaat hoort gewoon een straf te krijgen en niet een aanklacht kunnen doen voor mishandeling, wat had hij dan verwacht ? hij probeerd een hond in de fik te steken waar de eigenaar bij staat en dan gewoon rustig weer verder lopen !? maar natuurlijk. Mensen zijn totaal ontspoort en inplaats van dan als slachttoffer beschouwd te worden horen ze aangepakt te worden en in de cel gesmeten te worden voor een paar jaar dat ze er van leren, nederland meot stenger gaan handellen met misdrijven anders loopt het totaal uit de hand binnen nu en ene paar jaar. want je kan doen wat je wilt, voor moord krijg je toch maar 2 jaar... pffff

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:08

Als ik zou weten wie die lui zijn die een hondje in de fik willen steken, kunnen ze er een paar trappen in de noten bij krijgen van mij, stelletje smerige lafbekken, hoop dat ze er goed pijn van hebben gehad!!

Deze man verdient geen straf, hij verdient een schouderklop!

Achterlijk rechtssysteem in Nederland, buitensporig..

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:10

Het blijkt steeds weer dat Recht niet altijd rechtvaardig is. Rare uitspraak weer. Wie kaatst kan de bal verwachten, toch?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:11

Belachelijk!!
Dit gaat toch echt nergens meer over. Boos!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:17

Ohh echt weer nederland!! Ik hoop dat die 3 gasten toch nog een flinke straf krijgen. Echt te gek voor woorden dit!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:47

kissielover schreef:
Ohh echt weer nederland!! Ik hoop dat die 3 gasten toch nog een flinke straf krijgen. Echt te gek voor woorden dit!!

Reken daar maar niet op zo gaat het altijd, de slachtoffers worden daders hier in nederland.

Dat hebben we toen gezien met die tasjesdief Vork

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:23

Dat is wel een heel slecht voorbeeld! Iemand doodrijden omdat hij je tas heeft gestolen is buiten proportie, lijkt me duidelijk.
Maar in Nederland heerst nu eenmaal het gevoel dat het rechtssysteem niet 'eerlijk' is. Soms is het dat ook niet, maar om nu maar te denken dat het doodnormaal is om voor eigen rechter te spelen en dan maar wat klappen te gaan uitdelen of zelfs iemand dood te rijden is dan weer het andere uiterste.

Ik wil niet voor advocaat van de duivel spelen, maar vind altijd dat er zo makkelijk gedacht wordt. Hup, levenslang de cel in voor het treiteren van een hondje.. Zo werkt het niet en dat is toch ook niet zo gek hoor..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:30

Zij werd de dupe van een roof dat zij haar tas terug haalt is haar goedrecht. Ik geloof ook zeker niet in opzet om iemand dood te rijden.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:12

lies schreef:
Dat is wel een heel slecht voorbeeld! Iemand doodrijden omdat hij je tas heeft gestolen is buiten proportie, lijkt me duidelijk.
Maar in Nederland heerst nu eenmaal het gevoel dat het rechtssysteem niet 'eerlijk' is. Soms is het dat ook niet, maar om nu maar te denken dat het doodnormaal is om voor eigen rechter te spelen en dan maar wat klappen te gaan uitdelen of zelfs iemand dood te rijden is dan weer het andere uiterste.

Ik wil niet voor advocaat van de duivel spelen, maar vind altijd dat er zo makkelijk gedacht wordt. Hup, levenslang de cel in voor het treiteren van een hondje.. Zo werkt het niet en dat is toch ook niet zo gek hoor..

Helemaal mee eens! Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:03

die vrouw van de tasjesrover heeft hem niet opzettelijk doodgereden overigens hoor!!!

en in NL is vaak het slachtoffer de dupe en de dader krijgt een spreekwoordelijke schouderklop....
om je rot te schamen als rechter

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:20

Bij de tasjesrover was er sprake van schuld, niet van opzet. Opzet is als ze daadwerkelijk achter de dief aanreed met het oogmerk hem dood te rijden, 'willens en wetens'.

Ik vind je uitspraak dat de dader een schouderklop krijgt kort door de bocht. Vergeet niet dat de drie mannen in casu ook slachtoffers zijn, en wel van mishandeling. Op basis daarvan krijgen ze een schadevergoeding, niet voor het feit dat ze het hondje hebben 'getreiterd'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:24

goed,de schouderklop is overdreven,maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

wat verwachten jullie dan,dat de man van het hondje had toegekeken hoe ze zijn hondje in de fik hadden gestoken?
wat had hij moeten doen?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:43

Jullie? Clown

Nou ik kan nog wel wat alternatieven bedenken, dan mishandeling Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 21:52

Iedereen weet alternatieven als ze lekker rustig en veilig achter het pctje zitten Vork

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:59

Net als dat men veilig achter zijn computertje zegt dat ze drie kerels wel eventjes in elkaar zullen slaan als zij hun kleine hondje lastigvallen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:02

Zeg ik dat dan? Waar? Ik blijf het schandalig vinden dat mensen anderen niet met rust kunnen laten en dan nog zielig gaan lopen doen dat ze tussen haakjes slachtoffer worden van een verdedigingsactie, die ze notabene zelf uitlokken met dat ziekelijke gedrag!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:09

Ehh.. Ik zeg toch niet dat jij dat zei? Huilen van het lachen

Ik vind het ook schandalig wat die kerels hebben gedaan, nogmaals: ik bekijk de zaak vanuit een ander kader dan de meesten hier, i.v.m. studie Knipoog.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:13

Nou jij reageert op mijn reactie dus ik ga er vanuit dat jou reactie naar mij gericht is Knipoog

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:14

Als hij naar jou gericht was had ik wel jij getypt Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:31

Ik heb echt een hekel aan dierenleed. Ik kan het gewoon niet begrijpen dat de wet steeds aan de kant staat van criminelen. En ik merk dat het steeds vaker gebeurt... Ik dacht dat vrouwe Justitia het symbool was van onpartijdigheid. Lijkt dat Blindheid meer van toepassing is hier in Nederland.

Thumbs up voor de redder. Nederlandse justitie, echt weer klasse!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:05

tja ik vind eigenlijk aan een kant niet dat die meneer te hard gereageerd heeft,want het nederlandse rechtssysteem is al zo slap als een vaatdoek.
dat hij erop aangesproken word is misschien dan terecht,maar dat hij straf krijgt en die dierenmishandelaars niet,is te krom voor woorden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:13

Snoevie schreef:
ik vraag me af wat men dan van deze meneer verwacht had........ze vinden dus dat hij zijn hondje had moeten laten mishandelen en er zelf bij toekijken

Daar komt het helaas wel op neer.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:23

Snoevie schreef:
tja ik vind eigenlijk aan een kant niet dat die meneer te hard gereageerd heeft,want het nederlandse rechtssysteem is al zo slap als een vaatdoek.
dat hij erop aangesproken word is misschien dan terecht,maar dat hij straf krijgt en die dierenmishandelaars niet,is te krom voor woorden

Dat de dierenmishandelaars geen straf krijgen is omdat de hondeneigenaar geen aangifte heeft gedaan. Als hij dat nou wel gedaan had, was de zaak hoogstwaarschijnlijk anders gelopen.