We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Re: We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:03

Kom maar op met die wet. Hoe eerder, hoe liever.

Ik neem trouwens nooit op als ik zie dat de beller anoniem is. Bekenden weten het en spreken dan meteen het antwoordapparaat in.

Op mijn telefoon kan ik ook zien hoe vaak er gebeld is en dan staan er soms wel erg veel bellers met een anoniem nummer genoteerd Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:09

van de week hadden we een nieuwe

hallo meneer (hadden mijn man aan de lijn)
u bent de heer XX en u bent getrouwd met mevr ??
juist dan hebben we de juiste persoon aan de lijn
uw vrouw heeft laatst een enquete ingevuld
waarin ze had aangegeven informatie te willen over ..product Y
en nu bellen we naar aanleiding daarvan

...

man-> nick ? heb jij enqeute ingevuld
ik -> uh nee hoezo vertel
man-> over product Y
ik -> nee heb geen enq. ingevuld , gooi die spam altijd direct in mijn prullenbak , als dat al niet automatisch gaat

ongelovelijk ..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:11

Anonieme nummers laten blokkeren! Heb je nergens meer last van!

Hebben wij ook gedaan!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:13

Ik vind het altijd wel gezellig Huilen van het lachen
Een zinloos gesprek is altijd leuk! En het is goed tijdverdrijf *LOL*

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:26

smokey17 schreef:

Hebben wij ook gedaan!

dat gaat niet , ja de prive lijn
ze bellen namelijk ook de zakelijke telefoon

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:46

nickyu schreef:
smokey17 schreef:

Hebben wij ook gedaan!

dat gaat niet , ja de prive lijn
ze bellen namelijk ook de zakelijke telefoon

hmm, dan word het inderdaad wat lastiger....... maar die lui zijn erg goed om eventuele opgekropte aggressie op los te laten als ze maar blijven doordrammen....

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:05

ik kan geen anonieme bellers blokkeren
een hoop mensen bij ons in de familie bellen anoniem

ik zelf heb een geheim nr dus ik sta niet in boeken dus wordt ook nooit gebeld
ook heerlijk rustig

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:07

Ik heb de eerste pagina van deze discussie vluchtig gelezen, mijn excuses als ik over het antwoord op mijn volgende vraag heen gelezen heb...

Wat is nou DE beste/goede site om je aan te melden tegen dit bel-probleem? Ik heb zelf nergens last van, ben op het nummer dat ik nu jaren heb echt nog nooit lastig gevallen, mijn vriend wordt daarentegen zo'n 5 keer per dag gebeld, zelfs op zaterdagen...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:11

Van mij mag die wet er nu meteen komen.

Ik sta wel geregistreerd bij Infofilter maar zo af en toe worden we ineens weer een week lang gek gebeld.
Wij zijn al zover dat wij afgeschermde/geheime telefoonnummers niet eens meer opnemen.

Dus wat mij betreft, hoe eerder hoe beter.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:14

Ik zat een keer in de Metro met een jongen en een meid die als vakantie werk bij een Call Center werkte.
Die jongen gaf dus aan iedereen die negatief reageerde op zijn belletje de website van Infofilter. *LOL* Ik vraag mij af of zijn baas daar blij mee was Clown

Ik heb een pesthekel aan die bellers.
Als ik een nieuwe telefoon wil, ga ik wel naar de winkel.
Als ik een andere energie leverancier wil, ben ik oud en wijs genoeg dit zelf te regelen.
Als ik een abbonement op een tijdschrift wil, koop ik hem eerst wel bij de Bruna ofzo.

En ik weet dat die mensen ook werk moeten hebben, maar ik val met mijn werk toch ook geen mensen lastig.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:16

Ik vind het geweldig! Vooral om al die agressie en frustratie te zien hier nu bij mijn medebokkers.
Hoe vaak zal ik jullie gebeld hebben... Extreme duivel
Maar goed, ze bellen mij noooit!! Vind het zo jammer. Dankzij vele trainingen voor Callcenter branches, houd ik - over het algemeen - zelf de leiding tijdens een telefoongesprek. Ze zullen dus nooit wat aan mij kunnen verkopen. Maar goed, ben dan ook bekend met de Ins en Outs... Knipoog
Vriendin van me, die heeft er ook spuughekel aan deze telefoontjes. Dan zeg ik ook altijd: geef maar aan mij! Dan ben ik opeens haar en heeft ze er geen last meer van. Zelf neemt ze nooit op, of laat telefoon dus inderdaad aanstaan zonder wat te zeggen of wat dan ook. En ja ze blijven terugbellen.
Grandioos!! Haha!
Maar goed, je moest eens weten hoeveel mensen dus met telefonische verkoop instemmen. Die dus wel overgehaald worden. Daarom blijft het denk ik dan ook bestaan.
En natuurlijk begrijp ik echt jullie punt hoor! Lees mijn verhaal een beetje met een "knipoog" maar ik heb het gewoon van de andere kant meegemaakt. En dat maakt sommige uitspraken hier weleens lachwekkend.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:19

Ik werd ook een tijdje heel vaak gebeld door callcenters. Toen heb ik aan een van hen gevraagd wat ik kon doen om te voorkomen dat ik nog gebeld zou worden, zij hielp me heel vriendelijk en gaf me 2 sites ( http://www.infofilter.nl en http://www.bedanktvooruwtijd.nl ) sindsdien word ik niet meer gebeld Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:20

Is het nou echt zo erg? Vind dat sommige mensen wel een beetje overdrijven. Ik word ook wel eens gebeld, dan geef ik aan geen interesse te hebben, en dan hangen we op. Heb eigenlijk nooit problemen mee. En zooo vaak word er nog ook weer niet gebeld.

(Misschien komt het omdat ik een universitaire studie Communicatiewetenschap en Sociologie achter de rug heb Knipoog )

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:22

Anoeska schreef:
Is het nou echt zo erg?

Ik denk dat het voor de 'gewone' medemens echt niet zo erg is. Maar voor de mensen die wat minder weerbaar zijn (bv ouderen) is het wel erg lastig omdat zij wat moeilijker 'nee' kunnen zeggen. Daardoor zitten ze snel aan een abonnement oid vast wat ze eigenlijk helemaal niet wilden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:27

Anonieme nummers blokkeren? Mijn provider laat mij automatisch anoniem bellen, of ik wil of niet.
Ik heb me een paar jaar terug ergens aangemeld, en sindsdien heb ik alleen nog maar last van telefoontjes van de omroep waar ik lid van ben, en dat is niet vaak.
Ik ben niet van de hoorn neerleggen en iemand een half uur laten wachten. Heb hulpbehoevende familieleden en moet bereikbaar blijven, en gewoon: "nee dank u, ik doe niet mee aan telemarketing, prettige dag nog", en de hoorn op de haak is wat mij betreft genoeg. Ook mensen aan de deur zeg ik "nee dank u " tegen, want ik heb slechte ervaringen met leugenaars die me een "proefabonnement van 3 maanden" verkochten, wat 2 jaar geduurd heeft voor ik eraf was.
Als een produkt zó dubieus is, dat het met leugens en manipulatieve praatjes via de telefoon of aan de deur aan de man gebracht moet worden, dan weet ik wel genoeg.

Het is erg dat oude mensen vaak het slachtoffer worden van telefonische verkoop, die zouden zeker aangemeld moeten worden bij infofilter bijvoorbeeld.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:28

Ik ben dat ook, telemarketeer..

Maar de mensen die ik bel zijn mensen die zelf hebben afgesproken om een bepaalde tijd terug gebeld te worden. Dus die via internet een aanvraag gedaan hebben, het bedrijf bellen, of door ons gebeld zijn en interesse hebben aangetoond. Wat ik moet doen is deze mensen terugbellen, alle gegevens met ze doornemen. Dan krijgen ze binnen 2 dagen 'geheel gratis en vrijblijvend advies of de rente omlaag kan' (is wel echt zo). Wij zijn vanuit het bedrijf uit altijd heel vriendelijk, ook als klant geen interesse meer heeft. Wel jammer dat mensen die je belt dat soms niet zijn. Sommige mensen zijn ook juist heel blij dat je belt.. Scheelt natuurlijk ook wel wat je verkoopt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:36

Anoeska schreef:
Is het nou echt zo erg? Vind dat sommige mensen wel een beetje overdrijven. Ik word ook wel eens gebeld, dan geef ik aan geen interesse te hebben, en dan hangen we op. Heb eigenlijk nooit problemen mee. En zooo vaak word er nog ook weer niet gebeld.

(Misschien komt het omdat ik een universitaire studie Communicatiewetenschap en Sociologie achter de rug heb Knipoog )

Een enkele keer is helemaal niet erg nee. En dan kun je inderdaad gewoon zeggen dat je niet geinteresseerd bent.
Maar een gemiddelde van 5 keer per doordeweekse avond vinden wij te veel. Zeker omdat ze altijd bellen met een onbekend nummer. Dat is op zich gewoon te negeren, maar als wij (artsen) vanuit het ziekenhuis gebeld worden tijdens een dienst, bellen die ook met een afgeschermd nummer en dan reageer je dus toch op elk onbekende nummer dat er die avond belt...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:36

Nou, als je dagelijks gebeld bent, of minstens meerdere malen per week, met kleine kinderen onder etenstijd, en als je "nee" hebt gezegd, ze toch door gaan vragen, ja, dan verbaast het me niets dat zoveel mensen onvriendelijk worden. Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:49

Ik had gister weeer zo'n muts aan de telefoon.
Heb me even gedragen alsof ik niet zo snel van begrip was.
Eerst 20 seconden stil "ja..sorry.. ik dacht even.. eeh.. naaaa.. over uw..tele..tele.tele..telefoon..telefoon...telefoontje"
En toen snapte ik niet wat een beautycentrum was, gevraagd of Oldekerk (plaatsnaam) een pr..pre...pret..pret..pretpark was etc.
Volgens mij belt die niet meer terug Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:30

Ik sanp echt niet dat mensen zin hebben om allerlei toneelstukjes te gaan opvoeren. Waarom niet gewoon zeggen "ik heb geen interesse' en dan ophangen, da's toch veel makkelijker?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:37

[quote="Sabbientje"]Ik zat een keer in de Metro met een jongen en een meid die als vakantie werk bij een Call Center werkte.
Die jongen gaf dus aan iedereen die negatief reageerde op zijn belletje de website van Infofilter. *LOL* Ik vraag mij af of zijn baas daar blij mee was Clown

Dat is ook verplicht! Heb het werk zelf 3 jaar gedaan(er moet toch brood op de plank en hier is gewoon heel weinig werk)
Je bent verplicht de mensen te ateenderen op recht van verzet.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:40

wij mogen er toch ook wel een beetje lol van hebben Anoeska Haha!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:41

Mijn papa hangt gewoon meestal op als ze door gaan zeuren..
En als ik opneem, zeg ik gewoon dat mijn ouders er niet zijn..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:44

Anonieme bellers blokkeren, hebben wij ook en we worden nooit meer door dat soort mensen gebeld Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:47

Ik heb er ook echt een grondige hekel aan.
Mijn moeder werd laatst wel héel erg onfatsoenlijk aan de telefoon behandeld: 'nee sorry daar heb ik geen interesse in', zei mijn moeder netjes. Toen werd meneer aan de andere kant v/d lijn nogal boos, stak een hele tirenade af en gooide vervolgens de hoorn er op.
Belachelijk!

Mijn vader heeft ooit een geweldig gesprek gevoert met zo'n iemand; die verkocht het één of andere abbonnement;

Callcentermedewerker: Dag meneer, heeft u misschien interesse in ons práchtige aanbod; nl. ........

Mijn vader: Wat houdt dat dan allemaal in? Clown

CCM: hield vervolgens een heel verhaal, mijn vader liet hem netjes uitpraten.

vader: 'oké, zou ik u dan ook een vraag mogen stellen?'

CCM: 'eehm......' .... 'ja?!'

Vader: 'nou meneer heeft u ooit vrachtwagen gereden? Of Motor?''

CCM: 'ehm, nee, hoezo?!'

Vader: 'nou meneer ik heb een fantástisch aanbod voor u; ik ben namelijk vrachtwagen en motorinstructeur, en wij kunnen u tegen een zeer aantrekkelijke prijs rijlessen geven'.

Hahahaha die meneer wist niet meer hoe die het had Clown

Ik heb er echt zo'n grondige hekel aan! Net als mensen die in de winkelstraten van de stad lopen om abbonnementen te verkopen of om bijv. leden voor Greenpeace te werven, ik zeg dan netjes dat ik geen tijd heb; heb 't al vaker meegemaakt dat ze dan gewoon naast je blijven lopen en ondertussen je toch nog proberen te overtuigen. Moet mezelf dan echt inhouden om ze geen ram te verkopen.

Denk dat ik me maar even ga registreren op infofilter e.d.; wist nooit dat die mogelijkheid er was.