een paar vriendinnen van mij zijn links en die maken echt overal lijstjes van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frouk schreef:Linkshandige mensen zijn vaker zenuwachtig en onzeker over hun acties, dan rechtshandigen. Dat blijkt uit een studie van Britse wetenschappers.
Na afloop bleek dat linkshandige deelnemers zich veel vaker herkenden in stellingen zoals 'Ik ben vaak bang om fouten te maken' en 'Het doet me pijn als andere mensen kritiek op me hebben, of me een standje geven'.
"Linkshandigen hebben meer de neiging tot zenuwachtigheid als ze iets gaan doen", zegt hoofdonderzoekster Lynn Wright deze week in het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. "Rechtshandigen beginnen vaker gewoon aan iets."
De resultaten van het onderzoek kunnen volgens Wright dan ook niet worden gebruikt om iemands persoonlijkheid te voorspellen, maar geven vooral inzicht in de verschillende manieren waarop linkshandige en rechtshandige mensen emoties verwerken.
Wright - die zelf ook linkshandig is - gelooft dat de meeste linkshandigen al vroeg leren omgaan met hun neiging tot onzekerheid. "Ze houden er meestal van om lijstjes te maken en dingen op te schrijven om hun stress te verzachten", zegt ze. "
Dat zijn dus echt allemaal punten waarin ik mij zelf herkenWat grappig dat dat er echt zo uit komt