sex sells avro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: sex sells avro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:21

Ja die meisjes bij fris waren nog wel 'normaal' (is overigens geen club, maar 'feesten' die door het hele land georganiseerd worden). Vond het ook wel grappig hoe dat meisje vertelde dat ze een jongen weggestuurd had die aan haar zat, ze moest er echt niets van hebben.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:25

Oh niet goed opgelet dus. Sorry, ik had begrepen dat het een club was. Bloos

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:27

LizMD schreef:
Ja die meisjes bij fris waren nog wel 'normaal' (is overigens geen club, maar 'feesten' die door het hele land georganiseerd worden). Vond het ook wel grappig hoe dat meisje vertelde dat ze een jongen weggestuurd had die aan haar zat, ze moest er echt niets van hebben.

Als dat mijn dochter had geweest en ik had dat op tv gezien, had ik spontaan gaan winkelen met d'r, of iets anders! Haha! Top die reactie, net zoals het: Ik ga niet met iedereen zoenen en dat ik dan de volgende dag denk: ehhh wat heb ik nu gedaan. Echt top als je het mij vraagt!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:28

Het werd ook niet zo duidelijk vermeld hoor, ik heb een lief schattig broertje die er naar toe gaat en dat is in een club waar ik ook regelmatig naar toe ga. Vandaar dat ik het toevallig wist.

Ja was inderdaad een top reactie!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:30

Ik heb het gisteravond gezien! en zat met verbazing te kijken!!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:34

Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden nu ik dit hoor. Ik had nooit niet van het programma gehoord. Maar ik wil het nu wel eens gaan kijken.
Wel een wereld van verschil, ik dacht nooit aan jongens op die manier toen ik 12 a 13 was. Ik knuffelde liever met mijn pony:

Alleen al zoenen met een jongen? Toen ik 12 was??: getsie! Verward mijn pony kan een kusje krijgen maar verder niemand! OK dan!
Ik weet nog dat ik me dood ergerde aan mijn beste vriendin die toen al wel verkering had. Ik snapte er werkelijk geen biet van, al dat gelebber!

volgende week maar even kijken dus!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:37

Ik vind het niet zo heel erg 'shocking' eerlijk gezegd, ik had niet anders verwacht. Tuurlijk zitten er echt extreme uitschieters bij, maarja wat dacht je anders? En op je 12e, 13e ontmaagd worden is niet zo heel gek (meer).

En dat er gelijk bij de opvoeding iets mis is.. Kán, maar hoeft niet percée, ik denk dat het vooral met de maatschappij te maken heeft.

Al ben ik wel van mening dat je als moeder verplícht bent om je kind in te lichten over de bloemetjes en de bijtjes. Dit heeft mijn moeder niet gedaan, en ze had me een hoop kunnen besparen. Toen ik voor het eerst ongesteld was heb ik huilend op de wc gezeten omdat ik dacht dat ik doodging ofzo, omdat ik niet eens wíst wat het was. Toen ik voor het eerst seks had, wist ik niet eens dat dat seks was. Ik was me dus ook absoluut nergens van bewust..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:47

Over de vraag hoeveel dit nou wel en niet zo extreem voorkomt zul je je nog verbazen hoor, ik ben zelf 18 en ga redelijk vaak uit enzo en wat ik dan om me heenzie doet me soms al shockeren. en ik ben echt echt niet heilig, maar ik vind het echt niet normaal dat er meiden zijn van 13 die dronken rond lopen te zwalken. op die leeftijd mocht ik ook af en toe best een breezertje ofzo maar ik mocht pas uit toen ik bijna 16 was.

ik zie kids roken waarvan ik me afvraag of ze uberhaupt wel weten aan welke kant die aangestoken moet worden, kids drinken en tegen elkaar aanrijden.. hoe ze uberhaupt altijd naar binnen komen. soms sta ik in een kroeg/disco van 16+ (bij 18+ is het meestal strenger en kom je er onder je 18de ook echt niet in) en dan is het net of ik terugga in de tijd en op een schoolfeestje sta. alleen dan word er geneukt op de wc's, gaan er jonge kids compleet blackout van de alcohol of staan ze uitgebreid elkaar af te lebberen op de dansvloer..

ik snap dat gewoon echt niet, waaaaar in godsnaam zijn die ouders die horen te zeggen dat je de deur niet uitkomt na een bepaalde tijd enzo ??

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:49

Dat snap ik dus ook niet, als ouder weet je dat je kind van 15 nog nergens naar binnen mag, dus het hoort dan ook gewoon niet uit te gaan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:52

Mee eens. Daarnaast ben ik ook van mening dat een een kroeg/discotheek dat ook niet zou moeten willen.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:05

Hier bij ons in de buurt heb je ook al meiden van 12, 13 jaar die bezig zijn met jongens van 18/ 19 20 jaar. Niet normaal eigenlijk...

De meiden van die leeftijd zien er tegenwoordig uit als meiden van 16.. Ook hoe ze gekleed gaan en make-up en dergelijke. Ze komen dan ook hier in de dischotheken er gewoon in. Ze zeggen wel dat er grote controles zijn maar dat is bullshit... De meiden van 12 komen dr gewoon in.

Kleine 'sletjes' zijn het Rolleyes
Zijn ook vaak van die kattige barbies.. Extreme duivel

Maar heb die programma niet gezien, is dat weer wat nieuws?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:11

ach ja. ik ging ook wel uit naar de plaatselijke disco toen ik 13 was,( dacht altijd dat mijn ouders dat niet wisten hahaha) ik heb 1 voordeel dat ik niet drink,en dat ik daar altijd met oudere vrienden was, die zeker geen misbruik van mij zouden maken.( was meer het kleine zusje voor iedereen) denk wel dat het uitgaansleven de afgelopen 14 jaar behoorlijk is veranderd.
toen ik net uitging hoorde je eigenlijk nooit wat over pillen en xtc speed e.d maar tegenwoordig lijkt het allemaal maar heel normaal,ben er echt van geschrokken toen ik 2 jaar terug 2 hele jonge grietjes zag snuiven in de wc van een cafe. ben met hun in gesprek gegaan, maar vind het heel sneu. denk dat met deze uitzending wel het extreme word uitgezonden, maar dat er zeker een kern van waarheid in zit. en dit moet wel op de een of andere manier bestreden worden.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:12

ach ja. ik ging ook wel uit naar de plaatselijke disco toen ik 13 was,( dacht altijd dat mijn ouders dat niet wisten hahaha) ik heb 1 voordeel dat ik niet drink,en dat ik daar altijd met oudere vrienden was, die zeker geen misbruik van mij zouden maken.( was meer het kleine zusje voor iedereen) denk wel dat het uitgaansleven de afgelopen 14 jaar behoorlijk is veranderd.
toen ik net uitging hoorde je eigenlijk nooit wat over pillen en xtc speed e.d maar tegenwoordig lijkt het allemaal maar heel normaal,ben er echt van geschrokken toen ik 2 jaar terug 2 hele jonge grietjes zag snuiven in de wc van een cafe. ben met hun in gesprek gegaan, maar vind het heel sneu. denk dat met deze uitzending wel het extreme word uitgezonden, maar dat er zeker een kern van waarheid in zit. en dit moet wel op de een of andere manier bestreden worden.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:47

Ja drugs vinden is tegenwoordig voor hun heel normaal. Drugs word tegenwoordig ook niet meer gebruikt als vroeger als je het een leuk vond om te doen. Nu moet iedereen Drugs gaan gebruiken om een beetje 'mee' te doen, anders hoor je dr niet bij.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:33

Ik ben 15, heb nog nooit gezoend en nog nooit 'iets' gedaan.. Moet er nog niet aan denken..
Ook al zijn er (bijna) geen jongens op mijn pad gekomen..
Ik vond de uitzending erg shocking, niet om hoe oud die meisjes zijn, maar hoe jongens over die meisjes praten!
Ik ben zelf verschríkkelijk onzeker, moet je nagaan als ik dat zou horen over mezelf!
Nee, ik ben het stille, buitengesloten typje, en aan de ene kant ben ik daar heel erg blij mee!

edit: Overigens niet altijd hoor, aangezien niemand je ooit ziet staan.. Verdrietig

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:38

TiaraBungy schreef:
Ik ben 15, heb nog nooit gezoend en nog nooit 'iets' gedaan.. Moet er nog niet aan denken..
Ook al zijn er (bijna) geen jongens op mijn pad gekomen..
Ik vond de uitzending erg shocking, niet om hoe oud die meisjes zijn, maar hoe jongens over die meisjes praten!
Ik ben zelf verschríkkelijk onzeker, moet je nagaan als ik dat zou horen over mezelf!
Nee, ik ben het stille, buitengesloten typje, en aan de ene kant ben ik daar heel erg blij mee!

edit: Overigens niet altijd hoor, aangezien niemand je ooit ziet staan.. Verdrietig

Same here. Ik ben 14, bijna 15. 1x gezoend en that's it. Geen alcohol ervaringen, nog nooit een sigaret aangeraakt, drugs zijn bij mij al helemaal not-done en seks mag wachten tot ik een jongen heb gevonden waar ik ook écht verliefd op ben.
En ik ben er trots op Lachen Ik vind het nou niet echt bepaald charmant gegeven als ik nou al ontmaagd zou zijn geweest terwijl ik dronken ben. Hoeveel zelfrespect heb je dan?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:48

Inderdaad!
Ik hoor ook nooit mensen bij mij uit de klas, behalve 1 meisje, die was 14, heeft vriend'jes' van 21 en zuipt zich elk weekend helemaal vol..
Nou nee, sorry.. Dáár heb ik dus écht geen zin!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:27

Ik ben niet geschokt, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zijn.

Ik heb alleen heel veel medelijden met het meisje uit Goor. De moeder van dat meisje moet haar dochter beschermen, ook, of eigenlijk juist, terwijl ze al zo ver voor is op haar leeftijdsgenoten. Haar hersenen zijn dat niet en die worden er ook niet beter op deze manier. Arm meisje.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:07

Zo'n programma lijkt me toch wel een overdreven weergave van de werkelijkheid. In die programma's laten ze altijd lijken alsof alle meisjes van 12/13 dat doen en dat dat de normaalste zaak is enzo. Zij zijn ook echt maar een uitzondering en heel veel uitspraken worden ook wel zo gedaan van oh stoer om te zeggen op tv zoiets! Vind het altijd maar overdreven. Het is natuurlijk erg dat dat soort dingen gebeuren maar zoveel mensen die zo zijn zijn er echt niet. Wel die er bij in de buurt komen maar niet zó extreem.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:11

Mijn nederlands lerares had het erover Tong uitsteken We gaan dat volgende les kijken dacht ik? anders de les erna Knipoog Maar mijn oordeel komt als ik dat programma gezien heb Tong uitsteken

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:27

Vond het interessant om te zien hoe het staat met de kinderen van tegenwoordig .

Een jongetje die 7jaar is en experimenteert met sex (oftewel zijn penis in haar vagina stopt) vind ik gewoon ZIEK . Dit is geen doktertje spelen of naar elkaar kijken of wat dan ook , dit is gewoon ontzettend zielig en naar . Ik vind het sneu dat al die jongetjes in de Bijlmer worden opgenaaid door hun oudere broers om respect af te dwingen , waar zijn zij mee bezig ? Ze beschouwen vrouwen niet als een vrouw , ze zien het als een wandelende k.ut , meer niet ! Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n jongen zijn vrouw trouw blijft later , en het gaat op deze manier alleen maar over van generatie naar generatie .

De meiden bij Fris zijn ook van een ander milieu , dat kan je dan toch wel weer zien . Top dat het ene meisje nog niet gezoend heeft , en de ander niet verder wil gaan , zij hebben teminste respect voor hun eigen lichaam .

Het meisje van 13 jaar is gewoon misbruikt vind ik , ontzettend zwak van de jongen van 18 die haar heeft volgegoten , vind dat de moeder er ook veel te mild over doet , die staat blijkbaar ook alcohol toe op jonge leeftijd , en laat het eigelijk makkelijk van zich af glijden .

Als ik die moeder was geweest had ik die jongen opgespoord en een hengst voor zijn harses gegeven , en hem laten weten dat hij beter met geen 1 vinger meer aan jonge meisjes kan komen . Ook had ik mijn dochter een verbod opgelegd om uit te gaan , en alcohol , dat kon ze helemaal vergeten na die actie .

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:42

Jeetje, eigenlijk gewoon te erg voor woorden dat dit straks niet meer schokkend is. Het wordt zo normaal allemaal tegenwoordig. Mijn zusje is 13 en ik moet er niet aan dénken dat ik haar met een jongen bezig zie of wat ook, of alleen de gedachte al. Gelukkig moet ze er ook nog niet al te veel van hebben, nog zo groen als gras en ik hoop dat ze dat nog even zo houd. Haha!
Ik moet zeggen dat het in mijn omgeving meevalt, maar toch als je af en toe dingen hoort of ziets. Een meisje dat op haar 14e zwanger is en daarom een tijdlang niet op school komt, zonder een vast vriendje gehad te hebben ofzo.

Ik bedoel, fouten maakt iedereen, ik drink ook wel eens een glaasje of wat te veel en heb de dag erna zoiets van: OEPS. Maar ik heb gelukkig altijd het fatsoen gehad om met sex te wachten tot ik écht verliefd was en al een tijdje met die jongen ging, aan de pil was etc. Moet er niet aan denken dat je 1e keer een 'ongelukje' was. Vreselijk.

Hmm, maar ik zal eerst de documentaire maar eens bekijken voor ik me er nog verder over uitlaat.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:59

Ik heb er geen woorden voor BE-LA-CHE-LIJK

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:08

Anders_Amigo schreef:
Hier bij ons in de buurt heb je ook al meiden van 12, 13 jaar die bezig zijn met jongens van 18/ 19 20 jaar. Niet normaal eigenlijk...

De meiden van die leeftijd zien er tegenwoordig uit als meiden van 16.. Ook hoe ze gekleed gaan en make-up en dergelijke. Ze komen dan ook hier in de dischotheken er gewoon in. Ze zeggen wel dat er grote controles zijn maar dat is bullshit... De meiden van 12 komen dr gewoon in.

Kleine 'sletjes' zijn het Rolleyes
Zijn ook vaak van die kattige barbies.. Extreme duivel

Maar heb die programma niet gezien, is dat weer wat nieuws?

Lijkt me dat je als jongen van bijna 20 toch ook niet met een kind van 12 naar bed zou willen? Waar zit dan ook hun verstand? Lips are sealed

En gatverdamme, een jongetje van 7. Daar moet je toch niet aan denken? Hoe in godsnaam wil hij dat voor elkaar gaan krijgen... bah. Wat verschrikkelijk zielig ook.
Ook die meiden die zichzelf "verkopen"... dat die niet snappen dat ze iets fout doen.
Ik dacht op mijn 12e ook niet eens aan echt zoenen met een jongen, veel te spannend. En ik ben zelf op mijn 14e ontmaagd en ik weet dat dat redelijk vroeg is, maar als je er klaar voor bent (en uit liefde, niet "voor een breezer" bij wijze van spreken). Maar 7 jaar... daar kan ik met mijn hoofd echt niet bij.
Ik zou er nu ook nooit aan denken om me even dood te gaan zuipen en vervolgens een "ongelukje" te begaan. Ik snap dat je een keertje iets te veel kan drinken en een fout kan maken, maar zo'n fout en op die leeftijd? Het zijn niet voor niets kinderen, die horen nog niet eens te drinken.
Naar.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:09

Goeie documantaire.. Misschien (waarscheinlijk niet) opend het ook wat ogen van ouders..

Die bijlmer etc.. Vreselijk.. Je hoeft bij mij echt niet aan te komen met.. Ja wij hebben geen vader en moeder blabla.. De presentatrice zei op een gegeven moment ja het is net of ze mtv dingen naspelen. IDD!.. 7 jaar.. dat jochie was 7 jaar!!!!!.. En durft het ook nog trots zijn strot uit te krijgen.. Die mensen moeten zich allemaal doodschamen..

Die meiden uit amsterdam(??) in die jongeren club zeg maar.. Goed dat ze ook zulk soort mensen aan het woord laten komen! Lekker eerlijk!

En die andere met dat meisje van 13.. Tja.. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor omdat het zo vaak gebeurt.. En die moeder.. Waarscheinlijk zijn er thuis al de nodige gesprekken over gevoerd en had moeder er niet heel veel zin in haar dochter(die ernaast zat) helemaal naar de grond te brengen..