Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

sax89

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:03

vanaf het begin al duidelijk vind ik.
obama moet het worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:12

Piera schreef:
Ik heb ook op Obama gestemd, maar het was ook wel een beetje kiezen tussen twee kwaden.. .

Hier hetzelfde. Beiden hebben ze standpunten waar ik me totaal niet in kan vinden, maar dat zal misschien ook een beetje het cultuurverschil Nederland/Amerika zijn? Het homohuwelijk bv., daar wordt in Amerika natuurlijk veel krampachtiger over gedaan dan in Nederland, dus is het politiek gezien ook een meer beladen kwestie.
Hoe dan ook, McCain en met name dat enge wijf van een Palin vind ik link. Ik verwacht dat dan de lijn van Bush wordt voortgezet w.b oorlogen voeren en conservatisme en daar kan ik me totaal niet in vinden.

Ik hoop dus dat het Obama wordt. (al ben ik bang dat hij in dat geval geen 4 jaar zal overleven...)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:15

Als ie doodgaat (hopelijk niet) hoop ik wel dat dat zo'n groot effect zal hebben op Amerika dat ze nu definitief eens het roer gaan omzwaaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:16

Obama Haha!
Gewoon om de reden dat ie zwart is. Ja

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:18

Ik ben ook voor Obama Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:18

Rebeccaa schreef:
Obama Haha!
Gewoon om de reden dat ie zwart is. Ja

Echt?
Is je goedrecht hoor, maar moeten zijn overtuigingen je dan ook niet aanstaan?

Ik zou bv. nooit voor Palin gaan, al is het een vrouw Knipoog

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:19

Zeker weten Obama.
Niet weer een republiekein.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:24

Obama, ik heb het gevoel dat hij minder op oorlog uit is Knipoog

wat me trouwens op valt, hier stemt iedereen obama en in de VS maar 52 %

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:43

Waarschijnlijk omdat wij Bush ook veel feller veroordelen dan de Amerikanen zelf. Omdat wij het vanuit een ander standpunt zien. Het is niet onze leider die het overal te bont heeft gemaakt. Maar dat van je eigen staatshoofd toegeven is wel moeilijker Knipoog

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:54

Obama!
Maar er is trouwens nog een presidentkandidaat, waarvan bijna niemand weet dat die er is. Hij is een onafhankelijke presidentskandidaat. Geloof dat hij in de peilingen nu 5% van de stemmen ofzo heeft?
Nouja, ik hoop iig dat het Obama wordt. Even iets anders dan altijd de republikeinen. En de eerste gekleurde president!
Dat iedereen hier Obama stemt komt denk ik ook doordat wij er minder vanaf weten en het ons ook wat minder kan schelen. Wij weten niet precies alle ideeën van Obama en McCain, denk dat de Amerikanen dat beter weten.

Ik ben trouwens bang dat uiteindelijk toch nog McCain wint, bijv door fraude of doordat mensen zich toch nog bedenken bij het stemhokje. Omdat ze al zo lang republikeinen hebben gehad en dat ze dan toch niet voor die verandering durven te gaan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:58

Shadow0 schreef:
Mystica schreef:
Ik las hier ergens dat diegene hoopte dat het niet McCain werd, omdat die een opvolger van Bush zou zijn. So? Zelfde partij betekend nog niet zelfde persoon. Clinton was een erg goede president, maar als Kerry 4 jaar geleden president was geworden, denk ik dat Amerika én wij alleen maar slechter afgeweest waren.

Hoeveel slechter dan een paar onhoudbare oorlogen, een wereldwijde economische crisis en een land waarvan een zeer groot deel in de problemen zit wil je het hebben? Met alle respect, maar ik geloof dat Bush de boel toch wel behoorlijk grondig naar de knoppen heeft weten te helpen.

Klopt, en met Kerry wist je helemaal niet wat je zou krijgen, omdat hij zelf geen politieke agenda had. Hij riep alleen dit is slecht en dat is slecht, maar niks over wat hijzelf dan zou doen. Dat is imo nog gevaarlijker stemmen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:05

Ik lees hier bijna alleen argumenten wbt oorlog. Maar wat te denken van de belsting verlaging van Obama? Imo is dat geen goed idee, voor de inwoners wel, dan zou ik een gat in de lucht springen, maar hoe wil amerika zelf weer financieel gezond worden zonder die belastingen? Of het vrijgeven van het sociale zekerheidsstelsel? Op die manier komt er concurentie, en is dat weer voordeliger voor de burgers.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:07

Loose schreef:
Obama!
Maar er is trouwens nog een presidentkandidaat, waarvan bijna niemand weet dat die er is. Hij is een onafhankelijke presidentskandidaat. Geloof dat hij in de peilingen nu 5% van de stemmen ofzo heeft?
Nouja, ik hoop iig dat het Obama wordt. Even iets anders dan altijd de republikeinen. En de eerste gekleurde president!
Dat iedereen hier Obama stemt komt denk ik ook doordat wij er minder vanaf weten en het ons ook wat minder kan schelen. Wij weten niet precies alle ideeën van Obama en McCain, denk dat de Amerikanen dat beter weten.

Ik ben trouwens bang dat uiteindelijk toch nog McCain wint, bijv door fraude of doordat mensen zich toch nog bedenken bij het stemhokje. Omdat ze al zo lang republikeinen hebben gehad en dat ze dan toch niet voor die verandering durven te gaan.

Ja of omdat ze zich bedenken omdat Obama zwart is. (ookal is hij halfbloed geloof ik)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:14

Obama, maar sowieso omdat ik sterk democratisch gezind ben, en dan alleen al gezien op etisch vlak. Het republikeins gedoe van de harde kern kan gewoon niet rechter tegenover mijn idealen van vrijheid van keuze staan Haha! .

Alleen durf ik geen 100% ja te zeggen. Daarom vind ik het Amerikaans systeem zo'n raar 'democratisch' systeem, je kunt kiezen tussen zwart en wit en daartussen is niks. Als ik nog meer opties had dan had ik misschien weer niet voor Obama gekozen. Ik vraag me dan ook wel af als Obama niet alleen mooi droomt maar ook plannen kan waarmaken, en of hij wel een lang leven tegemoet gaat.
En eerlijk gezegd denk ik dat het toch McCain gaat zijn. Ik denk niet dat Amerika klaar is voor een 'zwarte' President...

Ik hoop écht vanuit de grond van mijn hart dat Palin het nooit wordt, wat een enge vrouw vind ik dat zeg... het laatste grijntje van vertrouwen in haar heb ik verloren toen ik een filmpje zag over haar duiveluitdrijving...
Wie het ook is, hij heeft een hoooop opruimwerk te doen. De kloof tussen arm en rijk in Amerika is gigantisch. Het is echt al lang niet meer het land van de dromen(behalven voor de rijken en zij die van pech gespaard blijven in het leven dan misschien) .

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:22

Obama , ik ben nog nog nooit zo nerveus en enthousiast geweest over de verkiezingen in de VS.
Heb er 2 jaar gewoon in hartje Miami Beach, niet het toonbeeld van het " echte Amerika" In Miami Beach draait het leven om feesten, kleur, regligie en andere serieuse zaken laat men daar over aan andere. Natuurlijk heb ik buiten Miami Beach ook het " echte Amerika" meegekregen,

Het racisme , met een halfbloed kind is het moeilijk te ontkennen dat er een zwarte man in je leven is.
De armoede, ziekte of psygische problemen, in amerika bestaat geen vangnet voor als je even niet voor jezelf kan zorgen. Het geweld, dat overal is en op elke straathoek potentieel aanwezig.

Amerika is een krom land, aan de ene kant modern, vooruitstrevend en rijk, aan de andere kant conservatief, bekrompen en zo arm.

Obama, en het feit dat hij in de peilingen voorop staat geeft me HooP, als is het maar een klein beetje dat het weldenkende deel van amerika nou eindelijk eens opstaat en wat gaat doen aan de echte problemen waar het land voor staat.
Daarbij is het voor mijn dochter, een prachtige meid van 16 jaar met een kleurtje een enorme opsteker dat " het " dus kan, niets onmogelijk is ongeacht afkomst of kleur.
En al alleen daarom al is Obama voor mij een winaar

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:24

Nu ja, zo zwart-wit is het ook niet. De standpunten van deze heren liggen nog niet eens zo ver uit mekaar. Ze verschillen maar op een paar puntjes en dan liggen die standpunten nog niet extreem uit elkaar.
Persoonlijkheid doet er bijna meer toe dan de politieke agenda.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:32

Ik verwacht eigenlijk wel dat de voorsprong van Obama groot genoeg is om hem het presidentschap te bezorgen, tenzij er in het stemhokje iets heel verrassends gebeurd - waar iedere democraat natuurlijk bang voor is. Haha!
Maar Obama komt op mij rustig over, alsof hij goed en slim nadenkt over zijn woorden, wat wel vertrouwen geeft. Ook komt hij zelf uit de 'benedenlaag' waardoor ik me niet kan voorstellen dat hij ooit zo'n kwal als Bush kan worden, al weet je dat nooit zeker.

McCain vind ik een erg slecht politicus. Zijn oorlogsverleden is waarschijnlijk wel bewonderenswaardig (heb ik me niet in verdiept), maar dat maakt nog geen goed leider van een immens land. Hij heeft IMO geen leiders-capaciteiten, wel een voorgekauwde speech waarin hij telkens opnieuw maar Obama belachelijk maakt, belachelijk dat kinderachtige gedoe.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:58

Ik ben echt een ramp in data en ik heb geen tv-gids bij de hand Nagelbijten / Gniffelen Wanneer is de verkiezing?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:00

Woensdag... Denk ik... Toch?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:02

Ik dacht dinsdag?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:02

Morgen dus Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:03

Dinsdag 4 november, morgen dus Knipoog .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:06

Dat wordt morgen popcorn halen dan Haha! Heb het de laatste 2 jaar ook gevolgd, vind het wel een leuke en nuttige traditie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:10

Tieneke schreef:
Nu ja, zo zwart-wit is het ook niet. De standpunten van deze heren liggen nog niet eens zo ver uit mekaar. Ze verschillen maar op een paar puntjes en dan liggen die standpunten nog niet extreem uit elkaar.
Persoonlijkheid doet er bijna meer toe dan de politieke agenda.

Maar dan nog heb je als persoon toch maar de keuze uit 2 manier om een land te besturen, plus dat die manieren dan ook nog eens redelijk kort bij elkaar liggen? Ik bedoel, wat moet je eigenlijk in Amerika doen als je het totaal niet eens bent met het huidige beleid en het helemaal anders wilt? Of wat als je radicaal voor abortus, euthanasie en het homohuwelijk bent, maar je vind het economische en het defensieplan van dezelfde partij echt tien keren niks en vreest dat daar zeer slechte gevolgen van zullen komen. Je zal heel moeilijk een partij tegenkomen die voor alles staat wat je wilt, maar ik vind het toch fijn dat ik hier wat meer keuze heb in het stemhokje, van volledig links naar volledig rechts.

Ik hoorde trouwens op het nieuws 'binnen 24 uur kiezen de Amerikanen hun nieuwe president", en ze gingen hier woensdag om 6 uur live verslag brengen, ik denk dat dat het moment is dat de resultaten binnenkomen.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:10

bromfiets schreef:
Ik ben echt een ramp in data en ik heb geen tv-gids bij de hand Nagelbijten / Gniffelen Wanneer is de verkiezing?

De verkiezingen zijn 7 december Lachen
Morgen zijn de verkiezingen van de kiesmannen van elke staat.
Obama heeft bijvoorbeeld Californië gewonnen, wat heel slim is want CA is de staat met de meeste kiesmannen.
McCain heeft Texas onder andere gewonnen, dat is een staat met 38 kiesmannen.

Ik hoop dat Obama staten als Ohio en Florida voor zich wint, want daar zitten de meeste zwevende kiezers. In 2004 bijvoorbeeld ging de strijd tussen Kerry en Bush. Bush won met 300.000 stemmen meer, omdat hij de staat Ohio achter zich had. Als Kerry in Ohio 300.000 stemmen meer zou hebben gehad, was hij president geweest.
Had een hoop ellende gescheeld Lachen