Lalidan schreef:MISTRAL94 schreef:Hebben ze geen spoedlijn bij jou huisarts?
Ik weet niet hoe het bij jou zit Mistral94, maar de spoedlijn is hier bij ons in elk geval alleen voor echte spoedgevallen. Dus niet als je gewoon een afspraak wil hebben, of als je een deel van je dossier afgeschermd wil hebben. Verder is ook mijn huisarts zéér slecht te bereiken, dus wat dat betreft....
Het schijnt inderdaad dat je straks kan kiezen wie het wel en niet mag inzien, én schijn je bepaalde dingen af te kunnen schermen, maar zie het allereerst maar eens voor elkaar te krijgen, en als dat dus al gelukt is, kan je er ook weer allemaal problemen van krijgen. Want als jij weigert dat de arbo-arts het mag inzien, wat heb je dan te verbergen? Daarnaast hoeft bijvoorbeeld de internist ook niet te zien dat ik al jarenlang last heb van vermoeidheids en concentratie problemen met daarnaast emotionele problemen, want dan had ze nooit mijn B12 tekort vastgesteld, terwijl het voor de neuroloog wél van belang is! Te veel informatie kan ook voor blindheid en vooroordelen zorgen.
Dan overleg ik liever met mijn huisarts wat relevante informatie is, en laat ik die in de verwijsbrief zetten. Dan hebben ze ook alle gegevens die ze nodig hebben, zónder alle risico's.
Helemaal mee eens!
Ik vind dat ze in de brief trouwens ook niet duidelijk zijn over het gedeeltelijk afschermen van informatie. Ik vind de hele brief belabberd in elkaar zitten, alsof de overheid er zelf nog niet uit is. Ik durf te wedden dat ze dat ook werkelijk nog niet is