Snoevie schreef:het valt nog tegen met het thuiszitten.
mijn tante is 56 en moest weg bij haar werk omdat ze falliet gingen.
3,5 jaar heeft ze erover gedaan om weer een baan te vinden.
wekelijks moet je verplicht solliciteren,tot op het vernederende word je gecontroleerd.
maar haar buurman die al jaren in de ziektewet zit,krijgt een behoorlijke uitkering,en werkt er ook fijn zwart bij,en dat vertelt ie ook zo rustig aan iedereen.
de motivatie word dan erg moeilijk.
Dit heb ik ook wel eens gezien met de ww. Oud buurman wou niet werken. meneer voelde zich te goed om onder een baas te werken en was dat ook niet van plan. Na 5 jaar ww(raar maar waar). Kon hij aan het werk bij een band(waar hij wel vaker voor werkte) echter moest hij dan op de vrachtwagen.
gemeente wou best wel meebetalen aan zijn vrachtwagen rijbewijs, maar moet hij zelf 1/3 meebetalen. en de nieuwe baas de andere 1/3. Maar meneer was niet van plan om zelf mee te betalen.
Maar ja, de gemeente was doodziek van heb, en hebben ze het rijbewijs maar helemaal betaald.
MIjn zusje daar in tegen. Wil heel graag werken. Neemt alle rotbaantjes aan die ze maar krijgen kon.
Een paar jaar geleden kon ze geen werk meer vinden. Zelfs geen poedersuiker. Dus moest ze een uitkering.
Ze kwam toen iemand tegen met een eigen taxibedrijf, ze kon daar zo aan het werk... echter heeft zij geen rijbewijs en geen cent om hem te betalen.
Maar de gemeente weigerde mee te betalen. Terwijl ze zwart op wit had staan een baan te hebben als ze een rijbewijs had.
Tja nederland meet met hele verschillende maten.... erg jammer