Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:38

russel schreef:
Ik heb anders meegemaakt.

Geeft hij in zijn beleid aan dat hij het hard gaat aanpakken? Want dan heb ik niets gezegd.

Die man is deze week voorgedragen, denk je echt dat hij nu al een beleid klaar heeft liggen??

En als er iemand in het verleden altijd hard heeft opgetreden tegen rellende (marokaanse) jongeren in Amsterdam, dan is het Aboutaleb wel. Dus ik reken niet op een softe aanpak.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:43

Afschuwelijke praktijken zijn dit.
Accepteer het toch eens dat niet iedereen wit is en niet iedereen onze cultuur en geloof heeft. Multicultureel noemen we ons land, ja dat is te merken met zo'n figuur in de politiek. Moeten we dan ook maar alle niet-christenen de grens overzetten omdat het christendom het basisgeloof is? En iedereen die de koekjestrommel niet na 1 rondje dichtdoet zoals de gemiddelde Nederlander dat behoort te doen ook maar minder rechten geven? NEE want aan het eind van de dag zijn we verdorie allemaal mensen, en niemand heeft meer of minder recht op respect dan de ander.

Kan hier echt om janken gewoon...

Edit anders krijg ik weer op mn donder, aangezien bokt veel dingen in de categorie scheldwoord plaatst (waaronder vieze racist als ik me niet vergis)
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 21-10-08 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:45

Of hij wel of geen burgemeester moet worden heeft imo niks met respect voor een ander te maken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:47

En in dit geval is het ook nog een mens, die de afgelopen jaren geweldig gepresteerd heeft. Zich zelfstandig opgewerkt vanuit een bergdorp in Marokko. Naar NL gekomen, en daar ervoor gekozen om zich in te zetten voor de NL-se staat. Doet al jaren lang in verschillende functies goed werk. Maar wat wordt er elke keer aangehaald als hij een nieuwe functie krijgt, oh ja, dat hij ook nog een tweede paspoort heeft (waar hij niet eens van af zou kunnen, al zou hij willen).

We zouden eens wat meer naar de daden van mensen moeten kijken, dan naar waar ze vandaan komen, of waar ze in geloven.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:48

Sorry, 2x gepost!
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 21-10-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:50

Respect is niet het goede woord. Maar waarom zou een dubbele nationaliteit iemand belemmeren? Ik heb het gevoel dat het er alleen maar om gaat dat hij een marokkaan is. Als hij een belg was geweest had Wilders er vast niet moeilijk over gedaan. Een dubbele nationaliteit brengt helemaal geen lasten met zich mee wat betreft het burgermeesterschap. Waarom wordt er meer naar iets als dit gekeken als naar de kwaliteiten van deze man? Is toch te gek voor woorden.. Wat is nou belangrijker tegenwoordig, of iemand rood of blond haar heeft zeker..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:51

uiteindelijk bloeden we allemaal rood bloed als we ons snijden.
en rouwen we, als een dierbare overleden is.
iedereen is het zelfde

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:52

Nee, iemand die alle vertrouwens van het volk heeft dat hij geen dubbele belangen heeft.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:53

Maar waarom heeft hij dat vertrouwen (van jou of van het volk) dan nu, na jaren goed werk in allerlei overheidsfuncties, nog niet verdiend? Hij heeft nog nooit iets gedaan waarbij hij de belangen van Marokanen voor liet gaan. Waarom daar dan toch op blijven hameren? En wat zou hij kunnen doen om dat vertrouwen van jou dan wel te krijgen? Want z'n paspoort op geven is niet mogelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:02

ik vind wel dat hij zich in het verleden meer dan bewezen heeft.......... daarom denk ik dat hij deze uitdaging heel goed aankan..........

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:03

Anoeska schreef:
Maar waarom heeft hij dat vertrouwen (van jou of van het volk) dan nu, na jaren goed werk in allerlei overheidsfuncties, nog niet verdiend? Hij heeft nog nooit iets gedaan waarbij hij de belangen van Marokanen voor liet gaan. Waarom daar dan toch op blijven hameren? En wat zou hij kunnen doen om dat vertrouwen van jou dan wel te krijgen? Want z'n paspoort op geven is niet mogelijk.

Ik heb geen idee waarom niet, maar kijk eens op de nieuwssite's van hoe veel mensen hij het vertrouwen niet heeft. Kan ik moeilijk antwoord op geven Lachen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:12

Jij schrijft het toch hier in het topic, toch niet heel veel andere mensen. Dan is het dus ook logisch dat ik die vraag aan jou stel.

Ik begrijp gewoon niet waarom je deze ervaren politicus minder zou vertrouwen dan bv Rouvoet / Verhagen / Rutte. Alleen omdat hij thuis in z'n kast een Marokaans paspoort heeft liggen? Dat maakt 'm toch geen ander mens?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:13

Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom niet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:14

ik kan het wel begrijpen........ Marokkanen hebben nou eenmaal niet een hele beste reputatie..........

en ondanks dat dit zo is heeft deze meneer zich daar wel van los kunnen werken EN op kunnen werken...... dus het KAN allemaal wel.......... en ik hoop dat hij dat ook uit gaat dragen naar de Rotterdamse bevolking toe en op die manier de reputatie het tegendeel gaat bewijzen Lachen Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:21

Bij mij speelt mee dat ik zowiezo tegen dubbele nationaliteiten/ wisselen van nationaliteit ben Lachen Een land is geen club waar je lid van wordt. Ben je geboren in Pakistan, dan ben je een pakistaan, en dat blijf je ook als je in een ander land gaat wonen. Ben je in Duitsland geboren, dan blijf je een duitser. Want waarom zou je geen pakistaan/duitser of what ever meer willen zijn als je ergens anders gaat wonen?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:27

Mystica schreef:
Ik kan niet anders zeggen als dat ik het met Wilders eens ben. Een burgemeester hoort geen dubbele nationaliteit te hebben...

Helemaal mee eens Ja
Ik vind dat alleen 100% Nederlanders in Nederland iets te bepalen moeten hebben!
Ik woon zelf hier in België en mag ook niet stemmen, dan moet ik maar afstand nemen van mijn Nederlands paspoort, heel simpel.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:28

Hij is Nederlands hoor Zoezi, aangezien hij OOK een Nederlands paspoort heeft, daarbij komt dat hij niet onderdoet voor de gemiddelde Nederlander.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:31

hij stijgt zelfs boven de gemiddelde Nederlander uit Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:32

Ach Wilders moet niet zeiken. Dat hij niet wilt dat Aboutaleb burgemeester wordt, is net zo krom als zijn protest tegen een dubbele nationaliteit..

Want wat is nu het feit: Hij heeft een vrouw met een dubbele nationaliteit Huilen van het lachen En goh verrassend dat Wilders toetreding van Hongarije tot de EU wilt: Zijn vrouw is idd Hongaars..

Dus ik bedoel maar, een hoop geblaat (jaja, hij mekkert meer dan de schapen die de moslims slachten!!) om niks. Aboutaleb weet precies wat er speelt in zo'n grote stad, heeft bewezen doeltreffend te kunnen zijn en kennis heeft over het vakgebied waar hij dadelijk binnen gaat werken!!!! Top!

En voor alle 'haters": Als jij straks op de eerste hulp komt te liggen en een Marokkaanse chirurg met 2 paspoorten opereert jou, teken je dan ook bezwaar aan? Of mag dat ineens wel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:34

naaaah Wilders is niet alleen maar een hoop geblaat Lachen hij heeft ook zeker wel kernen te pakken waar een hoop mensen nog de kop voor in het zand steken Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:35

Petulan schreef:
Ach Wilders moet niet zeiken. Dat hij niet wilt dat Aboutaleb burgemeester wordt, is net zo krom als zijn protest tegen een dubbele nationaliteit..

Want wat is nu het feit: Hij heeft een vrouw met een dubbele nationaliteit Huilen van het lachen En goh verrassend dat Wilders toetreding van Hongarije tot de EU wilt: Zijn vrouw is idd Hongaars..

Dus ik bedoel maar, een hoop geblaat (jaja, hij mekkert meer dan de schapen die de moslims slachten!!) om niks. Aboutaleb weet precies wat er speelt in zo'n grote stad, heeft bewezen doeltreffend te kunnen zijn en kennis heeft over het vakgebied waar hij dadelijk binnen gaat werken!!!! Top!

En voor alle 'haters": Als jij straks op de eerste hulp komt te liggen en een Marokkaanse chirurg met 2 paspoorten opereert jou, teken je dan ook bezwaar aan? Of mag dat ineens wel?

Wie zegt dat ze geen arts/chirurg mogen zijn dan? Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:37

Zoezi schreef:
Ik woon zelf hier in België en mag ook niet stemmen, dan moet ik maar afstand nemen van mijn Nederlands paspoort, heel simpel.

Als jij meerderjarig bent en een Nederland paspoort hebt mag je gewoon voor de Nederlandse nationale en europeese regeringen stemmen als Nederlander. Beetje dom dat je dat niet weet.

Je mag tevens op lokaal gebied in het dorp of stad waar je woont stemmen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:39

Draai het om: Wie zegt dat Aboutaleb geen burgemeester mag zijn? Knipoog

En ik zeg ook niet dat Wilders altijd ongelijk heeft, of fout zit. Hij kaart wel degelijk goede punten aan. Ik vind hem alleen niet zijn mening voldoende onderbouwen, zodat ik hem zou kunnen 'steunen'

Kiwiko zei het mooi: Je moet mensen het voordeel van de twijfel durven geven!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:40

Mystica schreef:
Petulan schreef:

Wie zegt dat ze geen arts/chirurg mogen zijn dan? Clown

Volgens mij bedoelt Petulan of de ''haters'' niet geopereerd zouden willen worden door een Marokkaanse chirurg. Kan zijn dat ik er naast zit hoor. Clown

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:40

Ja precies Haha!
Dat je daar dood ligt te bloeden, maar vind dat die Marokkaanse chirurg jou niet mag opereren omdat je hem niet vertrouwd? Misschien een rigoreus voorbeeld, maar in mijn ogen wel hetzelfde.