Zou het kerkvolk dat ook duister hebben gevonden?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diane_ schreef:Ik ben christelijk en snap jullie wel.. Zelf vind ik heavy metal gewoon écht geen mooie muziek, ik heb er totaal niets mee. Het filmpje van die kerk vind ik wel leuk, fijn voor hen dat ze hun geloof op hun manier kunnen uit, maar zelf zou ik het niet zo kunnen.
Het beeld wat ik heb van God past niet bij heavy metal. Heavy metal vind ik te 'hard' zeg maar. En al de zwarte kleding, is niet aan mij besteed. Andere christenen worden daar denk ik wat door afgeschrikt, wellicht vinden zij het er wat duister uitzien.
Ik respecteer de christenen en niet-christenen die er wel van houden, heb ook geen vooroordelen, maar ik vind de muziek maar niks.
Zwerte schreef:Ik vind het veel meer uitstralen dan het saai opdreunen, zonder passie, zonder emotie, zoals in de gemiddelde kerk gebeurd.
suleilitha schreef:Ik herinner me nog, dat er destijds ook zo'n groep fanatiekelingen waren, die het Veenhoop-festival wilden verbieden. (doodgewoon boerenfestival met bands als Normaal etc.) en dát heeft dus niks met metal te maken, maar meer met een kennelijk soort elfde gebod: gij zult niet feesten
Zwerte schreef:Diane_ schreef:Ik ben christelijk en snap jullie wel.. Zelf vind ik heavy metal gewoon écht geen mooie muziek, ik heb er totaal niets mee. Het filmpje van die kerk vind ik wel leuk, fijn voor hen dat ze hun geloof op hun manier kunnen uit, maar zelf zou ik het niet zo kunnen.
Het beeld wat ik heb van God past niet bij heavy metal. Heavy metal vind ik te 'hard' zeg maar. En al de zwarte kleding, is niet aan mij besteed. Andere christenen worden daar denk ik wat door afgeschrikt, wellicht vinden zij het er wat duister uitzien.
Ik respecteer de christenen en niet-christenen die er wel van houden, heb ook geen vooroordelen, maar ik vind de muziek maar niks.
en dit soort reacties hoopte ik op! Iemand die niet veroordeeld maar het toch niks vind...
Metal is dus te hard, ik neem aan dat je trance etc ook te hard vind? Dan vraag ik me echt af wat "hard" eigenlijk ertoe doet... wat maakt het uit dat het hard is, als je dit mooi vind kan het toch prima met God samengaan? Ieder zijn eigen smaak, hoe kan het te hard zijn? Dat begrijp ik gewoon niet zo goed... Dat je het niet mooi vind kan ik prima inkomen maar te hard voor God? Ik snap dus niet wat dat ermee te maken heeft. Neem nou het voorbeeld van "the lord is my shepherd" van megadeth. Het psalm word daarbij dus met zware stem opgedragen op een zware bas en drum. Ik vind het echt prachtig, er komt heel veel emotie uit en ik vind het echt heel erg mooi. Daar gaat het dan toch om? Ik vind het veel meer uitstralen dan het saai opdreunen, zonder passie, zonder emotie, zoals in de gemiddelde kerk gebeurd. Dus te hard? nee dat begrijp ik niet... Kan je dat toevallig uitleggen (wel erg moeilijk denk ik!)
suleilitha schreef:Jeetjemina, ik vind je toch wel erg bevooroordeeld op uiterlijke zaken, en dat meen ik eerlijk.
Onder die heavymetalkleding zit in de meeste gevallen ook maar een gewoon mens. De buitenkant is gelukkig nog altijd geen garantie voor de inhoud.
Ik vind het wel cool dat mensen er een hele verkleedpartij van maken met festivals!
Was geen uitspraak van Zwerte maar van mij.Citaat:Zwerte had het erover dat dominees in pakken 'duister' gevonden konden worden (deels als grapje, maar toch Knipoog). Ik probeerde vooral de vergelijking aan te geven. Dat er een gewoon mens onder zit weet ik, ik wil ook niet bevooroordeeld zijn. Maar omdat het mijzelf totaal niet aantrekt om in totaal zwart te gaan lopen, heb ik wel andere gedachten dan hen, denk ik. Ik snap het gewoon niet zo goed.
suleilitha schreef:Was geen uitspraak van Zwerte maar van mij.Citaat:Zwerte had het erover dat dominees in pakken 'duister' gevonden konden worden (deels als grapje, maar toch Knipoog). Ik probeerde vooral de vergelijking aan te geven. Dat er een gewoon mens onder zit weet ik, ik wil ook niet bevooroordeeld zijn. Maar omdat het mijzelf totaal niet aantrekt om in totaal zwart te gaan lopen, heb ik wel andere gedachten dan hen, denk ik. Ik snap het gewoon niet zo goed.
Mystica schreef:Beetje kort door de bocht dat ik niet weet waar ik over praat vind je ook niet?Jij begon er over dat iemand die niet van metal houdt omdat het hard is, dan ook wel niet van Trance etc zal houden omdat dat ook hard is. (trance is mega soft, maar okay
) Ik had het eerder al over dingen als Slayer, Black Sabath of Dimmu Borgir. Metalica bijv kan ik soms best waarderen
*gaat nu je stukje luisteren*
Edit: geluisterd.Nee hoor, dat vind ik best leuk
Fiffill schreef:Ik luister zelf ook metal en dat soort muziek.En ik ben niet gelovig. Maar ik luister zelf muziek omdat die muziek mij aanspreekt - zo heb ik aan de ene kant bijv. Dimmu Borgir, wat toch wel "satanistisch" is, maar aan de andere kant ook christelijke rock zoals Blindside - en ik hoor inderdaad wel vaker dat metal per definitie satanistisch en "slecht" zou zijn. En dat hoor ik dan niet van de gelovige mensen, ook mensen die niet geloven.
![]()
Zo heb je over alles vooroordelen denk ik. Ach, leven en laten leven denk ik dan maar.
Zwerte schreef:Diane_, ik begin je te begrijpen! Als je het echt niet mooi vind snap ik dat het voor jou persoonlijk niet samen kan gaan. Maar dan de opmerking dat het niet eerbiedig is snap ik niet... ik zie niet in wat er niet eerbiedig aan is, de personen die het maken vinden het mooi en daarom gaat het voor hen heel goed samen met God. Niks niet eerbiedig aan lijkt mij?
Mireille schreef:Hahaha
De echte metal liefhebber is in mijn ogen sowieso iemand met een bredere smaak. Tenminste... dat is een conclusie die ik trek als ik zo eens naar mijn vriendenkring kijk. Met metal gaat vooral veel blues en jazz gepaard. Of oude bands en muzikanten die iedereen wel kent. Veel metalbands gebruiken die invloeden in hun eigen muziek.
Nog een geinige trouwens die ook met dit onderwerp te maken heeft: http://www.youtube.com/watch?v=fc-V3NYc ... re=related
Volgens deze man gaat het niet om de (al dan wel of niet) satanistische teksten, maar om de muziek
Zwerte schreef:Mystica schreef:
Beetje kort door de bocht dat ik niet weet waar ik over praat vind je ook niet?Jij begon er over dat iemand die niet van metal houdt omdat het hard is, dan ook wel niet van Trance etc zal houden omdat dat ook hard is. (trance is mega soft, maar okay
) Ik had het eerder al over dingen als Slayer, Black Sabath of Dimmu Borgir. Metalica bijv kan ik soms best waarderen
*gaat nu je stukje luisteren*
Edit: geluisterd.Nee hoor, dat vind ik best leuk
Allereerst even mijn excuses, soms reageer ik te geprikkeld met dit soort opmerkingen... vaak zijn het namelijk mensen die dan bands hebben gehoord zoals je noemt en dan concluderen dat alle metal zo is. Terwijl het maar een klein deel is! En tja ook sorry van de trance vergelijking... word volgens mij over het algemeen ook als hard gezien, ik kan het iig niet aan met mn oortjes... maar misschien niet de beste vergelijking!
Maar je eerdere opmerking is nu al niet meer correct... dat je het allemaal geschreeuw vind zonder melodie... das dus niet waar
Mystica schreef:Ik ken het niet, maar het zal me echt een worst zijn.
Mijn vriend is wel metal fan, luisterd naar Slayer, Black Sabath en meer van die rommel
Kan zijn kop er zelf wel aftrekken als hij doetBij voorkeur zet ie het tijdens het wakker worden op volume 30