nee,en altijd als er topics als deze geopend worden word er geroepen dat je niet mag generaliseren.
ja stel je voor dat je het over een van de minder aardige asielzoekers hebt,dan gun je ze meteen geen goede plek meer natuurlijk........
het lijkt me vreselijk om niet veilig in je eigen land te wonen en natuurlijk gun je mensen dan een goede plek. maar het is logisch dat je wel van mensen verwacht dat ze zich gedragen(en ja ook de Nederlanders natuurlijk) en ik snap best dat de TS zich niet echt veilig voelt als zo'n man achter haar aan rent het verlaten bos in. dat word door sommigen hier helaas erg gebagataliseert.(goed gespeld?),dat noem ik net zo goed generaliseren
Ik vraag me af of iemand zich ergens wanneer hij alleen loopt zich uberhaubt wel veilig voelt?. Ik ga niet meer met plezier alleen het bos in en dan draait het echt niet om buitenlanders maar meer algemeen?.
Tjee meis, moeilijke situatie. Hoe staat het er inmiddels voor? Iedereen hier kan nu wel roepen over zielige asielzoekers enz maar ik zou ze ook niet als buren willen hebben sorry, de problemen met asielzoekers in Nederland rijzen de pan uit, wij zijn het enigste EU land waar het aantal nog steeds stijgt ipv daalt. Mensen die echt in levensgevaar zijn is wat anders maar de meeste komen hier uit economische reden, nog niets mis mee maar liever niet naast mij. Geef ze onderdak in het binnenhof of een van de vele paleizen die de oranjes bezitten, doen ze ook nog eens wat nuttigs.
Inmiddels heb ik een gesprek gehad met iemand van het COA. Aardige vrouw die onmiddellijk toegaf dat het niet goed is dat wij niet op de hoogte zijn gesteld van de komst van de asielzoekers. Ook kon ze zich voorstellen dat ik me niet prettig voel in deze situatie. Ze heeft één en ander verteld over hoe het COA werkt. De tijdelijke opvangadressen is geen ideale situatie. Dat hebben ze ook liever niet, maar vanwege de sluiting van een aantal AZC's is het nu nodig. Ze hebben de bedden op de camping naast ons gehuurd tot eind maart. Misschien komt er volgend jaar wel weer een groep, maar dat ligt aan het aantal nieuw geopende AZC's en de instroom van asielzoekers. De mensen die nu naast mij zitten zijn net in Nl aangekomen. Het COA gaat ervoor zorgen dat er iemand van hun organisatie voorlichting komt geven over omgangsvormen in Nederland (zoals: geen groepjes vormen voor iemands huis, niet staren, niet nafluiten, gewoon met rust laten dus eigenlijk). Als ik verder nog vragen of klachten heb dan kan ik rechtsstreeks bellen met een contactpersoon van het COA en als het dan nog niet is opgelost kan ik met de vrouw met wie ik het gesprek had bellen. Ik heb de afspraken ook op papier gekregen. Ik moet ook zeggen dat we de laatste dagen veel minder last hebben gehad van groepjes en geluidsoverlast.
Ik ben wel tevreden over het gesprek, maar het blijft dus wel onzeker hoe het verder gaat verlopen.