Zoiets hoor je in het begin van een realtie neem ik aan, dus dna is het nog zo pril dat ik het idd uitgemaakt zou hebben. Als hij er na enkele jaren pas achter zou komen zou het wel anders zijn hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LaFunkyJazz schreef:Bepaalde psychische afwijkingen (waaronder schizofrenie, manisch-depressiviteit, borderline) zijn wel degelijk (deels) erfelijk
Elinaa schreef:nav het topic gehandicapt?![]()
Eg moeilijk, ik denk zelf dat als ik een erfelijke ziekte zou hebben die erg genoeg zou zijn dat ik geen kinderen zou 'nemen' niet van mezelf, geadopteerd weet ik niet maar denk het ook niet.
Als mijn partner zoiets zou hebben zou het mijn partner waarschijnlijk niet geweest zijn![]()
Mijn vriend zei in het begin eens dat hij geen kinderen meer wilde omdat hij al een uit een vorig huwelijk had. Was dit echt zo geweest dan was het voor mij einde relatie geweest. Mocht hij een erfelijke ziekte gehad hebben die erg genoeg was dan had ik het waarschijnlijk ook uitgemaakt
MarcoBorsato schreef:Robijntjah schreef:Interessant topic!
ik zelf heb Asperger (autisme spectrum stoornis), dit is wel degelijk erfelijk.
Ik heb vooralsnog geen kinderwens, maar heb wel besloten, mocht ik die krijgen, wordt het adoptie. Ik weet dat ik best gelukkig kan zijn in deze wereld, maar sommige dingen zal ik gewoon niet of minder snappen.
En dan gaat het mij niet alleen om het kind, maar dan ook om de combinatie kind met asperger, moeder met asperger. Dat gaat een keer fout...
Je hebt het ook in verschillende gradaties natuurlijk, een kennis van mijn ouders heeft 2 jongetjes met Asperger, de oudste functioneert gewoon echt goed en de jongste zit nu in een speciaal tehuis voor mensen met autisme
mirgino schreef:die ziekte bij ons is autosomaal, (dat houd in dat wanneer een ouder het heeft hij die ziekte dus ook krijgt] ,het 50% erfelijk is.