Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janou

Re: Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:31

ik vind ook dat geld gelukkig maakt, want als je niets wil heb je helemaal niets te makken, kun je niets extra's kopen enz.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:36

Geld op zich maakt niet gelukkig, maar maakt het leven wel een stuk makkelijker!

Dingen die echt voor geluk zorgen zoals liefde, vriendschap zijn niet te koop.
Maar dingen die het leven leuk maken en vaak voor een geluksgevoel zorgen, zoals een leuk huisje, leuke dingen doen, vakanties, paardje kosten vaak veel geld en dan is het wel fijn als je niet elk dubbeltje hoeft om te draaien. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen die echt geldproblemen hebben vaak denken dat geld gelukkig maakt, omdat ze dan van hun zorgen af zijn. Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die geld zat hebben en toch niet echt gelukkig zijn. Uit mijn eigen omgeving ken ik zo'n voorbeeld. Een jongen die ik ken uit mijn stamkroegje heeft echt geld zat. Hij heeft een eigen zaak, groot huis, dure auto, dure spullen en merkkleren, gaat 5x per jaar op vakantie, kan zowat alles kopen wat ie wil zonder daarover na te moeten denken. Dat leek me altijd heerlijk. Totdat hij me een keer vertelde dat hij eigenlijk niks liever wil dat een leuke vrouw vinden en hiermee gelukkig worden en kinderen krijgen.....En dat is nou juist niet te koop.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:39

Ik kreeg altijd van mijn ouders te horen:
Geld maakt niet gelukkig....maar het is wel verdomde handig als je het hebt.

Hier ben ik het volledig mee eens.... Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:46

janou schreef:
ik vind ook dat geld gelukkig maakt, want als je niets wil heb je helemaal niets te makken, kun je niets extra's kopen enz.

Dus jij bent alleen gelukkig als je extra's ed kunt kopen? Nagelbijten / Gniffelen hoezo verwend...

Ik ben het helemaal eens met de 2 boven mij Lachen

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:49

ik weet niet... heb best hekel aan geld.. als ik geld heb wil iedereen mijn geld hebben,me moeder famielie komt lenen, rekeningen,zei vorige week nog kan beter blut zijn!!! want heb er zo'n hekel ana Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:59

Calanddra schreef:
Dus jij bent alleen gelukkig als je extra's ed kunt kopen? Nagelbijten / Gniffelen hoezo verwend...

Jalours op Janou Calanddra? Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:48

oh nee hoor, absoluut niet Lachen Ben blij met wat ik heb. We hebben het niet breed, maar ben toch hartstikke gelukkig Haha!

Nav een ander topic kwam ze al erg verwend/arrogant over, maar door deze opmerking wordt het nog erger.
Alsof je alleen gelukkig kan zijn als je veel spullen hebt.... Verward

Tuurlijk zijn extra spullen leuk, maar niet noodzakelijk om gelukkig te zijn. Niet voor mij iig.
Ik heb een super familie, geweldige vrienden, een nog geweldigere pony Lovers waar ik hard voor moet werken, en tja, ook al hebben we het soms wat krap, maar zou geen ander leven willen Lachen
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 06-10-08 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:51

geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geld...

ik denk niet dat geld op zichzelf gelukkig maakt maar als je er een beetje van hebt is het mooi!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:54

Geld op zich maakt niet gelukkig, maar als je het niet hebt kun je er heel ongelukkig van worden.
Er zijn een hoop mensen die met iets extra geld een stuk gelukkiger zouden zijn.
Maar er zijn net zo goed mensen die veel geld hebben en helemaal niet gelukkig zijn.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:56

Geld maakt niet gelukkig maar helemaal geen geld maakt WEL ongelukkig ...

Beetje geld om handen hebben is zeker fijn ... Haha!

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:00

zo als velen al zeggen: geld maakt niet gelukkig maar het is wel erg makkelijk als je het hebt.

maar er zijn voor mij andere dingen veel meer waarde hebben voor mij dan geld. sommige dingen zijn met geld niet te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:09

Calanddra schreef:
Alsof je alleen gelukkig kan zijn als je veel spullen hebt....

Sorrie ik heb dat topci geloof ik gemist Haha!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:54

liefde en gezondheid, als je dat hebt dan heb je toch alles? stomme poedersuiker...je hebt het nodig om te kunnen leven, maar ik heb een hekel aan geld, ik heb geld,genoeg, oh wat ben ik gelukkig, maar kan niet de love of my life krijgen.....

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:06

Geld helpt er goed aan mee om gelukkig(er) te worden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:09

Chrissy_93 schreef:
Geld alléén maakt niet gelukkig nee. Als je alleen maar rijk ben en verder geen sociale contacten hebt ben je niet gelukkig. Maar als je dat wel hebt, en je krijgt een bak geld, ben je zeker wel gelukkig! Tenminste, ik wel Haha!

Hier sluit ik me geheel bij aan...
'Geld maakt niet gelukkig' is sowieso een bizarer uitspraak want zonder geld ben je zwaar ongelukkig dus waar het nou eigenlijk op gebaseerd is... Ik hou me in ieder geval aanbevolen voor als je van je geld afwilt! Haha!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:13

geld maakt niet gelukkig maar je komt er wel een heel eind mee.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:13

Geld maakt echt niet altijd gelukkig...
Mijn ouders hebben allebei hun eigen zaak en me moeder staat zelfs al een aantal jaar in de Quote 500. Wij gingen vroeger (nu zijn me zussen en ik zo ver dat we niet meer meewillen), 4x per jaar op vakantie, gaan minimaal 1x per week uit eten, hebben allemaal een eigen nieuwe auto, rijbewijs gehad, ik heb me paard aan huis en ga zo maar door... Daarentegen zijn mijn ouders nooit thuis geweest om voor ons te zorgen... Een goede band met mijn moeder heb ik niet. Wij (me zussen en ik) moeten een keer of 3 in de week ons eigen eten koken, of wachten totdat me moeder thuis is (rond half 8). Dit is echt wel de keerzijde van mensen die hard werken en veel geld hebben. Ik had liever in een rijteshuis gewoond, en dan ouders gehad die er wel waren als je uit school kwam.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:31

Geld heeft er niks mee te maken , dat zie je wel aan _Sammie _
tevredenheid wel !
Veel geld en niet tevreden ....
Weinig geld en niet tevreden......

Ik ben echter wel blij dat we geld genoeg hebben en ik ben tevreden omdat ik een nieuw paard heb kunnen kopen, maar dat is puur mijn gevoel

RijeJarig
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:32

In mijn ogen zou het spreekwoord moeten zijn "geld maakt deels gelukkig". Voor bepaalde dingen die nodig, prettig, of gewenst zijn in het leven is nu eenmaal geld nodig. Een huis om in te wonen valt niet zomaar uit de lucht (gelukkig niet, zo heel veel mensen heel veel hoofdpijn opleveren Clown ), en de boodschappen worden ook niet zomaar in de gang gezet, en mijn pony kan niet leven van lucht (hoewel ze er wel dik van lijkt te worden Haha! ).

Maar sommige dingen in het leven zijn nu eenmaal niet te koop, hoe cliché ook. Ik kan iemand betalen die dan zegt dat ie van me houdt, maar of dat dan oprecht is vraag ik me af...ik kan mensen ook betalen om een avondje bij mij thuis een filmpjes te komen kijken, maar zodra ik ophou ze te betalen zijn ze ook zo weer weg denk ik Tong uitsteken

Er moeten in je leven ook gewoon mensen zijn die géén geld hoeven om bij je te willen zijn. Anders gezegd, je vrienden (en geliefde) zijn letterlijk onbetaalbaar.....Daar kan geen geld tegenop! Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:33

dat ben ik er niet altijd mee eens.
geld heeft er vaak wél mee te maken.

ik ken mensen die financieel hun hoofd bijna niet meer boven water kunnen houden.
en dat is ook doffe ellende.....

het zegt niet alles natuurlijk,maar ik ben van mening dat in veel gevallen ook geld wel gelukkig kan maken.

de opmerking geld maakt deels gelukkig is een goede!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:34

ik vind dat geld wel degelijk gelukkig maakt, maar het ligt er wel aan waar je het aan besteed!
aan de gezondheid van de mensen/dieren om je heen of alleen om er zelf maar goed uit te zien?
zonder geld kan ik mijn paard niet onderhouden Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:36

Ik begrijp nooit zo goed waarom het wel of geen geluk gekoppeld wordt aan het wel of niet hebben van geld.

Je gelukkig voelen kan altijd. Zelfs tijdens de vervelendste omstandigheden, heb je je geluksmomenten. Geld kan het leven makkelijker maken, maar het heeft helemaal niets met geluk te maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:37

ga dat vertellen aan mensen die geen cent te makken hebben,nooit eens op vakantie kunnen,nooit eens lekker uit eten kunnen.......
ik vind dat het wel gedeeltelijk samenhangt met geluk

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:40

Ik spreek uit ervaring Snoevie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:46

Rhodos schreef:
Ik spreek uit ervaring Snoevie.

Jou ervaring hoeft geen waarheid te zijn Knipoog Dit is voor iedereen heel persoonlijk,
ik ken mensen die tot hun nek in de schulden zitten, ik weet zeker dat ze een
gat in de lucht springen en een gat in de nacht zullen slapen als ze morgen
de staatsloterij zouden winnen.
Deze mensen maak je dr wél gelukkig mee.