Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Ik ben benieuwd naar de situatie rondom het kind en familie. Hij is over het hek geklommen en een half uur van huis weggebleven, maar dat hoeft op zich niet raar te zijn voor een kind van die leeftijd. Toen ik 6 was mocht ik ook alleen friet halen om de hoek, dan ben je ook niet binnen 10 min terug.
Ik hoop dat hij het goed bedoelde als in de krokodil eten geven, maar dat met stenen 'doodknuppelen' klinkt niet heel normaal. Jonge kinderen snappen weinig van het begrip dood en pijn, laat staan bij dieren (en deze waren niet knuffelig), maar ik weet niet hoe dat past in de belevingswereld van een 7-jarige.
Redrumfox schreef:Zo'n kind wil je toch niet in je huis hebben.. zou hem meteen ter adoptie stellen of naar een gesticht sturen (ja ook mijn eigen kind). Een kind dat koelbloedig dieren kan vermoorden of levend aan een ander beest kan voeren is niet goed wijs en dat is een mooi belofte voor de toekomst, kleine moordenaar in opleiding.. Als je de gemiddelde Nederlander een kip in handen geeft en een hem dwingt de kop om te draaien staat hij al te janken en te shaken op z'n benen, dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n kleine krummel wel zoiets kan doen zonder enige aanleiding.
Redrumfox schreef:Zo'n kind wil je toch niet in je huis hebben.. zou hem meteen ter adoptie stellen of naar een gesticht sturen (ja ook mijn eigen kind). Een kind dat koelbloedig dieren kan vermoorden of levend aan een ander beest kan voeren is niet goed wijs en dat is een mooi belofte voor de toekomst, kleine moordenaar in opleiding.. Als je de gemiddelde Nederlander een kip in handen geeft en een hem dwingt de kop om te draaien staat hij al te janken en te shaken op z'n benen, dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n kleine krummel wel zoiets kan doen zonder enige aanleiding.
Biepje schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Komodovaraan
Dit beest moet 50 kg gewogen hebben. Dat gooit een jongetje toch niet over een hek?
Karin schreef:Wie zegt dat die komodovaranen volwassen waren?
Ik snap trouwens niet waarom er zo getwijfeld wordt aan het waarheidsgehalte. Er staan links naar Australische websites en er zit zelfs iemand in dit topic die de eigenaar van het betreffende park persoonlijk kent.
Karin schreef:Ehhhh... dit uitgewerkte interview met de directeur van de dierentuin lijkt me toch niet verzonnen?
http://www.abc.net.au/pm/content/2008/s2380786.htm
Citaat:Er staan links naar Australische websites en er zit zelfs iemand in dit topic die de eigenaar van het betreffende park persoonlijk kent.