Jongen voert dierentuinreptielen aan krokodil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Jongen voert dierentuinreptielen aan krokodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:22

het jochie mag blij zijn dat hij mijn zoon niet is............. echt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:24

Ik ben benieuwd naar de situatie rondom het kind en familie. Hij is over het hek geklommen en een half uur van huis weggebleven, maar dat hoeft op zich niet raar te zijn voor een kind van die leeftijd. Toen ik 6 was mocht ik ook alleen friet halen om de hoek, dan ben je ook niet binnen 10 min terug.
Ik hoop dat hij het goed bedoelde als in de krokodil eten geven, maar dat met stenen 'doodknuppelen' klinkt niet heel normaal. Jonge kinderen snappen weinig van het begrip dood en pijn, laat staan bij dieren (en deze waren niet knuffelig), maar ik weet niet hoe dat past in de belevingswereld van een 7-jarige.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:27

Het is toch te zot voor woorden he!!
Onbegrijpelijk! Waar waren de ouders dan?

Ze moeten dat joch zelf aan de krokodil voeren, maar goed dat ik dat niet heb gezien Boos!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:40

Hoe krijgt hij het voor elkaar een komodovaraan te doden?? Nagelbijten / Gniffelen
[edit] met m'n neus gelezen Clown
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 05-10-08 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:54

Ik heb zojuist een mail terug ontvangen van de eigenaar van het reptielencentrum.
Hij is vreselijk ontdaan. Veel van de dieren had hij zelf gefokt. Hij schreef dat ze de leuke plek nu maar gaan veranderen in een "mini-prison" om zulk soort dingen in de toekomst te voorkomen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:39

Yessy schreef:
Ik ben benieuwd naar de situatie rondom het kind en familie. Hij is over het hek geklommen en een half uur van huis weggebleven, maar dat hoeft op zich niet raar te zijn voor een kind van die leeftijd. Toen ik 6 was mocht ik ook alleen friet halen om de hoek, dan ben je ook niet binnen 10 min terug.
Ik hoop dat hij het goed bedoelde als in de krokodil eten geven, maar dat met stenen 'doodknuppelen' klinkt niet heel normaal. Jonge kinderen snappen weinig van het begrip dood en pijn, laat staan bij dieren (en deze waren niet knuffelig), maar ik weet niet hoe dat past in de belevingswereld van een 7-jarige.

maar ls 7 jarige kom je toch niet alleen een dierentuin binnen zonder volwassen begeleiding.?
je moet toch langs een controle poortje lijkt mij

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:40

De jongen kwam al voor openingstijd aan de deur, alleen en ze hebben hem alvast binnengelaten (tja, van een 7 jarige verwacht je over het algemeen toch weinig problemen....).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:42

Redelijk nalatig, om een zevenjarige alleen rond te laten lopen. Zelfs als hij geen anti sociale neigingen heeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:43

Ja, ben ik met je eens. Ze zullen die les nu ook geleerd hebben denk ik....

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:04

Zo'n kind wil je toch niet in je huis hebben.. zou hem meteen ter adoptie stellen of naar een gesticht sturen (ja ook mijn eigen kind). Een kind dat koelbloedig dieren kan vermoorden of levend aan een ander beest kan voeren is niet goed wijs en dat is een mooi belofte voor de toekomst, kleine moordenaar in opleiding.. Als je de gemiddelde Nederlander een kip in handen geeft en een hem dwingt de kop om te draaien staat hij al te janken en te shaken op z'n benen, dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n kleine krummel wel zoiets kan doen zonder enige aanleiding.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:07

Redrumfox schreef:
Zo'n kind wil je toch niet in je huis hebben.. zou hem meteen ter adoptie stellen of naar een gesticht sturen (ja ook mijn eigen kind). Een kind dat koelbloedig dieren kan vermoorden of levend aan een ander beest kan voeren is niet goed wijs en dat is een mooi belofte voor de toekomst, kleine moordenaar in opleiding.. Als je de gemiddelde Nederlander een kip in handen geeft en een hem dwingt de kop om te draaien staat hij al te janken en te shaken op z'n benen, dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n kleine krummel wel zoiets kan doen zonder enige aanleiding.

idem
klinkt wel hard maar zo'n kind is gewoon niet goed bij zijn hoofd Bloos

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:13

Redrumfox schreef:

Mee eens. Hoop dat ze het joch heel snel in een gesloten instelling plaatsen. Soms hoor je ook wel eens verhalen over van die blagen die kuikentjes te grazen nemen (is hier in de buurt een paar keer aan de orde geweest). Zwaar gestoord gedrag, een normaal kind doet zoiets niet, opgevoed of niet, er zit dan toch ergens een steekje los (of beter een steek).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:18

Misschien eerst kijken wat het veroorzaakt, misschien kans dat jij als moeder zelf gefaald hebt. En als er iets verkeerd is vanbinnen heeft die kleine toch evenveel recht om behandeld te worden. Inplaats van in de hulpzorg zonder einde of in een gesticht te belanden.

Raar dat mensen bovenstaande gedrag shockerend vinden, maar zelf niet liever zouden omgaan met de dader.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:26

katiavl: zo'n kind verdient zeker hulp (zoals iedere crimineel: crimineel of ziekelijk gedrag komt altijd ergens vandaan), maar ik zou er niets mee te maken willen hebben > heb al genoeg gekken in mijn omgeving. Ik vind daar niks raars aan.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:59

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:07

Wie zegt dat die komodovaranen volwassen waren?

Ik snap trouwens niet waarom er zo getwijfeld wordt aan het waarheidsgehalte. Er staan links naar Australische websites en er zit zelfs iemand in dit topic die de eigenaar van het betreffende park persoonlijk kent.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:12

Biepje schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Komodovaraan

Dit beest moet 50 kg gewogen hebben. Dat gooit een jongetje toch niet over een hek?

Een hoop woede kan een kind (mens) erg sterk maken.. En wie zegt dat deze varaan van 1.8 meter niet met een steen bewerkt is Nagelbijten / Gniffelen Want ze zijn niet allemaal aan de krokodil gevoert Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:13

Karin schreef:
Wie zegt dat die komodovaranen volwassen waren?

Ik snap trouwens niet waarom er zo getwijfeld wordt aan het waarheidsgehalte. Er staan links naar Australische websites en er zit zelfs iemand in dit topic die de eigenaar van het betreffende park persoonlijk kent.

Eerder aan het waarheidsgehalte van de media, waar het niet slecht is om aan te twijfelen soms. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:17

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:23

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:36

Verkeerd vertaald misschien vanwege de dragons?

Een komodovaraan heet in het Engels een komodo dragon, maar misschien is dat verkeerd vertaald met de bearded dragons waarover de directeur van het park vertelt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:05

Citaat:
Er staan links naar Australische websites en er zit zelfs iemand in dit topic die de eigenaar van het betreffende park persoonlijk kent.

Klopt en zoals gezegd; hij had geen komodovaranen, nooit gehad ook, hij heeft alleen inheemse Australische dieren.
Het grootste wat helaas gesneuveld is, is die goanna geweest...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:16

Het was geen komodo varaan. Het was een andere soort en die is een stuk lichter dan een komodo.

edit: het gaat om een Spencer's goanna

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:30

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:32

Potverdikkie waar is de opvoeding.. Stoom uit je oren Arme dieren..