Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Binckydenice schreef:Zet maar een een kerk in Turkije neer....
Zwerte schreef:pfff hallo zeg, we zitten nog altijd in NL! Op de vorige pagina zei iemand dat we ons idd moeten aanpassen in marokko/turkije of waar dan ook maar hier tegenwoordig ook! Ik ben daar echt keihard in, je wil in NL wonen? prima. Je eigen geloof houden? helemaal goed. Wij ons aanpassen aan jullie gebruiken? NEE! Je leeft in NL en hebt je aan nederlandse regels te houden. Zo was er laatst geloof ik een advocaat van buitenlandse afkomst die niet voor de rechter op wilde staan want dat deed hij alleen voor zn God. Eh pardon? Ga dan lekker naar je eigen land terug als je je hier niet wil aanpassen... Krijg er af en toe het gevoel van "wel de lusten, niet de lasten" bij... Zo vind ik ook dat ze geen vrij hoeven te krijgen op hun eigen feestdagen. Komop zeg, dan kan je bezig blijven!
Enne, ze gaat zelf in de kantine zitten... als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik recht voor dr neus het oppeuzelen, zo flauw ben ik dan wel weer... dan moet ze maar rekening houden met mijn gebruiken, en das toch echt lunchen als ik honger heb!
AaronYve schreef:En zwerte ik ben het helemaal met je eens!
Weet je wat het volgende is ; hier in Roermond spreken ze al over een bejaarde tehuis voor moslims...
Mensen in hokjes plaatsen noem ik dat, wat een overheid, dacht dat ze streven naar een multiculturele samenleving, nu willen ze mensen weer gaan scheiden.
Een multiculturele samenleving met aparte scholen, aparte verzorgingshuizen ect. en waar niemand straks meer met elkaar (wilt/mag) samenleven. Tja das ons Nederland....
Binckydenice schreef:Ik houd er geen rekening mee, als je nou in een ander land komt waar ze het allemaal doet wordt het anders. Maar je bent in Nederland, veel Nederlanders hebben respect voor een ander geloof, maar het is natuurlijk onzin dat een Hollander in de kantine niet mag gaan eten omdat er een ander tussen zit die zijn geloof volgt...
Zet maar een een kerk in Turkije neer....
danneke80 schreef:AaronYve schreef:En zwerte ik ben het helemaal met je eens!
Weet je wat het volgende is ; hier in Roermond spreken ze al over een bejaarde tehuis voor moslims...
Mensen in hokjes plaatsen noem ik dat, wat een overheid, dacht dat ze streven naar een multiculturele samenleving, nu willen ze mensen weer gaan scheiden.
Een multiculturele samenleving met aparte scholen, aparte verzorgingshuizen ect. en waar niemand straks meer met elkaar (wilt/mag) samenleven. Tja das ons Nederland....
dat is ook niet meer mulitcul maar monocultureel. Of verzuiling. Hadden we al een hele tijd geleden achter ons gelaten dacht ik.
Goldenflower schreef:Zwerte schreef:pfff hallo zeg, we zitten nog altijd in NL! Op de vorige pagina zei iemand dat we ons idd moeten aanpassen in marokko/turkije of waar dan ook maar hier tegenwoordig ook! Ik ben daar echt keihard in, je wil in NL wonen? prima. Je eigen geloof houden? helemaal goed. Wij ons aanpassen aan jullie gebruiken? NEE! Je leeft in NL en hebt je aan nederlandse regels te houden. Zo was er laatst geloof ik een advocaat van buitenlandse afkomst die niet voor de rechter op wilde staan want dat deed hij alleen voor zn God. Eh pardon? Ga dan lekker naar je eigen land terug als je je hier niet wil aanpassen... Krijg er af en toe het gevoel van "wel de lusten, niet de lasten" bij... Zo vind ik ook dat ze geen vrij hoeven te krijgen op hun eigen feestdagen. Komop zeg, dan kan je bezig blijven!
Enne, ze gaat zelf in de kantine zitten... als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik recht voor dr neus het oppeuzelen, zo flauw ben ik dan wel weer... dan moet ze maar rekening houden met mijn gebruiken, en das toch echt lunchen als ik honger heb!
Anne_GTI schreef:Ik houd wel rekening met de ramadan. Dan neem ik voor 1 collega geen thee mee. Als de ramadan weer afgelopen is haal ik wel weer thee voor haar als ik zelf koffie ga halen.
Anne_GTI schreef:Haal het stickertje Islam er eens af en kijk wat ramadan precies inhoud: een hele grote groep mensen die stil staat bij het feit dat het niet vanzelf sprekend is dat er elke avond een goed gevuld bord op tafel staat. Sonja Bakker is ook overbodig want iedereen doet eens per jaar een ontslakkingskuur.
.