Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Little_Gift schreef:
Popstra schreef:
Bulldogs zijn ook molossers

Rasgroep 9 gezelschapshonden volgens het FCI.

https://www.hondenrassen.nl/rassen/groe ... apshonden/

Franse bulldog en mopshond.

Engelse bulldog dan weer niet.

De Engelse Bulldog behoort tot de FCI-rasgroep 2, die de Pinschers, Schnauzers, Molossers, Zwitserse Sennenhonden en andere rassen omvat. Deze groep is gecategoriseerd als waakhonden en omvat gespierde, sterke honden met een karakteristiek uiterlijk en een vaak afschrikwekkend, maar in veel gevallen zachtaardig karakter.
FCI-groep: Rasgroep 2 (Pinschers, Schnauzers, Molossers, Zwitserse Sennenhonden en andere rassen).

De mopshond behoort tot de FCI-groep 9, die van de gezelschapshonden. De officiële rasstandaard is onder nummer 253 vastgelegd door de FCI, met Groot-Brittannië als patroonland. Mopshonden worden geclassificeerd als kleine molossers binnen deze groep.
FCI-groep: 9 (Gezelschapshonden).
Rasnummer: 253.
Patroonland: Groot-Brittannië.
Classificatie binnen de groep: Kleine Molossers.
Erkenning: De mopshond is in 1966 door de FCI in Europa erkend.

De Franse Bulldog behoort tot de familie van de molossers, maar is met zijn kleine formaat een kleine molosser. Het is een hondenras dat door de FCI (Federation Cynologique Internationale) erkend is als een gezelschapshond, specifiek uit groep 9. Het ras werd in de 19e eeuw ontwikkeld en heeft historische banden met de grotere, oudere molossers.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Wintu schreef:
Little_Gift schreef:

De Engelse Bulldog behoort tot de FCI-rasgroep 2, die de Pinschers, Schnauzers, Molossers, Zwitserse Sennenhonden en andere rassen omvat. Deze groep is gecategoriseerd als waakhonden en omvat gespierde, sterke honden met een karakteristiek uiterlijk en een vaak afschrikwekkend, maar in veel gevallen zachtaardig karakter.
FCI-groep: Rasgroep 2 (Pinschers, Schnauzers, Molossers, Zwitserse Sennenhonden en andere rassen).

Dat zeg ik toch ook in die post die je quote _O-

Franse bulldog en mopshond rasgroep 9.
Engelse bulldog niet rasgroep 9.

Je kan ook zodanig zoeken naar stenen, dat je het zelf verkeerd interpreteert _O-

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

[quote="tienus63"]Het was een plenter hond die gedood is in Spier afgelopen 13 oktober.

Wat is een plenter hond?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

criollo_yess schreef:
tienus63 schreef:
Het was een plenter hond die gedood is in Spier afgelopen 13 oktober.

Wat is een plenter hond?

tienus63 schreef:
Een plenter is een dialect woord voor groot, sterk en stevig postuur.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Little_Gift schreef:
Martje80 schreef:
Maar een molosser kan ook een kleine hond zijn. Ook Franse en Engelse bulldogs en mopshonden vallen onder molosser.

Als het wel zon joekel was dan....Jeetje.

Nee hoor, Franse bulldog, mopshond, Engelse bulldog vallen onder de gezelschapshonden rasgroep, niet onder de molossers

Je zegt dat ze niet onder de molossers vallen, dat doen ze dus wel'.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Wintu schreef:

Ik zeg dat mopshond en Franse bulldog officieel NIET onder de molossers rasgroep vallen maar gekwalificeerd zijn onder de officiële rasgroep 9, die van de gezelschapshonden.

Engelse bulldog had ik fout.

Hoe moeilijk is lezen? Ik vind die rasgroepen niet uit hé, die bestaan gewoon officieel :=

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Little_Gift schreef:
Wintu schreef:

Ik zeg dat mopshond en Franse bulldog officieel NIET onder de molossers rasgroep vallen maar gekwalificeerd zijn onder de officiële rasgroep 9, die van de gezelschapshonden.

Hoe moeilijk is lezen? Ik vind die rasgroepen niet uit hé, die bestaan gewoon officieel :=

Dat zeg je dus nergens, maar prima joh, wat jij wil, ik ga geen tijd aan dit soort kinderachtige posts meer besteden.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Little_Gift schreef:
criollo_yess schreef:

Wat is een plenter hond?

Een plenter is een dialect woord voor groot, sterk en stevig postuur.
[/quote][/quote]

Ah dank voor de toelichting. Kende deze term niet, google ook niet..........

Little_Gift

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Nee ik ook niet, vandaar dat ik het ook vroeg :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Wintu schreef:
Little_Gift schreef:

Dat zeg je dus nergens, maar prima joh, wat jij wil, ik ga geen tijd aan dit soort kinderachtige posts meer besteden.

Ik schrijf het letterlijk nu al 4x neer van die rasgroepen.

Little_Gift schreef:
Nee hoor, Franse bulldog, mopshond, Engelse bulldog vallen onder de gezelschapshonden rasgroep, niet onder de molossers

Little_Gift schreef:

https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... i-groep-9/

Edit: linkjes ter bewijs toegevoegd

Little_Gift schreef:
Wintu schreef:

Dat zeg ik toch ook in die post die je quote _O-

Franse bulldog en mopshond rasgroep 9.
Engelse bulldog niet rasgroep 9.

Je kan ook zodanig zoeken naar stenen, dat je het zelf verkeerd interpreteert _O-

Little_Gift schreef:
Wintu schreef:

Godzijdank staak je het eindelijk!
Zou heel veel oplossen en de elegantere optie zijn.
En ik zou je heel dankbaar zijn!

Heb het je trouwens al eerder gevraagd om mij met rust te willen laten of me op foei te zetten...
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op Gisteren, 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Een buurtgenoot kreeg van een boswachter de tip om met een paraplu te gaan wandelen. (ze is een beetje bang). Mocht er plotseling een wolf voor je neus staan, dan klap je het ding uit en hoop je dat hij zich rot schrikt. Er zit misschien wel wat in, mijn honden zijn ook bang voor plu's.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Ging me er om dat het dus ook evt een kleine hond had kunnen zijn, zoals je wellicht begrijpt. Niet dat het dan minder erg is, aar een grote hond ala cane corso is toch wel een heel ander verhaal. (ik begrijp dat het dus naar alle waarschijnlijkheid om een 4 jarige cane corso gaat, en dat is geen klein hondje...)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Little_Gift schreef:
Wintu schreef:

Ik schrijf het letterlijk nu al 4x neer van die rasgroepen.

Godzijdank staak je het eindelijk!
Zou heel veel oplossen en de elegantere optie zijn.
En ik zou je heel dankbaar zijn!

Heb het je trouwens al eerder gevraagd om mij met rust te willen laten of me op foei te zetten...

Sectie 9 heeft gewoon molosser types, de kleinere variant en daar vallen de franse bulldog en mopshond onder. Het zijn dus gewoon kleine molossers, kun je hoog en laag springen, tis niet anders.

Ik ben het inmiddels beu die persoonlijke aanvallen. Gaat nergens over, ik stalk je nergens, reageer enkel op posts, verder zal je me aan het achterwerk oxideren. Je zegt dat ik zuur ben over dat je me een weerwoord in dit topic gaf, ik heb je gevraagd waar dan, maar daar geef je dan weer geen antwoord op. Je stuurt me pb's, die ik uiteindelijk gewoon maar niet meer open. Nee, ik stalk je niet, vind je niet belangrijk, ik kan me je weerwoord niet herinneren en weerwoord kan ik prima handelen. Maar als jij elke post persoonlijk gaat worden, dan is dat niet ok. Je ziet dingen die er niet zijn. En verder

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

mysa schreef:
Een buurtgenoot kreeg van een boswachter de tip om met een paraplu te gaan wandelen. (ze is een beetje bang). Mocht er plotseling een wolf voor je neus staan, dan klap je het ding uit en hoop je dat hij zich rot schrikt. Er zit misschien wel wat in, mijn honden zijn ook bang voor plu's.

Denk dat je idd je honden er op moet trainen.

Heb al zitten denken aan een lange veeprikker aan een werpstok 8-)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:24

Sorry voor mijn dialect.

Ik ben nog steeds een beetje van ‘t rabat over dat zo’n grote hond gedood en aangevreten is.
Ik wist dat het bericht hierover vorige week 1000% waar was/is.
Ondanks de summiere berichtgeving en ontkenning door gemeente en provincie en dat het park er verder niet over communiceerde.

Maar ik was er vanuit gegaan dat een kleine, hooguit middenslag hond te grazen was genomen.

Schrok best heel erg wel toen ik vanmiddag appje las.

Maar ja koeien zijn ook geen probleem.
Waardoor ik denk dat de hond eerder vermoord is door een van de roedels ten oosten van de A28.
En die roedels leven behoorlijk in de buurt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Kunnen we de hele honden discussie laten zitten? Het was een Cane Corso. Dat is niet bepaald een mopsje…

Ik denk dat ik dat misschien nog wel erger zou vinden, dat 1 van de honden gepakt zou worden, die hebben echt geen schijn van kans. Met de paarden heb ik die hoop nog een beetje?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Zo raar dat de gemeente en de provincie het niet bevestigen. Hierdoor doet de pro lobby weer alsof er niets gebeurd is…

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Sanet schreef:
Kunnen we de hele honden discussie laten zitten? Het was een Cane Corso. Dat is niet bepaald een mopsje…

Ik denk dat ik dat misschien nog wel erger zou vinden, dat 1 van de honden gepakt zou worden, die hebben echt geen schijn van kans. Met de paarden heb ik die hoop nog een beetje?

Honden hebben inderdaad helaas geen schijn van kans.
Zelfs die echte KHB's in de bergen etc sneuvelen vaker dan dat ze de wolf (zeker in groep) uitschakelen.

Ze moeten echt al met meerdere zijn en beschermingsgear dragen, willen ze de wolf kunnen afweren.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

Wintu schreef:
Little_Gift schreef:

De franse bulldog niet, maar de mopshond en engelse bulldog wel , franse bulldog staat ook onder dogachtigen trouwens

Mopshonden en Franse Bulldoggen vallen ook onder rasgroep 9 (gezelschapshonden).

Engelse Bullen vallen inderdaad onder rasgroep 2 (Pinschers, Schnauzers, Molossers en Sennenhonden).

De Cane Corso valt ook onder rasgroep 2 en is een forse molosserachtige hond met stevig karakter.
Dat zo’n hond wordt gegrepen door een wolf laat wel zien dat wolven niet bang aangelegd zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:42

Sanet schreef:

Waarom heb je die hoop bij paarden nog? Die maken toch ook geen kans ?