Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Gas van een ander afnemen is ook prima. De transitie van gas naar renewable is er niet een die je van de een op de andere dag doet.
irmaz schreef:_San87_ schreef:Gas van een ander afnemen is ook prima. De transitie van gas naar renewable is er niet een die je van de een op de andere dag doet.
Om gas af te nemen van een ander moet je waarschijnlijk eerst Gazprom-gas opzeggen.
(hybride) Warmtepomp kan in een aantal gevallen zo in plaats een gasgestookt iets. Probleem is alleen dat er maar heel weinig mensen zijn die werkelijk aan specifieke warmtevragen kunnen rekenen.
Ik zag ergens het warmstoken van plaatselijke zwembaden gebeurd ook met Russisch gas. Zonnecollectoren kunnen hier een perfecte oplossing zijn en dan gewoon niet zwemmen als je het water te koud vindt.
Maar goed dit gaat te veel of topic
Janine1990 schreef:_San87_ schreef:Ik lees net ook dat al het Belarusische ambasadepersoneel Oekraïne verlaten heeft.
Waarom? Onder Putin's vleugels hebben die toch helemaal niets te vrezen?
Cowboy55 schreef:Janine1990 schreef:Waarom? Onder Putin's vleugels hebben die toch helemaal niets te vrezen?
If the enemy suddenly pulls back, GET THE F*Ck OUT OF THE AREA. It doesn’t mean you’re winning. It means they are going to call and heavy artillery or an air strike on your position.
Deze terugtocht is natuurlijk wat minder operationeel dan een gevecht om een straat of huizenblok, maar het ambassadepersoneel van Belarus weet wellicht iets dat wij niet weten…..misschien komen er troepen van Lukashenko aan?
Janine1990 schreef:Cowboy55 schreef:
If the enemy suddenly pulls back, GET THE F*Ck OUT OF THE AREA. It doesn’t mean you’re winning. It means they are going to call and heavy artillery or an air strike on your position.
Deze terugtocht is natuurlijk wat minder operationeel dan een gevecht om een straat of huizenblok, maar het ambassadepersoneel van Belarus weet wellicht iets dat wij niet weten…..misschien komen er troepen van Lukashenko aan?
Ah, makes sense! Thanks...
Pareltjes schreef:Begin het inmiddels een beetje vervelend te vinden van Oekrainse zijde alleen maar hun zegentochten te vermelden. Over hun eigen verliezen wordt dus kennelijk met geen woord gerept. Ik merk dat ik steeds minder waarde ga hechten aan de berichtgeving van Oekrainse zijde. Als onafhankelijk pers met andere berichten over verliezen van Oekraine komt. Zo hebben we zowel van Russische als Oekrainse zijde een vertekend beeld.
Kuggur schreef:Pareltjes schreef:Begin het inmiddels een beetje vervelend te vinden van Oekrainse zijde alleen maar hun zegentochten te vermelden. Over hun eigen verliezen wordt dus kennelijk met geen woord gerept. Ik merk dat ik steeds minder waarde ga hechten aan de berichtgeving van Oekrainse zijde. Als onafhankelijk pers met andere berichten over verliezen van Oekraine komt. Zo hebben we zowel van Russische als Oekrainse zijde een vertekend beeld.
"The fog of war", een bekend verschijnsel.
_San87_ schreef:Ik lees verschillende twitterberichten dat op Russische staats TV wordt uitgezonden dat er publiekelijk geexecuteerd gaat worden na overwinning in Oekraïne.
Een van die berichten is van Julia Davies, zij plaatst ook een filmfragment. Ik kan m alleen niet zien omdat het 18+ is en ik geen Twitter heb.
Maar ze zijn wel dingen aan het voorbereiden, volgens mij. Waarom zou je anders gaan praten over publieke executies?