Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:16

Bizar !
Ik blijf me verbazen!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:34

Die Giuliani is zo'n belachelijke figuur in zijn hele doen en laten dat je bijna vergeet hoe eng hij eigenlijk is ...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:57

Askja schreef:
Die Giuliani is zo'n belachelijke figuur in zijn hele doen en laten dat je bijna vergeet hoe eng hij eigenlijk is ...

https://youtu.be/0xkg0-bc3dw

Lijkt wel alsof hij af en toe niet 100% is

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:59

John Oliver heeft een tijdje geleden al een item over hem gemaakt. Conclusie: altijd al een gek figuur geweest :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:07

Over het plot van de militia's die de gouverneur van Michigan wilden ontvoeren wordt steeds meer bekend gemaakt. Bizar dat Trump dit niet eens afkeurde maar haar nog een trap na gaf.

De militia's wilden Gretchen Whitmer dus niet alleen ontvoeren, ze wilden het capitool gebouw bestormen en een maand lang publieke executies van functionarissen uitzenden. Een ander plot was om het gebouw in de fik te steken met alle medewerkers nog binnen zonder dat die zouden kunnen ontsnappen.

Echt, hoe kan een president dit niet afkeuren. #)

https://abc7chicago.com/michigan-govern ... a/8079861/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:15

Als ie begint over "yo yo yo, forget the slaves..." _O- _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:46

Rinske schreef:
Over het plot van de militia's die de gouverneur van Michigan wilden ontvoeren wordt steeds meer bekend gemaakt. Bizar dat Trump dit niet eens afkeurde maar haar nog een trap na gaf.

De militia's wilden Gretchen Whitmer dus niet alleen ontvoeren, ze wilden het capitool gebouw bestormen en een maand lang publieke executies van functionarissen uitzenden. Een ander plot was om het gebouw in de fik te steken met alle medewerkers nog binnen zonder dat die zouden kunnen ontsnappen.

Maar als Trump het niet afkeurt, waar is de afkeuring van de hele Republikeinse Partij..... niet over dit, maar over heel de gang van zaken sinds de verkiezingen ?
Wie zwijgt, stemt toe?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:47

Wel heerlijk dat nieuws dat in Georgia zelfs na de hertelling Biden gewoon bovenaan staat..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:09

Electra63 schreef:
Rinske schreef:

Maar als Trump het niet afkeurt, waar is de afkeuring van de hele Republikeinse Partij..... niet over dit, maar over heel de gang van zaken sinds de verkiezingen ?
Wie zwijgt, stemt toe?

Sterker: hij is in principe gewoon de instigator met zijn hatelijke retoriek aan haar adres. 'zorg dat ze de staat opent' zei Trump. 'Sluit haar op' riepen zijn aanhangers. 'sluit ze allemaal op' riep Trump.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:28

HorseTimeXL schreef:
Wel heerlijk dat nieuws dat in Georgia zelfs na de hertelling Biden gewoon bovenaan staat..

Let maar op dat Trump weer een hertelling aan zal vragen.
Ik hoop dat wanneer hij geen president meer is hij zal worden aangeklaagd wegens nalatigheid. Wat hij nu doet met de informatie niet aan Biden doorspelen is spelen met het leven van Amerikanen.
Elke dag dat er geen plan op tafel ligt is er een teveel

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:39

purny schreef:
HorseTimeXL schreef:

Let maar op dat Trump weer een hertelling aan zal vragen.
Ik hoop dat wanneer hij geen president meer is hij zal worden aangeklaagd wegens nalatigheid. Wat hij nu doet met de informatie niet aan Biden doorspelen is spelen met het leven van Amerikanen.
Elke dag dat er geen plan op tafel ligt is er een teveel

Pf nou als dat zo is.. wat moet je toch met die man. Niet normaal..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:40

Die man gaat door tot de laatste zucht. Ten gevolgen van alle extra doden

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:53

Alleen worden de resultaten uit Georgia vandaag gecertificeerd, dus die extra hertelling kan hij wel vergeten.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:13

En die hertellingen moet je op een gegeven moment volgens mij ook zelf gaan betalen toch? Aangezien hij al campagneschulden heeft, lijkt het me geen bodemloze put

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:26

Hij heeft inmiddels al een aantal miljoenen besteed aan allerlei zaken, opgehoest door zijn trouwe volgers en ben heel benieuwd hoeveel er in zijn eigen zak verdwijnt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:53

bigone schreef:
Hij heeft inmiddels al een aantal miljoenen besteed aan allerlei zaken, opgehoest door zijn trouwe volgers en ben heel benieuwd hoeveel er in zijn eigen zak verdwijnt.
60% :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:47

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:29

In al die verschillende staten hebben de republikeinen al heel duidelijk gezegd dat ze daar niet aan meewerken. Theoretisch gezien heeft hij misschien nog mogelijkheden, maar in de praktijk heeft Trump verloren en wordt Biden op twintig januari gewoon president.

Ondertussen heeft zijn zoon ook het coronavirus opgelopen, heeft hij zelfs de support van Tucker Carlson verloren, moeten er nog een paar hele belangrijke senaatszetels verkozen worden en heeft het land een paar grotere problemen dan Trump die zijn verlies niet kan accepteren.

Tucker Carlson heeft ontzettend veel invloed in de conservatieve hoek en het podium via Fox, zijn kritiek op Trump zijn gespartel is dus belangrijk omdat het Trump geloofwaardigheid kost in zijn eigen kamp. En dat zijn de mensen die Trump sterker aan zich probeert te binden met het aanvechten van de resultaten.

In Georgia moeten de twee senatoren nog gekozen worden op vijf januari. Die zetels zijn belangrijk, want ze bepalen wie de meerderheid in de senaat heeft. Winnen de democraten beide zetels, dan hebben ze de meerderheid in het huis, de senaat en leveren ze de president. Dan kan Biden zijn beleid gaan uitvoeren, winnen ze die zetels niet, dan hebben de republikeinen de meerderheid in de senaat en kunnen ze daar de wetgeving blokkeren.
Trump vertelt zijn aanhang de hele tijd dat er gefraudeerd wordt, dat ze wel kunnen gaan stemmen, maar dat het eigenlijk niks uitmaakt, want de anderen stelen de verkiezingen toch wel. En als je maar vaak genoeg verteld wordt dat je wel kan gaan stemmen maar dat je stem er niet toe doet, dan is er weinig incentive om toch maar te gaan stemmen. Op deze manier kunnen de democraten zomaar een republikeinse staat winnen, domweg omdat teveel republikeinen niet meer de moeite nemen om te gaan stemmen.

Verder is er ook nog een corona epidemie. Die crisis heeft serieuze economische consequenties. Voor de verkiezingen konden ze in Washington al niet tot een akkoord komen over maatregelen om die economische pijn te verzachten en Trump heeft geen enkele reden meer om daar nog wat aan te doen. De kiezers hebben hem afgerekend en hij heeft nogal de neiging om dat persoonlijk te nemen en de kiezers daarvoor te straffen. Wat daar nog bij komt is dat voor het eind van het jaar er overeenstemming moet komen over het budget voor volgend jaar. Lukt dat niet, dan komt er weer een overheid shutdown. De afgelopen jaren ging dat al heel moeizaam met tijdelijke sluitingen tot gevolg en de verwachting is dat het dit jaar wel eens nog moeilijker kan worden.
Dus we kunnen straks maar zo zitten met een gigantisch economische crisis, omdat de laatste steunmaatregelen nu aflopen en mensen gewoon hun eerste levensbehoeften niet meer kunnen betalen, gecombineerd met een overheid, die tot stilstand komt, met ambtenaren die ook geen loon meer krijgen, gecombineerd met een machtsoverdracht die gefrustreerd wordt. En dan daar overheen een epidemie, die in de winter op z'n hoogtepunt is.

Ik denk dat een pruilende Trump, die zijn verlies niet wil erkennen, het kleinste probleem voor de VS is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:38

Nou die pruilende Trump zou anders wel, als hij niet zat te mokken maar de schouders er onder zou zetten met wat president-waardige goede wil, een positieve bijdrage kunnen leveren om die problemen kleiner te maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:01

Juist en daarom is het belangrijker om daar op te focussen, dan op een Giuliani die voordraagt uit het verzameld werk van de gebroeders Grimm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:29

Karl had gewoon gelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-20 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:37

Die onafhankelijke stemmen zijn in de praktijk gewoon democratisch. En met die stemmen erbij is het volgens elke uitslag die ik tot nu toe gezien heb 48-50, met nog twee stemmen te gaan. Ik vraag me dus af hoe jij op 47-51 komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:43

Je hebt gelijk, ik zat naar de cijfers van de nog niet geïnstalleerden te kijken. Zal mijn post even wijzigen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:59

Foaly schreef:
[ Video ]

John Oliver heeft een tijdje geleden al een item over hem gemaakt. Conclusie: altijd al een gek figuur geweest :+

Die man is volgens mij hartstikke gek, of gewoon standaard dronken. :') Of allebei _O-

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:05

Wacht eens even, Tucker Carlson is kritisch op Trump? :wow: dan denk je alles gezien te hebben...