Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Geldt dat beroepsverbod dan ook voor de rest van de EU?
ruitje schreef:Ik heb net een webinar zitten kijken, zal hem delen als hij online komt.
Wisten jullie dat je bij meewerken aan vrijwilligers uitkoop voor je gehele vof moet tekenen voor een beroepsverbod? Dus dat je dan ook niet meer ergens anders mag boeren.
Wat is dat nou weer. Stel je wil wel weg met je bedrijf als je vlakbij een natura 2000 gebied zit en je kan prima ergens anders een boeren bedrijf beginnen.
Mag je dat gewoon nooit meer
juval schreef:
Kinke schreef:ik kwam deze net tegen, geschreven door een boerin:
Onze boerderij is ingetekend in het gebied dat 70% moet reduceren. We kijken inderdaad uit op het Dwingelderveld. Maar tussen onze boerderij en dit Natura 2000 gebied ligt de drukke A28 én de doorgaande weg met heel veel vrachtverkeer naar de vuilverbranding Attero 1 km verderop. Bij Attero is gemiddeld 1x per maand een beste fik. Soms moeten de boeren hun koeien binnen houden als gevolg van deze brand. En dan het Dwingelderveld. Op zon- en feestdagen loeidruk, auto's opgestapeld op parkeerplaatsen. En alle honden die worden uitgelaten doen op het Dwingelderveld hun behoefte. 1 hondendrol is al een overschrijding van de stikstofwaarde per hectare per jaar(!) U leest het goed. In de winterperiode komen de ganzen massaal overwinteren op het Dwingelderveld. 's Avonds slapen ze op het Dwingelderveld, overdag eten ze bij ons het gras in de wei. 1 ganzenpoep is al de stikstofwaarde van 1 hectare...
idinn schreef:Ik snap die constructie vanuit de overheidkant wel. Dan geven ze je een zak geld om te stoppen op locatie A met uitstoot X en dan zou je met hun geld op locatie B verder gaan met uitstoot X. Dat gaan ze natuurlijk niet sponsoren. Dat krijgen ze aan niemand verkocht, behalve aan de boeren die die constructie eventueel wél zouden zien zitten
Maar ze hebben het ook (gehad) over verplaatsen toch? Wat voor vergoeding en regels komen daar bij kijken? Stel een Brabantse boer wil wel naar Groningen ipv moeten stoppen, wat hebben ze daarvoor bedacht?
OleJon, tja no offence de gemiddelde biljartlaken turbogras is weinig natuur aan. Geeft niet, is nodig voor de koeien. Een landschap is het wel. Maar je moet natuur en landbouwgrond of landschap niet door elkaar gaan halen. De overheid haalt al genoeg zaken door elkaar.
Janneke2 schreef:Kinke schreef:ik kwam deze net tegen, geschreven door een boerin:
Onze boerderij is ingetekend in het gebied dat 70% moet reduceren. We kijken inderdaad uit op het Dwingelderveld. Maar tussen onze boerderij en dit Natura 2000 gebied ligt de drukke A28 én de doorgaande weg met heel veel vrachtverkeer naar de vuilverbranding Attero 1 km verderop. Bij Attero is gemiddeld 1x per maand een beste fik. Soms moeten de boeren hun koeien binnen houden als gevolg van deze brand. En dan het Dwingelderveld. Op zon- en feestdagen loeidruk, auto's opgestapeld op parkeerplaatsen. En alle honden die worden uitgelaten doen op het Dwingelderveld hun behoefte. 1 hondendrol is al een overschrijding van de stikstofwaarde per hectare per jaar(!) U leest het goed. In de winterperiode komen de ganzen massaal overwinteren op het Dwingelderveld. 's Avonds slapen ze op het Dwingelderveld, overdag eten ze bij ons het gras in de wei. 1 ganzenpoep is al de stikstofwaarde van 1 hectare...
Ik ben laatst weer eens op het Dwingelderveld geweest.
Netjes met de fiets.
... en ik kwam een gigantische hoeveelheid wilde cannabis tegen.
'Die plant hoort daar niet.'
En tot een jaar geleden stond 'het ding' ook nergens.
(En het pijpestrootje eigenlijk ook niet, maar soit, het Dwingelderveld is een cultuurgebied.)
En het is een gigantische klap.
Maar na alle wegkijken door de overheid (die 'pas' uit 2012 sloeg echt nergens op) is de pil alleen maar bitterder geworden.![]()
![]()
Citaat:Ik ben laatst weer eens op het Dwingelderveld geweest.
Netjes met de fiets.
... en ik kwam een gigantische hoeveelheid wilde cannabis tegen.
'Die plant hoort daar niet.'
En tot een jaar geleden stond 'het ding' ook nergens.
(En het pijpestrootje eigenlijk ook niet, maar soit, het Dwingelderveld is een cultuurgebied.)
En het is een gigantische klap.
Maar na alle wegkijken door de overheid (die 'pas' uit 2012 sloeg echt nergens op) is de pil alleen maar bitterder geworden.![]()
![]()
Citaat:De natuur in Nederland is gecreëerd door de mens.
Citaat:Net zoals de Oostvaardse plassen. En wat een succes is dat dieren die verhongeren en moeten worden afgeschoten. Als burgers ze bijvoeren, word het voer weg gehaald.
Citaat:Laat ze zich daar eerst maar eens druk over maken.
Ipv van een plantje wat veranderd
idinn schreef:Hoe vaak moet men het nog zeggen: men gaat niet elk weiland opeens volbouwen. Dat is hoe het verkeerd geïnterpreteerd wordt. Er is al een heel duidelijk rekenvoorbeeld door iemand gegeven die dat helder maakt.
En met een ree, haas en zwaan ben je er natuurlijk absoluut niet. Het blijft eentonig turbo gras. Met die haas gaat het trouwens ook niet goed.
We hebben helaas gecreëerde natuur, waarvan je je inderdaad moet afvragen of we die zo nodig naar onze hand moeten willen zetten en perse voor alles moeten beschermen. Maar er is wel degelijk ook natuur wat altijd natuur is geweest. En wat soms compleet of grotendeels is verpest door toedoen van de mens en nu weer wordt gereanimeerd of moet worden.
Alleen de manier waarop.. tja.. ik wacht de komende tijd af. De provincies gaan hier ook nog wel wat van vinden. Er moet ook nog richting gegeven gaan worden aan de bijdrage van andere sectoren. Mij een raadsel waarom dat apart moet (ja ok, omdat het lastig plukken is van een kip die zijn veren niet heeft geregistreerd).
idinn schreef:Ja en een vergunning voor woningbouw is heel wat anders als "dan gaan we op die plek van de koeien eens lekker huizen bouwen". Het is echt niet erg om toe te geven dat je iets verkeerd geïnterpreteerd hebt he?
idinn schreef:Ja en een vergunning voor woningbouw is heel wat anders als "dan gaan we op die plek van de koeien eens lekker huizen bouwen". Het is echt niet erg om toe te geven dat je iets verkeerd geïnterpreteerd hebt he?
loriene schreef:idinn schreef:Ja en een vergunning voor woningbouw is heel wat anders als "dan gaan we op die plek van de koeien eens lekker huizen bouwen". Het is echt niet erg om toe te geven dat je iets verkeerd geïnterpreteerd hebt he?
Dan mag jij mij vertellen waarom er boeren weg moeten om vergunningen te krijgen om te bouwen?
Wat wordt er gebouwd ?
Voor hoeveel mensen?
Kun je ook wel gaan zeggen stop maar eens met mensen binnen halen.
Eerst eigen nederlanders maar eens aan huizen helpen.
Kwam laatst een kaart tegen waarop golfbanen stonden ingetekent,nou je weet niet wat je ziet zoveel!!
Stamp die eerst maar eens vol en zien we dan wel weer