Jaime_ schreef:Nessah schreef:Ik lees meer post van jou over dit onderwerp en vind je best onprettig en stellig aanwezig, misschien dat dat aan mij ligt hoorMaar je zit er wel héél erg met je neus bovenop en het lijkt bijna wel alsof je voor de rebellen op wilt komen oid. Nogmaals, kan aan mij liggen hoor.
Ik ben zeker niet pro-Russische-rebellen. Maar ik heb ooit geleerd: 'iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen'. Dus ik zal tot die tijd zeker niet met mijn vinger wijzen. En ja ik vind het interessant, wat o.a. media met mensen doet, en hoe een ramp als deze bijna tot een soort van hype kan worden. Blijkt maar weer mensen zijn kuddedieren.
Ik denk gewoon over heel veel dingen anders, en vind het leuk om mee te discussiëren en mijn standpunten naar voren te brengen.
Edit: En ik ben redelijk nuchter ingesteld, kan goed rationeel denken en houd er van om dingen te relativeren etc.
Tijdens een ramp of gebeurtenis met slachtoffers (vooral op deze schaal) is het vrij normaal dat dit soort dingen gebeuren. Mensen die zoeken naar aandacht of hun stem willen laten horen gebruiken een gebeurtenis zoals deze om dat te doen. Daarbij is een groot deel van het volk na zo'n ramp emotioneel, zwak en wil graag alles geloven. Een winnende combinatie voor stemmingmakerij.