Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:11

Jaime_ schreef:
Nessah schreef:
Ik lees meer post van jou over dit onderwerp en vind je best onprettig en stellig aanwezig, misschien dat dat aan mij ligt hoor :) Maar je zit er wel héél erg met je neus bovenop en het lijkt bijna wel alsof je voor de rebellen op wilt komen oid. Nogmaals, kan aan mij liggen hoor.

Ik ben zeker niet pro-Russische-rebellen. Maar ik heb ooit geleerd: 'iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen'. Dus ik zal tot die tijd zeker niet met mijn vinger wijzen. En ja ik vind het interessant, wat o.a. media met mensen doet, en hoe een ramp als deze bijna tot een soort van hype kan worden. Blijkt maar weer mensen zijn kuddedieren.

Ik denk gewoon over heel veel dingen anders, en vind het leuk om mee te discussiëren en mijn standpunten naar voren te brengen.

Edit: En ik ben redelijk nuchter ingesteld, kan goed rationeel denken en houd er van om dingen te relativeren etc.

Tijdens een ramp of gebeurtenis met slachtoffers (vooral op deze schaal) is het vrij normaal dat dit soort dingen gebeuren. Mensen die zoeken naar aandacht of hun stem willen laten horen gebruiken een gebeurtenis zoals deze om dat te doen. Daarbij is een groot deel van het volk na zo'n ramp emotioneel, zwak en wil graag alles geloven. Een winnende combinatie voor stemmingmakerij.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:12

Nayomie schreef:
Nayomie schreef:
Dan is het eerder wat ik mij afvraag, waarom gaan er zoveel mensen weg met het vliegtuig? :)

Het is natuurlijk niet 365 dagen in het jaar (zomer)vakantie he :Y)

Er wordt ook heel veel gebruik gemaakt van vliegen in het werkleven natuurlijk. Ik werk bijvoorbeeld in een bedrijf van 15 werknemers waarvan er 8 regelmatig vliegen. Met regelmatig bedoel ik dan meestal minimaal eens per week.
Zo heb je tal van mensen die ontzettend veel vliegen voor het werk.
Daarnaast heb je inderdaad de vakanties, die wel daadwerkelijk 365 dagen per jaar zijn. Sommige mensen gaan overwinteren, gaan op ski vakantie, gaan juist later in het jaar of zelfs in de winter omdat het klimaat bij de bestemming dan beter is (malediven bijvoorbeeld) en noem maar op.

Amaryllis

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:14

Het Nederlandse vliegtuig komt elk moment Nederland binnengevlogen ter hoogte van Gennep/Cuijk.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:23

Hij maakt nu een rondje bij Uden, waarschijnlijk om gelijk met het Australische toestel te komen.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:24

~ gelukkig weer een aantal stoffelijke overschotten op weg naar hun nabestaanden ~

Heb weer de moeite genomen om me bij te lezen ... kost best wel tijd en moeite hoor.
Valt me op dat er toch best wel veel mensen zijn die (imo) tamelijk naïef, of misschien positiever gezegd : mooi over sommige mensen en hun handelen denken, mooier in ieder geval dan dat ik ze of het zie ...

Ikzelf ga uit van de theorie dat 'ons vliegtuig' (om het maar even makkelijk te houden, ik weet dat het niet van ons is/was) per ongeluk uit de lucht geschoten is ... denkende dat het een vijandig militair toestel was (en dan laat ik heel bewust in het midden wie of wat iets gedaan zou kunnen hebben ..).

Dit is natuurlijk meer dan vreselijk en had nooit mogen gebeuren, maar we zullen allemaal met het feit moeten leren omgaan dat dat naar alle waarschijnlijkheid wél gebeurd is.

Wat echter ná de ramp gebeurt vind ik misschien nog wel erger dan het ongeluk (om het daar maar op te blijven houden) zelf ....
'Normaal' wordt de omgeving van zo'n rampgebied zo snel mogelijk afgezet en gesloten voor iedereen die daar niets te zoeken heeft om lichamen, persoonlijke bezittingen, brokstukken, om alles wat er is en sporen 'veilig te stellen'.
Dat eea. in een oorlogsgebied anders verloopt dan elders is nog te begrijpen, maar op het moment dat duidelijk werd dat hier sprake was van een gruwelijke vergissing (nml. het neerhalen van een burger toestel ipv. een militair toestel) hadden direct de mogelijkheden gecreëerd moeten worden om het gebied door deskundigen van buitenaf (dus niet uit de met elkaar in oorlog/conflict zijnde landen) veilig te laten stellen.
Overigens zou dit laatste naar mijn mening net zo goed moeten gebeuren als hier sprake zou zijn van een andere oorzaak dan een menselijke vergissing, iets wat in theorie natuurlijk ook altijd nog mogelijk is.

Maar goed, het feit dat het gebied dus niet veilig was (en is .. ?) te bereiken en te betreden voor/door hulpverleners wekt naast verbazing en verbijstering ook de nodige argwaan over de vraag wat 'men' te verbergen heeft ..
'Men' zijn naar mijn mening de Russische separatisten/rebellen (al dan niet gesteund door Rusland); live verslagen en beelden volgend (dus niet via via) kan ik geen andere conclusie trekken ...
Wat ik de daar al heersende macht zéér kwalijk neem is dat zij deze hele situatie misbruiken om met flink wat machtsvertoon de aandacht van de wereld te trekken, vast te houden en aan te tonen hoe machtig ze zijn én om zo erkenning af te dwingen !!
En ja, misschien wordt een groot gedeelte van ons hierdoor op het verkeerde been gezet en is iets of iemand anders schuldig aan deze tragedie, maar werken zij verdenkingen naar hun kant niet zelf in de hand door hun eigen manier van doen en laten ?

En nee, de 'gewone' bevolking is weinig tot niets kwalijk te nemen (uitzonderingen daargelaten, ongevoelige barbaren heb je overal ..) ... zijn het niet juist altijd de 'gewone' burgers die het meest te leiden hebben van machtswellustelingen waar ook te wereld ?!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:28

De vliegtuigen vallen wel uit de lucht momenteel! 3 in 1 week!

Eerst mh17, Taiwan en vandaag eentje in Algerije.

Ik ga er maar vanuit dat het nu weer even ophoud, ik vlieg zelf over een week, krijg er onderhand een beetje de kriebels van!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:33

Naf24 zit in een wachtgebied zo te zien. Is aardig rondjes aan het draaien, lijkt me nog moeilijker voor de piloten, die willen denk ik ook zo snel mogelijk landen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:39

Ik zie hem niet meer op de radar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:40

Gister viel ie ook regelmatig weg op de radar

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:40

Het eerst vliegtuig is al op tv. zal zo gaan landen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:41

Landing wordt ingezet, ik kan 'm vanaf kantoor zien.

Edit: tweede vliegtuig komt er nu ook aan.
Laatst bijgewerkt door Traiectum op 24-07-14 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:43

Ook alweer thuis veilig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:44

Wat spannend weer....

Gordy18

En alweer geland, en de tranen vloeien alweer.....

karuna
Drukke kabouter

De andere heeft de landing ook ingezet nu. Blijft een machtig mooi vliegtuig dit, zo lomp en sierlijk tegelijk.
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-07-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:45

en daar is de ander....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:45

de eerste is alweer geland en 2de ook bezig met landen pff blijf t maar emotioneel gezicht vinden die landende vliegtuigen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:46

Gelukkig ook veilig thuis.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:46

Ik vind het Australische vliegtuig zo'n aparte uitstraling hebben!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:47

Ik vind het een van de mooiste vliegtuigen die er nu rondvliegt.

Wanderers

.. hoop dat er weer massaal gehoor wordt gegeven aan 1 minuut stilte om 16.00 en elke keer weer als er een vliegtuig met slachtoffers geland is ...

karuna
Drukke kabouter

De militairen komen ook alweer aanlopen. Pffff alleen geen klokken dit keer hier.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:48

Ik heb het gisteren doordat ik zo druk was in een experiment niet door gehad dat de tijd is verstreken... vandaag ben ik wel stil.

NYC2B

Ik kijk ook weer.

Kentaro

Aan de ene kant vond ik de ceremonie schitterend gister. Aan de andere kant vraag ik me dan af of de nabestaanden niet zoiets hadden van 'laat het allemaal alstjuliblieft zo snel mogelijk achter de rug zijn, dan kunnen we misschien na identificatie aan het verwerken gaan beginnen...