Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:14

Ja en je zit met het verzakken van de grond, als je de steen te vroeg plaatst dan verzakt hij.
Je moet daarom zowiezo een flink aantal weken wachten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:19

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:23

Bizar om te lezen, en ongelofelijk dapper dat de ouders zich hebben geuit om het volk a.h.w. tegemoet te komen, net als slachtoffers en nabestaanden...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:26

Ik had er gisteren al een stukje van op Boulevard gezien volgens mij. Wat delen uit de tekst. De rillingen liepen mij wel even over de rug. Ik heb echt zeer te doen met deze mensen......
Zij nu net zo goed slachtoffer en ik vind het goed van ze dat ze hun andere kinderen in bescherming nemen, want hoe je het ook wend of keert de familie van Karst T. zal nog lang met de nek aangekeken worden terwijl zij in mijn ogen ook echt nabestaanden zijn......

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:57

Zo triest: „We waren altijd een happy family”.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:05

Voor die ouders en broers en zus is het ook echt erg.
Zij kunnen er immers ook niets aan doen.
Hun leven staat net zo goed ineens op de kop als het leven van de slachtoffers.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:18

het is idd niet normaal erg voor de ouders van karst, zei worden wel met rare gezichten aangekeken...

Maar waarom zouden ze geen char of derk kunnen inschakelen, die mensen komen toch altijd met antwoorden waarom de mensen zoiets gedaan zouden hebben ... (zag het gister toevallig op tv... :)*

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:25

kavama schreef:
Ja en je zit met het verzakken van de grond, als je de steen te vroeg plaatst dan verzakt hij.

Jah dat was het ook :)* was het even kwijt, kon er alleen opkomen dat het een tijd duurt voor een steen klaar is

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:26

suusiejj schreef:
kavama schreef:

Jah dat was het ook :)* was het even kwijt, kon er alleen opkomen dat het een tijd duurt voor een steen klaar is

klopt :j Een vriendin van mij is begin november overleden en ik ben op dodenherdenking even bij het graf geweest en daar ligt nog steeds geen steen op. Dat duurt echt heel erg lang. Maar goed dat is offtopic :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:36

Steen mag pas na een half jaar :) Hebben toevallig net een paar weken geleden een steen uitgezocht voor mn oma, duurt eerst zoveel weken voordat de letters voor erop er zijn en dan nog zoveel weken voordat ie geplaatst wordt. En meestal zoek je niet meteen na de begrafenis een steen uit, maar pas na een maand of 3/4 als alles een beetje gezakt is :)

Zag net op t nieuws inderdaad de reactie van de ouders, moet ook best bizar voor hun zijn zeg..Ze weten van niks en ineens worden zij op de daad van hun zoon aangekeken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:58

CeesRinko schreef:
het is idd niet normaal erg voor de ouders van karst, zei worden wel met rare gezichten aangekeken...

Maar waarom zouden ze geen char of derk kunnen inschakelen, die mensen komen toch altijd met antwoorden waarom de mensen zoiets gedaan zouden hebben ... (zag het gister toevallig op tv... :)*

Tuurlijk, dan zegt Char wel dat hij zegt dat hij spijt heeft, dat het nu goed met hem gaat tussen de Engeltjes, dat hij de slachtoffers nog tegenkwam en ze hadden hem vergeven, en nog meer van die onzin.
Een nuchter mens gelooft niet in zulke dingen.

Voor de ouders is het ook erg triest, zoals die moeder zich nu afvraagd of ze iets gemist heeft in het laatste gesprek met haar zoon, tussen de regels door lijkt het net of zij zich ook een beetje schuldig voelt omdat ze niets heeft gemerkt.
Wel knap dat ze zo open zijn geweest en hopenlijk worden ze met rust gelaten, tenslotte zijn zij nu ook slachtoffers van de dollemansdaad van hun zoon.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:28

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:41

Loving: er staat alleen niet bij of ze blijvend letsel van het drama overhoudt. Dat mensen naar huis worden gestuurd, wil zeker niet zeggen dat ze dan ook weer de oude zijn. Ze is tot dusver nog steeds slachtoffer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:42

vanavond de herdenking

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:43

wel leuk voor haar dat ze haar verjaardag thuis kan vieren

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:44

joostvangestel schreef:
Loving: er staat alleen niet bij of ze blijvend letsel van het drama overhoudt. Dat mensen naar huis worden gestuurd, wil zeker niet zeggen dat ze dan ook weer de oude zijn. Ze is tot dusver nog steeds slachtoffer.

Is zeg toch ook niets over beter. Ik zeg alleen dat er eindelijk eens nieuws is over haar. Gezien er na de aanslag zelf helemaal niets meer bekend werd.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:59

vanavond de herdenking, apeldoorn is nu al bijna geheel afgesloten...

vind het zeer respectvol dat alle, echt alle winkels dicht gaan om 18.00 uur in apeldoorn, zelfs de horica doet mee en gaat pas om 22.00 uur open vanavond. erg netjes!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:22

Ja inderdaad Sexy_Back, je kunt Apeldoorn bijna niet meer in en uit. Bussen rijden ook hele rare routes...
Er zijn heel veel veiligheidsmaatregelen getroffen... Overal op de weg staan betonnen blokken, zodat je er niet met je auto langs of door kunt. In sommige straten mag je je auto alleen in de garage zetten als die afgesloten is. Als je een carpoort hebt dan mag je je auto daar niet in zetten. Mijn oom en tante wonen aan de loolaan in een flat, zij mogen na een bepaalde tijd niet meer op het balkon komen.... en er vliegen nu alweer de hele tijd helicopters over.. ik vind dat ze het wel goed aanpakken!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:26

ze pakken t zeker grondig aan!
kruispunt bij de naald is ook alweer afgesloten bij de fietspaden ed..kon er met de brommer haast niet normaal langs.. filmploegen zag ik er vanmiddag alweer staan..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:38

Goed dat het zo professioneel aangepakt wordt! Ze zouden natuurlijk niet halve maatregelen kunnen nemen.

Hopelijk kunnen alle inwoners van Apeldoorn het een beetje begrijpen, wat ik wel denk eigenlijk. Maar met dodenherdenking in Amsterdam zag ik een interview met iemand die het niet normaal vond hoe streng het daar was. Het is natuurlijk ongemakkelijk, maar een alternatief is er nu even niet lijkt me. :j

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:43

Maar die man kwam uit zevenaar toch ?

Die dit heeft gedaan ?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:44

Onze straat die grenst aan de Jachtlaan is nu een soort A1 geworden :+ alle auto's komen onze straat door omdat alles verder afgesloten is. De hele dag rijden er al politieauto's rond en ook de betonnen blokken heb ik al gezien :)
Ik vind het ook erg respectvol dat er zoveel vlaggen halfstok hangen en dat de stad om 18:00 sluit :)
Ik hoorde net van m'n moeder dat iedereen buiten de stad moet parkeren en van daaruit met bussen naar Orpheus wordt gebracht, vandaar de rare routes ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:45

huissen dacht ik...maar hoezo? Het ongeluk is in Apeldoorn gebeurd en een plaats als Zevenaar of Huissen kan nooit zoveel mensen aan..

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:50

'Het gaat om drie vrouwen, een man en een meisje van 14 jaar. Een van de slachtoffers verkeert nog steeds in kritieke toestand.'

Een slachtoffer die nog in kritieke toestand verkeert is mijn lerares Engels, en het viertien jarige meisje is haar dochter. Zelfs schoolfeest e.d. bij ons gaan niet door nu..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:51

Arielle_ schreef:
'Het gaat om drie vrouwen, een man en een meisje van 14 jaar. Een van de slachtoffers verkeert nog steeds in kritieke toestand.'

Een slachtoffer die nog in kritieke toestand verkeert is mijn lerares Engels, en het viertien jarige meisje is haar dochter. Zelfs schoolfeest e.d. bij ons gaan niet door nu..

Ooh wat erg!!! :( Dus jij kent die mensen ook nog, moet vreselijk zijn..Ik snap heel goed dat het schoolfeest niet door gaat..