Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:@IMANDRA
Heb je de cijfers opgezocht, van het aantal partime werkers onder de jongeren?
Verder...
Iemand de beelden van Scheveningen gezien, PVV heeft er weer stemmen bij denk ik
BigOne schreef:Twee grote groepen, voornamelijk getinte jongeren gingen met elkaar in gevecht en pleegden talloze vernielingen. Gewoon traangas erop!
Veronica2 schreef:BigOne schreef:Twee grote groepen, voornamelijk getinte jongeren gingen met elkaar in gevecht en pleegden talloze vernielingen. Gewoon traangas erop!
Gewoon om niks, geen aanleiding, geen waarschuwing, geen voetbalwedstrijd verloren? Dan gewoontraangasprikkelende lucht en waterkanonvernevelaar erop.
Cer schreef:Afspraken via de socials om dingen uit te vechten (staat in het artikel) ..rivaliserende bendes heb je hier ook al een poosje.
Er is toch nooit een aanleiding om te rellenDat zou mooi wezen.
Maar dat had je vroeger ook al tussen de dorpen, las ik dan, als het weer eens opgebracht wordt. Rellen is van alle tijdenMaar ik snap wel dat ze er geen vrienden mee maken, je zal er wonen..
Na een voetbalwedstrijd is Transvaal meestal de sjaak, tijdens Covid was het de stad/binnenstad..
En van de zomer wordt het scheveningen weer, net zoals rond oud en nieuw bij Duindorp
Edit: Rotterdam kan er ook wat van
Cer schreef:Is rellen dan niet hetzelfde als vernielen?
Wat is een rel zonder vernielen, dat is toch een demonstratie?
#oprechtconfuus![]()
Wikipedia zegt: Een rel is een grootschalige verstoring van de openbare orde, vaak door een groot aantal mensen dat in groepsverband geweld gebruikt tegen autoriteiten
Cer schreef:Je vroeg het:maar we hebben het toch over rellen?
Demonstraties die uitlopen op rellen, zijn ook niet oke. Er gaan altijd spullen van mensen kapot die er niks mee te maken hebben. Dat was al zo toen ik nog midden in de stad tussen de ambassades werkte (waar toen een paar keer per jaar demonstraties waren waarbij bv het 'over de auto's lopen" blijkbaar erbij hoorde) en dat is nog zo (hoewel ik daar niet meer werk dus ik krijg het gelukkig niet meer zo mee)
Cer schreef:Is rellen dan niet hetzelfde als vernielen?
Wat is een rel zonder vernielen, dat is toch een demonstratie?
#oprechtconfuus![]()
Wikipedia zegt: Een rel is een grootschalige verstoring van de openbare orde, vaak door een groot aantal mensen dat in groepsverband geweld gebruikt tegen autoriteiten
journee schreef:Over de gemiddelde werkweek, die is blijkbaar nergens zo laag als in Nederland, namelijk 30,6 uur. Te vergelijking in Europa, in Griekenland werkt men het meest, namelijk 42,1 uur. Buiten Europa, is dit in Cambodja, werkt men namelijk 47,6 uur. Nederland telt ook de grootste groep mensen die deeltijd werken. Slechts 49% van de werknemers werkt meer dan 35 uur. Dat in Nederland de gemiddelde werkweek zo kort is suggereert dus wel dat men het in vergelijking met andere landen gemiddeld gezien financieel ook niet slecht heeft.
https://nl.indeed.com/carrieregids/baan-vinden/gemiddelde-werkweek-per-land
996981 schreef:journee schreef:Over de gemiddelde werkweek, die is blijkbaar nergens zo laag als in Nederland, namelijk 30,6 uur. Te vergelijking in Europa, in Griekenland werkt men het meest, namelijk 42,1 uur. Buiten Europa, is dit in Cambodja, werkt men namelijk 47,6 uur. Nederland telt ook de grootste groep mensen die deeltijd werken. Slechts 49% van de werknemers werkt meer dan 35 uur. Dat in Nederland de gemiddelde werkweek zo kort is suggereert dus wel dat men het in vergelijking met andere landen gemiddeld gezien financieel ook niet slecht heeft.
https://nl.indeed.com/carrieregids/baan-vinden/gemiddelde-werkweek-per-land
En Nederland heeft met 81% de hoogste participatie graad en Griekenland met 60,7% het een na laagste. Wat is dan beter? Als man en vrouw 21 uur werken ben je bij hetzelfde aantal uren