Electra63 schreef:Wat denk je als Rusland bijvoorbeeld ook Polen binnen valt?
Dat brengt dan zeker een WO3 met zich mee en nog meer vluchtelingen voor de oorlog.
Ik vind het al jaren bizar hoe Rusland de Nederlandse verkiezingen en opinie beïnvloedt en dat dit dan niet gezien wordt of niet eens ontkent.
Niet alleen Nederland, maar ook Amerika en Engeland. Rusland heeft bewezen zich gemengd in de Amerikaanse verkiezingen maar ook in het referendum rondom Brexit.
Hey, wat handig, ik hoef het niet eens verder uit te leggen, anderen doen dat al
. Zelfs van Leyen veroordeelt rechts-extremisme hard. Best raar om dat clubje Eritreeërs dan ineens als gevaar te zien, toch?
996981 schreef:Ach, zolang de veiligheidsdiensten zaken missen die volgens Bokkers van mijlenver aan te zien waren, is het niet gek dat niet iedere individu doordrongen is van het risico van Rusland toch?
Want jij weet natuurlijk precies wat de veiligheidsdiensten wel en niet op hun radar hebben staan. Ik weet het niet zeker, want ik werk er natuurlijk niet, en het is niet heel openbaar wat ze doen, maar ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat de veiligheidsdiensten wél hiermee bezig zijn.
En hey, 3 seconden Googelen, en kijk eens wat dat me brengt!
https://www.aivd.nl/actueel/nieuws/2023 ... -tellen-op
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... lottheorie
Uit het artikel:
artikel schreef:De oorlog in Oekraïne zorgde ervoor dat gas schaars werd in Europa. De eerste levensbehoeften werden fors duurder. Daardoor kregen extremistische aanjagers in Nederland na de coronacrisis opnieuw gelegenheid om complottheorieën te verspreiden over een 'kwaadwaardige elite'. Soms grijpen landen als Rusland onrust in het Westen aan om in het geheim tegenstellingen in de samenleving aan te wakkeren.
Het risico bestaat ook dat dreigingen gaan overlappen. In 2022 bleek de democratische rechtsorde van Nederland daarvoor kwetsbaar. Dat omvat het politieke en juridische systeem van Nederland, en de manier waarop overheid en burgers en burgers onderling met elkaar omgaan. Niet alleen politici, maar ook journalisten, gezagsdragers, juristen en wetenschappers zijn afgelopen jaar het doelwit geweest van extremisten of de georganiseerde misdaad.
Vooral niet verder kijken dan je eigen onderbuik lang is.