Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hwn schreef:Moderatoropmerking:Dit bericht voldeed niet aan de regels.
Babootje schreef:hwn schreef:Moderatoropmerking:Dit bericht voldeed niet aan de regels.
Volgens mij ben jij heel erg selectief in de informatie die jij leest. Barghouti is veroordeeld als opdrachtgever van zelfmoordaanslagen waarbij 5 burgers om het leven zijn gekomen. Israel had bewijs voor de opdracht en de terugkoppeling aan Barghouti direct daarna. Bron o.a. BBC.
Hij zit 5 x levenslang uit + deelname aan een terroristische organisatie en het voorbereiden van meerdere moordaanslagen.
En lees dit maar eens:
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_d ... Gaza_Strip
Hamas heeft zelf de Gaza strook tot een open gevangenis gemaakt. Het probleem is dus zeker Hamas en wat er nu in Gaza gebeurt met het mishandelen en uitmoorden van Palesteinse tegenstanders van Hamas laat zien dat zolang het probleem Hamas blijft bestaan het geweld zal blijven voortduren.
Dus misschien eens een andere bril opzetten. En het probleem in een ander licht bekijken?
hwn schreef:Dat zou je beter zelf doen. En BBC als bron? Ik geloof dat ik gisteren nog ergens gelezen heb dat er iemand van BBC voor de Mossad werkt, en was geen louche bron hoor. Jouw info is puur zionistisch, mijn info is gebaseerd op internationaal recht.
Indiana79 schreef:Ik heb de film al gezien in de bios, maar ga hem nog een keer kijken als hij op tv is.
Electra63 schreef:https://www.facebook.com/share/r/1BEQW8By7Y/
Hier een interview over dat het zo stil is in de Nederlandse media over de mishandelingen en martelingen op Palestijnse gevangenen.
Er zitten ruim 9000 Palestijnen in de Israëlische gevangenissen, waarvan ruim een derde op basis van administratieve detentie.
Ik vind dat echt schokkend.
Israël is een democratisch land; stel je voor dat wij mensen/verdachten oppakken en dan zonder enig vorm van een proces opsluiten en dan soms/vaak mishandelen of martelen, soms met de dood tot gevolg.
. Ik denk sowieso het beeld van 'Israel als enige Westerse democratie in het Midden-Oosten' problematisch is en bijdraagt aan de dehumanisering van alle andere landen in de regio.