Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:33

Elk mensenleven dat onnodig sterft is veel. Maar kans dat je sterft in een vliegtuig ongeluk is 1 op 800.000 in je hele leven. Kans dat je sterft in een auto ongeluk is 1 op 6000!

Raineri

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:34

Helaas niet Nayomie!
Maar, ik neem aan dat die foto gebaseerd op het moment was. Vandaar..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:34

LadyMadonna schreef:
Op fb wordt nu een brief aan poetin massaal gedeeld... Dan schrik ik er toch van hoeveel mensen nog steeds naar Poetin wijzen... Ondanks de berichten van de vs dat er geen bewijs is...

Maar Poetin heeft die mensen wel voorzien van wapens en training enzo. Hij heeft gewoon indirect deze ramp veroorzaakt, en dus zou hij nu ook verantwoordelijkheid moeten nemen en die groeperingen moeten laten oppakken en de wapens afnemen of wat dan ook. Stel je voor dat er een groepje Nederlanders op Duitse vliegtuigen ging schieten.. die zouden hier direct worden opgepakt, dus waarom daar niet?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:36

Ja daar ga ik ook wel vanuit, Danique. :)

@8nnemiek, wat ik tot dusver inderdaad had gehoord, was dat Poetin hen wel van wapens had voorzien. Direct of indirect, hij blijft toch op een bepaalde manier verantwoordelijk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:39

LadyMadonna schreef:
Betreft het oogsten van het graan, zou het niet kunnen zijn dat dat bewust gedaan is om beter zicht te krijgen? Er werd eerder gesproken dat er mogelijk na de oogst nog meer brokstukken en lichaamsdelen werden gevonden. Misschien hebben ze het daarom eerder gedaan?

Op fb wordt nu een brief aan poetin massaal gedeeld... Dan schrik ik er toch van hoeveel mensen nog steeds naar Poetin wijzen... Ondanks de berichten van de vs dat er geen bewijs is...

Poetin is ook wel een makkelijk zwart schaap vanwege de internationale onvrede over hem. VS was nooit een Rusland fan. Ook poetin's verleden is er niet eentje uit het boekje. Sommige beslissingen die hij neemt lijken ook niet altijd even democratisch. Het is gewoon makkelijk om hem te veroordelen nu. En er US natuurlijk ook een boel frustratie om de ramp en dat minimaal moeite heeft getoond. Het was natuurlijk niet zijn verantwoordelijkheid maar niet geschoten is altijd mis.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:40

8nnemiek schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar Poetin heeft die mensen wel voorzien van wapens en training enzo. Hij heeft gewoon indirect deze ramp veroorzaakt, en dus zou hij nu ook verantwoordelijkheid moeten nemen en die groeperingen moeten laten oppakken en de wapens afnemen of wat dan ook. Stel je voor dat er een groepje Nederlanders op Duitse vliegtuigen ging schieten.. die zouden hier direct worden opgepakt, dus waarom daar niet?

Maar je vergeet dat er nog helemaal niks bewezen is tot nu toe. Het zijn slechts roddels en vage aanwijzingen. Een brief naar Poetin die daar ook nog eens maar indirect mee te maken heeft, gaat me een beetje te ver. Er worden vingers gewezen, maar de juiste vragen blijven achterwegen. Alleen verwijt en haat, daar kom je niet verder mee.(Dat is allemaal niet op jou gericht, maar meer algemeen)

Overigens moet ik zeggen dat ik je avatar geweldig vind :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:40

Ff serieus, ik zit die link van die Martin te lezen, wat een rare gevaarlijke mensen zeg

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:43

Caira schreef:
Ff serieus, ik zit die link van die Martin te lezen, wat een rare gevaarlijke mensen zeg

Ongelooflijk opdringerig en respectloos inderdaad! Wat ik ook zo erg vind zijn die verhalen van 'De mensen waren al dood'. Nou, dan mag je me toch eens verklaren hoe de mensen levend en wel een paar uur van te voren zijn ingestapt _O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:45

Tja, complottheorieën heb je altijd, soms is het een stukje rijke en creatieve fantasie, maar soms schuilt er ook ergens wat waarheid in :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:45

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:47

en hun verhalen over die dummie's. Het zou al in scene gezet zijn voor een film oid, de lijken zouden dummy's geweest zijn, etc ...
Maar een verklaring waar de mensen dan naartoe zijn, en waarom niemand een teken van leven laat weten .. (ze zouden ontvoerd zijn ...)

Jaime_

Cyella schreef:
Caira schreef:

Ongelooflijk opdringerig en respectloos inderdaad! Wat ik ook zo erg vind zijn die verhalen van 'De mensen waren al dood'. Nou, dan mag je me toch eens verklaren hoe de mensen levend en wel een paar uur van te voren zijn ingestapt _O-

Als je zijn theorie goed naleest, zegt hij dat de mensen op de plek niet de mensen zijn die op vlucht MH17 zaten. Maar mogelijk dummies waren, andere overleden mensen, of passagiers van het eerder verdwenen toestel. Klinkt als bullshit, en ik geloof het ook niet, maar hij haalt wel wat dingen naar boven die inderdaad frappant zijn en op zijn minst wat vraagtekens verdienen.

Jaime_

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:48

Jaime_ schreef:
Cyella schreef:
Caira schreef:

Als je zijn theorie goed naleest, zegt hij dat de mensen op de plek niet de mensen zijn die op vlucht MH17 zaten. Maar mogelijk dummies waren, andere overleden mensen, of passagiers van het eerder verdwenen toestel. Klinkt als bullshit, en ik geloof het ook niet, maar hij haalt wel wat dingen naar boven die inderdaad frappant zijn en op zijn minst wat vraagtekens verdienen.

ergens zou je het wel willen geloven dat het allemaal op gezet spel is. Zou tenminste betekenen dat er veel mensen nog leven ...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:50

Ja of niet, denk niet dat in dat scenario de passagiers gedropt zijn op een stukje onbewoonde wereld om daar een nieuw bestaan op te bouwen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:51

Jaime_ schreef:

Doet me denken aan de aflevering van BBC Sherlock, daar was het plan ook om een dummy vliegtuig te gebruiken.. Toevallig dat je het nu aanhaalt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:52

Getuige zagen toch echt geen dummies in hun tuin liggen.En dat verhaal vind ik wel héél erg ver gezocht. ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:52

Jaime_ schreef:

Ik had het ook niet over zijn theorie, er staat ook: 'Wat ik ook zo erg vind zijn die verhalen van'. Dus heeft dan niks meer te maken met die Martin. Hij haalt inderdaad dingen aan die vreemd zijn, maar ik denk dat als je maar diep genoeg zoekt er altijd wel vreemde dingen zijn. Sommige mensen wíllen iets zien. Zo had ik op zo'n filmpje deze reactie gelezen:

"there was NO ATTACK from a missile. It's a lie...yes the dutch crown family is satanic... I am starting to understand that al these major accidents are offerings... my ex-husbands parents also died in plane crash tenerife with dutch/usa crash 27-07-1977 !!!!"

Toen wilde ik over dat 'satanische' wat meer weten, las ik op internet dat de koning op kinderen in het bos zou jagen samen met andere 'royalties'. Sorry hoor, maar dat zie ik echt niet voor me gebeuren :')
En dat ze ook nog eens geofferd werden daarna.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:55

Wist je niet dan dat Willem Alexander dat deed?

Tuurlijk zijn een hoop complottheorieën onzin, maar een hoop berichten van de media zijn dat ook. Dus een kritische blik op zaken vind ik wel interessant, al moge het soms om een doorgeslagen kritische blik gaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:56

Als je een samenzwering wilt zien dan zie je die ook. Een oud schoolgenootje van mij zat er in, ik heb hem in geen jaren gesproken, maar hij is zeker niet ' verzonnen'

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:57

Jaime_ schreef:
Nessah schreef:
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... -gebruikt/

Als dit soort dingen waar zijn.. Dat is wel erg hoor, jeetje..

Dat is hier al gepost, en ja het is inderdaad niet leuk, maar wat zou jij doen?

Sorry hoor, het gaat hier ook zo snel.

Wat ik zou doen? Geen idee, ik sta niet in de schoenen van de mensen daar en heb nog nooit in hun positie gestaan. Dus ik kan niet weten wat ik zou doen. Ik zeg alleen dat het erg is, verder niets.

Ik lees meer post van jou over dit onderwerp en vind je best onprettig en stellig aanwezig, misschien dat dat aan mij ligt hoor :) Maar je zit er wel héél erg met je neus bovenop en het lijkt bijna wel alsof je voor de rebellen op wilt komen oid. Nogmaals, kan aan mij liggen hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:58

8nnemiek schreef:
LadyMadonna schreef:

En Nederland heeft de wapens gemaakt en aan Rusland verkocht.

Jij vind dan denk ik ook dat de Nederlandse regering verantwoordelijk is voor screbenica?

Of, je eigen voorbeeld: een groepje Nederlanders gaat op Duitse vliegtuigen schieten... Is Rutte daar verantwoordelijk voor?
Of: Friesland. In Friesland zit een aantal (ex) militairen. Zij zijn in Nederland opgeleid, en willen een onafhankelijk Friesland. Hiervoor gaan zij dingen doen die niet mogen.
Rutte verantwoordelijk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:00

gohya schreef:
Getuige zagen toch echt geen dummies in hun tuin liggen.En dat verhaal vind ik wel héél erg ver gezocht. ;)

Ik denk dat dit verhaal komt doordat er wel sowieso 1 dummy zou zijn gevonden. Van de week een filmpje van gezien.
Maar goed, ik weet ook niet meer wat wel of niet waar is...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:02

Ga er toch vanuit dat het grootste deel vrachten met goederen zijn.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:07

Nessah schreef:
Ik lees meer post van jou over dit onderwerp en vind je best onprettig en stellig aanwezig, misschien dat dat aan mij ligt hoor :) Maar je zit er wel héél erg met je neus bovenop en het lijkt bijna wel alsof je voor de rebellen op wilt komen oid. Nogmaals, kan aan mij liggen hoor.

Ik ben zeker niet pro-Russische-rebellen. Maar ik heb ooit geleerd: 'iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen'. Dus ik zal tot die tijd zeker niet met mijn vinger wijzen. En ja ik vind het interessant, wat o.a. media met mensen doet, en hoe een ramp als deze bijna tot een soort van hype kan worden. Blijkt maar weer mensen zijn kuddedieren.

Ik denk gewoon over heel veel dingen anders, en vind het leuk om mee te discussiëren en mijn standpunten naar voren te brengen.

Edit: En ik ben redelijk nuchter ingesteld, kan goed rationeel denken en houd er van om dingen te relativeren etc.