Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:31

Maar t is wel duidelijk zichtbaar als er net iemand is begraven. Vindt t echt belachelijk dat ze de naam van de begraafplaats enz gewoon zo op tv e.d. mogen gebruiken. Tis niet juist wat die man heeft gedaan, maar je kan er nu donder op zeggen dat er daar problemen mee gaan komen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:43

Sja, vind het eerlijk gezegd ook niet slim dat 'heel' Nederland nu weet waar Karst begraven ligt. Dat hadden ze beter helemaal niet kunnen vermelden.
Grote kans dat zijn graf vernield wordt. En dat is al erg genoeg voor de nabestaanden die het al moeilijk genoeg hebben. Die worden uiteindelijk gestraft. Maar helaas lopen er genoeg 'mongolen' (No offence) rond die dat niet snappen en met hun stomme kop mensen met dezelfde achternaam gaan lastigvallen of andere mensen met een Suzuki Swift. Dus waarom dan niet het graf van de dader?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:46

Willemijn, er worden meestal op één dag meerdere mensen begraven...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:48

Polivy schreef:

Ja, maar die graven zullen toch niet allemaal naamloos blijven neem ik aan. Dus sooner or later komen ze er toch wel achter waar hij ligt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:52

Laten we gewoon maar hopen dat alle mensen en im denk dat het heel Nederland is, die deze daad verafschuwen, zichzelf niet ook tot zo'n niveau gaan verlagen om het graf te schenden.
De enige die je daarmee nog treft zijn zijn ouders en familie en deze mensen hebben het al zwaar genoeg.
Ik zou niet graag in hun schoenen staan.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:27

Nee ik zou ook niet graag in hun schoen staan :n

Meestal heeft een plek waar iemand begraven word toch nog geen steen? Het duurt meestal even dat zo'n ding klaar is.

Verder ga ik met Barbara28 mee qua de uitvaart . Puur voor z'n ouders al..

Snadrem schreef:
Zouden ze niet bewust een hele kleine begrafenis hebben gehouden, met alleen de directe familie bijvoorbeeld? Lijkt mij dat wanneer je met een groot gezelschap gaat, de kans ook weer wat groter is dat je in confrontatie komt met een stel van die Suzuki Swift Hooligans. Ik vind het ergens ook ontzettend dom van de kranten dat ze het adres van de begraafplaats hebben vermeld, zo iemand kunnen ze nu beter onder een pseudoniem begraven, want dat graf gaat nog vele malen geschonden worden. :n

Jah het was wel besloten dus misschien indd een paar directe familieleden.. Het lijkt me echt moeilijk voor ze.

En het is indd niet handig om alles erbij te vermelden, zie ze nog wel van alles flikken indd.. Laten we hopen van niet..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:34

Wat ik vooral erg triest vind is dat de ouders en familie gefotografeerd zijn en in alle kranten staan terwijl ze hun zoon/broer/neef ten grave dragen. Ik weet dat dit een enorme nieuwswaarde heeft, maar je zou maar in hun schoenen staan :\ .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:57

Gwen schreef:
Wat ik vooral erg triest vind is dat de ouders en familie gefotografeerd zijn en in alle kranten staan terwijl ze hun zoon/broer/neef ten grave dragen. Ik weet dat dit een enorme nieuwswaarde heeft, maar je zou maar in hun schoenen staan :\ .

Vind dat heel de begravenis en het aantal mensen die er waren al helemaal geen toegevoegde waarde. Maar goed weer iets dat de mensen willen weten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:01

Zie trouwens nu dat ze op de foto de gezichten onherkenbaar hebben gemaakt. Volgens mij was dat gisteren nog niet zo. Goed dat ze het gedaan hebben.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:59

Ik denk inderdaad dat dat graf nog wel beschadigd gaat worden,al hoewel ik me daar niet zo druk om maak.. Schade die hij heeft gemaakt is groter en ik ga dus echt geen medeleven krijgen met hem.
Wel is het voor de nabestaanden erg hard en moeilijk natuurlijk, maar toch leef ik op een 1 of andere manier meer mee met de andere slachtoffers en zie de dader dan ook niet als een slachtoffer.
Ze komen er toch wel achter waar hij ligt,maar misschien dat ze expres op de grafsteen geen naam zetten. (hadden ze hem naar mijn idee beter kunnen cremeren en dan uitstrooien bijv. maar dat is mijn idee.. nu is het bijna wachten tot die grafplaats kapot wordt gemaakt).

Ach, het is eigenlijk 1 groot sneu verhaal allemaal,voor iedereen die erbij is betrokken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:02

Als mensen zijn graf gaan vernielen dan vind ik het net zulke dombo's als dat hij is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:08

Ja dat vind ik ook.. maar denk toch dat het gebeurd.. helaas.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:26

kazary schreef:
Als mensen zijn graf gaan vernielen dan vind ik het net zulke dombo's als dat hij is.

Ja ben het met je eens...

En ze hebben hem er niet eens mee maar de nabestaande van hem.
Die mensen kunnen er niks aan doen...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:15

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:15

Polivy schreef:
Zie trouwens nu dat ze op de foto de gezichten onherkenbaar hebben gemaakt. Volgens mij was dat gisteren nog niet zo. Goed dat ze het gedaan hebben.

De foto van zn begravenis?
Zie ze nogsteeds herkenbaar?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:16

In de link die ik had gegeven hebben ze een soort waas blokjes gebeuren er overheen gedaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:58

Polivy schreef:

Op dezelfde begraafplaats?! Heb k nog nooit meegemaakt hoor, maar uiteraard het kan.
Toch blijf ik het dom vinden dat dat gewoon kenbaar gemaakt mag worden. Het zal absoluut geen rust geven voor de familie van die man, terwijl zij er niks aan kunnen doen dat hij dit gedaan heeft.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:17

Voor zover ik heb gelezen liggen er geen bloemen en is er geen grafsteen bij het graf.
Hopelijk wordt het de familie gegund om over een tijdje wel een steen neer te zetten en bloemen neer te leggen zonder dat het vernielt wordt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:24

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:38

Tja, daar is het Hart van Nederland voor ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:20

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:36

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:48

Jah erg he,, "hij vertelde dat ie zin had in het verjaardagfeestje van zijn moeder op 3 mei".

En :"het ging een tijdje slecht met hem maar daar was ie weer uit gekomen, dachten ze ".

Heb stiekum medelijden met ze

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:37

waarom stiekem? Ik vind het voor die mensen hartstikke erg, heb oprecht medelijden met ze.
Die Karst heeft naast de doden en gewonden nog veel meer slachtoffers gemaakt, waronder nabestaanden, mensen die dit allemaal van dichtbij gezien hebben en zijn eigen familie indirect ook.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:12

Geen grafsteen erbij is logisch, die is er nooit meteen, dat duurt een enorme poos eer hij geplaatst wordt (tenzij het een makkelijk te leveren steen is)..
In en in triest..tis toch hun familielid, iemand die hun dierbaar was, moet erg dubbel voor die mensen zijn..een koude kille bedoening, zo komt het via de foto's over..