Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:De EU is.prima.in opzet
Echter is het in EU gewoon teveel eigenwijsheid en niet mee willen werken waarom het niet werkt
Waarom werkt de USA dan wel.
Zijn wij allemaal van die eigenwijze secreten
Electra63 schreef:Jammer, maar helaas?
Ik denk dat de gevolgen voor Nederland niet te overzien zijn.
Echwel schreef:IMANDRA schreef:Jij vindt de USA werken?
Meer dan Europa als 1 land..
Overal zelfde taal
Zelfde.munt enz
Loretta schreef:Snap best dat je je zorgen maakt. Vooral gezien het feit dat je als Nederlander in Frankrijk woont. Een Frexit zit je echt niet op te wachten. Trouwens als een land als Frankrijk oom uit de EU stapt dan blijft er niet veel meer van de EU over. Dan is het project bijna niet meer te redden. Jammer dat wel. Maar helaas zijn er gewoon heel veel fouten gemaakt met het opzetten van de EU. Veel Europese burgers herkennen zichzelf er totaal niet in en verlangen terug naar de tijd van hun eigen munteenheid.
Roodvos schreef:Loretta schreef:Snap best dat je je zorgen maakt. Vooral gezien het feit dat je als Nederlander in Frankrijk woont. Een Frexit zit je echt niet op te wachten. Trouwens als een land als Frankrijk oom uit de EU stapt dan blijft er niet veel meer van de EU over. Dan is het project bijna niet meer te redden. Jammer dat wel. Maar helaas zijn er gewoon heel veel fouten gemaakt met het opzetten van de EU. Veel Europese burgers herkennen zichzelf er totaal niet in en verlangen terug naar de tijd van hun eigen munteenheid.
Ik denk dat heel veel mensen geen enkel flauw idee hebben wat "Europa" doet en wat dat voor hen betekent en dus maar wat kakelen. En dat is vind ik ook wel een fout van de landelijke maar ook Europese politiek. Die zouden veel meer aan zichtbaarheid moeten doen.
En nee, zeker niet alles is positief, maar de balans slaat zeker wel heel veel door in het positieve. Zeker voor een export-/handelsland als Nederland. En dat gaat niet alleen maar over geld, maar ook over geharmoniseerde voorschriften en veiligheidseisen aan producten binnen de hele EU, eerlijke concurrentie, veilige werkplek voor werknemers.
mysa schreef:Toevallig ben ik weer bezig met een transport naar het VK en ik kan je vertellen: dat is heus een stuk omslachtiger dan voor de Brexit.
Maar hoezo EU elitair? Dat zie ik niet zo?
mysa schreef:Toevallig ben ik weer bezig met een transport naar het VK en ik kan je vertellen: dat is heus een stuk omslachtiger dan voor de Brexit.
Maar hoezo EU elitair? Dat zie ik niet zo?
Echwel schreef:IMANDRA schreef:Jij vindt de USA werken?
Meer dan Europa als 1 land..
Overal zelfde taal
Zelfde.munt enz
pien_2010 schreef:Onvergelijkbaar want de USA is al in een paar honderd jaar naar elkaar gegroeid en in het begin was dat echt niet zo vanzelfsprekend. Dingen hebben ook de tijd nodig.
Wat ik zelf voor het eerst ervoer toen we in het parlementsgebouw waren, dat wij ook wel heel erg verwend zijn. Buiten hing de vlag van Oekraïne tussen de EU vlag en de vlag van de lidstaten, Oekraïne vecht zich op dit moment letterlijk dood tegen de bezetter om hun bestaansrecht te vereeuwigen en wil zo vreselijk graag bij de EU en wij die al op het westerse pluche zitten (ook ik hé) komen vaak niet verder dan kritiek hebben en de schuld bij de EU leggen.
foto van half maart dit jaar
[ [url=m/vLaEBy.jpg]Afbeelding[/url] ]
pien_2010 schreef:Dus een oproep om zuinig te zijn wat we wel hebben (democratie) en dat dus belangrijk vinden en zuinig mee omgaan.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Maar de toeslagenaffaire heeft helemaal niets met de EU en een Nexit te maken.
Wel met een democratische rechtstaat waarin dit soort praktijken niet thuishoren.
Electra63 schreef:]
Wel met een democratische rechtstaat waarin dit soort praktijken niet thuishoren.