Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:06

Karl66 ik vind dit wel interessante gegevens. Heb je nog een bron over deze aantaillen? Ik vraag dit om dat ik totaal andere informatie heb. Ik vraag dit aan Karl66. Vind het jammer dat jullie een andere mening direkt aanvechten. Dat jullie niet nieuwsgierig zijn,waarom er mensen zijn die Trump aanhangen. Bij een normale conversatie wil ik graag met jullie mijn opinie delen. Helaas krijg ik dan steeds te horen dat ik een complotdenker ben en zo is elke conversatie onmogelijk. Dat is wel jammer. Het zou mij persoonlijk wel interessant lijken waarom er mensen totaal anders denken. En aangezien ik niet god ben en jullie waarschijnlijk ook niet,kunnen we onmogelijk van elkaar weten wat we denken.

Het is toch veel interessanter open en nieuwsgierig te zijn, zonder elkaar iets te verwijten. Ik wil vrede, ik wil niet dat bevolkingsgroepen elkaar afslachten en zeker niet dat er een kkk komt. Ik wil net als jullie dat alle amerikanen een fatsoenlijk betaalbaar zorgsysteem krijgen. Tenminste ik denk dat jullie dat willen. En wat ik zeker wil is een transparante verkiezing. Onafhankelijk van de winnaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:17

Dinopino ik wil wel graag horen waarom je achter Trump staat.

Karl Obama gaf in zijn interview aan dat het zorgelijk is dat de Republikeinen hem niet tetugfluiten, nu en ook bij acties ih verleden. Hij vertelde dat in zijn partij zoals overal ook zaken fout gaan maar dat hij echt wel openbaar terug gefloten zou zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:21

Dinopino schreef:
Karl66 ik vind dit wel interessante gegevens. Heb je nog een bron over deze aantaillen? Ik vraag dit om dat ik totaal andere informatie heb. Ik vraag dit aan Karl66. Vind het jammer dat jullie een andere mening direkt aanvechten. Dat jullie niet nieuwsgierig zijn,waarom er mensen zijn die Trump aanhangen. Bij een normale conversatie wil ik graag met jullie mijn opinie delen. Helaas krijg ik dan steeds te horen dat ik een complotdenker ben en zo is elke conversatie onmogelijk. Dat is wel jammer. Het zou mij persoonlijk wel interessant lijken waarom er mensen totaal anders denken. En aangezien ik niet god ben en jullie waarschijnlijk ook niet,kunnen we onmogelijk van elkaar weten wat we denken.

Het is toch veel interessanter open en nieuwsgierig te zijn, zonder elkaar iets te verwijten. Ik wil vrede, ik wil niet dat bevolkingsgroepen elkaar afslachten en zeker niet dat er een kkk komt. Ik wil net als jullie dat alle amerikanen een fatsoenlijk betaalbaar zorgsysteem krijgen. Tenminste ik denk dat jullie dat willen. En wat ik zeker wil is een transparante verkiezing. Onafhankelijk van de winnaar.

Ik weet niet hoor, maar ik heb de ervaring dat er over het algemeen juist geprobeerd wordt om te begrijpen waarom bijv jij zo denkt. Als er dan alleen reacties komen waar je in een discussie niets mee kan, tja... Volgens mij wordt je nooit zomaar uitgemaakt voor complotdenker en zit er altijd wel een dergelijke reactie van jou bij waardoor die opmerking komt.

Waarom deel je die andere informatie die je hebt dan niet? Karl deelt een linkje en beargumenteert het ene, waarom doe je niet hetzelfde voor jouw mening/argument? Waarom meteen klagen over dat je als complotdenker wordt uitgemaakt, meteen in de slachtofferrol te springen, terwijl je ook gewoon je argument zou kunnen posten en onderbouwen?

Ik vind het trouwens best bijzonder dat je niet wil dat bevolkingsgroepen elkaar afslachten, niet dat er een KKK blijft (hij is er al immers) en dat ze een betaalbaar zorgsysteem krijgen. En dan ben je voor Trump? Kan je dat toelichten?

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:26

Op zich snap ik ergens wel waarom mensen in 2016 voor Trump waren. Obama zei dat gisteren ook: mensen die voor hem hadden gestemd stemden nu voor Trump omdat ze verandering wilden. Een frisse wind door het Witte Huis en de politiek, drain the swamp etc.

Als je echter nu kijkt, na 4 jaar Trump dan snap ik echter níet hoe je nog achter Trump kunt staan. Vooral omdat hij zo ontzettend veel haat en verdeeldheid zaait, en ook de afgelopen dagen op geen enkele manier bezig lijkt te zijn met het verbeteren van Amerika.

Dus ja, ik ben wél oprecht nieuwsgierig waarom jij voor Trump bent, Dinopino :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:08

Dinopino, de link met de cijfers staat bovenaan mijn bericht. De analyse is van mijzelf.

Pien, helemaal mee eens dat het natuurlijk veel beter zou zijn dat Trump zijn verlies zou erkennen. Alleen blijkt er niet eens zo heel veel steun te zijn voor de acties die hij nou uitvoert, zeker als je het vergelijkt met de cijfers over hoeveel republikeinen denken dat er gefraudeerd is. En dat gebrek aan steun kan als een boomerang op hem terugslaan, doordat hij daar zijn invloed in de toekomst mee vermindert. Aangezien hij zijn verlies niet wil erkennen, is dit gewoon een prettig zij-effect.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:16

Ik help het je hopen Karl, daarnaast hoop ik ook dat mensen zoals Emily Murphy hun glazen zo hard ingooien dat ze nooit meer enige invloed op de politiek uit kunnen oefenen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 11:19

Dank je. Heb de link uiteraard bezocht. Dan mijn vraag, wat maakt het dat je deze link voor jou betrouwbaar vindt?

Pien daar ga ik graag op in. Ik wil graag mijn mening toelichten, wanneer ik niet voor complotdenker of aluhoedje wordt uitgemaakt. Deze benamingen zorgen er voor dat bij elke persoon tegenover je de bereidwilligheid om wat uit te leggen, waarom degene zo denkt verdwijnt.

Pien toen Trump verkozen werd, werd er geloof ik,drie jaar lang een procedure gestart om te bewijzen dat de verkiezingen vanuit de kant van Rusland waren gemanipuleerd. Ze hebben dit niet kunnen bewijzen. Waarom is het dan bij deze verkiezingen opeens niet meer relevant dat er invloeden van buiten kunnen zijn?

Berdien ik had je bericht niet gelezen. Lijkt me het handigste nu niet op iedereens vragen te beantwoorden. Dat werkte in het verleden ook niet. Dat wil niet zeggen dat ik niet op je vraag inga, maar niet tegelijkertijd. Wanneer je dit niet erg vindt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:24

Maar Trump kreeg, ondanks de onderzoeken gewoon de normale overdracht, beschikking over de gelden enzenz. Hij was gewoon president en nu werkt hij zelf op alle mogelijke manieren tegen maar het meeste met de woorden : You’re fired de nieuwe regering tegen.
Onderzoek op misstanden is goed maar niet op de manier zoals Donald het doet. En gelukkig zijn er steeds meer Amerikanen die er genoeg van hebben.
Vooral om Corona er onder te krijgen is er actie nodig, iets waar Trump niet op te betrappen is geweest het laatste jaar behalve de kreet dat Pfizer en Moderna onder zijn leiding een vaccin hebben terwijl hij daar 0 % aandeel in had.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:26

Maar het was toch juist wel bewezen dat Trump (of zijn zoon iig) contacten had met Rusland, waar destijds over gelogen werd? Dat was in ieder geval heel verdacht, alleen is er nooit genoeg bewijs geweest dat ze daadwerkelijk de verkiezingen hebben beïnvloed.
Nu is er helemaal niets dat ook maar een beetje verdacht is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:30

Dinopino schreef:
Dank je. Heb de link uiteraard bezocht. Dan mijn vraag, wat maakt het dat je deze link voor jou betrouwbaar vindt?

Pien daar ga ik graag op in. Ik wil graag mijn mening toelichten, wanneer ik niet voor complotdenker of aluhoedje wordt uitgemaakt. Deze benamingen zorgen er voor dat bij elke persoon tegenover je de bereidwilligheid om wat uit te leggen, waarom degene zo denkt verdwijnt.

Pien toen Trump verkozen werd, werd er geloof ik,drie jaar lang een procedure gestart om te bewijzen dat de verkiezingen vanuit de kant van Rusland waren gemanipuleerd. Ze hebben dit niet kunnen bewijzen. Waarom is het dan bij deze verkiezingen opeens niet meer relevant dat er invloeden van buiten kunnen zijn?

Berdien ik had je bericht niet gelezen. Lijkt me het handigste nu niet op iedereens vragen te beantwoorden. Dat werkte in het verleden ook niet. Dat wil niet zeggen dat ik niet op je vraag inga, maar niet tegelijkertijd. Wanneer je dit niet erg vindt.

Niet kunnen bewijzen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_i ... _elections

Citaat:
The Russian government interfered in the 2016 U.S. presidential election with the goals of harming the campaign of Hillary Clinton, boosting the candidacy of Donald Trump, and increasing political and social discord in the United States. According to U.S. intelligence agencies, the operation was ordered directly by Russian President Vladimir Putin.[1]

Hier nog een hele tijdlijn: https://edition.cnn.com/2016/12/26/us/2 ... index.html
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 18-11-20 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 11:32

Bigone je wil dus eigenlijk zeggen dat het rechtssysteem in Amerika eigenlijk niet meer werkt. Want ouders zou Trump nu geen president kunnen zijn. Dat zou dus eigenlijk ook betekenen dat alle functies, zoals van republikeiner en van democraten niet eerlijk verkregen zijn. Annemiek wanneer je het niet erg vind wacht ik eerst even de reactie van Bigone af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:33

Bij mijn weten is er iig bewezen dat de toenmalige campagne leider van Trump voor, tijdens én na de verkiezingen in contact stond met Rusland.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:33

Kan je nagaan :+ bij Trump is er bewezen invloed uitgeoefend door Rusland in de verkiezingen en zijn overdracht is zonder problemen van start gegaan, én hij mocht gewoon 4 jaar blijven zitten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 11:39

Gulpje en anderen, ik wacht even op de reactie van Bigone.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:45

Het is bewezen dat Rusland de verkiezingen heeft beïnvloed. Het is ook duidelijk dat de regering Trump het onderzoek heeft gedwarsboomd. De conclusie was dan ook dat er weliswaar geen juridische zaak was, vanwege de politieke onschendbaarheid van Trump en dat het dus aan de politiek was om er iets mee te doen. Er zijn ook mensen uit de entourage van Trump veroordeeld. Dus ja er was zeker Russische inmenging. Het is alleen een ander verhaal dat Clinton daardoor verloren heeft. Er waren daarvoor veel meer oorzaken en dit was een minder belangrijke. Dat de democraten die inmenging wel als belangrijkste oorzaak aanvoerden was vooral dom. Het ondermijnde niet alleen de legitimiteit van de democratie, het zorgde er ook voor dat ze niet hoefden na te denken over wat ze zelf fout gedaan hadden. En als je daar niet over nadenkt, kan je er ook niet van leren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 11:53

Karl hoe bedoel je het is bewezen? Zijn daar officiele papieren van? En wanneer die er zijn, wat zouden dan verkiezingen uberhaupt voor zin hebben? En hoe is het dan mogelijk dat nu Biden zou winnen? Dat is dan toch totaal onlogisch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:58

Dinopino schreef:
Karl hoe bedoel je het is bewezen? Zijn daar officiele papieren van? En wanneer die er zijn, wat zouden dan verkiezingen uberhaupt voor zin hebben? En hoe is het dan mogelijk dat nu Biden zou winnen? Dat is dan toch totaal onlogisch.

waarom?

Er zijn hierboven al meerdere bronvermeldingen genoemd die bewijs laten zien van de inmenging. Er is niet ergens een getekend document waar op staat "er is inmenging geweest van de Russen bij de verkiezing van 2020" nee. Zo werkt dat niet, dat is vaak toch iets ingewikkelder.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:06

Dinopino schreef:

Lees de links van Gulpje door, daarin staat het duidelijk uitgelegd.

Waarom zouden verkiezingen naar jouw mening dan ineens geen zin meer hebben en waarom zou Biden dan niet kunnen winnen?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 12:09

Dank je voor jullie linkjes en aanwijzingen. Ik had deze vraag echter aan Karl66 gericht omdat hij dit zei.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:12

Dinopino, wat dacht je van het Mueller rapport? En waarom zou Biden in 2020 de verkiezingen niet kunnen winnen als de Russen in 2016 hebben geprobeerd de verkiezingen te beïnvloeden? Nog los van het feit dat ik letterlijk zeg dat volgens mij die beïnvloeding niet verantwoordelijk was voor het uiteindelijke resultaat...

Oh en wat is er verkeerd aan een reactie als er een andere naam boven staat dan die van degene waaraan je een vraag hebt gesteld?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:19

Dinopino schreef:

.

Dinopino anderen hebben al aangegeven dat er dus wel sprake was van Russische inmenging en tevens dat dit niet de enige reden was dat Clinton verloren had. Er zijn ook linkjes van bronnen geplaatst én ook heel belangrijk, ondanks al die aantijgingen toen, is er een keurige overdracht geweest van Obama president naar Trump president. Dus het tegenovergestelde van wat nu gebeurt.

Alleen de vraag van mij was

pien_2010 schreef:
Dinopino ik wil wel graag horen waarom je achter Trump staat.

Jouw antwoord is ok hoor, alleen niet het antwoord op mijn vraag die was waarom sta je na 4 jaar Trump nog steeds achter deze president. Daar ben ik oprecht benieuwd naar.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 12:21

Karl66 begrijp niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ik wil iedereen proberen te antwoorden. Nu krijg ik meerdere reacties tegelijk, die ik allemaal direkt en snel moet beantwoorden. En aangezien op elk antwoord van mij dan door meerdere een reactie komt. Eindigt dit verhaal altijd weer in, waarom geef je geen antwoord op mijn vraag. Het oude touwtrekken van wiens link is het meest betrouwbaarder. Dat is geen discussie dat is linkjes naar elkaar gooien. Ieder mag toch een mening hebben die je op iets bouwt.Ik wil niet stangen ik wil niet treiteren. Wat heb ik daar aan?

Dus er was bij de verkiezingen inmenging van buitenaf in 2016,maar die had geen invloed. Er is nu geen inmenging van buitenaf dus is het logisch dat Biden president wordt. Is het dan ook logisch dat Trump een wet heeft ondertekend, die het strafbaar maakt, dat er bij verkiezingen inmenging is van buitenaf?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:24

Dinopino schreef:
Karl66 begrijp niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ik wil iedereen proberen te antwoorden. Nu krijg ik meerdere reacties tegelijk, die ik allemaal direkt en snel moet beantwoorden. En aangezien op elk antwoord van mij dan door meerdere een reactie komt. Eindigt dit verhaal altijd weer in, waarom geef je geen antwoord op mijn vraag. Het oude touwtrekken van wiens link is het meest betrouwbaarder. Dat is geen discussie dat is linkjes naar elkaar gooien. Ieder mag toch een mening hebben die je op iets bouwt.Ik wil niet stangen ik wil niet treiteren. Wat heb ik daar aan?

Dus er was bij de verkiezingen inmenging van buitenaf in 2016,maar die had geen invloed. Er is nu geen inmenging van buitenaf dus is het logisch dat Biden president wordt. Is het dan ook logisch dat Trump een wet heeft ondertekend, die het strafbaar maakt, dat er bij verkiezingen inmenging is van buitenaf?

Ik heb jou nog geen linkjes incl beargumentatie zien delen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Heb je ook een bron voor je laatste opmerking?

En eens met Karl, anderen kunnen immers ook op jouw vragen antwoorden als het niet een persoonlijke vraag is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 12:34

Pien omdat er amerikanen zijn die zeggen, dat zij voor de corona, dat het beter met hun ging. De werkeloosheid nam af bij de afro-amerikanen, de latijns-amerikanen. Het krabbelt nu weer langzaam omhoog. Dat wanneer de Biden aanhangers, die het corona beleid zo slecht vonden, massaal nade verkiezing uitslag zonder mondbedekking en afstand dit massaal gingen vieren. Omdat er geen concentratiekampen zijn, omdat de native amerikanen eindelijk erkenning hebben gekregen. En omdat mijn informatiebron niet beter of slechter is dan die van jullie. Veroordeel ik jullie mening niet, want die zou best kunnen kloppen. Ik zeg ook niet dat mijn geloof hierin klopt. Want mijn informatiebronnen komen ook van internet. Het is denk ik gewoon welke richting je opgaat. Trump wilde dat niet dat het bezit van wapens verboden werd. De grootste sponsoren van Biden zijn wapenhandelaars.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:40

Dinopino, wat ik zeg is dat Trump ondanks onderzoeken een vloeiende overdracht kreeg. En nu houd Trump een vloeiende overdracht tegen en heeft hij door zijn non acties betreft Corona , nu en het afgelopen jaar gewoon bloed aan zijn handen. Net zo min jij als conspiracy aanhanger te boek wil staan wil Trump niet als loser bekend staan, dat kan zijn brein niet handelen.
Maar wederom , je vorige post, geen linkjes , niets om je uitspraak te ondersteunen of te bewijzen behalve, ja ik heb het van internet .
Je hebt gelijk met de bewering dat het beter met de economie ging, Trump kwam in een gespreid bedje terecht want dit was onder Obama allang ingezet. Zonder Corona zou hij herkozen zijn en ondanks de grote ellende van Corona ben ik blij dat hij moet wieberen.