Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:15

sarabande schreef:
Weer een artikel van ruim een jaar geleden, het lijkt me beter om het bij het heden te houden, zoals b.v. dit artikel van vandaag dat laat zien wat een holle retoriek al die punten van Wilders zijn, het gebeurt allemaal namelijk al.

http://www.nu.nl/binnenland/2346645/min ... rland.html

Blijkt dus weer dat de demonisering van Wilders totaal onnodig is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:18

kanniet schreef:
sarabande schreef:
Weer een artikel van ruim een jaar geleden, het lijkt me beter om het bij het heden te houden, zoals b.v. dit artikel van vandaag dat laat zien wat een holle retoriek al die punten van Wilders zijn, het gebeurt allemaal namelijk al.

http://www.nu.nl/binnenland/2346645/min ... rland.html

Blijkt dus weer dat de demonisering van Wilders totaal onnodig is.

Je bedoelt dat hij wel hele bevolkingsgroepen mag wegzetten, maar als hij onzin uitkraamt dat dat niet gezegd mag worden :?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:22

sarabande schreef:
Je bedoelt dat hij wel hele bevolkingsgroepen mag wegzetten, maar als hij onzin uitkraamt dat dat niet gezegd mag worden :?

Waar haal je dat vandaan? Hij is tegen islamisering van Nederland, en daar doet hij veel nederlandse moslims een plezier mee. En wat jij onzin vindt, hoeft een ander nog geen onzin te vinden. Je geeft jezelf te veel eer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:23

Overigens, voor de mensen die zich druk maken over hoofddoeken:

Concept regeerakkoord schreef:
In voorschriften wordt opgenomen dat de politie en leden van de rechterlijke macht geen hoofddoek dragen.

Af en toe heeft het zin het verhaal te lezen zonder de filter van de pers...

http://www.kabinetsformatie2010.nl

Ik vind het niet veel meer dan normaal dat de politie (die dragen een uniform) en de rechterlijke macht (die hebben ook kledingvoorschriften) geen hoofddoekje mogen dragen. Dus we zijn heus niet over alle ambtenaren aan het praten, zoals sommige media ons willen doen geloven..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:27

kanniet schreef:
Waar haal je dat vandaan? Hij is tegen islamisering van Nederland, en daar doet hij veel nederlandse moslims een plezier mee. En wat jij onzin vindt, hoeft een ander nog geen onzin te vinden. Je geeft jezelf te veel eer.

Geen onzin praten er is helemaal geen sprake van islamisering van Nederland, moskee bezoek onder jongeren neemt af en nog 2 generaties verder zal dat helemaal minimaal zijn. Hij wil de Koran verbieden, daar doet hij weinig Nederlandse moslims een plezier mee en hij weigert om te nuanceren.

Krips

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:00

Die islamisering van Nederland.. Ik zie daar eigenlijk helemaal niets van terug. Niet in de politiek, niet op televisie, nergens zie ik eigenlijk iets terug van een soort 'overname' eigenlijk. Ik zie eigenlijk alleen maar een anti-islamisering in Nederland.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:22

Moderatoropmerking:
Omdat het niet mogelijk lijkt om discussies over dit onderwerp op een normale manier te laten verlopen, heeft het team er na gedegen overleg voor gekozen om dit topic tijdelijk te sluiten. Dit besluit zal niet bij iedereen in goede aarde vallen, maar namens het team vraag ik jullie om in dit geval de hand ook in eigen boezem te steken. Er worden veel persoonlijke sneren naar elkaar geplaatst en ook wordt het team bedolven onder tems. En vaak gaat het dan over posts die, ondanks een onplezierige toon of boodschap, niet over de schreef gaan.
Dat iemand een andere overtuiging heeft dan jijzelf, is nog geen reden om daarop te temmen. De tijd die dit topic gesloten is, gebruikt het team om een aangepast beleid uit te stippelen en alle openstaande tems af te handelen.

Ik spreek namens heel het team als ik zeg dat we het betreuren dat telkens opnieuw topics gesloten moeten worden omdat er niet op een respectvolle manier kan worden gediscussieerd. Topics over deze beslissing worden niet toegestaan en ook een vriendelijk verzoek om géén pb's naar teamleden te sturen. Ook is het niet de bedoeling een nieuw topic te openen over dezelfde of aanverwante onderwerpen.

Toevoeging: [FZ] [dienstmededeling] - over politieke discussies op NM
Laatst bijgewerkt door Mireille op 09-10-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: edit