Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:33

Heel goed Netam. Denk dat dat de beste manier is. (al heb ik zelf geen kinderen ofzo) Gewoon de kids in de gaten houden, maar de meesten komen zelf wel als ze vragen hebben idd. En dan niet omslachtig doen of er omheen banketstaaf. Natuurlijk hoeven ze niet alle gruwelijke details te weten, maar de grote lijn krijgen ze allemaal toch wel mee. Heel goed. Ook super dat jullie met z'n allen erheen zijn gegaan. Zal veel indruk op ze gemaakt hebben denk ik.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:05

Vandaag was de uitvaart van de dader, 10 familie leden waren daarbij aanwezig.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:13

Caesar schreef:
DDW1190 schreef:
ja idd, dit is wel een beetje vergezocht!
net zoals dat de verzekering van de dader die alle schadevergoeding moet betalen voor de slachtoffers en de mensen die het hebben gezien en die in een shocktoestand blijven!

En wat denk je van zijn ouders, die nu ook geen leven meer hebben? Die met de nek aangekeken worden en zelfs mede-verantwoordelijk gevonden worden door naasten en zich daar voor publiek voor moeten verontschuldigen?! Bedreigingen naar zich toe geworpen krijgen op de meest verschrikkelijke manieren?!

Net of je als ouder verantwoordelijk bent voor de daden van je 38-jarige zoon... Verschrikkelijk!

ik denk dat dit best wel meevalt. Ik denk dat het meerendeel van de maatschappij meevoelt voor zijn ouders en natuurlijk wel begrijpt dat die mensen daar geen verantwoording voor kunnen dragen. Of misschien heb ik nu weer een te rooskleurig beeld van de maatschappij :-) maar waarom zou je die mensen met de nek aankijken? ik zou juist eerder meedelij en verdriet voor ze voelen, niet met de nek aankijken...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:15

Met de dader heb ik geen medelijden, wel is het heel triest voor zijn ouders, hun leven heeft hij ook vernietigd want ze zullen dit hun hele leven bij zich dragen. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat hun zoon zoiets krankzinnigs heeft gedaan.

Leuk dagje koningshuis kijken is voor die kinderen ook een traumatische ervaring geworden, hoop dat ze dit goed kunnen verwerken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:22

Als mensen al zo agressief zijn tegen andere eigenaren van zwarte Suzuki Swifts dan zullen er ook wel mensen zijn die die ouders ook gaan lastig vallen en hun de schuld geven.
Ondertussen ben ik wel blij dat ik een felblauwe Suzuki Swift heb en geen zwarte.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:27

Een nicht van de collega van mijn moeder was ook omgekomen bij dit drama.
Gisteren waren Willem-Alexander en Maxima op visite geweest bij de moeder van deze vrouw. :)
En die vrouw had volgens mij net een kleinkind gekregen, dus de hele kamer was met roze babyspulletjes enzo.
Vraagt Willem-Alexander: 'Wat is het eigenlijk? Een jongen of een meisje?' :+
Maar ik vind het echt heel erg goed van ze, dat ze dat gedaan hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:31

ja idd, dit is wel een beetje vergezocht!
net zoals dat de verzekering van de dader die alle schadevergoeding moet betalen voor de slachtoffers en de mensen die het hebben gezien en die in een shocktoestand blijven!
[/quote]

En wat denk je van zijn ouders, die nu ook geen leven meer hebben? Die met de nek aangekeken worden en zelfs mede-verantwoordelijk gevonden worden door naasten en zich daar voor publiek voor moeten verontschuldigen?! Bedreigingen naar zich toe geworpen krijgen op de meest verschrikkelijke manieren?!

Net of je als ouder verantwoordelijk bent voor de daden van je 38-jarige zoon... Verschrikkelijk![/quote]

ik denk dat dit best wel meevalt. Ik denk dat het meerendeel van de maatschappij meevoelt voor zijn ouders en natuurlijk wel begrijpt dat die mensen daar geen verantwoording voor kunnen dragen. Of misschien heb ik nu weer een te rooskleurig beeld van de maatschappij :-) maar waarom zou je die mensen met de nek aankijken? ik zou juist eerder meedelij en verdriet voor ze voelen, niet met de nek aankijken...[/quote]
als je bednekt dat een man met dezelfde achternaam doodsbedreigingen krijgt, weet ik dat nog niet zo zeker :)
vind het nog steeds vreselijk, de concierge van onze school bleek er met zijn kinderen ook bovenop te hebben gestaan.
we waren vandaag op school bezig met de voorbereidingen van de high tea, en we stonden er zo even over te praten.
begon de concierge een heel verhaal over hoe het was, vond het wel erg, hij is echt hartstikke aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:54

Lauste schreef:

:D Dat is juist heel openminded, roze kan ook voor jongens. ;)

Ik vind het lief dat ze dat doen. Ik ben helemaal niet koningsgezind maar het lijken me wel mensen die het hart op de juiste plaats hebben zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:26

Onassa schreef:
Vandaag was de uitvaart van de dader, 10 familie leden waren daarbij aanwezig.

niet meer...

triets dat hij dood is... had graag nog meer gehoord.... maargoed...
blij dat hij nu onder de grond ligt/gecremeert is.. hebben we er geen last meer van, geen angst meer van...
maarja.. nieuwe gekken zijn zo te vinden .....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:38

Nee, in het half 8 nieuws werd alleen die 10 familie leden genoemd en je zag er een klein stukje van.
Hij lag in een rieten kist.
Of deze man had idd geen sociaal leven, of bekende en vrienden hebben afgehaakt na zijn daad.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:08

Riet? Wat apart.. :\
Tsja, juist na zijn actie vind ik het ballen hebben dat je wél als vriend naar een uitvaart gaat.. :(:)
het is zo makkelijk te oordelen en iemand de rug toe te draaien.. :o

( Ik praat nu puur vanuit mensen die hem dus een warm hart toedroegen, van slachtoffers e.d. mag je zoiets niet vragen uiteraard ;) )..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:13

Ik vind het zo ontzettend triest voor die ouders. Zij zijn hun kind kwijt en dat kind heeft ook nog een afgrijselijke daad verricht.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:18

Ik vraag me af wat voor jeugd het kind heeft gehad en hoe hij zijn leven ervoer bij zijn ouders..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:47

Riet? Jeetje word er ff stil van..
Sneu voor die ouders indd echt erg.. Zij konden er ook niet veel aan doen en levenden toch vrij normaal denk ik..

Detour , ik vraag het me ook af, ze zeggen weleens dat het door jeugd dingen komt maar dit hoeft natuurlijk niet..
Denk dat veel nederlanders dit wel denken.. ik weet het niet ..
Zet er extra bij : ik denk

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 00:00

suusiejj schreef:
Riet? Jeetje word er ff stil van..

Ja, dat kan tegenwoordig allemaal.
Op zich vind ik het minder naar ogen dan de doorsnee vuren houten kisten.
Maar goed, das effe offtopic.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 00:19

Lauste schreef:
Gisteren waren Willem-Alexander en Maxima op visite geweest bij de moeder van deze vrouw. :)
En die vrouw had volgens mij net een kleinkind gekregen, dus de hele kamer was met roze babyspulletjes enzo.

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... oneerd.ece
Daar staat dat artikel. Net kwam ik er op en heb het inderdaad ontroerd gelezen. Mooi hoe onze toekomstige koning en zijn vrouw het doen.

En op dezelfde pagina vond ik nog dit artikel: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... nnedag.ece Moest meteen aan netam denken.

En een foto van de begrafenis van de dader is bij dit artikel te vinden http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... graven.ece

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 00:48

Hmm.. kweet niet wat ik ervan moet zeggen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 00:58

Mijn vader had er eigenlijk moeten staan maar had een dienst geruild.
Verder zie ik ook een paar bekende door het beeld rennen zoals de agent met de witte jas die kale.

Kwam die dag net thuis was even aan het zappen was wel schrikken heb in het begin ook wel een paar keer hier gereageerd best erg je zal er maar staan met je kinderen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 01:35

Lauste schreef:

Ik las het vandaag idd in de Tubantia: http://www.tctubantia.nl/regio/twente/4 ... aanden.ece

Vanavond kwam ik met de trein langs Apeldoorn. Op het station stond een krans op een standaard. Ik moest natuurlijk meteen aan Koninginnedag denken, maar het was natuurlijk gisteren 5 mei, daar kan die ook van geweest zijn. Wel apart dat ik die krans meteen met alle gebeurtenissen op Koninginnedag associeerde. Kon niet zien wat er op het lint stond.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 06:39

tja als ik een 'vriend' had die dit soort acties zou uitvoeren,dan zou ik ook wel 2x nadenken of ik wel naar de uitvaart zou gaan.
hooguit voor de ouders dan ofzo.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:42

echt waar? als mijn vriend of vriendin het zou doen, zou ik absoluut gewoon naar zijn of haar begrafenis gaan hoor? Ik vind niet dat je daarmee laat zien dat je respect oid dergelijks voor de daad kan opbrengen. Als een vriend van mij dit zou doen, zou ik het echt vreselijk vinden en hem daar wel om veroordelen, maar ik zou wel gaan, je geeft toch om iemand en het gemis is hetzelfde..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:43

ik hoop trouwens voor de nabestaanden van dader dat ze dat graf met rust laten, dat je niet allemaal grafschennis krijgt en dat soort dingen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:02

Zouden ze niet bewust een hele kleine begrafenis hebben gehouden, met alleen de directe familie bijvoorbeeld? Lijkt mij dat wanneer je met een groot gezelschap gaat, de kans ook weer wat groter is dat je in confrontatie komt met een stel van die Suzuki Swift Hooligans. Ik vind het ergens ook ontzettend dom van de kranten dat ze het adres van de begraafplaats hebben vermeld, zo iemand kunnen ze nu beter onder een pseudoniem begraven, want dat graf gaat nog vele malen geschonden worden. :n

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:03

Snadrem schreef:
Zouden ze niet bewust een hele kleine begrafenis hebben gehouden, met alleen de directe familie bijvoorbeeld? Lijkt mij dat wanneer je met een groot gezelschap gaat, de kans ook weer wat groter is dat je in confrontatie komt met een stel van die Suzuki Swift Hooligans. Ik vind het ergens ook ontzettend dom van de kranten dat ze het adres van de begraafplaats hebben vermeld, zo iemand kunnen ze nu beter onder een pseudoniem begraven, want dat graf gaat nog vele malen geschonden worden. :n

dat denk ik ook...
hoe vreselijk ook, zo'n graf is er ook voor de familie. Van graven moet je afblijven.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:25

Je weet natuurlijk niet of ze een naam op de grafsteen zetten, als die er komt.