Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
julius_juut schreef:hwn schreef:Dat vredesplan is te belachelijk voor woorden, ik snap niet dat ook maar iemand daar nog een ernstige reactie op kan geven zonder ofwel in de lach te schieten of in woede uit te barsten, dat kan toch niemand normaal vinden? Geen woord over de bezetting, het land onder bezetting moet ontwapenen (lees: zich overgeven), geen zelfbeschikking voor de Palestijnen, en Trump, de trouwste bondgenoot van de bezetter, mag er de baas gaan spelen.Moderatoropmerking:Het is op Bokt niet toegestaan om iemand (indirect) dood te wensen
Ik vind dit ook nogal een ding inderdaad. Hamas krijg eigenlijk geen keus, ze kunnen de restjes van hun burgers laten opblazen of verhongeren of ze kunnen akkoord gaan met landverlies en een overheerser. Dat voelt een beetje als dezelfde vrede die de kolonisten in Amerika brachten voor de inheemse bevolking. Als je uitgeroeid wordt en je geen land of volk meer hebt om voor te vechten houdt het vechten vanzelf op inderdaad.
journee schreef:Er is altijd keuze. Misschien geen ideaal plan, maar wel een opstap naar vrede, kans op economisch groei en de kans om uiteindelijk toch een vrije Palestijnse staat te vormen (19). Een garantie dat Israël Gaza niet zal annexeren (16).garantie op terugkeer bij vertrek(12). Een kans op vrede en vrijheid die de gazanen nooit hebben gehad, ook onder niet onder Hamas. Misschien dat de gazanen hier uiteindelijk nog beter uitkomen dan de palestijnen op de Jordaanoever.
https://www.bbc.com/news/articles/c70155nked7o
Electra63 schreef:journee schreef:Er is altijd keuze. Misschien geen ideaal plan, maar wel een opstap naar vrede, kans op economisch groei en de kans om uiteindelijk toch een vrije Palestijnse staat te vormen (19). Een garantie dat Israël Gaza niet zal annexeren (16).garantie op terugkeer bij vertrek(12). Een kans op vrede en vrijheid die de gazanen nooit hebben gehad, ook onder niet onder Hamas. Misschien dat de gazanen hier uiteindelijk nog beter uitkomen dan de palestijnen op de Jordaanoever.
https://www.bbc.com/news/articles/c70155nked7o
Er is altijd keuze??
Je wordt gedwongen je huis (wat er niet meer staat) en je land te verlaten. Wie nu achterblijft in Gaza is een terrorist, volgens Israel.
De VS en Israël bepalen hoe uiteindelijk jouw land ooit wordt opgebouwd en waar jij eventueel mag wonen.
Met de paar getraumatiseerde overgebleven (gewonde) familieleden mag je dan daar wonen onder bevel van Israël.
Ondertussen wordt de Westbank ook nog verder ingenomen door Kolonisten.
Maar klinkt goed en positief voor de Palestijnen
Sunnda schreef:Ik vraag mij echt ernstig af of sommigen bokkers wel weten dat hamas een afstammeling is van het moslimbroederschap.En dat die 'arme hamas' die nu geen keuze heeft maar met één doel is opgericht en dat is de geweldadige jihad, in ieder geval in het middenoosten, maar liefst wereldwijd. Die geven echt geen reet om hun eigen burgers hoor.
Die zitten ook watertandend te kijken naar al die demonstraties is westerse landen. Dubbele winst, je eigen burgers voor de leeuwen gooien en dan daar ook nog voor gesteund worden.
Datzelfde moslimbroederschap die al in 2017 undercover gepakt werd op het zich voorbereiden op het moment van het uitwerken van de sharia in Frankrijk. (En Duitsland, Engeland en Zwitserland)
Ik schrik echt van de naiviteit van mensen die denken dat ze iets goeds doen, maar geen idee hebben van de dubbele agenda's, geldstromen en beinvloeding binnen organisaties.
juliedo24 schreef:Ik snap niet dat dit nog een discussie is? In Gaza is er geen oorlog gaande maar een genocide, dat is door meerdere gerespecteerde instanties, organisaties en wetenschappers vastgelegd. Het percentage burgerdoden van alle doden is door Israel zelf gerapporteerd 83%, in ww2 was het rond de 60-67%.
Veel voedsel haalt Gaza niet omdat Israel alle vorm van hulp blokkeert, ook dat zijn vastgestelde feiten. Israel hongert de Palestijnen bewust uit en merkt iedereen als terrorist aan die bv in gebieden met evacuatiebevel verblijft. Lees er anders wat meer over in bijvoorbeeld The Guardian, NRC, of eigenlijk elke andere gerespecteerde nieuwsbron.
ww2 burgerdoden: https://en.wikipedia.org/wiki/Civilian_ ... 20invasion.
Palestina: https://www.theguardian.com/world/ng-in ... n-gaza-war