pmarena schreef:Die aantallen beschikbare mensen dat is ook mijn zorg... hoe langer het duurt hoe minder mensen er overblijven. Als de uiteindelijke uitkomst is dat we dan alsnog de hele zooi in gaan zetten.....hadden we dat beter eerder kunnen doen
Er is al tijden sprake van het trainen van piloten en het beschikbaar (willen / proberen te) maken van vliegend materieel. Maar (wat) vliegt er nu inmiddels daadwerkelijk (wat) rond inmiddels...? Of liggen er elders nog goeie kansen?
Ik vraag me af hoe lang de Ukraïners dit zo volhouden.... en voor die Russische jongens die er aan de haren bij gesleept worden is het ook maar Kaa Uu Tee natuurlijk......
Ik heb nog wel wat meer vertrouwen in de strategie van Ukraïne. Ik ben het met Cowboy eens dat zolang Ukraïne niet de beschikking heeft over voldoende luchtcapaciteit ze niet veel anders kunnen doen dan kleine aanvallen opzetten, zoals in Kherson over de Dnipro, en de boel verdedigen en daar zo veel mogelijk Russische manschappen en materieel bij uitschakelen, zoals op dit moment in Avdiivka en daarvoor in Bakhmut. Blangrijk is dat ze zelf zo min mogelijk manschappen verliezen.
Ondertussen boeken ze wel vooruitgang in de Zwarte Zee, Odessa is de laatste tijd aanmerkelijk veiliger en de graancorridor werkt ook zonder de steun van Rusland. De marine van Rusland is teruggetrokken van de Krim naar zuidelijkere havens in Rusland en ook de luchtmacht van Rusland moet regelmatig verkassen. Daarnaast denk ik dat ook Ukraïne tijd nodig heeft om bijvoorbeeld voldoende drones te bouwen.