Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Karl66 schreef:Het gaat er in dit geval niet om dat de eed is afgelegd, maar dat de hoogste militair in de VS nog even duidelijk maakt dat het leger zich aan die eed zal houden en dus niet iemand in het zadel zal helpen die niet democratisch gekozen is. Dat is de nieuwswaarde van dit bericht.
Foaly schreef:Ik ook. Wel goed dat Grahams partijgenoot hem niet alleen direct duidelijk maakte daar niet van gediend te zijn, maar er ook direct mee naar buiten kwam.Die doodsbedreigingen is 1 ding, maar dat een senator van een andere staat vraagt of die stembiljetten niet ongeldig kunnen worden verklaard, vind ik eigenlijk veel heftiger
Karl66 schreef:Trump heeft niks met democratie en zou het dus prima vinden om op een ondemocratische manier president te worden en om het daarna wat hem betreft te blijven. Maar het was echt totaal onwaarschijnlijk dat de republikeinse partij daarin mee zou gaan. Dat geldt ook voor het hooggerechtshof, daar zitten weliswaar drie door Trump aangestelde rechters, maar ook voor hun geldt dat de geloofwaardigheid van het hof belangrijker is dan Trump een pleziertje te doen. Trump heeft gewoon verloren, hij kan de erkenning uitstellen tot 14 december als de kiesmannen hun stem uitbrengen, hij kan het zelfs nog rekken tot 6 januari als de senaat die stemming bevestigd. Hij kan het zelfs nog uitstellen tot 20 januari, als hij het Witte Huis moet verlaten, maar op 20 januari is het wel echt klaar.
Het grootste probleem van het niet erkennen door Trump is dat Biden op een achterstand gezet wordt, doordat er geen goede overdracht van de macht is. Je krijgt dan een soort vacuum, waarbij de mensen van Trump zijn regering zijn verdwenen en de mensen van Biden geen flauw idee hebben wat er speelt en wat er moet gebeuren. Het is niet alleen het pesten van Biden, die daardoor gelijk al in de problemen komt, nog voor hij ook maar iets gedaan heeft. Het is ook het pesten van het hele Amerikaanse volk, dat tijdelijk zonder een werkende regering zit.
Loretta schreef:Karl66 schreef:Trump heeft niks met democratie en zou het dus prima vinden om op een ondemocratische manier president te worden en om het daarna wat hem betreft te blijven. Maar het was echt totaal onwaarschijnlijk dat de republikeinse partij daarin mee zou gaan. Dat geldt ook voor het hooggerechtshof, daar zitten weliswaar drie door Trump aangestelde rechters, maar ook voor hun geldt dat de geloofwaardigheid van het hof belangrijker is dan Trump een pleziertje te doen. Trump heeft gewoon verloren, hij kan de erkenning uitstellen tot 14 december als de kiesmannen hun stem uitbrengen, hij kan het zelfs nog rekken tot 6 januari als de senaat die stemming bevestigd. Hij kan het zelfs nog uitstellen tot 20 januari, als hij het Witte Huis moet verlaten, maar op 20 januari is het wel echt klaar.
Het grootste probleem van het niet erkennen door Trump is dat Biden op een achterstand gezet wordt, doordat er geen goede overdracht van de macht is. Je krijgt dan een soort vacuum, waarbij de mensen van Trump zijn regering zijn verdwenen en de mensen van Biden geen flauw idee hebben wat er speelt en wat er moet gebeuren. Het is niet alleen het pesten van Biden, die daardoor gelijk al in de problemen komt, nog voor hij ook maar iets gedaan heeft. Het is ook het pesten van het hele Amerikaanse volk, dat tijdelijk zonder een werkende regering zit.
Trump is gewoon zo'n persoon die vindt dat alles alleen maar om hem moet draaien. De hele wereld moet voor hem draaien. Zulke mensen zijn er helaas wel meer. Zeer onplezierige mensen zijn dat.
Rinske schreef:Graham is echt helemaal ontspoord. Maar ja, aangezien de republikeinen nog een meerderheid hebben in de senaat zie ik het niet gebeuren dat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn gedrag. Alhoewel (aanzetten tot) knoeien met verkiezingen strafbaar is.
Berdien schreef:pien_2010 schreef:Berdien ik geloof dat er vanavond een interview is met Obama in nieuwsuur. 21.30 NPO 2
En ja ik ben benieuwd !
Dank voor deze tip! Zit te kijken, goed interview. En zo.... verfrissend en wel doordacht.
Berdien schreef:Ik heb mezelf een vervroegd Sinterklaas/Kerst cadeau gegeven:
[ [url=m/cJxum0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit staat in de preface:
[ [url=m/ZyeEbx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben érg benieuwd naar het boek, als er interesse in is wil ik best mijn ervaring/mening delenMaar het is een enorm boek dus geef me even de tijd