Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 01:08

Wat gebeurt er als Trump het Witte Huis niet wil verlaten?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 07:37

Karl66 schreef:
Het gaat er in dit geval niet om dat de eed is afgelegd, maar dat de hoogste militair in de VS nog even duidelijk maakt dat het leger zich aan die eed zal houden en dus niet iemand in het zadel zal helpen die niet democratisch gekozen is. Dat is de nieuwswaarde van dit bericht.

Dit dus.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:44

Foaly

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:03

Die doodsbedreigingen is 1 ding, maar dat een senator van een andere staat vraagt of die stembiljetten niet ongeldig kunnen worden verklaard, vind ik eigenlijk veel heftiger :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:13

Foaly schreef:
Die doodsbedreigingen is 1 ding, maar dat een senator van een andere staat vraagt of die stembiljetten niet ongeldig kunnen worden verklaard, vind ik eigenlijk veel heftiger :=
Ik ook. Wel goed dat Grahams partijgenoot hem niet alleen direct duidelijk maakte daar niet van gediend te zijn, maar er ook direct mee naar buiten kwam.
De Trump-kliek heeft duidelijk schijt aan de democratie.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:16

Graham is echt helemaal ontspoord. Maar ja, aangezien de republikeinen nog een meerderheid hebben in de senaat zie ik het niet gebeuren dat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn gedrag. Alhoewel (aanzetten tot) knoeien met verkiezingen strafbaar is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:32

Het is inderdaad een misdrijf en ik hoop dat de regering-Biden hier toch wel wat mee doet. Ik weet niet of senatoren onschendbaar zijn oid, maar anders zal bijvoorbeeld de FBI hier vast wel wat van vinden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:03

Hoe komen al die pannekoeken toch op zulke functies terecht vraag je je af. Het direct vragen van ongeldig verklaren van stemmen vind ik een heel stuk meer frauderen dan alles wat Trump beweert. Voorlopig lijkt het nog steeds zo te zijn dat de democratie overeind blijft.

@Margrathea dank voor je filmpje, leuk om te kijken die LegalEagle!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:12

Karl66 schreef:
Trump heeft niks met democratie en zou het dus prima vinden om op een ondemocratische manier president te worden en om het daarna wat hem betreft te blijven. Maar het was echt totaal onwaarschijnlijk dat de republikeinse partij daarin mee zou gaan. Dat geldt ook voor het hooggerechtshof, daar zitten weliswaar drie door Trump aangestelde rechters, maar ook voor hun geldt dat de geloofwaardigheid van het hof belangrijker is dan Trump een pleziertje te doen. Trump heeft gewoon verloren, hij kan de erkenning uitstellen tot 14 december als de kiesmannen hun stem uitbrengen, hij kan het zelfs nog rekken tot 6 januari als de senaat die stemming bevestigd. Hij kan het zelfs nog uitstellen tot 20 januari, als hij het Witte Huis moet verlaten, maar op 20 januari is het wel echt klaar.

Het grootste probleem van het niet erkennen door Trump is dat Biden op een achterstand gezet wordt, doordat er geen goede overdracht van de macht is. Je krijgt dan een soort vacuum, waarbij de mensen van Trump zijn regering zijn verdwenen en de mensen van Biden geen flauw idee hebben wat er speelt en wat er moet gebeuren. Het is niet alleen het pesten van Biden, die daardoor gelijk al in de problemen komt, nog voor hij ook maar iets gedaan heeft. Het is ook het pesten van het hele Amerikaanse volk, dat tijdelijk zonder een werkende regering zit.

Trump is gewoon zo'n persoon die vindt dat alles alleen maar om hem moet draaien. De hele wereld moet voor hem draaien. Zulke mensen zijn er helaas wel meer. Zeer onplezierige mensen zijn dat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:16

Loretta schreef:
Karl66 schreef:
Trump heeft niks met democratie en zou het dus prima vinden om op een ondemocratische manier president te worden en om het daarna wat hem betreft te blijven. Maar het was echt totaal onwaarschijnlijk dat de republikeinse partij daarin mee zou gaan. Dat geldt ook voor het hooggerechtshof, daar zitten weliswaar drie door Trump aangestelde rechters, maar ook voor hun geldt dat de geloofwaardigheid van het hof belangrijker is dan Trump een pleziertje te doen. Trump heeft gewoon verloren, hij kan de erkenning uitstellen tot 14 december als de kiesmannen hun stem uitbrengen, hij kan het zelfs nog rekken tot 6 januari als de senaat die stemming bevestigd. Hij kan het zelfs nog uitstellen tot 20 januari, als hij het Witte Huis moet verlaten, maar op 20 januari is het wel echt klaar.

Het grootste probleem van het niet erkennen door Trump is dat Biden op een achterstand gezet wordt, doordat er geen goede overdracht van de macht is. Je krijgt dan een soort vacuum, waarbij de mensen van Trump zijn regering zijn verdwenen en de mensen van Biden geen flauw idee hebben wat er speelt en wat er moet gebeuren. Het is niet alleen het pesten van Biden, die daardoor gelijk al in de problemen komt, nog voor hij ook maar iets gedaan heeft. Het is ook het pesten van het hele Amerikaanse volk, dat tijdelijk zonder een werkende regering zit.

Trump is gewoon zo'n persoon die vindt dat alles alleen maar om hem moet draaien. De hele wereld moet voor hem draaien. Zulke mensen zijn er helaas wel meer. Zeer onplezierige mensen zijn dat.

De mafklapper. Nog steeds doen alsof ie niet weet dat de hele wereld om MIJ draait....

:D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:31

'Er kunnen meer mensen sterven', zegt de aankomend president van de Verenigde Staten Joe Biden tegen zittend president Trump. Biden dringt er bij de regering Trump op aan de machtsoverdracht te steunen. Een weigering om Biden bij te praten op het gebied van nationale veiligheid, beleidskwesties en vaccinatieplannen, rijdt de bestrijding van het coronavirus in de wielen.

,,Als we niet coördineren gaan er mensen dood'', zei Biden tegen verslaggevers in zijn woonplaats WIlmington. Bidens woorden zijn de hardste tot nu toe aan het adres van de president, die blijft weigeren zijn verkiezingsnederlaag toe te geven. Trumps regering werkt aan een eigen distributieplan voor vaccins, terwijl Bidens stafchef aangeeft dat het overgangsteam vanwege de tegenwerking ook aan een vaccinatieplan werkt.

De Republikeinse senator Susan Collins zegt: ,,Het is cruciaal dat de aankomend president en zijn team volledige toegang hebben tot de huidige planning inzake vaccinatie''. Volgens de senator, die bijval krijgt van andere politici, is het 'niet eenvoudig een vaccin te verspreiden'. ,,Het is absoluut noodzakelijk voor de volksgezondheid dat alle bestaande plannen van de huidige regering worden gedeeld met de nieuwe.''

Amerikaanse media hebben geconcludeerd dat de overwinning Biden niet meer kan ontgaan en ook veel buitenlandse leiders hebben de Democraat al gefeliciteerd. De voormalige stafchef van Trump, oud-generaal John Kelly, zei tegen nieuwssite Politico dat het 'krankzinnig' is om te wachten met de machtsoverdracht. ,,Ik weet dat hij zijn nederlaag nooit zal toegeven en dat hoeft ook niet... hij hoeft alleen maar te doen wat het beste is voor het land.''

Ad.nl

Gevaarlijk ventje die Trump

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:12

Rinske schreef:
Graham is echt helemaal ontspoord. Maar ja, aangezien de republikeinen nog een meerderheid hebben in de senaat zie ik het niet gebeuren dat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn gedrag. Alhoewel (aanzetten tot) knoeien met verkiezingen strafbaar is.

Die meerderheid is dus de vraag, daarvoor moeten ze de twee openstaande stemmen in Georgia winnen. En om die te winnen, moet je dus de Trump supporters aan je binden. En om die aan je te binden en te mobiliseren voor die senaatverkiezing, moet je dus weer de fraudetrom roeren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:01

Ik moest toch nog wel even grinniken om deze :)

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:09

Ik heb mezelf een vervroegd Sinterklaas/Kerst cadeau gegeven:
Afbeelding

Dit staat in de preface:
Afbeelding

Ben érg benieuwd naar het boek, als er interesse in is wil ik best mijn ervaring/mening delen :) Maar het is een enorm boek dus geef me even de tijd :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:10

Ik heb er al een paar niet zo positieve reacties op gelezen, dus ik ben wel benieuwd naar jouw mening.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:11

Berdien ik geloof dat er vanavond een interview is met Obama in nieuwsuur. 21.30 NPO 2
En ja ik ben benieuwd !

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:48

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:05

pien_2010 schreef:
Berdien ik geloof dat er vanavond een interview is met Obama in nieuwsuur. 21.30 NPO 2
En ja ik ben benieuwd !

Dank voor deze tip! Zit te kijken, goed interview. En zo.... verfrissend en wel doordacht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:23

Berdien schreef:
pien_2010 schreef:
En ja ik ben benieuwd !

Dank voor deze tip! Zit te kijken, goed interview. En zo.... verfrissend en wel doordacht.

Wij hebben ook genoten.

Hij gaf aan dat mensen verandering willen en daar zelfs een revolutie voor over hem zodat daarna de boel weer opgebouwd kan worden maar dan ook met kansen voor hen.
Dat was exact hetzelfde als de harde kern van de gele hesjes gisteren zeiden in het programma geschiedenis van Europa.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:51

Berdien schreef:
Ik heb mezelf een vervroegd Sinterklaas/Kerst cadeau gegeven:
[ [url=m/cJxum0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit staat in de preface:
[ [url=m/ZyeEbx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben érg benieuwd naar het boek, als er interesse in is wil ik best mijn ervaring/mening delen :) Maar het is een enorm boek dus geef me even de tijd :=

Graag. Vooral hoe de taal is. Is die echt heel technisch of valt dat wel mee? Het normale Engels lukt me wel maar echt het academische vind ik moeilijk.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:53

pien_2010 schreef:
En ja ik ben benieuwd !

Ik heb een klein stukje gezien maar vond het heel mooi beschreven over de twee waarheden die er zijn. Dat Trump van valsheden een waarheid creeert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:32

Obama kan ook wel schrijven, in zijn studietijd schreef hij al en ik denk dat een salaris van 69 miljoen je pen ook wel goed laat werken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:15

Trump is weer lekker bezig :roll: .

NOS: Trump ontslaat hoofd van toezichthouder na weerspreken verkiezingsfraude.
https://nos.nl/l/2357003

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:54

https://thehill.com/homenews/campaign/5 ... ately-poll

Bijna de helft van de Amerikanen vindt dat Trump nu zijn verlies moet erkennen. Dat lijkt weinig, maar nog eens 32% vindt dat hij dat moet doen als hij geen bewijs heeft voor de stelling dat er gefraudeerd is. Maar twaalf procent vindt dat hij gelijk heeft.
Wat interessant wordt is wat de republikeinen, zijn achterban, denken. Die twaalf procent zit natuurlijk in de meerderheid daar. Maar zelfs daar is het slechts 25% die vindt dat hij gelijk heeft. Daar vindt dus ook meer dan de helft dat hij zijn verlies direct moet erkennen of als hij geen bewijs heeft.

Hij heeft dus geen kiezers legitimiteit meer om door te gaan met het aanvechten. En als hij te lang doorgaat, kan hij dus ook zijn macht binnen de partij verliezen, inclusief de kans om over vier jaar weer kandidaat te worden. In die zin is het misschien wel goed dat hij nog een poosje het verwende kind blijft spelen...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:02

Karl66 ik vind dit wel interessante gegevens. Heb je nog een bron over deze aantaillen? Ik vraag dit om dat ik totaal andere informatie heb. Ik vraag dit aan Karl66.