Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:19

gohya schreef:
Gisteravond bij Nieuwsuur die man horen praten? ben zijn naam kwijt,hij komt uit Amerika.
Die verwacht ook,als er niet ingegrepen word, dat er hetzelfde gaat gebeuren als wat er in de jaren 30 gebeurde.En deze man verteld echt geen onzin of sprookjes.

Die kale grijze ex president kandidaat? Is de oppositie, dus die kan roepen wat ie wil. Dir vent moet met een pak zout nemen. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:20

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:21

Teleurstellend hoeveel mensen klakkeloos dat wat de media zegt voor waar aan zien..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:22

Stille meelezer. Nog steeds onwijs veel sterkte voor alle nabestaanden en vrienden etc. Wat zal het verschrikkelijk zwaar voor jullie zijn..

Ik voel me heel raar , Ik besef wel dat het heel erg is wat er gebeurd is, maar ik besef geloof ik niet helemaal ten diepste vanbinnen wat er gebeurd is en hoe vreselijk dit is. Als ik al die rouwauto's zie rijden denk ik wel van: Wow, wat erg dat daar allemaal mensen in liggen, maar een paar minuten later is die gedachte weer weg als ik wat anders ga doen. Misschien komt dat omdat ik dagelijks rouwauto's zie, daar kan het ook aan liggen.

Maar ben ik de enige die het van buiten wel besef, maar ten diepste van binnen toch niet, of hebben jullie dit ook ?

(Vat het alsjeblieft niet op dat ik het eigenlijk niet heel erg vind! Ik vind het heel erg wat er gebeurd is ;) , Misschien komt dat namelijk zo over in het bovenstaande. )

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:23

Sammie schreef:
gohya schreef:
Gisteravond bij Nieuwsuur die man horen praten? ben zijn naam kwijt,hij komt uit Amerika.
Die verwacht ook,als er niet ingegrepen word, dat er hetzelfde gaat gebeuren als wat er in de jaren 30 gebeurde.En deze man verteld echt geen onzin of sprookjes.

Die kale grijze ex president kandidaat? Is de oppositie, dus die kan roepen wat ie wil. Dir vent moet met een pak zout nemen. :)

McCain?
Die is nogal hard in uitspraken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:24

Jaime_ schreef:
Teleurstellend hoeveel mensen klakkeloos dat wat de media zegt voor waar aan zien..

Helemaal mee eens!

karuna
Drukke kabouter

Ik besef wel hoeveel levens hier verwoest zijn, blijvend.

De tweede lading is onderweg naar huis nu, hopelijk hebben ook zij een rustige vlucht.

fargo

amado7 schreef:
Stille meelezer. Nog steeds onwijs veel sterkte voor alle nabestaanden en vrienden etc. Wat zal het verschrikkelijk zwaar voor jullie zijn..

Ik voel me heel raar , Ik besef wel dat het heel erg is wat er gebeurd is, maar ik besef geloof ik niet helemaal ten diepste vanbinnen wat er gebeurd is en hoe vreselijk dit is. Als ik al die rouwauto's zie rijden denk ik wel van: Wow, wat erg dat daar allemaal mensen in liggen, maar een paar minuten later is die gedachte weer weg als ik wat anders ga doen. Misschien komt dat omdat ik dagelijks rouwauto's zie, daar kan het ook aan liggen.

Maar ben ik de enige die het van buiten wel besef, maar ten diepste van binnen toch niet, of hebben jullie dit ook ?

(Vat het alsjeblieft niet op dat ik het eigenlijk niet heel erg vind! Ik vind het heel erg wat er gebeurd is ;) , Misschien komt dat namelijk zo over in het bovenstaande. )

Dat is een psychologisch zelfbeschermingsdingetje dat ons helpt om door te leven als er erge dingen gebeuren. Dat je ergens het van binnen niet de hele tijd weet en ook ontkent, dat hoort erbij is ook een van de stappen van rouw.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:25

Jaime_ schreef:

Maar je kunt mij niet vertellen dat je de politieke situatie niet op zijn minst zorgwekkend vind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:25

Raponsje: Juistem, dat heeft die "leider" gezegd en ik geloof ook dat hij dat op dat moment oprecht meende :j
Tenzij er natuurlijk weer dingen zijn gebeurd waardoor ze een dergelijke situatie NU niet meer veilig achten.

Ik kan me wel voorstellen dat ze GEEN internationale troepenmacht / soldaten willen die zich met hun strijd komen bemoeien, maar puur mensen willen toelaten voor het onderzoek, om (samen met de rebellen?) te helpen die onderzoekers daar veilig te stellen in (op dit moment) HUN gebied waarvan ze natuurlijk wel willen / eisen dat dit ook HUN gebied blijft :j

Mensen kunnen daar vervelend over gaan doen maar je moet je toch een beetje kunnen inleven in een ander. Stel je voor dat je in dezelfde situatie zou zitten, dan zou je ook heel voorzichtig zijn met het toelaten van gewapende troepen op je vers veroverde grondgebied... het is onverantwoord om de veiligheid van je eigen mensen niet de hoogste prioriteit te geven. Of je nu "rebel" genoemd wordt of niet: je eigen mensen zijn toch het belangrijkst.

Over Poetin vind ik ook dat het héél erg sterk "riekt" alsof die veel slechter afgeschilderd wordt in de media dan dat hij is. Het zal heus geen superlieve knuffelbeer zijn zonder smetjes, maar ik heb wel de indruk dat het toch een best fatsoenlijke man is. Ik weet eerlijk gezegd niet wie je beter kan vertrouwen... de USA of Rusland :=

Wat is er trouwens mis mee als Poetin landen terug zou nemen die vroeger onder Rusland vielen :?
Als die inwoners dat nu zelf willen :)* Moet 'ie dan zeggen dat het niet mag :P

Ik kan best begrijpen dat hij ze ook wel graag terug zou hebben, dan is hij toch weer wat groter en sterker want Poetin zit er logischerwijs ook mee dat Europa steeds dichterbij zijn grenzen komt en heeft groot gelijk dat hij daar niet echt door gaat jjuichen want dat brengt toch weer risico's met zich mee, het voelt natuurlijk veiliger aan als er meer grijs gebied tussen zit .

De meeste mensen hebben zelf ook liever een eigen tuintje rond hun huis en de buren een stukje verderop wonen :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:28

Raponsje schreef:
Jaime_ schreef:

Maar je kunt mij niet vertellen dat je de politieke situatie niet op zijn minst zorgwekkend vind.

Tja het zou op z'n minst zorgwekkend zijn, maar door me er druk over te maken wordt het zeker niet anders, dus ik ga gewoon door met wat ik altijd doe en geniet. Zeker de helft van wat de media naar buiten brengt is subjectief, onwaar of opgeblazen, dus nee, ik ga me niet onnodig zorgen maken. Het zou in deze tijd echt niet zomaar tot een oorlog komen, en als dat wel zo is, waarom zou ik me dan zorgen maken? Ik woon schijnbaar met een paar miljoen oorlogstrategen in één land heb ik de afgelopen dagen gemerkt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:28

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:30

Jaime_ schreef:

Zo heeft nog niemand door dat op beelden te zien is dat de tarwe geoogst is.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:32

pmarena: De inwoners willen niet zelf terug naar Rusland. Alleen een klein deel daarvan.

Overigens vind ik Poetin een nare man. Alleen al zijn anti homo haterij.
Daarnaast heeft hij volgens mij nog geen één keer gezegd dat hij mee leeft met de nabestaanden maar stuurt hij alleen ontkennende berichten de deur uit.
Plus hij is druk bezig met zijn Fifa feest terwijl de slachtoffers naar Hilversum gebracht worden.

Op zijn zachtst gezegd ongepast.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:32

Ik kijk geen beelden meer, ben een beetje vliegtuigramp-moe. Het is net een soort van hype geworden, na het WK gingen we over in dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:37

Raponsje:

Dat is nu juist de reden van die hele oorlog natuurlijk, dat een deel wel en een deel niet bij Rusland wil :P
Ik vind niet dat je kan verwachten dat Rusland gaat zeggen dat ze er niet bij terug mogen :?
Dat zal het volk daar toch echt zelf uit moeten zoeken lijkt mij :=

Mja, ik heb hem wel netjes zien reageren op de situatie.

Dat hij vervolgens nog meer te doen heeft kan ik ook wel respecteren.
Verwacht je dan dat die man wekenlang gaat zitten huilen voor de slachtoffers :?

Er komen dagelijks Russen en aanverwanten om, je kan niet verwachten dat de hele wereld stilstaat bij "ons leed" net zoals wij dat niet doen bij andermans leed.

Wij hebben hier ook zat feestjes gevierd hoor terwijl op andere plekken hele, hele nare dingen gebeurden.

Een beetje realistisch blijven kan geen kwaad, ook al doet het een beetje pijn als een ander vrij makkelijk heen stapt over iets dat je zelf heel diep raakt :(:)

karuna
Drukke kabouter

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:38

Naf 24 zit nu nog net in Polen, maar nadert langzaam de duitse grens alweer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:44

Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 24-07-14 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:44

Wat vreselijk van die andere vliegtuigen, weer zoveel doden :'(

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:48

hoe werkt dat vlieg radar? ik zie helemaal niks

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:48

Het duurt soms even voor het geladen is. Je kan ook gewoon naar www.flightradar24.com gaan en links in het zoekveld NAF24 intypen. Dan vind je 'm ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:49

Even geduld hebben dan verschijnen er op een gegeven moment gele en rode bewegende vliegtuigejes. Daarop duwen en je krijgt vluchtnummer, type vliegtuig enz te zien.

Vreemd dat er nu via tjechie gevlogen wordt ipv recht over duitsland heen net als gister. Het australische vliegtuig nog niet gevonden

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:50

karuna schreef:
Even geduld hebben dan verschijnen er op een gegeven moment gele en rode bewegende vliegtuigejes. Daarop duwen en je krijgt vluchtnummer, type vliegtuig enz te zien.

Vreemd dat er nu via tjechie gevlogen wordt ipv recht over duitsland heen net als gister. Het australische vliegtuig nog niet gevonden

Australische vliegtuig wordt weggefliterd, Nederlands vliegtuig normaal ook maar heeft zijn tracker voor deze gelegenheid openbaar gezet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:51

Gister ging die toch ook door Tsjechie?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:51